• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Południowokoreański armator buduje statek o nazwie "Gdańsk"

VIK
2 maja 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Statek "Gdańsk" w budowie.
  • HMM Algeciras - siostrzana jednostka HMM Gdańsk - 26 kwietnia wyruszył w pierwszy rejs.
  • Masowiec "Sopot" należy do PŻM.

Jest masowiec "Sopot", jest też "Gdynia", teraz przyszedł czas na "Gdańsk". Jednak co ciekawe, statek o tej nazwie nie będzie należał do rodzimego armatora, czyli Polskiej Żeglugi Morskiej. Nazwę polskiego miasta nowej jednostce nada południowokoreański armator i będzie to rekordowo duży kontenerowiec.



W południowokoreańskiej stoczni Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering pod koniec kwietnia odbyła się uroczystość nadania imienia jednostce HMM Algeciras. Jest to kontenerowiec o ładowności ok. 24 000 TEU, ma 399,9 m długości, 61 m szerokości. Jest pierwszym z dwunastu rekordowo dużych statków tej pojemności, które mają być kolejno dostarczane do września 2020 roku.

- Jeden ze statków z serii kontenerowców, określanych przez armatora i stocznię jako największe w świecie, będzie nosił imię HMM Gdańsk. Jest on już zwodowany i planowo powinien być przekazany do eksploatacji w połowie tego roku - podał portalmorski.pl.
Skąd ta nazwa? Okazuje się, że armator, czyli południowokoreańska firma HMM zdecydowała, że 12 nowych kontenerowców będzie nosiło nazwy ważnych europejskich miast portowych.

HMM Algeciras 26 kwietnia wyruszył z portu Qingdao w prowincji Shandong w swoją pierwszą podróż z ładunkiem. W Azji odwiedzi jeszcze Busan, Ningbo i Szanghaj, potem popłynie do Europy, gdzie zawinie m.in. do Rotterdamu i Hamburga.



To nie pierwszy statek noszący nazwę trójmiejskiego miasta. We flocie Polskiej Żeglugi Morskiej jest już masowiec "Sopot", który trafił do armatora pod koniec ubiegłego roku, jest też masowiec "Gdynia".

Masowiec "Sopot" o nośności 39 tys. ton został zbudowany przez chińską stocznię Yangfan. Statek ma 180 m długości, 30 m szerokości i 10,50 m zanurzenia. Wcześniej do floty PŻM wszedł masowiec o nazwie "Gdynia". Jest to jeden z serii 18 masowców, mających nośność po 38 tys. ton, dostarczonych w latach 2005-2012 szczecińskiemu armatorowi przez chińską stocznię Xingang Shipyard w Tianjin.
VIK

Opinie (252) ponad 20 zablokowanych

  • O jeny, to już kilka tygodni temu ogłosił HMM.

    • 3 0

  • Ryzykowna nazwa (1)

    Jak statek zatonie to w świat pójdzie info że miasto jest pod wodą...

    • 6 1

    • Dlaczego usunęliście wpis z Deutschlandem/Hipperem???
      Co to za jakaś dziwna cenzura?

      • 1 1

  • statki Trójmiasta (1)

    Nazwę SOPOT do niedawna nosił statek floty SMT. Był też krakow i nadal jest warsaw. kraków i Warsaw operowały w okolicach Trinidadu. Pływa też port gdynia, wilson gdynia... gdansków też kilka pływa. Można sprawdzić sobie na Marine Traffic.

    • 6 0

    • Gdansk tez jest w smt

      • 0 0

  • Nie ma w Polsce stoczni?

    Jest duzo pracy w tym co mamy, idzcje pracowac na stocznie to bedziecie je wspierac a nie narzekac gdy 70% to ukraina tam pracuje bo wam sie nie chce a kasa jest spora, po 40 zl na h i chetnych brak...malo? Zachod i polnoc 20 euro.malo? Widac ze tak.
    Redakcjo, nie pisze sie buson lecz PUSAN,
    O Gdansku tez piszecie Danzing?

    • 9 4

  • Co to przepraszam daje mojej miastu?

    To jakieś profity z tego będą?
    Czy bedirmy dalej żyli tym co było, wspomnieniami, pomnikami, historia a do przodu się nie ruszymy? Ten Kraj jest jedną wielką farsą. Mam już dosyć. Nic się nie polepsza od 1990 roku. Zawsze krzyk i bitwy polityczne. Tylko żeby tym u koryta dobrze było.

    • 4 10

  • W POcie czola pracowalismy
    PO 24 godziny na dobę aby wszystko wyprzedać i udało się .

    Nie PO to tak ciężko pracowaliśmy aby teraz nam PiS wszystko zepsuł

    • 7 10

  • I POmyśleć , że
    ci którzy rozmontowali PLO , wyprzedali kilkuletnie statki o tych samych nazwach za bezcen. Osobiście spotkałem w porcie sródziemno morskim , statek o nazwie "Gdańsk" który w POcie czoła zarabiał pieniądze dla Włochów , POszedł za 3 mln $ a wart był w tamtym czasie 10 mln $. POd POzorem nieopłacalności POstkomuniści zatopili przedsiębiorstwo liczące w czasach swej świetności 200 jednostek , i co najważniejsze posiadające stałe linie . Brał w tym procederze słynny "prywatyzator" obecnie na"banicji " w Brukseli

    • 9 9

  • Totalny...

    ... powinni dodać, gdańsk bastion totalnych

    • 9 8

  • Polskie stocznie

    PZPR i PO w pocie czoła likwidowało polskie stocznie w Szczecinie, Gdyni, Gdańsku.
    Oczywiscie takze przemysł kopperujacy przy budowie statkow., Pan Tusk klamał mowiac o 'inwestorach z Kataru'.

    • 16 10

  • Sopot

    Pływałem na m/s "Sopot" w PLO

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Mikołaj Lipiński

Ekspert w obszarze fuzji i przejęć, funduszy PE/VC oraz zarządzania finansami firm. Doświadczenie zdobywał w znanych i cenionych przedsiębiorstwach doradczych, produkcyjnych i handlowych (m.in. Mars Inc., JP Morgan Chase, Azimutus SA, Business Group Polska). Posiada doświadczenie zawodowe w doradztwie przy dużych międzynarodowych transakcjach zakupu i sprzedaży przedsiębiorstw, jak również w mniejszych krajowych projektach. Piastując stanowiska w zarządach i radach nadzorczych szeregu spółek...

Najczęściej czytane