- 1 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (58 opinii)
- 2 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (70 opinii)
- 3 Elektrociepłownia gdyńska coraz bardziej ekologiczna (96 opinii)
- 4 Odwołano przetarg na terminal agro w Porcie Gdańsk (78 opinii)
- 5 Poczta Polska. Akcja protestacyjna (227 opinii)
- 6 Mieszkańcy ruszyli z pomocą małej lodziarni (241 opinii)
W Baltic Hub, czyli gdańskim terminalu kontenerowym (dawniej DCT), udało się w 2022 r. przeładować ponad 2 mln TEU. To dobry wynik mimo zawirowań w branży związanych ze skutkami pandemii i wojną na Ukrainie.
W 2022 r. przeładowano w Baltic Hub 2 072 727 TEU (kontenerów 20-stopowych), czyli mniej niż rok wcześniej, kiedy to przeładowano 2 092 432 TEU. Ten nieznaczny spadek to i tak dobry wynik, ponieważ z powodu wojny na Ukrainie i przerwania współpracy z portami rosyjskimi spodziewano się gorszych wyników. W sumie w 2022 r. Baltic Hub obsłużył 662 statki, w tym niemal 97 zawinięć największych kontenerowców na świecie oraz 565 statków feederowych, 6860 pociągów oraz 447 tys. ciężarówek.
Trwa pogłębianie i palowanie. Baltic Hub się powiększa
- Mimo niepewności w branży i licznych wyzwań stojących przed światową logistyką, a także dzięki naszemu doskonałemu położeniu, możliwościom operacyjnym oraz naszej niezawodnej załodze osiągnęliśmy ponownie znakomity wynik, przekraczający 2 mln TEU rocznie - powiedział Charles Baker, dyrektor generalny Baltic Hub.
Ubiegły rok obfitował w pozytywne wydarzenia dla terminalu. We wrześniu uruchomiono nowe połączenie kolejowe z Czechami. Pociąg kontenerowy z czeskiej Ostrawy po raz pierwszy dotarł do Baltic Hub. Dla terminalu oznacza to możliwość przewozów towarów w efektywny kosztowo i ekologiczny sposób do, z i między Czechami, Słowacją i Węgrami.
W październiku z kolei ogłoszono zmianę nazwy spółki z DCT Gdańsk na Baltic Hub, co ma wyraźniej odzwierciedlać ambicje funkcjonowania na rynku jako regionalny bałtycki hub kontenerowy, gdzie zbiegają się połączenia morskie i śródlądowe.
Ponad miesiąc później uroczyście rozpoczęła się budowa trzeciego nabrzeża głębokowodnego T3, która zostanie zakończona do 2025 r. Powstanie głębokowodne nabrzeże o długości 717 m, głębokości 17,5 m oraz plac o powierzchni operacyjnej 36,5 ha. Projekt T3 obejmuje dodatkowo zakup 7 suwnic nabrzeżowych, zdolnych do obsługi największych statków na świecie oraz 20 półautomatycznych suwnic RMG pracujących na placu kontenerowym. Dzięki T3 zdolność przeładunkowa Baltic Hub zwiększy się o 1,5 mln do 4,5 mln TEU (kontenerów 20-stopowych) rocznie.
Miejsca
Opinie (44) 5 zablokowanych
-
2023-02-06 20:52
I tak to jest DCT
- 4 0
-
2023-02-06 18:57
Podajcie , kto jest właścicielem i kto korzysta (2)
PSA i podobne musiałem wyszukiwać w Google. Jak wszystko w Gdańsku co możliwe to sprzedano lub dano za kopertę.
- 3 8
-
2023-02-06 19:49
to chyba nie umiesz szukać?
o PFR nie doczytałeś?
- 5 0
-
2023-02-06 19:19
odpowiedź
30% skarb państwa reszta to prywatni inwestorzy np.psa.
sprzedane przez fundusz australijski który posiadał 100% udziałów.- 9 0
-
2023-02-06 18:48
Stogi plaża się obroni. Inwestują tam grubo a plaża to nie tylko kąpiele.
- 3 1
-
2023-02-06 18:43
Biedne Stogi...
Plażę zaorają to i turyści przestaną przyjeżdżać , wypoczywać na Stogach
- 3 7
-
2023-02-06 15:07
Niemal 97 czyli ile? 96,5 zawinięć? Sprawdzacie tekst przed opublikowaniem w ogóle? Pewnie miało być niemal 100.
- 14 2
-
2023-02-06 14:59
Ortografia!
- 7 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.