- 1 Coraz więcej zboża w trójmiejskich portach (8 opinii)
- 2 Praca na wakacje 2024: oferty i zarobki (73 opinie)
- 3 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (66 opinii)
- 4 Elektrociepłownia gdyńska coraz bardziej ekologiczna (111 opinii)
- 5 Mieszkańcy ruszyli z pomocą małej lodziarni (246 opinii)
- 6 Odwołano przetarg na terminal agro w Porcie Gdańsk (95 opinii)
Pomorskie Centrum Logistyczne będzie jeszcze większe
Firma GLP otrzymała pozwolenie na budowę kolejnego etapu Pomorskiego Centrum Logistycznego w Gdańsku.
Pomorskiego Centrum Logistyczne w Gdańsku powiększy się o prawie 40 tys. m. kw. GLP, wcześniej znane jako Global Logistic Properties - właściciel PCL otrzymał pozwolenie na budowę kolejnego etapu.
W sąsiedztwie terminala kontenerowego DCT Gdańsk powstanie dodatkowe 38 920 mkw. powierzchni magazynowo-produkcyjnej. Nowy budynek będzie realizowany zgodnie z GLP Design Standard, czyli najlepszymi praktykami w zakresie zrównoważonego rozwoju.
Nowe powierzchnie magazynowe w gdańskim porcie
Jesienią 2021 r. rozpocznie się budowa nowego obiektu, który będzie jeszcze lepiej dostosowany do potrzeb klientów i bardziej ekologiczny. Zwiększona do 12 m wysokość hali oznacza, że klienci zyskają dodatkowy poziom składowania, co może wygenerować nawet 20 proc. oszczędności na wynajmie.
Nowy głębokowodny terminal w Gdańsku. DCT buduje Baltic Hub 3
Wzmocniona konstrukcja dachu umożliwi instalację paneli fotowoltaicznych, a przesunięcie pierwszego rzędu słupów ułatwi manewrowanie wózkami widłowymi w strefie załadunku, która została powiększona do 24 m szerokości. Zwiększona nośność podłogi do 7 ton na m kw. wytrzyma nacisk ciężkich maszyn produkcyjnych. Inne udogodnienia to m.in. więcej światła naturalnego dzięki dwukrotnie zwiększonej liczbie świetlików, oświetlenie LED oraz inteligentny system monitorujący i sterujący zużyciem mediów.
Centrum dystrybucyjne obok DCT
Pomorskie Centrum Logistyczne to multimodalny obiekt, który ma doskonały dostęp do krajowych i międzynarodowych szlaków morskich, drogowych, kolejowych oraz lotniczych. Inwestycja znajduje się obok DCT Gdańsk - największego głębokowodnego portu na Bałtyku, do którego już zawijają największe statki transportowe świata, a jego rozpoczynająca się rozbudowa zwiększy możliwości przeładunkowe DCT do 4,5 mln TEU rocznie.
Przy terminalu kontenerowym DCT powstaną nowe magazyny
- Nasze centrum dystrybucyjne obok terminala kontenerowego DCT Gdańsk jest idealnym miejscem dla firm korzystających z frachtu morskiego, które cenią udogodnienia związane z przeładunkiem czy procedurami celnymi. Nowy obiekt o podwyższonym standardzie zapewni im realne oszczędności i efektywniejsze wykorzystanie zajmowanej powierzchni - mówi Magdalena Górska-Wojtas, Business Development Manager GLP.
GLP przejmuje Goodman Group
W Pomorskim Centrum Logistycznym istnieją już cztery budynki o łącznej powierzchni 150 tys. m kw. Kolejny obiekt będzie gotowy latem 2022 roku. Docelowo może tu powstać nawet 500 tys. m kw. wysokiej jakości przestrzeni logistycznej wraz z zapleczem biurowym.
Wielka inwestycja drogowo-kolejowa w porcie zakończona
W marcu 2020 r. GLP ogłosiło przejęcie Goodman Group w Europie Środkowej i Wschodniej. Wartość podpisanej umowy to 1 mld euro.
GLP jest już trzecim inwestorem kapitałowym na trójmiejskim rynku. W 2018 r. Mapletree Investment przejęła od Prologis ponad 1,5 mln m kw. powierzchni magazynowej obejmującej także gdański park logistyczny w okolicy portu lotniczego. W 2019 roku singapurski operator terminalowy PSA International został strategicznym udziałowcem w gdańskim terminalu kontenerowym DCT Gdańsk.
Miejsca
Opinie (65)
-
2021-08-11 09:53
A gdzie powstaną lasy, które zostaną wycięte pod budowę tego centrum? (5)
- 27 6
-
2021-08-11 10:05
Lasy powstaną w Puszczy Białowieskiej - tej którą wyciął towarzysz Szyszko :) (2)
- 3 4
-
2021-08-11 16:25
Kartofel (1)
byłeś kiedyś w Białowieży ? Pytam serio, bo chyba nie widziałeś do czego doprowadziła gradacja kornika na terenach tamtych. Wszystkie świerki mające po 80-120 lat wyschły, kora spadała. Były dwie opcje - jedna zostawić sterczące kikuty, pozwolić na dalszą gradację i jak to się mówi olać $$$ i druga jaką wybrały Lasy Państwowe - wyciąć jak najszybciej co się da i opchnąć na dechy dopóki grzyby i szkodniki nie zniszczyły drewna i teren jak najszybciej zalesić lasem mieszanym (bo tam była monokultura w wielu miejscach) - trzeba być na prochach żeby nie wiedzieć co w takiej sytuacji zrobić. Tym bardziej, że to nie były tereny rezerwatu a lasu gospodarczego. A Szyszko - z perspektywy czasu to chyba najlepszy minister jaki był na tym stołku, uprościł wiele i**otycznych formalności, o których przeciętny mieszczuch nawet nie myśli - wyobraź sobie sytuację, że bez zgody organów i opłat skarbowych nie miałeś prawa ściąć drzewa, które sam posadziłeś na własnej ziemi i pielęgnowałeś..musiałeś jechać po pieczątkę i kwity na to...oczywiście nie za free
- 3 1
-
2021-08-11 17:54
Drzewa chore powinno sie wymieniać na zdrowe. Czyli zastąpić nowymi wszystkie drzewa z pasozytem jemiołą, bo wygląda to tragicznie
- 2 0
-
2021-08-11 17:40
odpowiedz
tam gdzie mieszkasz
- 1 0
-
2021-08-11 10:09
na Białorusi i na Syberii
- 1 2
-
2021-08-11 08:32
(4)
Szkoda tych łąk i drzew, nie fajnie się patrzy jak betonują miasto a argument o miejscach pracy zachowajcie dla siebie bo rzucicie jakieś śmieszne stawki za które tylko vanja przyjdzie pracować albo studenciak
- 59 35
-
2021-08-11 15:53
nie placz tylko pozniej ze nasz kraj sie nie rozwija, jezeli chcemy sie choc troche zblizyc do zachodu obiekty musza powstawac
- 2 4
-
2021-08-11 14:14
Tam jest wszystko skażone zakłady azotowe siarkopol itp
- 6 0
-
2021-08-11 09:27
to może wyjedź w bieszczady?
zero roboty za to masz dużo łąk i drzew
- 15 15
-
2021-08-11 08:49
Typowa firma działająca w Polsce starterpack: agencje pracy, rotacja, śmieciówki, studenciaki do 26 lat/ niepełnosprawni lub ukraińcy
- 22 0
-
2021-08-11 15:42
powstajace miejsca pracy ok ale co z komunikacja w tym rejonie praktycznie nie istnieje dojechac tam na 7 i powrot po 15 praktycznie niemozliwy tylko samochod lub rower a w ostatecznosci pieszo tragedia
- 5 0
-
2021-08-11 14:28
Dodatkowo
Oferujemy pracę w młodym zgranym i wesołym towarzystwie ale brakuje dopisku za śmieszne pieniądze.
- 4 0
-
2021-08-11 11:06
Czerwony alert da ludzkości,
planeta rujnowana. Dla niemowląt lepiej rezerwować miejsce w hospicjum niż w żłobku. A ci niszczą las strefie Natura 2000! To nie inwestycja, to dzieło destrukcji i nienawiści do życia. Protestowaliśmy. Olano nas, mieszkańców. Media zostały kupione, bo pokazują sprawę już tendencyjnie, z ominięciem pewnych faktów. Nie możemy obudzić się za późno. Spróbujmy coś z tym zrobić. Co na to organizacje broniące ludzi i środowiska?
- 9 3
-
2021-08-11 10:50
A co się szczypać, od razu do Górek lasy wyciąć.
- 5 1
-
2021-08-11 09:07
Do tych co psiocza na remonty ulic w kierunku Pruszcza (1)
Caly ten towar jedzie koleja przez pruszcz obwodnice przy Pruszczu
A halas jest nie do opisania jaki generuja te bany
Nie wspominajac o lotos kolej z smierdzacym asfaltem
Czas pobierac myto- 14 25
-
2021-08-11 10:27
"Myto" Jest już pobierane, masz na myśli jakiś kolejny podatek?
- 3 0
-
2021-08-11 10:25
Zdecydowanie lespsza inwestycja niz kolejne szkarane bezwartosciowe biurowce dla zaplecza zachodnich firm
- 11 5
-
2021-08-11 10:25
Ciekawe, że PiSowcy ministrowie nie próbowali się dopiąć do tej inwestycji....
Niedługo wschód słońca to będzie ich zasługa!
- 7 8
-
2021-08-11 10:20
Dwie kwestie
1. Czy teren inwestycji jest dzierżawiony na 30 lat, czy jest własnością GLP?
2. Zwiekszona wysokość hal spowoduje, że będą jeszcze bardziej szpecić okolicę.- 5 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.