• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

PGZ Stocznia Wojenna partnerem OSI Maritime Solutions

VIK
4 stycznia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Niszczyciel min Albatros został zwodowany i ochrzczony 10 października 2019 roku. Tego samego dnia położono także stępkę pod trzeci z serii, czyli Mewę. Niszczyciel min Albatros został zwodowany i ochrzczony 10 października 2019 roku. Tego samego dnia położono także stępkę pod trzeci z serii, czyli Mewę.

PGZ Stocznia Wojenna rozpoczyna współpracę strategiczną z OSI Maritime Systems w zakresie dostaw systemów nawigacyjnych i taktycznych na wyposażenie okrętów typu Kormoran budowanych dla Marynarki Wojennej. Zgodnie z podpisaną umową, stocznia stanie się też autoryzowanym serwisem wyrobów OSI, co stwarza nowe istotne możliwości rynkowe.



- Jesteśmy niezmiernie zadowoleni z perspektywy współpracy z PGZ Stocznią Wojenną oraz naszym najnowszym klientem, Marynarką Wojenną RP - powiedział Ken Kirkpatrick, prezes OSI Maritime Solutions i podkreślił, że PGZ SW jest idealnie zlokalizowaną geograficznie i biznesowo stocznią do rozpoczęcia wzajemnej współpracy w regionie.
- Dla nas ta umowa to element szerszego planu związanego z odbudowywaniem w stoczni Ośrodka Uzbrojenia i Elektroniki. Chcemy dzięki temu wejść na wyższy poziom technologiczny i zwiększyć wachlarz oferowanych usług - powiedział Konrad Konefał, prezes zarządu PGZ SW.

Gospodarka morska Trójmiasta



Pierwszy kontrakt dotyczy programu niszczyciela min Kormoran II i obejmuje instalację systemów OSI na aktualnie budowanych jednostkach Albatros i Mewa. Zgodnie z warunkami kontraktu PGZ SW wraz z firmą OSI zaprojektuje, wybuduje, dostarczy i zainstaluje na obu okrętach systemy zintegrowanego mostka nawigacyjnego i nawigacji taktycznej.

Wodowanie i chrzest niszczyciela min Albatros.



Zawarta umowa ma istotne znaczenie dla dalszego rozwoju PGZ SW. Zgodnie z jej zapisami stocznia w trakcie wytwarzania i instalacji systemów dla obu jednostek typu Kormoran II, będzie szkolić swoich pracowników u producenta tak, aby docelowo, po ostatecznym montażu systemów i przekazaniu do użytkowania w Marynarce Wojennej, PGZ SW osiągnęła samodzielną zdolność do serwisowania i naprawy systemów OSI przez cały okres ich użytkowania. Oznaczać to będzie pełne przeniesienie kompetencji utrzymania systemów od zagranicznego producenta do krajowego przemysłu obronnego. Ponadto, obie strony zobowiązały się do wspólnego poszukiwania nowych zamówień, a PGZ SW otrzymała wyłączność na reprezentowanie OSI na polskim rynku.

Katalog firm z branży morskiej



OSI Maritime Systems dostarcza odbiorcom wojskowym zaawansowane rozwiązania zintegrowanego mostka nawigacyjnego i nawigacji taktycznej od ponad 20 lat. Jest pionierem okrętowego zobrazowania mapy cyfrowej i informacji nawigacyjnej (WECDIS). Firma dostarcza systemy zintegrowanego mostka nawigacyjnego zarówno dla okrętów nawodnych, jak i podwodnych, a rozwiązania OSI zostały do tej pory zainstalowane na ponad 600 okrętach wojennych państw NATO i sojuszniczych.
VIK

Opinie (46) 1 zablokowana

Wszystkie opinie

  • poziom technologiczny lat 50tych

    i czym my sie chwalimy

    • 1 0

  • Stocznia MW z Radomia? (3)

    ale my w Trójmieście jesteśmy!

    • 30 10

    • Dlatego w 3mieście buduje się holowniki!

      Holowniki, nasza najnowsza broń ofensywna!

      • 0 0

    • skromne uwagi: (1)

      1. Stocznia Wojenna a nie stocznia Marynarki Wojennej
      2. kto przeniósł dowództwo MW z Gdyni do Warszawy?

      • 9 9

      • skromne odpowiedzi:

        ad. 1 ostatnio wiele nazw uległo zmianie, bez żadnego wpływu na kondycję instytucji
        ad. 2 czy przeniesienie dowództwa wpłynęło na kondycję MW?

        • 2 0

  • Czekamy na kolejne "Slazaki" (4)

    Zostało tam jeszcze kilku fachowców w Stoczni , pospieszcie się z decyzjami o budowie bo nam wymrą .........no i kto będzie budował ?

    Linia walów na Slazaku - pierwsza liga - gratulacje dla ekipy która to "centrowała"

    • 13 10

    • A my czekamy na holowniki (1)

      Które miały być prawie rok temu a nie wiadomo czy w ogóle będą... A jak to kiedy...

      • 4 2

      • Holownikami zawojujemy świat!

        Chcemy jeszcze więcej holowników, są małe, szybkie i bardzo dobrze uzbrojone, nie mylę się? :-))

        • 0 0

    • Tam żaden fachowiec nie został! (1)

      Może parówka?

      • 4 2

      • A ty

        Masz kwalifikacje zeby to ocenic ?

        • 1 1

  • Jakieś zmiany tam zaszły ? (2)

    Po przejęciu przez PGZ? Nie słychać ostatnio żeby nie placili.

    • 5 2

    • Poczekajp (1)

      Do dziesiątego :)

      • 1 0

      • A mało płacą, nie ma ludzi, zaraz ostatni od nich odejdą.

        • 0 0

  • Przez pięć lat dobrej zmiany w państwowych stoczniach zbudowano kilka stateczków

    Pomalowano i odpalono silniki na Ślązaku, w Stoczni MW zostali sami emeryci i Ci co mają dwie lewe ręce (reszta kadry jest za granicą i w prywatnych stoczniach). ale najwiekszym sukcesem jest niezatapialna i rdzewiejąca stępka pod prom w Szczecinie. Panie premierze Morawiecki Szczecin wzywa a Ty nie reagujesz !!!!!!!!!

    • 4 1

  • "Niszczyciel" Albatros

    Dobra klasa okrętu, od pierwszej stępki niszczeje

    • 0 2

  • Pytanie techniczne do specjalistów od wojska. (2)

    Czy ma sens produkcja niszczycieli min w takich ilościach dla MW RP. Jak teoretycznie mają wyglądać działania wojenne na morzu przy takiej elektronice i dobie wszelkich pocisków kierowanych itp.
    Czy ktoś będzie się jeszcze bawił w ustawianie min ?? To technologia sprzed 70 lat.
    Proszę o odpowiedź na pytanie i wyjaśnienie sensu budowy niszczycieli min.

    • 6 3

    • współczesne miny

      powszechnie miny morskie kojarzą się wszystkim z technologią z 2ww - w rzeczywistości są to już zupełnie inne, zaawansowane technologicznie (komputery,cyfrowe sensory itd) urządzenia i do ich zwalczania potrzeba odpowiednich środków. Blokada minowa jest z kolei łatwa,szybka i tania w porównaniu z innymi działaniami więc z pewnością będzie stosowana w każdym większym konflikcie na morzu...

      • 1 0

    • Miny do wody wstawia się żeby przerwać szlaki handlowe

      A nie po to zeby niszczyć inne okręty wojenne. Głównym ich celem jest zamknięcie dróg dostaw zaopatrzenia dla kontenerowców, chemikaliowców itp. Akurat współcześnie ma to spory sens bo w dzisiejszych czasach większe znaczenie ma "wojna logistyczna" i walka na odcięcie dostaw niż własnie otwarty konflikt zbrojny.

      • 3 0

  • O co chodzi w Marwoju i Stoczni Gdansk ?

    Chodza tam jakies dziady po placu, zero produkcji, od czasu do czasu jakies festyny.
    W gdanskiej buduja na ogromnej hali pare sekcji dla norwegow, sekcje ktore kiedys powstawaly w miesiac, rzezbia te papudraki przez pol roku. Po co to komu, kto finansuje milionowe straty tych panstwowych, zbednych firm ? W szczecinie w St3 offshore juz nawet wyplat za listopad nie ma. Kompletna porazka.

    • 3 2

  • Ale ludzie po co nam Marynarka Wojenna skoro jest Deutsche Marine?! (13)

    Po co nam wojsko jak jest Bundeswehra? Na co nam stocznie skoro są w Rostocku, Wismarze oraz Koloni?! Co robi ten pis wstrętny?? Zamiast poddać się Niemcom kochanym wzmacnia nam armie !! Gdyby Donald był premierem nie było by tych wszystkich wstrętnych procederów.

    • 23 40

    • Przestań bredzić (2)

      Odstaw to co bierzesz i poszukaj rzetelnych informacji o tych twoich wzmocnieniach. Jednemu się wszystko kojarzy z tylnia częścią ciała a takim jak wy z winą Tuska.

      • 14 8

      • A kto niby (1)

        Jak nie Tusk , swiadomie z premedytacja wyprzedawal wszystko co sie dalo .

        Chlopie ochlon

        • 4 6

        • głupi jak but albo pisowski lischay piebiakowy

          w sumie wsio odno to równoważny stan tzw. 'umysłu' choć to pojęcie zarezerwowane jest dla ludzi.

          • 2 2

    • Ale mamy specoddziały

      pis 'bose antki'. oni dadzą odpór każdemu wrogowi ojczyzny zaraz po tym jak antek i cały pis ucieknie do moskwy w razie W

      • 0 0

    • Glabie , stocznia jest tak samo w Kolonii jak w Radomiu

      • 1 1

    • Gdybyś stanął w kolejce po rozum, nie był byś i**otą. (7)

      Idioci z Dobrej Zmiany niszczą przemysł stoczniowy do gołej ziemi. Bankrutuje dawna Stocznia Gdańsk. Specjaliści od kupowania monstrancji do kościoła doją smutne pozostałości po stoczni marynarki wojennej. Ale na czas na wypisywanie o sobie peanów w internecie zawsze mają. 26 tys zł brutto miesięcznie i kwalifikacje z rozklejania plakatów wyborczych.

      • 19 9

      • Niszczą przemysł stoczniowy? Ja pierd kto to tu nie ma rozumu i jest i**otą?! (5)

        Remontowa jest chwalona na całym świecie! Crist zdobywa kolejne kontrakty i zwiększa produkcje. Powstają nowe stocznie (np Karstensen Shipyard). PGZ SW pełna roboty oraz poszukuje specjalistów, Nauta i Gryfia pełne statków, bardzo dobrze radzą sobie małe stocznie takie jak np Stal Complex czy Montex. Porty biją rekordy przeładunków oraz inwestują w powiększenie infrastruktury wraz z polepszeniem dojazdów. takie są niestety dla ciebie ośle fakty o których nie mówią w tefałenie lub SAT 1 czy ARD !! Jedyne co można skrytykować pis to blamaż w związku z budową promów dla PŻB... "26 tys zł brutto miesięcznie" - widać jaki inteligent to wypisuje skoro takich stawek nie ma nawet w Norwegii czy Kanadzie....

        • 8 15

        • Nauta (1)

          A to nie Zakład Nowych Budów dobra zmiana z gdyńskiej Nauty wywaliła w kosmos i powstał w Gdynii Karstensen

          • 6 1

          • A to nie za czasów PO

            Powstał ten zakład i był stworzony pomimo tego że plan budżetowy zakładał że zakład ten będzie przynosił straty i tak też się stało więc dzisiaj trzeba ten zakład zamknąć? Zaraz lemingi powiedzą że katarskiego inwestora też wymyśliła dobra zmiana (a już słyszałem taki tekst)...

            • 2 3

        • Stocznie

          Chyba przesadzasz. W Polsce są stocznie Gdańska Remontowa, Nauta, Wojenna.inne firmy niewiele mają wspólnego ze stocznią są to firemki paru osób nie są w stanie zbudować kompletnie wyposażonego statku bo przecież nie mają kadry technicznej ani ludzi znających się na budowie statku. I jeszcze jedno w roku ubiegłym w Polsce zbudowano tylko 6 statków gdy np dawno temu w Stoczni Polno mej rocznie budowano 23 okręty wojenne rocznie.

          • 5 1

        • Racja

          Gdyby dzisiaj Kaczyński powiedział ze ziemia jest okrągła , cześć tych komentatorów z rozpędu napisze ze to nie jest prawda .

          Ich komentarze często są tak d**ilne ze aż śmieszne .

          • 3 6

        • No i w zeszłym roku wyprodukowano 1000 lokomotyw i nie podrożało masło.

          • 4 6

      • Bzdury piszesz

        Dzisiaj Stocznie i firmy zwiazane z morzem blagaja o wykwalifikowanych pracownikow ,
        produkcja idzie cala para .

        Wylacz TVN

        • 5 2

  • System OSI zamontuje i uruchomi OSI

    SW szuka podwykonawców bo sama nie ma ani ludzi ani umiejętności

    • 5 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sławomir Halbryt

Odpowiedzialny za wytyczanie kierunków rozwoju SESCOM, określanie zadań strategicznych oraz koordynację działalności poszczególnych pionów organizacyjnych. Magister Inżynier Nauk Technicznych na Wydziale Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechniki Gdańskiej. Certyfikowany Project Manager Stowarzyszenia Project Management Polska, Prezes Zarządu Bałtyckiego Centrum Transferu Technologii SA i Wiceprezes Zarządu Regionalnej Izby Gospodarczej Pomorza.

Najczęściej czytane