- 1 Praca na wakacje 2024: oferty i zarobki (19 opinii)
- 2 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (65 opinii)
- 3 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (71 opinii)
- 4 Elektrociepłownia gdyńska coraz bardziej ekologiczna (109 opinii)
- 5 Odwołano przetarg na terminal agro w Porcie Gdańsk (90 opinii)
- 6 Poczta Polska. Akcja protestacyjna (238 opinii)
Prywatyzacja Morskiego Terminalu Masowego Gdynia zakończona
W poniedziałek 29 sierpnia zostanie podpisana umowa sprzedaży Morskiego Terminalu Masowego w Gdyni. 100 proc. udziałów w spółce zostanie sprzedanych francuskiej firmie Atic Services.
Postępowanie prywatyzacyjne rozpoczęto w styczniu 2010 roku. Na ogłoszenie prasowe zapraszające do negocjacji w sprawie zbycia 100 proc. udziałów spółki MTMG odpowiedziało dziewięć podmiotów: - Atic Services, Cargill Polska Sp. z o.o., Cefetra Polska Sp. z o.o., Getreide AG, Glencore Polska Sp. z o.o., Louis Dreyfus Commodities Polska Sp. z o.o., ECS Eurocargo Sp. z o.o., Port Północny Sp. z o.o., konsorcjum CTL Logistics Sp. z o.o./CTL Trans-Port Sp. z o.o.
Jednak to właśnie Atic Services Paryż przedstawił najkorzystniejszą ofertę nabycia udziałów Morskiego Terminalu Masowego Gdynia. Atic Services jest europejskim liderem w logistyce ładunków masowych (głównie przeładunek węgla). Firma ta działa w kilku obszarach logistyki: występuje jako bezpośredni dostawca produktów lub jako agent, zajmuje się kompleksowym zarządzaniem łańcuchem transportowym, realizuje transport ładunków masowych od dostawców do odbiorców, prowadzi przeładunek i składowanie ładunków w portach morskich, przeprowadza badania standardów jakościowych ładunków masowych. Głównym udziałowcem Atic jest ArcelorMital oraz EDF Trading.
- To poważny partner. Wierzymy, że dzięki tej transakcji w terminalu będzie więcej ładunków, że do Gdyni będą przypływały większe statki - twierdzi Janusz Jarosiński, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia SA.
Podstawowym przedmiotem działalności MTMG jest świadczenie usług przeładunkowych (m.in. przeładunek węgla, przeładunek kruszywa, przeładunek skalenia, przeładunek siarki, przeładunek chemikaliów, śruta, przeładunek paliw płynnych), składowania i big - bagowania ładunków masowych tj.: węgla i koksu, zbóż i pasz (śruta), rud, innych ładunków masowych suchych i płynnych, w tym chemikaliów, ropy i przetworów naftowych.
Kapitał zakładowy spółki wynosi 34 263 500 zł i dzieli się na 68 527 udziałów o wartości nominalnej 500 zł każdy.
Ruch statków w Zatoce Gdańskiej
Zobacz na bieżąco aktualizowany ruch statków na wodach Zatoki Gdańskiej. Mapa opracowana i prowadzona przez Department of Product & System Design Engineering - University of The Aegean.
Miejsca
Opinie (26)
-
2011-08-05 14:00
co
- 4 0
-
2011-08-05 12:23
(1)
MTM to doskonałe miejsce na apartamenty (w kontenerach....)
- 14 2
-
2011-08-05 13:46
Dla
emigrantów z Kazachstanu !!
- 2 1
-
2011-08-05 13:45
Wszystko
POsprzedawać , po nas tylko pustka i totalna bieda !!!
- 11 12
-
2011-08-05 13:22
CAŁE SZCZĘŚCIE
ŻE UDAŁO SIE TO SPRZEDAĆ, PRECZ Z KOMUNĄ!!!!!
- 15 16
-
2011-08-05 10:18
widze ze niedlugo pozamiataja (1)
i ladunkow tez nie bedzie
- 17 17
-
2011-08-05 10:31
I niczego nie będzie. - To chciałeś napisać mędrcze? : )))
- 15 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.