• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Prawdziwy kolos wszedł do "Remontowej"

Wioletta Kakowska-Mehring
8 lipca 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 

Zobacz skomplikowaną operację wejścia kolosa do "Remontowej". Film udostępniony przez portalmorski.pl.


To była bardzo precyzyjna operacja. Do Gdańskiej Stoczni Remontowa wpłynął mierzący 300 m długości i 40 m szerokości kontenerowiec Buxcliff. Kolosa wprowadzały do Portu Gdańsk, a potem do stoczni aż cztery holowniki.



Kontenerowiec Buxcliff to jeden z najdłuższych statków, jakie były do tej pory dokowane w Gdańskiej Stoczni Remontowa. Ma 300 m długości, 40 m szerokości i 14,50 m zanurzenia przy wysokości bocznej kadłuba 24,20 m. Tonaż pojemnościowy brutto (GT) wynosi 72 760 jednostek, nośność (DWT) - 79 501 ton, wyporność - 106 038 ton, a masa statku pustego - 26 537 t. Ładowność sięga 6712 TEU.

- Nadbudówka wynurzonego, wprowadzanego do portu wewnętrznego w Gdańsku kontenerowca, przy obserwacji z oddali, dorównywała prawie wysokością pomnikowi Obrońców Westerplatte. Wysokość od stępki do szczytu najwyższego masztu wynosi 60,63 m - poinformował portalmorski.pl.
Z uwagi na wielkość statku, newralgicznym momentem podczas wprowadzenia do stoczni było pokonanie tzw. Zakrętu Pięciu Gwizdków, znajdującego się przy ujściu Martwej Wisły ku Zatoce Gdańskiej.

- Zakręt, liczący 600 metrów, to odcinek, w którym statki zmieniają kurs o 110 stopni. Przy 300-metrowej jednostce ta operacja wymaga ogromnej precyzji w manewrowaniu i doświadczenia - poinformował portalmorski.pl.
Buxcliff w doku pływającym. Buxcliff w doku pływającym.

Buxcliff, który przejdzie w Gdańsku remont klasowy, został dzisiaj zadokowany w największym doku pływającym "Remontowej". Związany z odnowieniem klasy zakres prac, jaki będzie realizowany na tej 20-letniej jednostce, obejmuje naprawy stalowe, konserwację kadłuba, ładowni i elementów mocujących kontenery.

Statek pływający pod banderą otwartego rejestru Portugalii, czyli Madery, należy do niemieckiej spółki GEBAB Konzeptions-und Emissionsgesellschaft mbH. Operatorem statku był ostatnio liniowy przewoźnik kontenerowy Orient Overseas Container Line.

Miejsca

Opinie (127) ponad 10 zablokowanych

  • Codziennie pracuje na statkach 400 na 60 m więc ten jest średniak ;)

    • 2 2

  • Kawał złomu (2)

    Na co to komu? Lepiej jeździć rowerem, po co transport w ogóle?

    • 17 62

    • slaby trol. dpf w swoim dieslu juz wyciales?

      • 3 0

    • Po to żeby przywieźć Twój rower z Chin.

      • 31 3

  • Kawałek statku, co by nie mówić. (6)

    Robi wrażenie.
    Choć patrząc na ilość kontenerów jaką jest w stanie zabrać na pokład, to przeciętna jednostka.

    • 36 4

    • Bzdury opowiadasz. (1)

      Jak jeszcze byla tam stocznia naprzeciw remontówki to budowano dokladnie blizniakow tego. Tylko to 30 lat temu. Mozesz nie wiedziec.

      • 0 1

      • W Północnej

        owszem, budowano kontenerowce (B184, B196) ale to były małe feedery na 400 TEU.

        • 2 0

    • RaPa

      Robi wrażenie wchodząc na stocznię do Nowego Portu.
      Dużo większe jednostki wchodzą do Portu Północnego do terminala DCT.

      • 0 2

    • Znafca się odezwał. (1)

      • 3 12

      • 6712 TEU

        To naprawdę mały kontenerowiec. Obecnie sto metrów dłuższe i szersze o 10 metrów mogą wziąć 24 000 TEU.

        • 23 1

    • wizualnie może tak

      Co to jest 6700 TEU? Największe mają aktualnie po 23-24 tys. ;) To jest taki mniejszy oceanic.

      • 14 1

  • A czy na stoczni dalej pracuje w rusztowaniach paker Rafi? Nie mogę o nim zapomnieć!

    • 1 1

  • i potem sie dziwicie, ze tyle zachorowac w Gdansku (1)

    Czyli jak zawsze podczas piaskowania i malowania cały syf pójdzie do wody. Ktos to w ogole kontroluje?

    • 2 6

    • jak znam zycie remont bedzie polegal na bardzo uciazliwych pracach dla srodowiska tj.piaskowanie kadluba,spawanie,malowanie,czyszczenie zbiornikow paliwowych,olejowych wymiana olejow,ktore potem pojda przez komin spalarni na westerplatte ,lepsze czyste prace wykonaja na zachodzie za lepsze pieniadze

      • 0 0

  • (5)

    Trzeba przyznać że troszkę mu się zardzewiało :)

    • 16 1

    • Woda morska jest bezlitosna dla stali okrętowej. (2)

      Ruda szybko wychodzi.

      • 9 0

      • to trzeba plywac po jeziorach i rzekach

        • 0 1

      • Taka Ruda wóda na maszach

        • 1 2

    • będzie co szlifować

      • 2 1

    • Jest trochę fleja ! Nie zawsze się umyje po robocie :)

      • 6 1

  • (5)

    Nie znam się, ale wyglada na znacznie starszy niż 20 lat

    • 11 10

    • (2)

      Słona woda robi swoje....
      Tak jak zimą posypują ulice solą, która tak samo działa na karoserię, i auto rdzewieje...

      • 4 1

      • Flapom się nie chce "jechać" ma młotkach. Wiadomo, karaoke ważniejsze. Easy, easy.

        • 1 1

      • to niech plywa po jeziorach i rzekach

        • 0 0

    • Ale ma mały przebieg (1)

      bo pływał tylko w niedzielę

      • 9 0

      • Kapitan tylko do kościoła w niedzielę

        • 3 1

  • statek (2)

    plywalo sie na takich jednostkach. bosman andrzej gdansk poludnie

    • 5 2

    • Na takich statkach bosmani są z Filipin.

      • 1 2

    • ja tez bosman szczecin i czasem

      kaper oraz porter

      • 4 0

  • Haha

    Gigant

    • 1 1

  • Taka prawda.

    Gdyński port powinien się uczyć od Gdańska. Usługi holownicze wykonuje polska firma WUŻ. Dla przypomnienia - w Gdyni również był WUŻ, jedna z niewielu państwowych spółek, które przynosiły zyski. Niestety została sprywatyzowana i sprzedana w holenderskie ręce. Teraz Polscy marynarze pływają na złomie pod zagraniczną banderą za głodowe pensje. Są traktowani jak niewolnicy. Firma Fairplay obłowiła się na Polakach i zarabia dalej, a ludzie pracują za głodowe stawki. Gdyński port co roku podpisuje kontrakt z tą firmą i nie interesuje ich los ludzi, którzy pracują w tych nieludzkich warunkach. Kiedy ktoś się temu przyjrzy?

    • 8 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Roman Walasiński

Prezes zarządu Swissmed Centrum Zdrowia. Ukończył Uniwersytet Gdański, Wydział Prawa i Administracji. W latach 1990 -1993 Okręgowa Izba Radców Prawnych w Gdańsku. Do dziś wpisany na listę Okręgowej Izby Radców Prawnych w Gdańsku. 1989-1994 Urząd Miasta Gdańska. 1997-1998 radca prawny w spółce Theo Frey Polska w Gdańsku. 1993 – 2006 własna kancelaria radcy prawnego w Gdańsku. Spółką Swissmed kieruje od 1998 roku.

Najczęściej czytane