• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Prezes Portu Gdynia Adam Meller odwołany

Wioletta Kakowska-Mehring
14 maja 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Adam Meller stał na czele Zarządu Morskiego Portu Gdynia przez prawie 5 lat. Adam Meller stał na czele Zarządu Morskiego Portu Gdynia przez prawie 5 lat.

W środę niespodziewanie odwołano Radę Nadzorczą w Porcie Gdynia i powołano nowy skład. Ten zebrał się w czwartek w trybie pilnym i odwołał Adama Mellera, prezesa Zarządu Morskiego Portu Gdynia.



Adam Meller objął stanowisko prezesa Zarządu Morskiego Portu Gdynia SA 2 sierpnia 2016 roku. To była tzw. VI kadencja. Potem zasiadał w kolejnych kadencjach. Ta była VIII.

Wcześniej Meller był prezesem Towarzystwa Finansowego SKOK (obecnie Aplitt SA), a następnie wiceprezesem Towarzystwa Zarządzającego SKOK Sp. z o.o., które oferuje produkty i usługi finansowe dla Kas Stefczyka oraz pozostałych podmiotów systemu SKOK w Polsce. Jednak w latach 90. XX w. Prezes Meller pracował także w jednym z wydziałów portowych. Jest absolwentem Wydziału Budownictwa Lądowego Politechniki Gdańskiej, ukończył też studia podyplomowe z zakresu marketingu i zarządzania, ma tytuł MBA.

Nie poinformowano, skąd ta nagła decyzja o odwołaniu. Port w Gdyni dopina kilka dużych inwestycji, w tym kończy budowę nowego terminalu promowego (otwarcie we wrześniu) i prowadzi zaawansowane rozmowy z partnerami prywatnymi zainteresowanymi budową Portu Zewnętrznego w Gdyni.

Do czasu rozstrzygnięcia konkursu, który zostanie niebawem ogłoszony, zarząd pozostanie dwuosobowy. Pełniącym obowiązki szefa gdyńskiego portu będzie Jacek Sadaj, jeden z wiceprezesów.

Nieoficjalnie mówi się, że decyzja o odwołaniu prezesa Mellera to lokalna odsłona ogólnopolskich zmian w spółkach podległych Skarbowi Państwa.

Miejsca

Opinie (205) ponad 20 zablokowanych

  • Relaks

    To tylko zmiana firmy na inną...

    • 5 1

  • Dobra zmiana (1)

    Marcin na prezesa

    • 4 5

    • Marcin musi tylko dokończyć lotnisko i wskoczy do portu. Jeszcze chwilka, cierpliwości.

      • 4 0

  • Pod prąd

    Bo Szczecin ma tylko stępkę i nie ma oferentów na swój port zew, nie ma kasy na koncie, nie ma badań i spięcia PPP, ma h...e wyniki...ni to zaje...ać gdyni bo i tak ani marcin w gdy ani kacper w gda nie wygra to po co inwestować przed wyborami...

    • 9 3

  • Szable w dłoń (2)

    Adam ciśnij jak dotychczas! Nie zniechęcaj się! Pamiętam Cię z czasów jak byłeś 15 lat temu jako kierownik. Jest co robić w branży. Ja założyłem firmę na wyspach. Buduj nasz kraj

    • 18 6

    • Buduj nasz kraj na wyspach? Chodzi o Wolin? :D

      • 4 0

    • Tak jest Adam, ciśnij na wyspy.

      • 5 6

  • Skoki idą w niełaskę. Dorobili się. (2)

    Czas na kolejnych karierowiczów. A ten geniusz co społecznie wyklejał plakaty posłance PIS dalej w zarządzie?

    • 18 2

    • Nie, Meller się go pozbył wcześniej, podobnie jak finansowego.

      • 6 0

    • plakaty rozwiesza się bezpłatnie w ramach kampanii i nic w tym nadzwyczajnego

      Tysiące ludzi tak robi przy okazji kolejnych wyborów od kilkudziesięciu lat...
      A tu sensacja na miarę poziomu intelektualnego autora...
      Jak żyć Panie Premierze, jak żyć, jak tak ludzie w naszym kraju myślą?

      • 2 13

  • do TSL - (2)

    znam b. dobrze j. angielski ! , a tu niepotrzebnie się czepiasz . Jeżeli ktoś jest u siebie ,pracuje w polskiej rodzimej firmie i dobrze zna { jak napisałeś } ;- j.polski ! to znajomość J . angielskiego nie powinna być brana pod uwage i nie powinna być wymogiem ! Owszem j. angielski powinien być wymagany wówczas jeżeli jedziesz pracować do Anglii pracujesz i pilnujesz geszeftu angielskiego i polskiego . Ale jeżeli jesteś u siebie to po co ci ten język ? - chce przyjechać tu Anglik i robić w Polsce byznes - interes To niech nauczy się j.polskiego ! Co to znaczy ,że przyjeżdża tu byle d*p.k z Anglii zakłada firme - {otwiera Fast Food } zatrudnia dziewczyne {kucharke} i jej pomoc i główny warunek jaki im stawia to znajomość j.angielskiego !!! - a poszedł ty w szmaty do siebie !- przyjechałeś tu brachu do Polski robić interesy i zarabiać kasiore to wpierw naucz się polskiego języka ! .Wiem i jestem świadom -że to co wypisuję to absurd i utopia , ale wyłazi chyba ze mnie mój rodzimy polski patriotyzm i chęć posiadania przez nas - Polaków uznania i autorytetu !, ale póki co wiem ,że to niemożliwe i jedynie pobożne życzenie !

    • 9 11

    • Nie znasz angielskiego. Gdybyś znał, rozumiałbyś, że to dziś lingua franca. Szukasz usprawiedliwień dla nieuctwa. Nad polska interpunkcja też popracuj.

      • 2 0

    • W tej branży angielski to podstawa

      daje komunikację niezależnie od narodowości... i tyle w temacie. Kto tago nie rozumie, nie nadaje się do tej branży. A Ty robiąc biznes w Estonii, Łotwie będziesz uczył się tych języków. Uczysz lokalnego języka jadąc na wakacje? Bzdury piszesz.

      • 4 0

  • no nie (4)

    Żeby nie było jak ze stadniną koni w Janowie. Po co zmieniać ludzi jeśli ci co są, są zaradni i rozwijają pięknie coś co było w ruinie? Jacy strasznie upi ludzie przejmują wszystko co się dobrze ma, tylko po to, żeby okraść, albo zniszczyć?????????

    • 79 35

    • (1)

      Wierzył PiS-owi to teraz ma!!!i tak jest we wszystkich działaniach!!! Fałsz i zakłamanie !!!!!!

      • 15 2

      • To był pisowski nominat :D

        • 7 8

    • Port był w ruinie? Kiedy? Po wojnie?

      Tendencyjne wpisy.

      • 16 11

    • Zniszczyć...

      Lub przenieść do Szczecina

      • 23 2

  • Szkoda że nie kilka lat wcześniej (2)

    ile Port stracił szans na dobre decyzje przez ostatnie lata.

    • 20 14

    • Kłanstwa (1)

      To są wierutne kłamstwa jeden przykład proszę

      • 2 7

      • Nie płacz, pogódź się z tym, że nie był orłem.

        • 4 9

  • Pisowska karuzela się kręci. (2)

    A głupi lud się przygląda.

    • 10 11

    • (1)

      A skoro tak nagle odwołano Radę Nadzorczą i Prezesa Zarządu, to zapewne na wierzch wylazł jakiś niezły wał.

      • 8 7

      • Albo się okazało, że zaawansowanie prac

        nad "budową portu zewnętrznego", tak naprawdę jest na takim etapie, jak "budowa" przez pana Marcina mega lotniska.

        • 6 10

  • Jak tu by tu cus wicie napisac ten tego

    To była tzw. VI kadencja. Potem zasiadał w kolejnych kadencjach. Ta była VIII.

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Podleśny

Sprawował funkcję Prezesa ATENY w latach 2007-2014. Doskonale zna branżę ubezpieczeniową - wcześniej pracował w Zarządzie Sopockiego Towarzystwa Ubezpieczeń Ergo Hestia SA, uczestniczył także w rozwoju STBU Brokerzy Ubezpieczeniowi Sp. z o.o. Jest absolwentem Wydziału Elektrycznego Politechniki Gdańskiej. Ukończył również wiele prestiżowych, międzynarodowych kursów z dziedziny ubezpieczeń i zarządzania.

Najczęściej czytane