- 1 Białe złoto z gdańskiej Przeróbki (73 opinie)
- 2 150 mld zł na elektrownię jądrową (167 opinii)
- 3 Nowi wiceprezesi w Enerdze, prezesa brak (28 opinii)
- 4 Kontrola NIK w Rafinerii Gdańskiej (85 opinii)
- 5 Badanie dna Zatoki Gdańskiej (12 opinii)
- 6 Ropa popłynie szybciej rurociągiem (44 opinie)
Statek polarny powstaje w stoczni Crist
Stocznia Crist rozpoczęła budowę w części wyposażonego, wielofunkcyjnego, polarnego statku pasażerskiego z innowacyjnym kadłubem X-BOW dla norweskiego armatora. W miniony piątek odbyło się pierwsze cięcie stali.
Jednostka NB 312 będzie długa na blisko 125, a szeroka na ponad 20 metrów i będzie mogła pływać w trudnych warunkach polarnych, jednocześnie zabierając na pokład w luksusowych warunkach ponad 100 pasażerów. Będzie to jeden z najbardziej innowacyjnych statków pasażerskich na świecie. W części wyposażona jednostka jest budowana w gdyńskiej stoczni, a ostatnie prace wykończeniowe będą realizowanie w norweskiej stoczni Ulstein.
Co istotne, jednostka zostanie wyposażona w kadłub z linii X-BOW znany dotychczas z jednostek przeznaczonych dla branży offshore. Zastosowanie tego rozwiązania w statku pasażerskim zmniejszy uderzanie fal o kadłub, przez co zwiększy komfort podróżowania i będzie prowadzić do znacznego zmniejszenia hałasu i wibracji. Kształt i zamknięty charakter X-BOW ma również zminimalizować ryzyko rozprysku fal, co pozwoli uniknąć zagrożenia lub uciążliwości śliskich lub oblodzonych pokładów.
- Cieszymy się, że weźmiemy udział w budowie tak innowacyjnego statku. To kolejny projekt z ciągle rozwijającego się rynku jednostek pasażerskich, który zostanie zrealizowany w naszej stoczni - mówi Tomasz Wrzask, PR & marketing manager Crist.
Samo poruszanie się jednostki w warunkach polarnych również zostanie ułatwione. Statek będzie w stanie działać szybciej i sprawniej w niesprzyjających warunkach na morzu, z krótszym czasem spędzonym na podróży przez najbardziej niebezpieczne obszary morskie. Co istotne, dzięki zastosowaniu opatentowanego kadłuba X-BOW jednostka będzie miała dużo mniejszy wpływ na środowisko, przy jednoczesnym zmniejszeniu codziennych kosztów operacyjnych.
Miejsca
Opinie (42) 2 zablokowane
-
2018-01-08 07:21
(3)
No i git. Nasze stocznie posiadają dobrych fachowców tylko czasami zarządzający mają utopijne wizje i firma klęka.
- 35 1
-
2018-01-08 08:27
Podejrzewam, że projekt kadłuba jest norweski (1)
skoro X-bow to "patent" Ulsteina. ktoś musi zrobić brudna robotę i to jesteśmy my.
- 7 1
-
2018-02-05 16:57
Heh
Zdziwiłbyś się ile tych "skandynawkisch" projektów powstaje od zera w Azji (Chiny i Korea....SVP Norweg, reszta tubylcy)
- 0 0
-
2018-01-08 10:39
Ha ha ha
Chyba wielu Ukrainców
- 6 0
-
2018-01-08 07:28
ale firma buduje za swoje zarobione pieniadze czy z jałmuzny tzn wszelkich dotacyj? (3)
jak mozna brać dotacje i nazywać się przedsiębiorcą.... osoba która bierze dotacje to tak jak żebrak który chce jałmużny ......
- 15 22
-
2018-01-08 08:43
Jakie dotacje?
- 2 0
-
2018-01-08 09:01
Taka branża.
Okrętownictwo generuje wiele miejsc pracy dla różnych pod względem wykształcenia i potencjału intelektualnego pracowników. Ale ma jeden minus. Azjatycką konkurencję bazującą na gigantycznych dotacjach. Jak chcemy się z nimi ścigać musimy się liczyć z koniecznością dotacji w taki czy inny bardziej zakamuflowany sposób.
Bez dotacji albo protekcjonizmu ta branża nigdzie nie przetrwa. Trzeba to tylko robić z głową i mieć przychylność władz centralnych bo inaczej nic z tego nie wychodzi.- 5 1
-
2018-01-08 20:31
Firma buduje ze środków 'kapitału ludzkiego'...
...zapewnianego przez Koreę Północną, przytulającą z tego ładny zysk.
- 0 1
-
2018-01-08 07:51
najlepszy był Jaworski i Krzaklewski. (3)
Najpierw rozwalili stocznie a później je niby ratowali zagarnaijąc wpłacone cegiełki i przekazując do złodzieji z Torunia. Oddawać kasę cwaniaki.
- 43 13
-
2018-01-08 08:15
a w Torun iu nie ma jeszcze stoczni na którą mozna by doić dopłaty z budżetu ? lepiej sprawdzić - pewnie istnieje już od dawna ... na papierze
- 5 3
-
2018-01-08 08:44
A w późniejszych latach pieniądze z państwowych spółek były tak deponowane że znikały
- 3 1
-
2018-01-08 09:47
Ile nakradles
- 1 2
-
2018-01-08 08:12
Coś mało informacji na temat częściowego wyposażenia (4)
Mniemam, że będzie to stal kadłuba + trochę rur, czyli czarna robota wyceniona od kilograma.
Wybudowanie takiego kadłuba to rzeczywiście skok technologiczny polskiego przemysłu okrętowego zapalający zielone światło do budowy łodzi podwodnych.- 21 3
-
2018-01-08 08:30
Niestety nasze stocznie mało przykładają się do jakości i estetyki wykonania (3)
Dlatego prace wykończeniowe prowadzone będą w Norwegii. Tam też będzie to zrobione przez polskich stoczniowców pracujących w norweskich firmach.
- 6 6
-
2018-01-08 08:56
Bzdura. (2)
Po wielu latach niszczenia nasze stocznie zostały sprowadzone do roli taniego podwykonawcy. Tu się składa puszkę z blachy i maluje ją bo przepisy środowiskowe we karach zachodnich powodują że tam te prace są bardzo drogie.
Ale "murzyni" po złożeniu puszki z blachy i pomalowaniu dostaje się za to 20% ceny prawdziwa kasa jest za statek gotowy ale na razie to chyba dla nas poza zasięgiem.
Ale jak odbudowa przemysłu potrwa jeszcze kilka lat i zainwestuje się jeszcze poważne pieniądze to jest możliwe odbudowanie pozycji i powrót do budowy całych statków od początku do końca. Musi tu być jednak duża przychylność władz. Bo ten przemysł generuje dużo miejsc pracy ale w Azji ma konkurencję opartą na gigantycznych dotacjach rządowych o które w UE znacznie trudniej. Dlatego potrzeba oprócz sprawnego zarządzania przychylności władz w Warszawie bo inaczej będzie jak w latach 90 siątych krótki zryw oparty na taniej sile roboczej a potem powolne spadanie w dół, do obecnej sytuacji.- 7 6
-
2018-01-08 15:38
Statek (1)
Niestety to prawda. Dziś po latach niszczenia stoczni polskich pozostało tylko i to w ograniczonym zakresie wykonawstwo prac stalowych. Z tym też są kłopoty brakuje lud,i znających się na budowie statków. Praktycznie znaleźć dobrego montera czy spawacza to tak jak szukanie igły w stogu siana. Brakuje też ślusarzy , elektryków ,rurarzy itd. Nie mówiąc o kadrze inżynierskiej tej praktycznie nie ma. A statek dla Norwegów a właściwie kadłub zbuduje z pewnością Crist lecz wyposażenie wykonane będzie w Ulsteinviku w Norwegii i to stocznia Ulsteinviku będzie tym głównym wykonawcą i oni zarobią na tym statku.A nie Crist. A szkoda.
- 5 2
-
2018-01-09 06:33
statek lodowy
oczywiscie , dzis w firmie Ceist jest zatrudnionych mniej niż 50 osob na etatach
reszta to na smieciowkach lu z innych krajow np od Korei polnocnej czy z Ukrainy- 2 2
-
2018-01-08 08:34
(2)
Norwedzy zarządzają stoczniami na przykład w Rumuni,budują tam jednostki na offshore a wyposażają je u siebie w swoich stoczniach gdzie pracuje sporo naszych rodaków w tym przypadku tego pasażera też będzie to sam kadłub,resztę zrobią skalniaki,dla stoczni Crist to i tak dobry kontrakt.
- 18 0
-
2018-01-08 09:14
Jest tylko jedno ALE
Cały zysk i podatki nie wzbogacają Polski, Polska ponosi koszt kształcenia fachowców, którzy pracują dla obcych gospodarek i wzbogacają te kraje. Dokładnie to samo dzieje się z lekarzami. Kształcą się za nasze pieniądze, a jak się czegoś nauczą, to jadą pracować dla innych.
- 7 3
-
2018-01-08 15:04
Zbudowany: Norwegia
Tak to bedzie wygladac w oficjalnych dokumentach.
- 2 0
-
2018-01-08 08:45
x-bow
jest taki rower corratec x-bow, poza tym jest też auto ktm x-bow.
Nośna nazwa jak widać.- 3 1
-
2018-01-08 08:54
Nie wiem czy to jest komuś do czegoś potrzebne. Kto jeszcze dziś jeździ statkami polarnymi?
- 6 8
-
2018-01-08 09:35
(1)
Ja to się dziwię że są jeszcze chętni do pracy dla tej tzw Stoczni.
- 17 7
-
2018-01-08 20:29
Czy nadal ta stocznia zatrudnia obywateli Korei Północnej...
w ten sposób przyczyniając się do procederu bliskiego handlu luźmi, uprawianego przez Pjongjang?
- 2 2
-
2018-01-08 09:41
Titanic też był niezatapaialny. i cudowny..;)
- 4 3
-
2018-01-08 09:49
Może zaczną w końcu dobrze płacić?? Gdzie tusk który zamykał przemysł stoczniowy?? (2)
Polacy od ciężkiej „brudnej roboty” a wyposażenie za granica... niestety...
- 14 20
-
2018-02-02 14:15
Chyba Oszczan.....
co znaczy dobrze płacić???? ile
- 0 0
-
2018-02-09 21:04
Miler zamknął Szczecin, Kaczyński kolebkę Gdańsk, Tusk Gdynię - dobrze , że Gdynię kupił Crist
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.