• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pierwsze na świecie statki zasilane wyłącznie paliwem LNG

VIK
7 marca 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Remontowa Holding ma nowego prezesa
Projekt statku dla norweskiego armatora. Projekt statku dla norweskiego armatora.

Remontowa Shipbuilding podpisała kolejny kontrakt. Tym razem stocznia zbuduje dwa promy najnowszej generacji, będące pierwszymi na świecie statkami zasilanymi wyłącznie paliwem LNG.



Dwa promy pasażersko-samochodowe zbudowane zostaną dla firmy żeglugowej z Norwegii, która już była klientem stoczni. W skład floty należącej do armatora wchodzą między innymi cztery statki wybudowane w Remontowa Shipbuilding. W sierpniu 2011 roku armator zdecydował się na wymianę oraz unowocześnienie posiadanej floty. Nowe statki zamówiono znów w gdańskiej stoczni. Przekazanie obu statków armatorowi przewidziane jest na trzeci kwartał 2013 roku.

Zakontraktowane promy najnowszej generacji będą pierwszymi na świecie statkami zasilanymi wyłącznie paliwem LNG, co zmniejszy emisję szkodliwych substancji do atmosfery do 5 300 ton rocznie. Statki obsługiwać będą ruch pasażersko-samochodowy u wybrzeży Norwegii. Przewiduje się, iż wprowadzenie nowych, nowoczesnych promów pasażersko-samochodowych zwiększy możliwości transportowe armatora o 16 proc. tygodniowo.

Statki te będą jednymi z największych w swojej klasie jednostek eksploatowanych w Norwegii (długość całkowita 124 m). Statek może zabrać 550 pasażerów oraz 165 samochodów osobowych lub 12 samochodów ciężarowych i 55 samochodów osobowych. Dodatkowym atutem nowo budowanych statków będzie możliwość eksploatacji przy zmniejszonym do minimum stanie załogi, co w konsekwencji prowadzi do obniżenia kosztów ich użytkowania.
VIK

Miejsca

Opinie (50) 4 zablokowane

  • (1)

    "co zmniejszy emisję szkodliwych substancji do atmosfery do 5 300 ton rocznie"
    z ilu?

    • 13 1

    • Opinia została zablokowana przez moderatora

  • zmniejszonych do minimum? (1)

    hmmm

    • 7 0

    • znów zatrudnili jakieś niedorozwinięte stworzonko spod białoruskiej granicy

      to nasadziło kwiatków

      • 1 0

  • tak dla wyjasnienia...

    LNG (Liguefied Natural Gas) jest skroploną postacią
    gazu ziemnego, który dzięki temu jest łatwiejszy
    w transporcie i magazynowaniu. To bogate źródło
    energii, składające się głównie z metanu, pochodzi
    z wielu złóż na całym świecie. Gaz ziemny jest najczęściej
    stosowany na lądzie. W formie LNG, jest on
    używany od lat jako paliwo dla dużych gazowców.

    • 12 2

  • Jakież to szkodliwe substancje? (3)

    O ile mi wiadomo, produktami spalania gazu jest woda (para wodna) i dwutlenek węgla.
    Ani jedno ani drugie nie jest szkodliwe.
    Ilość pozostałych związków w gazie ziemnym (np. siarki czy azotu) jest znikoma.
    Skąd zatem wzięło się to 5.300 t szkodliwych substancji?

    • 6 6

    • odpowiedź. (2)

      Otóż informacja jest raczej nieprecyzyjna. Statki eksploatowane na tej lini obecnie wydzielają około 5300 t szkodliwych substancji. Wprowadzenie nowych jednostek pozwoli na zatrzymanie emisji tych substancji.

      • 4 1

      • del...

        • 0 0

      • Aaaa.. to już ma sens..

        Czyli informacja nie jest "nieprecyzyjna" tylko bzdurna:)
        Emisja szkodliwych substancji zostanie zmniejszona nie "do" a "o" 5,3 tys t.
        Subtelna różnica...

        Brawa dla "VIK" za dziennikarską rzetelność ;)

        • 4 1

  • Patrzę na makietę, widzę jeden pokład i maciupcią nadbudówkę i zastanawiam się jaki cudem może toto zabrać na pokład (13)

    "Statek może zabrać 550 pasażerów oraz 165 samochodów osobowych"?

    • 2 20

    • Jak będzie gotowy to zobaczysz jaki to kawał statku.

      • 4 0

    • Patrzę na makietę,.... (7)

      Prawdziwy statek będzie miał 124 m. Ludzie będą duzi i prawdziwy kapitan też będzie. I samochody też. No, leć po lizaka i nie martw się już.

      • 10 2

      • W odróżnieniu do ciebie pędraku kartoflany ja jestem po "Conradinum", a ty zapewne po zasadniczej gastronomicznej:-) (6)

        • 2 15

        • (1)

          hahaha, i co, jest się czym chwalić baranku? widać jak Ci to Conradinum pomogło - pracy nie masz i durnoty na forach wypisujesz... tego Was tam uczą?

          • 10 0

          • I tak dobrze, że słowa " ja" nie pisze z wielkiej litery. Samouwielbienie bije z niego na kilometr.

            Podnisi g@llux słuchawkę telefonu i pyta : słuchaweczko, powiedz przecie, kto najmądrzejszy jest na świecie ? a słuchawka : ti ti ti ti

            • 4 0

        • ja

          .. i teraz nie dziwne , że nasze stocznie splajtowały ,skoro mamy takich " fachowców " po conradinum he he ...

          • 7 0

        • ja jestem po "Conradinum"

          To leć po 2 lizaki

          • 7 0

        • (1)

          Ta, tak jak i w Sopocie mieszkasz, a nie na Morenie i wnuka masz! :D 15 wnuków, chyba i doktorat obroniony w ZSBO :D

          • 2 0

          • i nawet mature zrobił..

            normalnie uczony jakiś.... :)

            • 0 0

    • Pod nadbudówką jest pokład pasażerski.

      • 1 0

    • ja tam widzę 4 pokłady i piąty pokład sterówki - uwierz mi da sie zabrać tyle osób

      • 0 0

    • dla sprostowania to nie makieta tylko model

      • 0 0

    • Może dla tego że ma jeszcze jeden mniejszy opuszczany pokład pod nadbudówką.

      • 0 0

  • i jeszcze jeden kwiatek.... (1)

    "wprowadzenie nowych (..) promów (..) zwiększy możliwości transportowe armatora o 16 proc. tygodniowo. "

    Czyli co?
    Miesięcznie to będzie ok. 70% a rocznie ok 800%?
    :]

    • 7 2

    • % sie nie dodaje to efekt wyliczeń

      sex masz 2 x dziennie tzn 200%?

      • 0 0

  • (1)

    Szkoda że nikt nic nie napisał tym jakie "miliony" się zarabia w dawnej północnej.....

    • 5 2

    • Czemu sam nie napiszesz?

      Oświeć nas.

      • 4 0

  • zarobki (2)

    miliony to zarabia prezes i jego świta a robolom zostają ochłapy

    • 5 4

    • zarobki (1)

      to zaloz wlasna firme cwaniaczku i bedziesz prezesem ktory zarabia ,,miliony "

      • 2 0

      • Tozaloz wlasna firme cwaniaczku i bedziesz placil robolom miliony a sobie jako prezesowi zostaw

        ochlapy

        • 0 0

  • W Norwegi już jest!!

    w stoczni Kleven juz taki jest chrzest po koniec marca.Szkoda troszeczke za póżno

    • 0 0

  • Do autora (2)

    Obecnie w Remontowa Shipbuilding budowa są dwa promy SKS 120 również zasilane LNG , około 2 lat temu zostały zbudowane 4 promy SKS 125 ( bardzo podobne do tego na "foto") więc słowa "będące pierwszymi na świecie " trochę jest nie na miejscu.

    • 3 1

    • Do byłego

      Statki serii SKS 125 i SKS 120 mają silniki na LNG oraz dieslowe. SKS 160 będą miały napęd tylko LNG.

      • 1 1

    • zarzut powinien być kierowany do dyrektora ds marketingu

      ciekawe że nie czepiasz sie pojemności jogurtu z jogobelli

      • 0 1

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Marek Kamiński

Polski polarnik, podróżnik, żeglarz, autor książek, fotograf, przedsiębiorca. Właściciel firmy firmy Invena. Zajmuje się ona dystrybucją armatury i urządzeń przeznaczonych do wewnętrznych instalacji grzewczych i sanitarnych. Kamiński jest też założycielem Instytutu Marka Kamińskiego, Fundacji Marka Kamińskiego. Włada ośmioma językami obcymi: angielskim, niemieckim, włoskim, francuskim, hiszpańskim, norweskim, rosyjskim i japońskim.

Najczęściej czytane