• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Podwójne wodowanie w Remontowa Shipbuilding

VIK
18 maja 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
  • Po raz pierwszy w Remontowa Shipbuilding wodowane były równocześnie dwa statki z jednego doku.
  • Przemieszczenie statków na dok jest procesem bardzo skomplikowanym i czasochłonnym.
  • Po raz pierwszy w Remontowa Shipbuilding wodowane były równocześnie dwa statki z jednego doku.
  • Każdy z promów może zabrać  150 pasażerów i 45 samochodów osobowych.
  • Jednostki zostały zaprojektowane przez norweskie biuro projektowo-konsultingowe LMG Marin.
  • Każdy z promów może zabrać  150 pasażerów i 45 samochodów osobowych.

Remontowa Shipbuilding zakończyła operację wodowania dwóch hybrydowych promów pasażersko-samochodowych budowanych na zamówienie brytyjskiego armatora Transport for London. Operację, bo tym razem wodowano w doku pływającym, a nie z pochylni, i do tego dwa na raz.



Kontrakt na budowę dwóch promów pasażersko-samochodowych o napędzie hybrydowym Remontowa Shilpuilding podpisała pod koniec 2016 roku. Stocznia buduje je dla londyńskiego przedsiębiorstwa transportu publicznego Transport for London. Promy będą obsługiwały przeprawę przez Tamizę, łączącą dzielnice Woolwich i North Woolwich.

Po raz pierwszy w Remontowa Shipbuilding wodowane były równocześnie dwa statki z jednego doku. Operacja ta wymagała bardzo starannych przygotowań i dokładnych obliczeń.

- Jej pierwszym etapem było przesunięcie obu jednostek na dok pływający. Przemieszczenie statków na dok jest procesem bardzo skomplikowanym i czasochłonnym. Wymaga precyzyjnego kompensowania stopniowego obciążenia doku, tak aby nie doszło do uszkodzenia pomalowanej już finalnie podwodnej części kadłuba. Po zakończeniu przesuwania promów, dok przeholowano na głębię, gdzie został zanurzony, a po sprawdzeniu szczelności obu kadłubów i armatury denno-burtowej -  jednostki zostały wydokowane - czytamy w komunikacie.
Teraz statki będą wyposażane. Gotowe będą na początku czwartego kwartału 2018 r.

Każdy z promów może zabrać 150 pasażerów i 45 samochodów osobowych. Miejsce dla siebie będą mieli także rowerzyści. Przyjazny dla środowiska napęd hybrydowy zapewni niższe koszty eksploatacji promów. Każda z jednostek będzie wyposażona w dwa zespoły prądotwórcze z silnikami wysokoprężnymi. W normalnych warunkach będzie pracował tylko jeden z nich, a szczytowe zapotrzebowanie na moc wypełni energia elektryczna z baterii. Jednostki zostały zaprojektowane przez norweskie biuro projektowo-konsultingowe LMG Marin.

Serwis transportu publicznego na Tamizie, bezpłatny dla pasażerów pieszych i kierowców, działa od roku 1889 i przewozi ostatnio każdego roku około 20 000 pojazdów oraz 2,6 mln pasażerów. Obecnie przeprawa promowa obsługiwana jest przez zbudowane w Dundee w 1963 roku promy "Ernest Bevin", "James Newman" i "John Burns", nazwane dla upamiętnienia byłych znaczących londyńskich polityków. 
VIK

Miejsca

Opinie (30)

  • Zorientowany (1)

    Fatalny płatnik, przeterminowanie faktur powyżej 100 dni dla mnie firma bankrut !!!

    • 32 6

    • sąd

      tylko i wyłącznie pozew do sądu, a może kilku wykonawców wystąpiłoby w pozwie zbiorowym. Byłoby ciekawie.

      • 2 1

  • Trzymam kciuki za Remontową, to najlepsza polska stocznia obok GSR. (3)

    Mam nadzieje że w końcu sprzeda te 4 statki ktore smutno kołyszą się w krzakach.

    • 28 16

    • Jeśli ta jest najlepsza...

      ... to strach myśleć co się dzieje w najgorszej.

      • 10 2

    • Też trzymam kciuki,

      Mam nadzieję że podwykonawcy wystąpią do sądu o miarkowanie kar i RSB będzie śrubami płaciło pracownikom

      • 5 4

    • Tas

      Płatności po terminie nawet powyzej 180 dni. Super firma no extra.

      • 9 0

  • Kolega (1)

    Zagubinek i Zawada zastanawiają się jak ludzi zatrzymać. Panowie prezesi słyszałem że macie zamiar premie zabrać. Jak tak dalej pójdzie to tylko dziadki którym zostało trochę do emerytury zostaną

    • 36 4

    • Zapraszamy do nauty

      • 0 0

  • Tylko montex

    • 3 22

  • ja

    uraaaa uraaaa ukraina

    • 11 2

  • A nie mogliby takiego dla Gdańska zrobić? Przez Motławę by pływał... (1)

    Albo koło Westerplatte, tym bardziej że zabiera rowerzystów...

    • 15 4

    • Gdynia też

      Z Gdyni na Oksywie. Godzina krócej

      • 4 1

  • brak video (1)

    A gdzie filmik z wodowania??

    • 5 2

    • To nie było boczne wodowanie, tylko wciagniecie jednostek na dok i z niego zwodowane.

      • 5 0

  • (1)

    Najlepsza stocznia na Świecie

    • 10 16

    • I druga w Europie.

      • 3 1

  • Stocznia trup

    Niedługo zostaną tylko emeryci ze starych układów

    • 16 14

  • Obóz pracy dla twardzieli

    Brak poszanowania,poniżanie,zero doceniania za ciężką pracę.d*pę wyżej mam niż sr*m p.Zagubinek i Zawada Trzęsidupka

    • 16 5

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Krzysztof Stepokura

Prezes formy Eurotel. W 1994 roku założył firmę telekomunikacyjną Martel, która od 1996 roku była autoryzowanym przedstawicielem sieci Era. Obecnie spółka ta prowadzi dystrybucję sprzętu telekomunikacyjnego firm Siemens, Panasonic oraz innych wiodących marek na rynku telefonii komórkowej. W latach 2001-2002 pracował jako Prezes Zarządu w Tele-Net Sp. z o.o. - firmie będącej autoryzowanym dealerem sieci ERA. Od 2002 roku jego kariera zawodowa związana jest ze spółką Eurotel, w której przez...

Najczęściej czytane