- 1 Unimot rozbuduje bazę w Gdańsku (43 opinie)
- 2 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (76 opinii)
- 3 Zużywamy coraz więcej energii (162 opinie)
- 4 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (118 opinii)
- 5 Gra Manor Lords światowym hitem (47 opinii)
- 6 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (60 opinii)
Prywatyzacja Morskiego Terminalu Masowego Gdynia zakończona
W poniedziałek 29 sierpnia zostanie podpisana umowa sprzedaży Morskiego Terminalu Masowego w Gdyni. 100 proc. udziałów w spółce zostanie sprzedanych francuskiej firmie Atic Services.
Postępowanie prywatyzacyjne rozpoczęto w styczniu 2010 roku. Na ogłoszenie prasowe zapraszające do negocjacji w sprawie zbycia 100 proc. udziałów spółki MTMG odpowiedziało dziewięć podmiotów: - Atic Services, Cargill Polska Sp. z o.o., Cefetra Polska Sp. z o.o., Getreide AG, Glencore Polska Sp. z o.o., Louis Dreyfus Commodities Polska Sp. z o.o., ECS Eurocargo Sp. z o.o., Port Północny Sp. z o.o., konsorcjum CTL Logistics Sp. z o.o./CTL Trans-Port Sp. z o.o.
Jednak to właśnie Atic Services Paryż przedstawił najkorzystniejszą ofertę nabycia udziałów Morskiego Terminalu Masowego Gdynia. Atic Services jest europejskim liderem w logistyce ładunków masowych (głównie przeładunek węgla). Firma ta działa w kilku obszarach logistyki: występuje jako bezpośredni dostawca produktów lub jako agent, zajmuje się kompleksowym zarządzaniem łańcuchem transportowym, realizuje transport ładunków masowych od dostawców do odbiorców, prowadzi przeładunek i składowanie ładunków w portach morskich, przeprowadza badania standardów jakościowych ładunków masowych. Głównym udziałowcem Atic jest ArcelorMital oraz EDF Trading.
- To poważny partner. Wierzymy, że dzięki tej transakcji w terminalu będzie więcej ładunków, że do Gdyni będą przypływały większe statki - twierdzi Janusz Jarosiński, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia SA.
Podstawowym przedmiotem działalności MTMG jest świadczenie usług przeładunkowych (m.in. przeładunek węgla, przeładunek kruszywa, przeładunek skalenia, przeładunek siarki, przeładunek chemikaliów, śruta, przeładunek paliw płynnych), składowania i big - bagowania ładunków masowych tj.: węgla i koksu, zbóż i pasz (śruta), rud, innych ładunków masowych suchych i płynnych, w tym chemikaliów, ropy i przetworów naftowych.
Kapitał zakładowy spółki wynosi 34 263 500 zł i dzieli się na 68 527 udziałów o wartości nominalnej 500 zł każdy.
Ruch statków w Zatoce Gdańskiej
Zobacz na bieżąco aktualizowany ruch statków na wodach Zatoki Gdańskiej. Mapa opracowana i prowadzona przez Department of Product & System Design Engineering - University of The Aegean.
Miejsca
Opinie (26)
-
2011-08-05 18:27
drobnica jest jak 36 pułk
trzeba rozformować aby zreformować..
- 5 0
-
2011-08-05 18:57
A za ile sprzedali i ilu ludzi do zwolnienia ??? (1)
- 3 12
-
2011-08-07 10:03
martwisz sie
ze komuna wreszcie upadła i nie da sie dalej kraść śruty?
- 4 1
-
2011-08-05 21:46
Współczuję pracownikom tej firmy (1)
ponieważ czeka ich świetlana przyszłość rodem z Stoczni Gdynia.
- 4 11
-
2011-08-07 10:01
do roboty leniu
w stoczniach jest ful pracy , tylko trzeba chcieć, zapamietaj sobie jedno: nie po to siedziałem ,aby teraz komuna wróciła
- 4 1
-
2011-08-07 12:57
co za bzdura
sprzedawać to co najlepsze. Kto sprzedaje lochę, co rodzi pełno zdrowych prosiaków?
- 4 7
-
2011-08-08 10:06
POlska = POrażka
kolejna instytucja sprywatyzowana. Jeszcze ze 3-4 lata i w POlsce nic już nie będzie Polskiego. Młodzi mają wyjeżdżać, albo robić za darmo u Żyda czy Niemca. Dziękuję za takie g*wno !!!!
- 2 8
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.