- 1 Praca na wakacje 2024: oferty i zarobki (22 opinie)
- 2 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (65 opinii)
- 3 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (71 opinii)
- 4 Odwołano przetarg na terminal agro w Porcie Gdańsk (90 opinii)
- 5 Poczta Polska. Akcja protestacyjna (238 opinii)
- 6 Elektrociepłownia gdyńska coraz bardziej ekologiczna (109 opinii)
Prawdziwy kolos wszedł do "Remontowej"
Zobacz skomplikowaną operację wejścia kolosa do "Remontowej". Film udostępniony przez portalmorski.pl.
To była bardzo precyzyjna operacja. Do Gdańskiej Stoczni Remontowa wpłynął mierzący 300 m długości i 40 m szerokości kontenerowiec Buxcliff. Kolosa wprowadzały do Portu Gdańsk, a potem do stoczni aż cztery holowniki.
Kontenerowiec Buxcliff to jeden z najdłuższych statków, jakie były do tej pory dokowane w Gdańskiej Stoczni Remontowa. Ma 300 m długości, 40 m szerokości i 14,50 m zanurzenia przy wysokości bocznej kadłuba 24,20 m. Tonaż pojemnościowy brutto (GT) wynosi 72 760 jednostek, nośność (DWT) - 79 501 ton, wyporność - 106 038 ton, a masa statku pustego - 26 537 t. Ładowność sięga 6712 TEU.
- Nadbudówka wynurzonego, wprowadzanego do portu wewnętrznego w Gdańsku kontenerowca, przy obserwacji z oddali, dorównywała prawie wysokością pomnikowi Obrońców Westerplatte. Wysokość od stępki do szczytu najwyższego masztu wynosi 60,63 m - poinformował portalmorski.pl.
Z uwagi na wielkość statku, newralgicznym momentem podczas wprowadzenia do stoczni było pokonanie tzw. Zakrętu Pięciu Gwizdków, znajdującego się przy ujściu Martwej Wisły ku Zatoce Gdańskiej.
- Zakręt, liczący 600 metrów, to odcinek, w którym statki zmieniają kurs o 110 stopni. Przy 300-metrowej jednostce ta operacja wymaga ogromnej precyzji w manewrowaniu i doświadczenia - poinformował portalmorski.pl.
Buxcliff, który przejdzie w Gdańsku remont klasowy, został dzisiaj zadokowany w największym doku pływającym "Remontowej". Związany z odnowieniem klasy zakres prac, jaki będzie realizowany na tej 20-letniej jednostce, obejmuje naprawy stalowe, konserwację kadłuba, ładowni i elementów mocujących kontenery.
Statek pływający pod banderą otwartego rejestru Portugalii, czyli Madery, należy do niemieckiej spółki GEBAB Konzeptions-und Emissionsgesellschaft mbH. Operatorem statku był ostatnio liniowy przewoźnik kontenerowy Orient Overseas Container Line.
Miejsca
Opinie (127) ponad 10 zablokowanych
-
2021-07-08 16:27
Czyli jak zawsze podczas piaskowania i malowania cały syf pójdzie do wody
- 8 4
-
2021-07-08 15:51
(1)
300 metrow długości o 40 szerokosci i tylko 6500 TEU ?? coś tu jest nie tak. jednostki tej wielkosci zazwyczaj biora 8000- 9000 teu.
- 3 0
-
2021-07-08 15:59
Bo tu nie chodzi o długość a o szerokość
40m więc nie za dużo
- 3 0
-
2021-07-08 15:58
Stary statek
Ale uwaga na złomiarzy
- 3 1
-
2021-07-08 15:56
Wrócił Donek i jest robota
A tamte tylko rozwalają stał i budują ten swój kramik z dykty
- 4 12
-
2021-07-08 15:51
3 razy pojemniejsze wpływają co tydzień do DCT
- 8 0
-
2021-07-08 14:09
Związkowcy z państwowych stoczni bankrutów stoją z biało czerwonymi szmatami śpiewają hymn trzymając w rękach krzyż i zazdroszczą biznesu.
- 48 18
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.