• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Place składowe za 70 mln zł w Porcie Gdynia już gotowe

erka
26 lipca 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Najnowszy artykuł na ten temat Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni

Rekordowa budowa placów manewrowo-składowych w Porcie Gdynia zakończona.

Konsorcjum firm Grupy NDI na zlecenie Portu Gdynia na terenie Centrum Logistycznego wybudowało dwa place manewrowo-składowe o nawierzchni betonowej. To ponad 17 hektarów do składowania kontenerów oraz elementów farm wiatrowych.



Statki o długości nawet 400 m w Gdyni. Przebudowa akwenów wewnętrznych



W ramach inwestycji wykonano też m.in. odwodnienie liniowe, uzbrojenie podziemne i nadziemne, sieci kanalizacji deszczowej, sanitarnej, wodociągowej, tzw. hydrantowej wraz ze zbiornikiem oraz przepompownią wody pożarowej. Wybudowano również sieci elektroenergetyczne i telekomunikacyjne, dwie trafostacje, zbiornik retencyjny wraz z drogą dojazdową, a także pomosty obsługowe dla kontenerów chłodniczych.

- Prawie 18 hektarów placów manewrowo-składowych w Porcie Gdyni jest już gotowe do użytku. Popyt na tę przestrzeń był bardzo duży przed realizacją inwestycji, stąd ogromne zadowolenie, że możemy już ją udostępnić naszym kontrahentom. W wyjątkowym dla nas roku - 100-lecia Portu Gdynia - kończymy kolejne duże inwestycję, potwierdzające, że nieustannie budujemy przyszłość miasta, gospodarki i biznesu - mówi Jacek Sadaj, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia. 

Hektary betonu. Co powstaje przy Estakadzie Kwiatkowskiego?



Inwestycja gotowa rok wcześniej



Dodatkowo wybudowano drogę dojazdową od ul. Logistycznej. Łącznie do realizacji placów składowych użyto 80,5 tys. m sześc. betonu. Długość wykonanych szczelin dylatacyjnych to prawie 70 km. Co ciekawe, specjalnie na potrzeby tej inwestycji na budowie postawiono węzeł betoniarski. Jego osiągana wydajność to nawet 1000 m sześc. mieszanki dziennie.

Port Gdynia powiększa zaplecze logistyczne.


 - Jesteśmy z tej inwestycji dumni, ponieważ zgodnie z umową mieliśmy ją zakończyć w lipcu 2022 roku, a dla części placu nr 1 o powierzchni blisko 30,1 tys. m kw. uzyskano decyzję o pozwoleniu na użytkowanie już rok przed terminem, czyli w lipcu 2021 roku. Natomiast na pozostałą powierzchnię placu nr 1 - kolejne prawie 60 tys. m kw. oraz na plac nr 2 o powierzchni ponad 86, 5 tys. m kw. uzyskano decyzję o pozwoleniu na użytkowanie w połowie marca br. Użytkowanie drogi pożarowej uzyskaliśmy w pierwszej połowie czerwca - zaznacza Sylwia Rogall, dyrektor projektu z Grupy NDI. 

Kolejowe inwestycje w gdyńskim porcie. 1,5 mld zł na nowe tory



Place na bardzo ciężkie ładunki



Aby na placach mogły być składowane ładunki bardzo ciężkie - do 18 ton na metr kwadratowy, konieczne było wzmocnienie podłoża. W tym celu użyto ogromnego dźwigu, który zrzucał z wysokości od pięciu do 40 m odpowiednio ukształtowane ciężary o wadze od 10 do 40 ton. W ten sposób fala uderzeniowa dogęszczała podłoże słabe.

  • Ponad 17 hektarów placów manewrowo-składowych w Porcie Gdyni jest już gotowe do użytku.
  • Ponad 17 hektarów placów manewrowo-składowych w Porcie Gdyni jest już gotowe do użytku.
  • Ponad 17 hektarów placów manewrowo-składowych w Porcie Gdyni jest już gotowe do użytku.
  • Ponad 17 hektarów placów manewrowo-składowych w Porcie Gdyni jest już gotowe do użytku.
  • Ponad 17 hektarów placów manewrowo-składowych w Porcie Gdyni jest już gotowe do użytku.
  • Ponad 17 hektarów placów manewrowo-składowych w Porcie Gdyni jest już gotowe do użytku.
  • Ponad 17 hektarów placów manewrowo-składowych w Porcie Gdyni jest już gotowe do użytku.
  • Ponad 17 hektarów placów manewrowo-składowych w Porcie Gdyni jest już gotowe do użytku.
  • Ponad 17 hektarów placów manewrowo-składowych w Porcie Gdyni jest już gotowe do użytku.
  • Ponad 17 hektarów placów manewrowo-składowych w Porcie Gdyni jest już gotowe do użytku.
  • Ponad 17 hektarów placów manewrowo-składowych w Porcie Gdyni jest już gotowe do użytku.

To nie jedyna ciekawa technologia wykorzystana na tej budowie. Poza tym używano np. z walca dynamicznego RDC (Roller Dynamic Comaction), który miał kształt trójkątny, kwadratowy lub pięciokątny. Za jego pomocą na powierzchni stosowano impulsy wysokoenergetyczne.

- Warto też wspomnieć, że beton był profilowany do zadanej rzędnej wysokościowej za pomocą specjalistycznych maszyn typu Somero z laserową niwelacją listwy profilującej nawierzchnię z dokładnością do kilku milimetrów - zdradza Przemysław Młynarczyk, kierownik budowy z Grupy NDI. 
Wartość tej inwestycji to ponad 70,7 mln zł netto. Nowe place to dla Portu Gdynia szansa na rozwój i rozwinięcie połączeń intermodalnych. To ważne szczególnie w kontekście roli, jaką obecnie odgrywa Gdynia - miasta na mapie transeuropejskiej sieci transportowej.
erka

Miejsca

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (68)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Ryszard Gretkowski

Jest absolwentem Wydziału Mechanicznego Uniwersytetu Technologiczno- Przyrodniczego im.J.J....

Najczęściej czytane