• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Powstaje morski terminal przeładunkowy przy gdańskiej rafinerii

erka
23 czerwca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (43)

Powstaje nowe nabrzeżne przy gdańskiej rafinerii

Potężny wibromłot właśnie pogrąża dwanaście 32-tonowych stalowych rur. To element prac związanych z inwestycją, która powstaje na nabrzeżu gdańskiej rafineriiMapka. Budowę morskiego terminalu przeładunkowego realizuje konsorcjum, którego liderem jest Grupa NDI.





Budowa Morskiego Terminalu Przeładunkowego Orlenu obejmuje realizację nabrzeża do obsługi jednostek morskich o długości do 130 m, głębokości zanurzenia do ok. 5,8 m i szerokości do 17,6 m. W ramach prac zaplanowano między innymi wykonanie nabrzeża wraz z dwoma stanowiskami przeładunkowymi (każdy z czteroma ramionami nalewczymi), które posłużą do obsługi zbiornikowców. Wykonana zostanie też niezbędna infrastruktura: rurociągi, stalowe estakady, infrastruktura podziemna i pomocnicza, która połączy terminal z rafinerią w Gdańsku.

Terminal powstaje na nabrzeżu gdańskiej rafinerii. Budowę morskiego terminalu przeładunkowego realizuje konsorcjum, którego liderem jest Grupa NDI. Terminal powstaje na nabrzeżu gdańskiej rafinerii. Budowę morskiego terminalu przeładunkowego realizuje konsorcjum, którego liderem jest Grupa NDI.

Powstaje nowe nabrzeżne przy gdańskiej rafinerii



- Aktualnie na budowie pogrążanych jest 12 rur przeznaczonych na dalby. Na górze każdej z dalb będą zamontowane haki samozwalniające, które umożliwią cumowanie statków do nabrzeża przeładunkowego. Prace wykonywane są z lądu przy pomocy jednego z najnowocześniejszych wibromłotów w Europie - mówi Maciej Klecha, kierownik budowy z Grupy NDI.
  • Pierwsze statki przy nabrzeżu zlokalizowanym na Martwej Wiśle mają zacumować już w 2025 r. Terminal ma umożliwić przeładunek nawet 2 mln ton produktów ropopochodnych i chemikaliów.
  • Pierwsze statki przy nabrzeżu zlokalizowanym na Martwej Wiśle mają zacumować już w 2025 r. Terminal ma umożliwić przeładunek nawet 2 mln ton produktów ropopochodnych i chemikaliów.
  • Pierwsze statki przy nabrzeżu zlokalizowanym na Martwej Wiśle mają zacumować już w 2025 r. Terminal ma umożliwić przeładunek nawet 2 mln ton produktów ropopochodnych i chemikaliów.
  • Pierwsze statki przy nabrzeżu zlokalizowanym na Martwej Wiśle mają zacumować już w 2025 r. Terminal ma umożliwić przeładunek nawet 2 mln ton produktów ropopochodnych i chemikaliów.
  • Pierwsze statki przy nabrzeżu zlokalizowanym na Martwej Wiśle mają zacumować już w 2025 r. Terminal ma umożliwić przeładunek nawet 2 mln ton produktów ropopochodnych i chemikaliów.
  • Pierwsze statki przy nabrzeżu zlokalizowanym na Martwej Wiśle mają zacumować już w 2025 r. Terminal ma umożliwić przeładunek nawet 2 mln ton produktów ropopochodnych i chemikaliów.
  • Pierwsze statki przy nabrzeżu zlokalizowanym na Martwej Wiśle mają zacumować już w 2025 r. Terminal ma umożliwić przeładunek nawet 2 mln ton produktów ropopochodnych i chemikaliów.
  • Pierwsze statki przy nabrzeżu zlokalizowanym na Martwej Wiśle mają zacumować już w 2025 r. Terminal ma umożliwić przeładunek nawet 2 mln ton produktów ropopochodnych i chemikaliów.
  • Pierwsze statki przy nabrzeżu zlokalizowanym na Martwej Wiśle mają zacumować już w 2025 r. Terminal ma umożliwić przeładunek nawet 2 mln ton produktów ropopochodnych i chemikaliów.
  • Terminal powstaje na nabrzeżu gdańskiej rafinerii. Budowę morskiego terminalu przeładunkowego realizuje konsorcjum, którego liderem jest Grupa NDI.
  • Pierwsze statki przy nabrzeżu zlokalizowanym na Martwej Wiśle mają zacumować już w 2025 r. Terminal ma umożliwić przeładunek nawet 2 mln ton produktów ropopochodnych i chemikaliów.
  • Pierwsze statki przy nabrzeżu zlokalizowanym na Martwej Wiśle mają zacumować już w 2025 r. Terminal ma umożliwić przeładunek nawet 2 mln ton produktów ropopochodnych i chemikaliów.
  • Pierwsze statki przy nabrzeżu zlokalizowanym na Martwej Wiśle mają zacumować już w 2025 r. Terminal ma umożliwić przeładunek nawet 2 mln ton produktów ropopochodnych i chemikaliów.
  • Pierwsze statki przy nabrzeżu zlokalizowanym na Martwej Wiśle mają zacumować już w 2025 r. Terminal ma umożliwić przeładunek nawet 2 mln ton produktów ropopochodnych i chemikaliów.
  • Pierwsze statki przy nabrzeżu zlokalizowanym na Martwej Wiśle mają zacumować już w 2025 r. Terminal ma umożliwić przeładunek nawet 2 mln ton produktów ropopochodnych i chemikaliów.
  • Pierwsze statki przy nabrzeżu zlokalizowanym na Martwej Wiśle mają zacumować już w 2025 r. Terminal ma umożliwić przeładunek nawet 2 mln ton produktów ropopochodnych i chemikaliów.
  • Pierwsze statki przy nabrzeżu zlokalizowanym na Martwej Wiśle mają zacumować już w 2025 r. Terminal ma umożliwić przeładunek nawet 2 mln ton produktów ropopochodnych i chemikaliów.
  • Pierwsze statki przy nabrzeżu zlokalizowanym na Martwej Wiśle mają zacumować już w 2025 r. Terminal ma umożliwić przeładunek nawet 2 mln ton produktów ropopochodnych i chemikaliów.
  • Pierwsze statki przy nabrzeżu zlokalizowanym na Martwej Wiśle mają zacumować już w 2025 r. Terminal ma umożliwić przeładunek nawet 2 mln ton produktów ropopochodnych i chemikaliów.
  • Pierwsze statki przy nabrzeżu zlokalizowanym na Martwej Wiśle mają zacumować już w 2025 r. Terminal ma umożliwić przeładunek nawet 2 mln ton produktów ropopochodnych i chemikaliów.
  • Pierwsze statki przy nabrzeżu zlokalizowanym na Martwej Wiśle mają zacumować już w 2025 r. Terminal ma umożliwić przeładunek nawet 2 mln ton produktów ropopochodnych i chemikaliów.

Każda z rur waży ponad 32 tony, ma 29 m długości i blisko 2-metrową średnicę.

- Oprócz prac związanych z pogrążaniem rur stalowych prowadzone są roboty zbrojarskie przy nadbudowie nabrzeża oraz pomostów przeładunkowych. Zbroimy pomost zachodni w obrębie oczepu oraz pomost wschodni w obrębie płyty żelbetowej. Betonowane są poszczególne sekcje nabrzeża. Obecnie zabetonowano już 11 z 20 możliwych - dodaje Klecha.



Morski terminal przeładunkowy przy gdańskiej rafinerii



Prace żelbetowe toczą się również przy budowie posadowienia pod przyszłe pomosty komunikacyjne. W obrębie powstającego Budynku Dyspozytorni i Zaplecza Technicznego trwają prace ziemne, natomiast w komorze czerpni montowane są rury czerpalne.

Budowa terminalu umożliwi przeładunek ponad 1 mln ton produktów, w tym olejów bazowych, paliw żeglugowych czy biododatków do paliw. Realizacja inwestycji poprawi rentowność i bezpieczeństwo dostaw biokomponentów do produkcji biobenzyny i biodiesela oraz transportu produktów powstających w rafinerii w Gdańsku. Terminal odciąży też funkcjonującą na terenie zakładu bocznicę kolejową, gdzie do tej pory odbywa się transport produktów między rafinerią a zewnętrznymi punktami przeładunkowymi.
erka

Miejsca

  • NDI Sopot, Powstańców Warszawy 19
  • Rafineria Gdańska Gdańsk, Elbląska 135
  • ORLEN S.A. Gdańsk, Elbląska 135; Płock Chemików 7; Warszawa Bielańska 12

Opinie (43) 2 zablokowane

  • Nadzwyczajna kasta i Totalni donosiciele chcą zamknięcia kopalni Turów

    Trzeba pilnować Polski Ryże wróciło.

    • 4 6

  • a co i dokąd te barki będą wozić? Bo takie parametry

    to ma licha barka a nie statek morski.

    • 3 0

  • terminal dla rosyjskich bunkerek rzecznych,przez ciesnine Pilawska na zalew iprzekopem do rafineri.nikt sie nie zorientuje!.

    • 0 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Grzegorz Słupski

Od 1995 roku prezes zarządu ARGO w Gdańsku. Jest doktorem nauk ekonomicznych, stopień uzyskany na Uniwersytecie Gdańskim; wcześniej studiował matematykę i ekonomię na Uniwersytecie Gdańskim. Był nauczycielem akademickim na Uniwersytecie Gdańskim, wykładowcą wielu przedmiotów z zakresu ekonomiki usług, handlu, reklamy. ARGO jest firmą handlową działającą w Polsce i Europie Środkowo - Wschodniej od 1990 roku. Działalność handlową firma rozpoczęła w 1991 roku, początkowo jako Biuro Handlu...

Najczęściej czytane