• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pani robot odpowie na pytania o gdańskim lotnisku

Katarzyna Moritz
17 lipca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
"Inteligentny" robot obsługuje pasażerów na gdańskim lotnisku od poniedziałku. "Inteligentny" robot obsługuje pasażerów na gdańskim lotnisku od poniedziałku.

"Jestem automatycznym asystentem pasażera i odpowiem na twoje pytania" - od poniedziałku taki komunikat usłyszymy dzwoniąc na specjalny nr telefonu do Portu Lotniczego im. Lecha Wałęsy w Gdańsku. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie to, że porozmawiamy nie z człowiekiem, ale z telefonicznym "inteligentnym" robotem.



Co sądzisz o takiej formie obsługi pasażerów lotniska?

Dzwoniąc pod nr telefonu (58) 500 88 61 nie musimy mozolnie wybierać kolejnych opcji na klawiaturze, aby - po kilku minutach - otrzymać zadowalającą nas odpowiedź czy załatwić jakąś sprawę. Po informacji, że rozmowa jest nagrywana, miły damski głos szybko udzieli nam wszelkich informacji i odpowie na pytania o podróż, status przylotów i odlotów, infrastrukturę portu czy możliwe drogi dojazdu na lotnisko.

Z powodu zajętej linii, nasze pierwsze próby połączenia spełzły na niczym. Gdy jednak je uzyskaliśmy, postanowiliśmy nieco przetestować "wiedzę" telefonicznego robota. Precyzując swoje pytania i mówiąc wyraźnie, można się naprawdę wiele dowiedzieć. Co więcej, robot... zna też język angielski.

Co powiedział nam robot?

Informację o najbliższych połączeniach do Warszawy czy Wiednia uzyskaliśmy od ręki. Podobnie było z informacjami o tym, jak i czym dojedziemy na lotnisko, na jakich stronach internetowych znajdziemy szczegółowe informacje na ten temat, a po doprecyzowaniu pytania, otrzymaliśmy też godzinę odjazdu najbliższego pociągu PKM z Gdańska.

Robot jednak nie potrafił nam udzielić informacji o tym, kto jest patronem lotniska, ale to pewnie tylko chwilowe niedopatrzenie. Nie znając odpowiedzi zastrzegł jednak: "Jeżeli nie będę w stanie ci pomóc, postaram się połączyć cię z konsultantem, który spróbuje odpowiedzieć na twoje pytania".

Czytaj też: Gdański port lotniczy obsłużył ponad 2 mln pasażerów przez pół roku

Jak zapewniają twórcy technologii Brilliance, stworzonej i rozwijanej przez gdańska firmę Voicetel Communications, robot dzięki systemowi rozpoznawania i syntezy mowy "rozumie swojego rozmówcę i potrafi prowadzić rozmowę telefoniczną niemal tak samo, jak człowiek. Robot analizuje i rozumie intencje rozmówcy, czyli interpretuje znaczenie tego, co mówimy. Potrafi też zrozumieć kontekst zdania i odpowiednio na nie zareagować, wchodząc w dialog z rozmówcą".

- Technologia pozwoli obsługiwać setki tysięcy połączeń telefonicznych jednocześnie. Spodziewamy się, że po uruchomieniu robota czas oczekiwania na informacje ulegnie znacznemu skróceniu i pasażerowie nie będą musieli oczekiwać w kolejce połączeń - podkreśla M. Sulkowski z Portu Lotniczego Gdańsk.

Miejsca

Opinie (83) ponad 10 zablokowanych

  • (1)

    zadzwoniwszy niewiele się dowiedziałem, spróbować sami

    • 3 0

    • My spróbować, potem spróbować!

      • 1 1

  • kolejny walek

    • 3 1

  • (1)

    to się w glowie nie miesci jakie walki może drogi Adamowicz z bolkiem zrob!!!!

    • 5 3

    • Czy to jest pisane szyfrem?

      • 1 1

  • ….czyli jednym słowem jak prezes tego lotnoiska będzie pustosłowie i lanie wody i tyle w temacie...

    • 4 2

  • Nowy wymiar telemarketingu

    A ja już czuję tych 'robotyzowanych" telemarketerów...

    • 4 0

  • (1)

    wszystko pięknie tylko dlaczego na bramkach przy wyjezdzie z autostrady kasę pobiera pracownik, a nie automat jak parkometr w mieście

    • 4 0

    • To strasznie luźno powiązane z tematem artykułu! Możesz wyjawić jaki ciąg myślowy zagnał Ciebie tutaj z tym pytaniem?

      • 2 0

  • "Razem z tatą wiedzieliśmy, że to lipa" (1)

    podobnie jak OLT

    • 12 1

    • tak to powiedzial michal tusk

      ..i mowili o tym wtedy to kolejny tylko dowod ze sa niewinni a glupie polskie wsiuny glupie i chytre chcieli wiecej zarobic niz dawal jakikolwiek bank to kij im wszystkim w d*pe dobrze ze stracili chytry dwa razy traci

      • 0 0

  • uwaga Sigma, uwaga Pi ...

    • 3 1

  • Robot to zło

    Ciekawe, jakie ma oblicze.

    • 3 0

  • Dlaczego z sufitu leje się woda jak deszcz pada?

    Dlaczego z Warszawy lecę 40 minut, a na bagaż czekam godzinę?

    • 8 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Artur Jadeszko

Od 2006 roku prezes zarządu ATC Cargo SA, spółki notowanej na NewConnect, alternatywnym systemie obrotu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Studiował na Wydziale Prawa Uniwersytetu Gdańskiego oraz Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Od początku kariery zawodowej związany z branżą TSL. Jako przewodniczący Komisji Celnej w Polskiej Izbie Spedycji i Logistyki był uczestnikiem wielu projektów realizowanych przy współudziale Izby Celnej w Gdyni oraz Ministerstwa Finansów. Jest...

Najczęściej czytane