• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Lotos Petrobaltic kupił platformę wiertniczą

erka
21 czerwca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Nowa platforma Petrobalticu została zbudowana w 1986 roku w Japonii. Platforma została w pełni zmodernizowana w 2012 roku.

Platforma o nazwie Giant, zakupiona od firmy Maersk, będzie piątą i największą ze wszystkich platform należących do Lotos Petrobaltic. Spółka jako jedyna prowadzi poszukiwania i wydobycie węglowodorów w polskiej strefie Morza Bałtyckiego od blisko 30 lat.



Zbudowana w 1986 roku w Japonii platforma została w pełni zmodernizowana w 2012 roku. Wcześniej platforma należąca do duńskiego armatora z siedzibą w Kopenhadze operowała na wodach Morza Północnego. Obecnie przebywa w porcie Esbjerg, gdzie jest przygotowywana przez polską załogę do operacji holowania. Zakładana trasa holowania podzielona na dwa etapy będzie przebiegała na linii Esbjerg-Frederikshavn i Frederikshavn-Gdańsk.
Nowa platforma będzie piątą i największą ze wszystkich platform należących do Lotos Petrobaltic. Nowa platforma będzie piątą i największą ze wszystkich platform należących do Lotos Petrobaltic.

Nim platforma zostanie odholowana w miejsce swojej pracy, na Złoże B3 na Morzu Bałtyckim, musi zostać odpowiednio oznakowana i przystosowana do potrzeb pracy na Bałtyku.

Nowa platforma wiertnicza na Bałtyku



- Po wykonaniu prac przystosowawczych wymaganych do odnowienia klasy oraz przeszkoleniu załogi platforma rozpocznie prace rekonstrukcyjne na Bałtyku. Jej zadaniem będzie wykonanie przewidzianych rekonstrukcji siedmiu odwiertów na złożu B3 (B3-5, B3-6, B3-8, B3-9, B3-13, B3-14, B3-15) - mówi Grzegorz Strzelczyk, prezes zarządu Lotos Petrobaltic SA.
Podstawowe parametry jednostki:

  • Długość: 84 m
  • Szerokość: 90 m
  • Długość nóg: 160 m
  • Wyporność: 24 284,6 t
  • Maksymalna głębokość akwenu: 350 ft /107 m
  • Maksymalna wysokość fali: 27 m
  • Średnia prędkość wiatru: 43,5 m/sec
  • Maksymalny prąd: 1,15 m/sec
  • Air gap: 21,2 m


Platforma może wiercić do głębokości 25 tys. stóp (7620 m).

Morskie i lądowe koncesje Petrobalticu



Petrobaltic posiada koncesję na wydobywanie ropy naftowej i towarzyszącego jej gazu ziemnego ze złoża B3 oraz koncesję na wydobywanie ropy naftowej oraz współwystępującego gazu ziemnego ze złoża B8 (poprzez spółkę B8 Sp. z o.o Baltic S.K.A.). Spółka ma także trzy koncesje na poszukiwanie i rozpoznawanie złóż ropy naftowej i gazu ziemnego oraz wydobywanie ropy naftowej i gazu ziemnego ze złóż na obszarach morskich RP, o łącznej powierzchni 3177 km kw.

W 2013 roku Petrobaltic podpisał z Polskim Górnictwem Naftowym i Gazownictwem porozumienie o współpracy w działalności poszukiwawczej, natomiast w 2017 r., dla koncesji Kamień Pomorski i dla koncesji Górowo Iławeckie, spółki Petrobaltic i PGNiG otrzymały od Ministerstwa Środowiska koncesje łączne na poszukiwanie i rozpoznawanie złóż ropy naftowej i gazu ziemnego oraz wydobywanie ropy naftowej i gazu ziemnego ze złóż na koncesjonowanych obszarach. Obecnie współpraca jest kontynuowana na koncesji Górowo Iławeckie.

We wrześniu 2016 roku Petrobaltic uzyskał pierwszą lądową koncesję na poszukiwanie i rozpoznanie złóż ropy naftowej i gazu ziemnego w obszarze Młynary (woj. warmińsko-mazurskie) o powierzchni ok. 400 km kw., gdzie po przekształceniu koncesji planuje prowadzić dalsze prace poszukiwawcze.
erka

Miejsca

Opinie (121) 3 zablokowane

  • Nasze stocznie nie mogą zbudować nowego (1)

    Znowu kupili szrot a Mearsk sie cieszy ze pozbył sie go....a.I za pare lat na złom

    • 6 2

    • A coś Ci mówi NPV?

      • 1 2

  • Na zatoce i pod Trójmiastem MUSZĄbyc złoża węglowodorów bo taka jest budowa geologiczna (1)

    tożsama z Zatoka Perską - czyli skały osadowe po staromorzu.
    Dowodem sa pokłady soli - rozpoczynają się na głebokosci ok 700 - 900 metrów i mają miąszność ok 800 metrów
    to pozostałóść postaromorzu z rejonu zwrotnikowego.
    Jak morze to glony i zooplankton - jak glony to ropa i gaz
    Agip miał robic odwiert w okolicach Gdyńskiego Chwarzna - ale mu"przeszło"
    Po prostu należymy do państw które "maja kupować" a nie eksportować
    Taka geopolityka ekonomiczna swiata.
    Ropa i gaz stały by sie zbyt tanie dla dzisiejszych producentów wiec lepiej zablokowac pretendentów "w kuluarach".

    Gdyby pieniądze z jednego roku "500+" przeznaczyc na badania geologiczne to bylibysmy Kuwejtem - i wtedy było by "2000+" ale wyborcy "myślą" tu i teraz a nie za 2 lata

    ja juz nawet o glebokiej geotermii (prof Zurkiewicz) czy zgazowaniu podziemnym węgla brunatnego i kamiennego nie wspominam... technologia jest ale "nie da się".

    WidacPolak lubi u niemca za 1/4 niemieckiej stawki pracować.... w "swoim kraju" lub z tego "swojego" emigrować....

    • 5 3

    • No i są

      • 0 0

  • Pracowałem na niej 2014-15 (5)

    Złom złom złom...

    • 9 2

    • Popracuj na polskich, a zmienisz zdanie (4)

      • 5 2

      • Desperaci albo ludzie bez znajomości języka (3)

        Pracuja na polskich platformach albo statkach. Pżm i smt gorąco nie pozdrawiam

        • 6 1

        • Bez znajomości języka i kursów OPITO.

          • 2 0

        • (1)

          Dobrze że Ty tam nie pracujesz Panie światowy - takich orłów nam nie trzeba.

          • 0 2

          • Urażony

            No w Petrobalticu same orły :)

            • 1 0

  • Informacja (1)

    Maersk niedawno wyszedl z tego biznesu sprzedajac cale Oil and Gas firmie Total. Platforme kupiono wiec od francuskiej firmy Total chyba ze deal zrobiono wczesniej.

    • 5 1

    • Coś tam wiesz ale nie do końa. Maersk sprzedał Totalowi spółkę Maersk Oil a nie Maersk Drilling - to różnica. Maersk Drilling 1 kwietnia 2019 zadebiutował na giełdzie w Kopenhadze a Ty piszesz o transakcji która miała miejsce 2 czy 3 lata temu.

      • 0 0

  • Brawo!

    rozwijać się nie narzekać .

    • 0 2

  • Czy na mechanicznym w petrobaltic nadal pracuje "OPÓJ" zwany chłopcem z plecakiem.

    Co za typ, wyżywał się na nas po pijaku w czasach gdy o prace było trudno a góra pozwalała mu na to.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Artur Jadeszko

Od 2006 roku prezes zarządu ATC Cargo SA, spółki notowanej na NewConnect, alternatywnym systemie obrotu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Studiował na Wydziale Prawa Uniwersytetu Gdańskiego oraz Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Od początku kariery zawodowej związany z branżą TSL. Jako przewodniczący Komisji Celnej w Polskiej Izbie Spedycji i Logistyki był uczestnikiem wielu projektów realizowanych przy współudziale Izby Celnej w Gdyni oraz Ministerstwa Finansów. Jest...

Najczęściej czytane