- 1 Unimot rozbuduje bazę w Gdańsku (40 opinii)
- 2 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (76 opinii)
- 3 Zużywamy coraz więcej energii (157 opinii)
- 4 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (60 opinii)
- 5 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (45 opinii)
- 6 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (118 opinii)
Port Gdynia. Najpierw obrotnica, a potem zewnętrzny terminal kontenerowy
Podpisano umowę z wykonawcą obrotnicy w Porcie Gdynia. Całość ma być gotowa wiosną przyszłego roku. Teraz przed portem kolejne wyzwanie, czyli pogłębienie, a dalej... budowa portu zewnętrznego. Planami jego powstania Port pochwalił się na trwających w Gdańsku Targach Morskich Baltexpo.
Na szczegóły jeszcze za wcześnie, ale to co przedstawiono na wizualizacjach już rozgrzewa emocje. O planach rozbudowy mówi się od dawna, teraz nabierają one kształtów w ramach programu Port Gdynia 2030.
- To jest duża inwestycja dlatego będziemy poszukiwali partnera zewnętrznego. Mamy już zielone światło od resortu gospodarki morskiej. Na razie są to wstępne koncepcje, myślimy jednak o terminalu kontenerowym, ale nie wykluczamy też stanowiska dla dużych wycieczkowców. Mam nadzieję, że całość powstanie może nawet już za 10 lat - powiedział Adam Meller, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia.
Czytaj też: Port Centralny ma wzmocnić gospodarkę
Według wstępnych koncepcji port zewnętrzny będzie jakby przedłużeniem nabrzeży Szwedzkiego i Śląskiego . Najbardziej prawdopodobne jest powstanie terminalu kontenerowego, dzięki temu do gdyńskiego portu będą mogły wpływać największe na rynku jednostki. Obecnie wpływanie kolosów jest niemożliwe z powodu wewnętrznego położenia portu. Nowe nabrzeże dla wycieczkowców wiąże się z coraz większym znaczeniem Portu na trasach pływających hoteli. Już w przyszłym roku - jak zapowiada prezes Meller - będzie ich więcej w Gdyni. Dlatego część będzie cumowała także przy nabrzeży Pomorskim.
Na razie trzeba się jednak zadowolić nową obrotnicą. Już w przyszłym tygodniu ruszają prace. Wczoraj na targach Baltexpo podpisano umowę z wykonawcą, czyli polskim oddziałem austriackiego koncernu budowlanego PORR SA. Oferent zaproponował, że wykona zadanie za 27,7 mln zł brutto. Była to najniższa cena. Port planował wydać na realizację inwestycji ponad 41 mln zł brutto. Całość ma być gotowa najpóźniej wiosną przyszłego roku.
Obrotnica to miejsce w porcie, które pozwala, aby statek mógł się obrócić. Podstawowym celem tej inwestycji jest więc zapewnienie parametrów nawigacyjnych umożliwiających zawijanie do Portu Gdynia większych statków kontenerowych. Istniejące obrotnice, w zależności od przyjętych współczynników bezpieczeństwa, pozwalają na zawijanie do portu statków o długości 300-330 metrów. Po powiększeniu obrotnicy nr 2 wielkości te wzrosną do 370-400 metrów.
Miejsca
Opinie (110)
-
2017-09-12 00:11
nie jestem optymistą...
ale bardzo chciałbym się mylić...
- 12 1
-
2017-09-11 22:54
Tak, tak - terminal zewnętrzny - chyba w Pucku albo ewentualnie w Rewie!
Tak jak tarasy na różnych poziomach Kamiennej Góry (tarasy z windami rzecz jasna).
Ja tam nie wiem co biorą ci od takich fantazji ale niegdyś słyszałem mądre powiedzenie : życie jest piękne, trzeba tylko brać odpowiednie leki.- 8 3
-
2017-09-11 22:29
Bardzo dobra koncepcja , bo obecny port jest zabudowywany budynkami nie majacego nic morzem wspólnego.
Aby miasto zyło i się rozwijało musi mieć port. Niestety , Gdańsk blokuje rozwój terminalu kontenerowego w Gdyni , bo ma lepszy układ komunikacyjny i jest ...... bliżej Warszawy. Na minus Gdańsk ma budynia , który niszczy co polskie.
- 9 19
-
2017-09-11 20:54
Brawo PiS
Chyba jednak na Was będę głosował za plan rozbudowy portu zewnętrznego, który PO blokowało, choć od dawna był potrzebny. Cieszę się, że teraz nabierają one kształtów w ramach programu Port Gdynia "powinno być 2025"
- 14 30
-
2017-09-11 20:44
Juź nie mam siły słuchać
Pytanie jaką prowizję zgarnie dobra zmiana, a i po drugie fajnie, że będzie może port itp itd ale gdzie drogi???!!!!! Trochę pomyślcie zamiast buspas malować na dziurawej J.Wiśniewskiego to jakieś nowe drogi wybudujcie!!!
- 21 3
-
2017-09-11 19:04
ciekawe jaką "prowizję" przytuli "dobra zmiana" (1)
- 18 18
-
2017-09-11 20:17
Z grubsza taką samą, jaką prztulała poprzednia zmiana.
- 12 3
-
2017-09-11 18:33
Obrotnica wam tam potrzebna (2)
By szczura obrocic twarza do drzi i poczestowac zamaszystym.......czym? No zgadnijcie co by go wypchnelo przez drzwi z hukiem...
- 33 21
-
2017-09-11 19:05
trollu Horały, daj już spokój...
- 9 8
-
2017-09-11 18:35
Szklane domy i mariny i jachty miec bedziecie
Obok tej szarej wiezy strachu.....co sie chyli nad basenem.
A po szklanych domach przyjdzie era prosperity i bogactwa....tylko dla kilku a reszta....do biedry po maslo za 10zl- 23 5
-
2017-09-11 17:07
Gdynia ! (1)
Rudy przykry i samotny, gdzie jesteś ? Jest artykul o sąsiadach. P.S. Brawo dla redakcji za ankiete. 3 pytania na 5 w wersji negatywnej. Macie w interesie źle pisać o gdynskim porcie ?
- 52 20
-
2017-09-11 18:40
Coś nie tak
Nabrzeża portowe zabudowuje się jakims badziewiem a tu się gledzi o rozbudowie portu.Ki czort.
- 27 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.