• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pierwsze na świecie statki zasilane wyłącznie paliwem LNG

VIK
7 marca 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Remontowa Holding ma nowego prezesa
Projekt statku dla norweskiego armatora. Projekt statku dla norweskiego armatora.

Remontowa Shipbuilding podpisała kolejny kontrakt. Tym razem stocznia zbuduje dwa promy najnowszej generacji, będące pierwszymi na świecie statkami zasilanymi wyłącznie paliwem LNG.



Dwa promy pasażersko-samochodowe zbudowane zostaną dla firmy żeglugowej z Norwegii, która już była klientem stoczni. W skład floty należącej do armatora wchodzą między innymi cztery statki wybudowane w Remontowa Shipbuilding. W sierpniu 2011 roku armator zdecydował się na wymianę oraz unowocześnienie posiadanej floty. Nowe statki zamówiono znów w gdańskiej stoczni. Przekazanie obu statków armatorowi przewidziane jest na trzeci kwartał 2013 roku.

Zakontraktowane promy najnowszej generacji będą pierwszymi na świecie statkami zasilanymi wyłącznie paliwem LNG, co zmniejszy emisję szkodliwych substancji do atmosfery do 5 300 ton rocznie. Statki obsługiwać będą ruch pasażersko-samochodowy u wybrzeży Norwegii. Przewiduje się, iż wprowadzenie nowych, nowoczesnych promów pasażersko-samochodowych zwiększy możliwości transportowe armatora o 16 proc. tygodniowo.

Statki te będą jednymi z największych w swojej klasie jednostek eksploatowanych w Norwegii (długość całkowita 124 m). Statek może zabrać 550 pasażerów oraz 165 samochodów osobowych lub 12 samochodów ciężarowych i 55 samochodów osobowych. Dodatkowym atutem nowo budowanych statków będzie możliwość eksploatacji przy zmniejszonym do minimum stanie załogi, co w konsekwencji prowadzi do obniżenia kosztów ich użytkowania.
VIK

Miejsca

Opinie (50) 4 zablokowane

  • A ciekawe kto robi siłownię? Stocznia czy kompleksowo contractor? (1)

    Taka nowoczesność, że pewnie Norki zjadą i sami zrobią. Tak jak Remontowa robiła wielki kontrakt na ostatnich Stenach:)))) Dostawcy nabrzeża i prądu do spawarek. Projekt tez pewnie z grupy Remontowa;P

    • 0 0

    • No więc projekt z Remontowa Marine Design, montaż siłowni realizowany przez wydział Remontowej Shipbuilding i spółki podwykonawcze polskie.
      Fakt, że urządzenia będą z importu. Tyle, że w Polsce tego rodzaju silników nikt nie robi.

      • 0 0

  • Tylko Stocznia Gdańsk ISD!!! (1)

    Najlepszą stocznią jest ta gdańska z pochylniami, ukraińcy wreszcie zrobili porządek, mamy kilkunastu dyrektorów którzy są fachowcami w swojej dziedzinie, kompetentni, decyzyjni, z wieloletnimi sukcesami w branży, rekiny biznesu stoczniowego i wszystko wiedzą najlepiej. W stoczni gdańsk nigdy nie było tak dobrze jak obecnie.

    • 0 1

    • Oj złośliwy kolega:)

      A jak tam idzie robota panie kolego? O!! Idzie!!! Idzie!!

      • 0 0

  • Do autora (2)

    Obecnie w Remontowa Shipbuilding budowa są dwa promy SKS 120 również zasilane LNG , około 2 lat temu zostały zbudowane 4 promy SKS 125 ( bardzo podobne do tego na "foto") więc słowa "będące pierwszymi na świecie " trochę jest nie na miejscu.

    • 3 1

    • zarzut powinien być kierowany do dyrektora ds marketingu

      ciekawe że nie czepiasz sie pojemności jogurtu z jogobelli

      • 0 1

    • Do byłego

      Statki serii SKS 125 i SKS 120 mają silniki na LNG oraz dieslowe. SKS 160 będą miały napęd tylko LNG.

      • 1 1

  • i jeszcze jeden kwiatek.... (1)

    "wprowadzenie nowych (..) promów (..) zwiększy możliwości transportowe armatora o 16 proc. tygodniowo. "

    Czyli co?
    Miesięcznie to będzie ok. 70% a rocznie ok 800%?
    :]

    • 7 2

    • % sie nie dodaje to efekt wyliczeń

      sex masz 2 x dziennie tzn 200%?

      • 0 0

  • właściciel czy złodziej akcji

    Czy złodziej może być legalnym właścicielem ?

    • 0 0

  • zarobki (2)

    miliony to zarabia prezes i jego świta a robolom zostają ochłapy

    • 5 4

    • zarobki (1)

      to zaloz wlasna firme cwaniaczku i bedziesz prezesem ktory zarabia ,,miliony "

      • 2 0

      • Tozaloz wlasna firme cwaniaczku i bedziesz placil robolom miliony a sobie jako prezesowi zostaw

        ochlapy

        • 0 0

  • Można?

    Można! To po cholerę chcą wszystkie stocznie zaorać i zrobić hurtownie bananów, lub "nowe miasto"? Ciekawe dla kogo to miasto? Dla stoczniowców pewnie nie, chyba że się jako cieć, przepraszam, Security, zatrudnią.

    • 0 0

  • Patrzę na makietę, widzę jeden pokład i maciupcią nadbudówkę i zastanawiam się jaki cudem może toto zabrać na pokład (13)

    "Statek może zabrać 550 pasażerów oraz 165 samochodów osobowych"?

    • 2 20

    • Patrzę na makietę,.... (7)

      Prawdziwy statek będzie miał 124 m. Ludzie będą duzi i prawdziwy kapitan też będzie. I samochody też. No, leć po lizaka i nie martw się już.

      • 10 2

      • W odróżnieniu do ciebie pędraku kartoflany ja jestem po "Conradinum", a ty zapewne po zasadniczej gastronomicznej:-) (6)

        • 2 15

        • (1)

          Ta, tak jak i w Sopocie mieszkasz, a nie na Morenie i wnuka masz! :D 15 wnuków, chyba i doktorat obroniony w ZSBO :D

          • 2 0

          • i nawet mature zrobił..

            normalnie uczony jakiś.... :)

            • 0 0

        • (1)

          hahaha, i co, jest się czym chwalić baranku? widać jak Ci to Conradinum pomogło - pracy nie masz i durnoty na forach wypisujesz... tego Was tam uczą?

          • 10 0

          • I tak dobrze, że słowa " ja" nie pisze z wielkiej litery. Samouwielbienie bije z niego na kilometr.

            Podnisi g@llux słuchawkę telefonu i pyta : słuchaweczko, powiedz przecie, kto najmądrzejszy jest na świecie ? a słuchawka : ti ti ti ti

            • 4 0

        • ja jestem po "Conradinum"

          To leć po 2 lizaki

          • 7 0

        • ja

          .. i teraz nie dziwne , że nasze stocznie splajtowały ,skoro mamy takich " fachowców " po conradinum he he ...

          • 7 0

    • Może dla tego że ma jeszcze jeden mniejszy opuszczany pokład pod nadbudówką.

      • 0 0

    • dla sprostowania to nie makieta tylko model

      • 0 0

    • ja tam widzę 4 pokłady i piąty pokład sterówki - uwierz mi da sie zabrać tyle osób

      • 0 0

    • Pod nadbudówką jest pokład pasażerski.

      • 1 0

    • Jak będzie gotowy to zobaczysz jaki to kawał statku.

      • 4 0

  • do kadłubka

    Masz rację.Zazdroszczę ludziom że trafili na siebie i wiele lat dogaduja się.
    Narzękac będą zawsze bo gdzie nie marudzą ale sprubój dostać sie do pracy w remontowej.Do tych co im tam bardzo żle chodż do mnie do Crista.Chociaz czy ja wiem gdzie robię.

    • 1 0

  • 1. Polska stocznia (1)

    2. Stocznia całkowicie prywatna
    3. Właścicielem jest Soyka i jemu należy zawdzięczać ze to wszystko jeszcze sie kręci.

    • 4 0

    • Polska stocznia

      Zgadzam się z tą opinią.Szkoda że w Polsce brakuje podobnych wizjonerów.

      • 1 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Grzegorz Morawski

Prezes zarządu i udziałowiec przedsiębiorstwa POLYHOSE Poland. Grupa POLYHOSE jest globalną firmą, posiadająca oddziały w 10 krajach, produkującą nisko- oraz wysokociśnieniowe przewody transferowe, wykonane z gumy, plastiku i teflonu. POLYHOSE Poland została pierwotnie założona jako EXITFLEX Polska – spółka córka szwajcarskiej fabryki, istniejącej od 1971 roku. Członek zarządu i udziałowiec przedsiębiorstwa AIRBLAST Poland. Firma AIRBLAST, posiadająca oddziały w 12 krajach, jest od ponad...

Najczęściej czytane