- 1 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (176 opinii)
- 2 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (42 opinie)
- 3 Złoty polski ma już 100 lat (136 opinii)
- 4 Alan Aleksandrowicz wiceprezesem Portu Gdańsk (102 opinie)
- 5 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (125 opinii)
- 6 Fuzji Lotos-Orlen nie można cofnąć (212 opinii)
Petrobaltic kupi nowe statki. Usługi na rzecz morskiej energetyki wiatrowej
W ciągu najbliższych czterech lat flota Petrobalticu ma powiększyć się o pięć specjalistycznych jednostek. Statki mają być wykorzystywane przy budowie i serwisowaniu farm wiatrowych na Bałtyku. Firma prowadzi już zaawansowane rozmowy z trójmiejskimi stoczniami.
Jednak chce też zaangażować się w układanie kabli podmorskich, instalację fundamentów czy turbin wiatrowych oraz stacji transformatorowych. Petrobaltic ma też zajmować się konserwacją, wymianą i naprawą elementów morskich farm wiatrowych, ich modernizacją czy reinstalacją.
Nowe jednostki Petrobalticu
Lotos Petrobaltic planuje realizację czterech projektów, w ramach których zbudowane zostaną następujące jednostki:
- jednostka do instalacji fundamentów,
- jednostka do instalacji turbin,
- jednostka do układania kabli,
- dwie jednostki do serwisowania i utrzymywania infrastruktury.
Petrobaltic się zmienia. Przyszłością energetyka wiatrowa
Przypomnijmy, że w czerwcu 2021 r. spółka podpisała list intencyjny z Baltic Trade and Invest - spółką zależną niemieckiej firmy RWE Renewables - drugiego co do wielkości dewelopera i operatora morskich farm wiatrowych na świecie. Współpraca Petrobaltic i BTI ma obejmować: badania geotechniczne gruntu, potencjalne zapewnienie statków instalacyjnych i statku inspekcyjnego podczas fazy prac budowlanych i obsługi farmy wiatrowej oraz inspekcję i serwis instalacji podwodnych.
Zobacz, jak wygląda Sylur po modernizacji.
Morskie przedsiębiorstwo górnicze
Obecnie Petrobaltic to jedyne polskie przedsiębiorstwo górnicze zajmujące się poszukiwaniem i eksploatacją złóż ropy i gazu na polskim szelfie Morza Bałtyckiego oraz kompleksową obsługą logistyczną offshore, obsługą badań morza oraz zarządzaniem flotą.
Majątek produkcyjny grupy kapitałowej Lotos Petrobaltic tworzy pięć platform: dwie platformy wiertnicze i trzy platformy eksploatacyjne (w tym bezzałogowa platforma PG-1), wielozadaniowe holowniki, statki dozorowe i ratownicze, zbiornikowiec oraz baza lądowa z nabrzeżem przeładunkowym. Do świadczenia usług dla sektora offshore w zakresie badań dna morskiego Petrobaltic wykorzystuje obecnie jednostki: Sylur (PSV - statek do zaopatrzenia platform wiertniczych) i Kambr (holownik zaopatrzeniowy). Do floty spółki należą też: Bazalt (AHTS - statek do pracy przy instalacjach offshore), Ikarus III (tankowiec) i Aphrodite I (statek dowozowy). Statkami zarządza spółka Technical Ship Management.
Morskie farmy wiatrowe na Bałtyku
PKN Orlen prowadzi przygotowania do budowy morskiej farmy wiatrowej. Koncern prowadzi prace nad rozwojem morskiej energetyki wiatrowej poprzez spółkę Baltic Power, która posiada koncesję na budowę farm wiatrowych o maksymalnej łącznej mocy do 1,2 GW. Jej obszar, o łącznej powierzchni ok. 131 km kw., zlokalizowany jest ok. 22 km na północ od linii brzegowej Morza Bałtyckiego, na wysokości Łeby i Choczewa.
Platforma wiertnicza Lotos Petrobaltic od środka.
Polenergia wraz z Equinor (dawny Statoil) realizuje trzy tego typu obiekty na Morzu Bałtyckim o łącznej mocy ponad 3 tys. MW. Grupa jako pierwszy podmiot w Polsce dysponuje dwiema prawomocnymi decyzjami środowiskowymi na budowę MFW Bałtyk II i MFW Bałtyk III wraz z umową przyłączeniową oraz ważną decyzję środowiskową na budowę infrastruktury przesyłowej. Trzeci projekt MFW Bałtyk I ma ważne pozwolenie na lokalizację oraz uzyskane warunki przyłączenia od operatora systemów przesyłowych. Okres eksploatacji morskich farm wiatrowych przewidziany jest na 25-30 lat.
Platforma Baltic Beta od środka.
PGE Polska Grupa Energetyczna i Ørsted podpisały umowę o utworzeniu spółki joint venture 50/50, której celem będzie rozwój, budowa i eksploatacja dwóch morskich projektów wiatrowych na Morzu Bałtyckim o łącznej mocy do 2,5 GW. Szacowany koszt Elektrowni Wiatrowych Baltica 2 i Baltica 3 mieści się w granicach 30-40 mld zł. Baltica 1 powstanie dopiero po 2030 r. Najbardziej zaawansowanym z projektów jest projekt Baltica 3, który może zacząć produkować energię elektryczną w 2026 r.
Miejsca
Opinie (54) 3 zablokowane
-
2022-02-02 15:01
PUDŁO od NAVY
Jednostka zaprojektowana przez Nava Engineering co to jest???Co to za pudło?Oby Petro tego nie kupiło od nich. Oni mają okrągłe ZERO doświadczenia w projektowaniu jednostek!!!!
To coś na Bałtyk z takim kształtem? To coś może najwyżej kursować pomiędzy Westerplatte a kapitanatem w Nowym Porcie.- 0 0
-
2022-01-30 11:28
za późno
Obudzili się 5 lat za późno, patrząc na tempo działań, to może za 3 lata ogłoszą że jest projekt ;) Te statki już powinny być, ale... kto bogatemu zabroni.
- 0 0
-
2021-07-26 13:19
Zrealizujemy, kupimy, własnymi siłami wyremontujemy
Będzie mega rotacja pracowników, stres, opowiastki o rozwoju i elitarnym zawodzie. I ch..
- 0 0
-
2021-07-23 17:32
Kiedy uroczyste położenie stępki?
- 0 0
-
2021-07-23 12:49
które biuro projektowe z trójmiasta może
zrobić PT i PR tych statkow? ten mały kapeć wg wizualizacji to NAVA. A reszta? ned, mmc, rmdc?
- 1 0
-
2021-07-23 09:07
To bedzie walek stulecia
Energia wiatrowa na Bałtyku.
- 3 0
-
2021-07-23 00:05
a MEWO ?
Ostatnio więcej słychać o prywatnej firmie MEWO niż o Petrobalticu. Może oni szybciej zorganizują rozwiązania ?
- 5 1
-
2021-07-21 18:42
(2)
Petrobaltic to była porządna firma jak była prowadzona przez Kurka ,teraz to jest już dno tej firmy...
- 10 1
-
2021-07-21 19:25
Jan (1)
Jan Kurek to już historia pozytywną która była kołem zamachowym tej firmy. Tylko nie pasował do układanki pewnym ludziom bo firma zaczęła przynosić dochody.
- 8 0
-
2021-07-22 21:14
Dokładnie tak
- 2 0
-
2021-07-21 10:46
RSB (3)
Oby były budowane w RSB
- 9 8
-
2021-07-22 16:23
Kto q tym rsb je wybuduje? Tam więcej spółek niż stoczniowców
- 2 0
-
2021-07-21 10:51
(1)
Nauta da radę :-)
- 4 6
-
2021-07-21 10:53
Haha
Nauta, da radę się utopić jak cały Mars.
- 7 2
-
2021-07-22 14:09
Żartownisie
Dawno takiej bajki nie czytałem.
- 5 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.