• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pomorskie Centrum Logistyczne będzie jeszcze większe

Robert Kiewlicz
11 sierpnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 

Firma GLP otrzymała pozwolenie na budowę kolejnego etapu Pomorskiego Centrum Logistycznego w Gdańsku.

Pomorskiego Centrum LogistyczneMapka w Gdańsku powiększy się o prawie 40 tys. m. kw. GLP, wcześniej znane jako Global Logistic Properties - właściciel PCL otrzymał pozwolenie na budowę kolejnego etapu.



W sąsiedztwie terminala kontenerowego DCT Gdańsk powstanie dodatkowe 38 920 mkw. powierzchni magazynowo-produkcyjnej. Nowy budynek będzie realizowany zgodnie z GLP Design Standard, czyli najlepszymi praktykami w zakresie zrównoważonego rozwoju.

Nowe powierzchnie magazynowe w gdańskim porcie



Jesienią 2021 r. rozpocznie się budowa nowego obiektu, który będzie jeszcze lepiej dostosowany do potrzeb klientów i bardziej ekologiczny. Zwiększona do 12 m wysokość hali oznacza, że klienci zyskają dodatkowy poziom składowania, co może wygenerować nawet 20 proc. oszczędności na wynajmie.

Nowy głębokowodny terminal w Gdańsku. DCT buduje Baltic Hub 3



Wzmocniona konstrukcja dachu umożliwi instalację paneli fotowoltaicznych, a przesunięcie pierwszego rzędu słupów ułatwi manewrowanie wózkami widłowymi w strefie załadunku, która została powiększona do 24 m szerokości. Zwiększona nośność podłogi do 7 ton na m kw. wytrzyma nacisk ciężkich maszyn produkcyjnych. Inne udogodnienia to m.in. więcej światła naturalnego dzięki dwukrotnie zwiększonej liczbie świetlików, oświetlenie LED oraz inteligentny system monitorujący i sterujący zużyciem mediów.

W sąsiedztwie terminala kontenerowego DCT Gdańsk powstanie dodatkowe 38 920 mkw. powierzchni magazynowo-produkcyjnej. Budowa nowego obiektu rozpocznie się jesienią br. i zakończy latem 2022 roku. W sąsiedztwie terminala kontenerowego DCT Gdańsk powstanie dodatkowe 38 920 mkw. powierzchni magazynowo-produkcyjnej. Budowa nowego obiektu rozpocznie się jesienią br. i zakończy latem 2022 roku.

Centrum dystrybucyjne obok DCT



Pomorskie Centrum Logistyczne to multimodalny obiekt, który ma doskonały dostęp do krajowych i międzynarodowych szlaków morskich, drogowych, kolejowych oraz lotniczych. Inwestycja znajduje się obok DCT Gdańsk - największego głębokowodnego portu na Bałtyku, do którego już zawijają największe statki transportowe świata, a jego rozpoczynająca się rozbudowa zwiększy możliwości przeładunkowe DCT do 4,5 mln TEU rocznie.

Przy terminalu kontenerowym DCT powstaną nowe magazyny



- Nasze centrum dystrybucyjne obok terminala kontenerowego DCT Gdańsk jest idealnym miejscem dla firm korzystających z frachtu morskiego, które cenią udogodnienia związane z przeładunkiem czy procedurami celnymi. Nowy obiekt o podwyższonym standardzie zapewni im realne oszczędności i efektywniejsze wykorzystanie zajmowanej powierzchni - mówi Magdalena Górska-Wojtas, Business Development Manager GLP.

GLP przejmuje Goodman Group



W Pomorskim Centrum Logistycznym istnieją już cztery budynki o łącznej powierzchni 150 tys. m kw. Kolejny obiekt będzie gotowy latem 2022 roku. Docelowo może tu powstać nawet 500 tys. m kw. wysokiej jakości przestrzeni logistycznej wraz z zapleczem biurowym.

Wielka inwestycja drogowo-kolejowa w porcie zakończona



W marcu 2020 r. GLP ogłosiło przejęcie Goodman Group w Europie Środkowej i Wschodniej. Wartość podpisanej umowy to 1 mld euro.

GLP jest już trzecim inwestorem kapitałowym na trójmiejskim rynku. W 2018 r. Mapletree Investment przejęła od Prologis ponad 1,5 mln m kw. powierzchni magazynowej obejmującej także gdański park logistyczny w okolicy portu lotniczego. W 2019 roku singapurski operator terminalowy PSA International został strategicznym udziałowcem w gdańskim terminalu kontenerowym DCT Gdańsk.

Miejsca

Opinie (65)

  • Zdecydowanie lespsza inwestycja niz kolejne szkarane bezwartosciowe biurowce dla zaplecza zachodnich firm

    • 11 5

  • A co się szczypać, od razu do Górek lasy wyciąć.

    • 5 1

  • Czerwony alert da ludzkości,

    planeta rujnowana. Dla niemowląt lepiej rezerwować miejsce w hospicjum niż w żłobku. A ci niszczą las strefie Natura 2000! To nie inwestycja, to dzieło destrukcji i nienawiści do życia. Protestowaliśmy. Olano nas, mieszkańców. Media zostały kupione, bo pokazują sprawę już tendencyjnie, z ominięciem pewnych faktów. Nie możemy obudzić się za późno. Spróbujmy coś z tym zrobić. Co na to organizacje broniące ludzi i środowiska?

    • 9 3

  • Dodatkowo

    Oferujemy pracę w młodym zgranym i wesołym towarzystwie ale brakuje dopisku za śmieszne pieniądze.

    • 4 0

  • powstajace miejsca pracy ok ale co z komunikacja w tym rejonie praktycznie nie istnieje dojechac tam na 7 i powrot po 15 praktycznie niemozliwy tylko samochod lub rower a w ostatecznosci pieszo tragedia

    • 5 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Pomorskie Centrum Logistyczne będzie większe

    Dramat (1)

    nie można tego wybudować jeżeli już nie w Szadółkach to chociaż na Przetocznej?
    Koniecznie trzeba wyciąć las? A co z mieszkańcami tego lasu? Na grilla?

    • 9 5

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Pomorskie Centrum Logistyczne będzie większe

      Nie

      Nie da się. Potrzebne obok dla sprawnej obsługi portu, nie obwodnicy, a dzięki temu setki ton towarów dziennie nie przejeżdżają przez miasto i obwodnicę południową. Jak chcesz las, to se sadź liściaste, nie iglaste jak tam, myśląc przyszłościowo, czy nie będzie utrudniała rozwoju gospodarki, a w konsekwencji szansy na walkę z katastrofą klimatyczną, bo trzeba mieć na to jeszcze pieniądze.

      Sosny to nie drzewa, a jeszcze nie zebrany materiał budowlany. Żadna strata.

      • 1 0

  • Czy w pierwszej kolejności jest wydobywany bursztyn, przed wylaniem fundamentów?

    • 3 2

  • Generalnie wszystko tam łącznie z portem powinno zostać tam wyburzone i posadzone drzewa (1)

    Precz z fabrykami i innymi zakładami. Bez drzew zginiemy.

    • 3 5

    • Brak dojazdu do portu dla ciężarówek i tirów, n i e przez środek osiedla mieszkaniowego ul.Wyzwolenia.Najpierw obwodnica dzielnicy Nowy Port,a póżniej rozwój portu.

      • 4 0

  • Brama wjazdowa (1)

    Taki wielki moloch a w bramie wjazdowej dwie ciężarówki mają problem żeby się wyminąć

    • 3 0

    • N I E dla tirów na ul.Wyzwolenia

      Te tiry do portu to powinny jeżdzić ul.Oliwską,na której od zawsze są bramy portowe,a nie środkiem osiedla mieszkaniowego,czyli ul.Wyzwolenia,która jest oddalona od portu gdańskiego.Radni miejscy i dzielnicowi jak zwykle b e z r a d n i.......po wyremontowaniu ulicy Oliwskiej ciężki transport już na nią nie wrócił,tylko został przeniesiony na odległą,osiedlową ulicę Wyzwolenia.

      • 2 0

  • A kolo dct ani jednego parkingu ogólnodostępnego ciężarówki parkują gdzie popadnie .....

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Krzysztof Stepokura

Prezes formy Eurotel. W 1994 roku założył firmę telekomunikacyjną Martel, która od 1996 roku była autoryzowanym przedstawicielem sieci Era. Obecnie spółka ta prowadzi dystrybucję sprzętu telekomunikacyjnego firm Siemens, Panasonic oraz innych wiodących marek na rynku telefonii komórkowej. W latach 2001-2002 pracował jako Prezes Zarządu w Tele-Net Sp. z o.o. - firmie będącej autoryzowanym dealerem sieci ERA. Od 2002 roku jego kariera zawodowa związana jest ze spółką Eurotel, w której przez...

Najczęściej czytane