• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Po nabrzeżu T2 czas na nowe zaplecze intermodalne w DCT

Wioletta Kakowska-Mehring
17 czerwca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Projekt T2 ma przyczynić się do podwojenia potencjału przeładunkowego DCT do 3 mln TEU rocznie. 
Projekt T2 ma przyczynić się do podwojenia potencjału przeładunkowego DCT do 3 mln TEU rocznie.

Deepwater Container Terminal Gdańsk ogłosił przetarg na zaprojektowanie i przeprojektowanie przebudowy terenów znajdujących się za nabrzeżem T2. Chodzi o 18 ha powierzchni terminalowych.



Czy rynek przewozów kontenerowych to przyszłość naszych portów?

- Inwestycje związane są z poszerzeniem terenu terminalu o nowe place składowe, zakupem nowego sprzętu terminalowego, a także modernizacją bocznicy kolejowej. Projekt przyjął roboczą nazwę T2b, także ze względu na to, że ostateczna decyzja o jego realizacji i kształcie zapadnie po ogłoszeniu wyników postępowania o udzielenie DCT pomocy publicznej - mówi Adam Żołnowski, wiceprezes zarządu DCT Gdańsk.
Przedsięwzięcie jest kontynuacją rozpoczętej w 2014 roku rozbudowy DCT Gdańsk. W ramach tego projektu w ub. roku otwarto drugie, głębokowodne nabrzeże T2 o długości 650 metrów, które jest wyposażone w pięć nowoczesnych, największych na Bałtyku suwnic nabrzeżowych STS umożliwiających obsługę statków o pojemności ponad 20 tys. TEU. Do tego 15 w pełni zelektryfikowanych suwnic placowych eRTG, wspomaganych w operacjach przez ponad 30 nowych ciągników terminalowych. Projekt T2 to największa prywatna inwestycja sektora portowego w Polsce. Ma przyczynić się do podwojenia potencjału przeładunkowego DCT do 3 mln TEU rocznie.

Teraz prace mają dotyczyć terenu dotychczas niezagospodarowanego, znajdującego się za nową infrastrukturą. Przetarg dotyczy prac projektowych i przeprojektowania, ponieważ DCT już dysponuje wcześniejszymi planami, które obecnie wymagają zmian, ponieważ pojawiły się nowe wymagania funkcjonalno-użytkowe. Jeśli projekt będzie realizowany w pełnym zakresie to jego kluczowym elementem będzie zakup dodatkowych suwnic nabrzeżowych oraz rozbudowa bocznicy kolejowej o kolejne stanowiska do obsługi pociągów, wydłużenie istniejących bocznic oraz zainstalowanie nowoczesnych suwnic.

- Potwierdza to nacisk, jaki DCT kładzie na rozwój transportu intermodalnego - dodaje Adam Żołnowski.
Na tym jednak nie koniec. Optymistyczne prognozy wzrostu ładunków w rejonie Bałtyku mogą w najbliższych latach doprowadzić do powstania nabrzeża T3.

Nowe suwnice w DCT. Sierpień 2016 r.

Miejsca

Opinie (96) 7 zablokowanych

  • Uwaga. (1)

    Sprzedam na górę wszystkich operatorów.

    • 3 2

    • za późno

      Już wszystkich sprzedali ci przy których milkną rozmowy nawet te o pogodzie.

      • 8 0

  • (2)

    A może by tak zrobili parking dla tych aut co muszą czekać bo niema wolnych okienek czasowych , a nie ten płatny po godzinie .

    • 6 1

    • Parking ?

      Parking jest dla aut osobowych ..... i dla zarządu - a dla nas poco ...?. przecież dct ma grzies przewoźników i spedytorów

      • 4 2

    • Te magnes to nie ten artykuł i nieplacz ze stoisz w DCT tylko niech pryncypal placu tobie uciwe pieniadze i diety.

      • 1 1

  • Dramat ...... jak najdalej od tego terminala

    • 9 5

  • Cyrk

    • 8 3

  • Brawo DCD Gdańsk

    Czytam komentarze i wynika że zostali zatrudnieni w firmie sami fachowcy, specjaliści w swoim fachu iraz z rozległą wiedzą odnośnie zarządzania całą firmą i każdym procesem oddzielnie.

    • 3 6

  • kilku januszy (1)

    wyautowali za pijaństwo i potem bredzą na forach.
    Trzeba było nie pić to nie te czasy.

    • 11 13

    • ...

      Nie ma to jak wybielac rzeczywistość. Najlepiej tych co negatywnie komentuja sytuacje w tym zakladzie pracy sprowadzic do miana pijakow o cpunow. Zal mi Ciebie czlowieczku. Szkoda ze najwiecej cpunow w dodatku bez szkoly pracuje na drugim piętrze prawda kolego? :D

      • 10 4

  • Spszedam kołpaka (1)

    Spszedam jednego kołpaka, chyba od beemwu 16. Oferta ograniczona czasowo, kto pirszy ten lipszy. Gratis dożucę filipińczyka. Dużo robi mało je. No i jeszcze kołpaka wyczyści.

    • 1 1

    • Sprzedawcy

      Sami sprzedawcy w tej firmie

      • 1 0

  • Brawo Dct! (4)

    Ciesza mnie tskie infirmacje! zal, ze wsrod komentarzy sa tylko te, ktore pracodawcę krytykuja. Dct ma renome na rynku, jest solidnym pracodawca, a niektorym sie wydaje, ze beda placic za nic nie robienie. co do kregoslupow, bo to chyba ta nieliczna grupe narzeczaczy boli- gdzie mielibyscie lepiej? popracujcie na budowie, zobaczycie, co oznaczaja prawdziwe warunki pracy. zal czytac Waszych komentarzy, zamiast sie cieszyc z sukcesow firmy, tylko krytykujecie,! z tego co wiem, jest umowa o prace, wszystko placa, jakieś benefity, chyba az tak zle nie jest? wszyscy tam pracujecie, a jak tylko firma cos wypusci do sieci to las narzeczaczy! czytam to i mam wrazenue, ze pisze to jakas mala grupa sfrustrowanych ludzi. zal, zal , zal....

    • 7 16

    • To dlaczego cie tu jeszcze nie ma skoro uważasz że jest tak wspaniale. Zapraszamy

      • 8 5

    • Zatrudnij sie to zobaczysz i przekonasz sie ze kolorowo nie jest

      • 9 3

    • Tak to te płaczki co im się nie chce pracować i tam przychodzą za kare.Tak jak poziomka .A tam jest jak w przedszkolu.

      • 5 0

    • bo normalnym niechce sie pisac tutaj , ale co ja wiem z tego co wiesz , to na bank racja haha

      wazne ze juz cos slyszales i wiesz :)) i kogo ma byc zal ?,, ale z tego co wiem :) hehe r********es system,,pozdrawiam Tomasz

      • 0 0

  • Koledzy z dct (4)

    A ile u was na start dają bo się zastanawiam , bo niby biedronka ładnie oferuje od 3000-4600 na magazyniera no i LIDL też wystawił ulotki na start po 3000 zł

    • 7 2

    • kierowca na starcie 2840

      • 4 0

    • acha (1)

      no to skoro w porcie już na starcie płace są niższe niż w sklepie spożywczym to się nie dziwie że narzekacie

      • 11 2

      • 2.860 brutto na start

        • 3 1

    • W dct masz 3000 na rękę. A tam chyba brutto

      • 1 2

  • Sukces? M

    Słowo obce typowemu Polakowi :D

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Marcin Lewandowski

Prezes zarządu Grupy GPEC, firmy z branży energetycznej. Doświadczenie zdobył na stanowiskach menedżerskich w firmach z branży utilities. Od 2010 roku związany z GPEC. Karierę w Grupie rozpoczął zarządzając obszarem dyspozycji, a następnie jako dyrektor ds. finansowych Grupy GPEC zajmował się m.in. organizacją struktury grupy kapitałowej, modelem biznesowym oraz nadzorem właścicielskim spółek zależnych. Przez ponad rok pełnił funkcję prezesa zarządu spółki Unikom (włączonej do struktury GPEC...

Najczęściej czytane