• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Prawdziwy kolos wszedł do "Remontowej"

Wioletta Kakowska-Mehring
8 lipca 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 

Zobacz skomplikowaną operację wejścia kolosa do "Remontowej". Film udostępniony przez portalmorski.pl.


To była bardzo precyzyjna operacja. Do Gdańskiej Stoczni Remontowa wpłynął mierzący 300 m długości i 40 m szerokości kontenerowiec Buxcliff. Kolosa wprowadzały do Portu Gdańsk, a potem do stoczni aż cztery holowniki.



Kontenerowiec Buxcliff to jeden z najdłuższych statków, jakie były do tej pory dokowane w Gdańskiej Stoczni Remontowa. Ma 300 m długości, 40 m szerokości i 14,50 m zanurzenia przy wysokości bocznej kadłuba 24,20 m. Tonaż pojemnościowy brutto (GT) wynosi 72 760 jednostek, nośność (DWT) - 79 501 ton, wyporność - 106 038 ton, a masa statku pustego - 26 537 t. Ładowność sięga 6712 TEU.

- Nadbudówka wynurzonego, wprowadzanego do portu wewnętrznego w Gdańsku kontenerowca, przy obserwacji z oddali, dorównywała prawie wysokością pomnikowi Obrońców Westerplatte. Wysokość od stępki do szczytu najwyższego masztu wynosi 60,63 m - poinformował portalmorski.pl.
Z uwagi na wielkość statku, newralgicznym momentem podczas wprowadzenia do stoczni było pokonanie tzw. Zakrętu Pięciu Gwizdków, znajdującego się przy ujściu Martwej Wisły ku Zatoce Gdańskiej.

- Zakręt, liczący 600 metrów, to odcinek, w którym statki zmieniają kurs o 110 stopni. Przy 300-metrowej jednostce ta operacja wymaga ogromnej precyzji w manewrowaniu i doświadczenia - poinformował portalmorski.pl.
Buxcliff w doku pływającym. Buxcliff w doku pływającym.

Buxcliff, który przejdzie w Gdańsku remont klasowy, został dzisiaj zadokowany w największym doku pływającym "Remontowej". Związany z odnowieniem klasy zakres prac, jaki będzie realizowany na tej 20-letniej jednostce, obejmuje naprawy stalowe, konserwację kadłuba, ładowni i elementów mocujących kontenery.

Statek pływający pod banderą otwartego rejestru Portugalii, czyli Madery, należy do niemieckiej spółki GEBAB Konzeptions-und Emissionsgesellschaft mbH. Operatorem statku był ostatnio liniowy przewoźnik kontenerowy Orient Overseas Container Line.

Miejsca

Opinie (127) ponad 10 zablokowanych

  • Gdańsk stolica ekologi (1)

    Remontuje statek który spała tyle ropy co pół Polski

    • 1 5

    • Ale gdy ją spala transportując twoje zachcianki z Azji to jest ok?

      • 4 1

  • informacja dla pani Brygidy

    Są specjalne strony gdzie jest podawane wpłynięcie, lub wypłynięcie statku po załadunku, lub wyładunku, a także o wizycie na remont.

    • 5 0

  • 6700 TEU?

    Gigant! ROTFL

    • 1 1

  • Takim złomem strach pływać - ale nasi dadzą mu drugie życie :) (1)

    • 5 12

    • wasi? tzn ukraincy..

      • 2 0

  • Niedługo to bedzie stocznia zlomowa

    same zlomy sie zjezdzja a gdansk juz negocjuje umowy zeby po spalarni oddac teren hollandi na stocznie zlomowa.

    • 1 5

  • widać że cuś dok za krótki

    • 1 1

  • Jaki to kolos? chyba na remontówkę.

    Nie takie wychodzily ze stoczni polnocnej

    • 0 5

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Kontenerowiec-kolos wpłynął do Gdańska

    (1)

    czaicie że 300 metrów wchodzi do portu wewnętrznego

    • 4 1

  • A potem po załadunek do Elbląga przez rów Punokio

    • 13 8

  • statek

    PAD nie był obecny ON lubi takie sytuacje

    • 3 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Adam Kabat

Dyrektor operacyjny SESCOM (nadzoruje realizację kontraktów). Magister Inżynier Elektrotechniki na Wydziale Elektrycznym Politechniki Gdańskiej. Od lat 90. kontynuuje doświadczenia w zarządzaniu z licznymi sukcesami z zakresu zwiększania poziomu sprzedaży w branży B2B, nawiązywaniu międzynarodowych relacji handlowych, pozyskiwania finansowania i współpracy typu venture capital oraz rozwiązywaniu problemów szybko rozwijających się organizacji.Ekspert w budowaniu zespołów managerskich i w...

Najczęściej czytane