• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Prawdziwy kolos wszedł do "Remontowej"

Wioletta Kakowska-Mehring
8 lipca 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 

Zobacz skomplikowaną operację wejścia kolosa do "Remontowej". Film udostępniony przez portalmorski.pl.


To była bardzo precyzyjna operacja. Do Gdańskiej Stoczni Remontowa wpłynął mierzący 300 m długości i 40 m szerokości kontenerowiec Buxcliff. Kolosa wprowadzały do Portu Gdańsk, a potem do stoczni aż cztery holowniki.



Kontenerowiec Buxcliff to jeden z najdłuższych statków, jakie były do tej pory dokowane w Gdańskiej Stoczni Remontowa. Ma 300 m długości, 40 m szerokości i 14,50 m zanurzenia przy wysokości bocznej kadłuba 24,20 m. Tonaż pojemnościowy brutto (GT) wynosi 72 760 jednostek, nośność (DWT) - 79 501 ton, wyporność - 106 038 ton, a masa statku pustego - 26 537 t. Ładowność sięga 6712 TEU.

- Nadbudówka wynurzonego, wprowadzanego do portu wewnętrznego w Gdańsku kontenerowca, przy obserwacji z oddali, dorównywała prawie wysokością pomnikowi Obrońców Westerplatte. Wysokość od stępki do szczytu najwyższego masztu wynosi 60,63 m - poinformował portalmorski.pl.
Z uwagi na wielkość statku, newralgicznym momentem podczas wprowadzenia do stoczni było pokonanie tzw. Zakrętu Pięciu Gwizdków, znajdującego się przy ujściu Martwej Wisły ku Zatoce Gdańskiej.

- Zakręt, liczący 600 metrów, to odcinek, w którym statki zmieniają kurs o 110 stopni. Przy 300-metrowej jednostce ta operacja wymaga ogromnej precyzji w manewrowaniu i doświadczenia - poinformował portalmorski.pl.
Buxcliff w doku pływającym. Buxcliff w doku pływającym.

Buxcliff, który przejdzie w Gdańsku remont klasowy, został dzisiaj zadokowany w największym doku pływającym "Remontowej". Związany z odnowieniem klasy zakres prac, jaki będzie realizowany na tej 20-letniej jednostce, obejmuje naprawy stalowe, konserwację kadłuba, ładowni i elementów mocujących kontenery.

Statek pływający pod banderą otwartego rejestru Portugalii, czyli Madery, należy do niemieckiej spółki GEBAB Konzeptions-und Emissionsgesellschaft mbH. Operatorem statku był ostatnio liniowy przewoźnik kontenerowy Orient Overseas Container Line.

Miejsca

Opinie (127) ponad 10 zablokowanych

  • Czyli jak zawsze podczas piaskowania i malowania cały syf pójdzie do wody

    • 8 4

  • (1)

    300 metrow długości o 40 szerokosci i tylko 6500 TEU ?? coś tu jest nie tak. jednostki tej wielkosci zazwyczaj biora 8000- 9000 teu.

    • 3 0

    • Bo tu nie chodzi o długość a o szerokość

      40m więc nie za dużo

      • 3 0

  • Stary statek

    Ale uwaga na złomiarzy

    • 3 1

  • Wrócił Donek i jest robota

    A tamte tylko rozwalają stał i budują ten swój kramik z dykty

    • 4 12

  • 3 razy pojemniejsze wpływają co tydzień do DCT

    • 8 0

  • Związkowcy z państwowych stoczni bankrutów stoją z biało czerwonymi szmatami śpiewają hymn trzymając w rękach krzyż i zazdroszczą biznesu.

    • 48 18

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Zbigniew Canowiecki

Prezes Zarządu „Pracodawców Pomorza”. Jest absolwentem Politechniki Gdańskiej. Doktorat uzyskał na Uniwersytecie Gdańskim.W latach 1981-2007 Prezes Zarządu i dyrektor giełdowej spółki „Centrostal S.A.”. Sprawował społecznie wiele funkcji m.in. Prezydenta Pomorskiej Izby Przemysłwo-Handlowej, Przewodniczącego Sejmiku Gospodarczego Województwa Pomorskiego, Przewodniczącego Pomorskiej Rady Przedsiębiorczości. Członek Polskiego Forum Akademicko-Gospodarczego w Warszawie...

Najczęściej czytane