• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Prywatyzacja WUŻ utknęła, bo strony nie dogadały się w sprawie pakietu

Wioletta Kakowska-Mehring
26 lipca 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Rozmowy nie zapowiadały się na łatwe, gdyż część załogi sprzeciwiała się tej prywatyzacji WUŻ zanim strony usiadły do stołu. Rozmowy nie zapowiadały się na łatwe, gdyż część załogi sprzeciwiała się tej prywatyzacji WUŻ zanim strony usiadły do stołu.

Negocjacje w sprawie pakietu prywatyzacyjnego między holenderską firmą Fairplay BV, a pracownikami WUŻ Przedsiębiorstwa Usług Żeglugowych i Portowych Gdynia, czyli spółki holowniczej, zakończyły się fiaskiem.



Rozmowy między inwestorem, który ma objąć 100 proc. udziałów WUŻ trwały dwa miesiące. Od samego początku nie zapowiadały się na łatwe, gdyż część załogi sprzeciwiała się tej prywatyzacji zanim strony usiadły do stołu.

Na początku kwietnia zakładowa Solidarność zorganizowała nawet pikietę przed siedzibą Zarządu Morskiego Portu Gdynia. Zdaniem związkowców przeprowadzona przez zarząd portu prywatyzacja nie chroni pracowników przed zwolnieniami, nie gwarantuje dotychczasowej działalności firmy ani jej rozwoju, ale też nie zabezpiecza interesu Skarbu Państwa.

- Niestety, wersja pakietu proponowana przez inwestora i ta przedstawiona przez związki okazały się na tyle rozbieżne, że nie udało się stronom dojść do porozumienia - powiedział Janusz Jarosiński, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia SA.

Załoga domagała się m.in. 7 i pół roku gwarancji zatrudnienia. Inwestor oferował 2 i pół.

- W tej sytuacji Zarząd musi zdecydować czy będzie negocjował pakiet gwarancji z inwestorem. Jeśli tak, do możemy go przyjąć i zgłosić wniosek do Rady Nadzorczej. Jeśli jednak uznamy, że jest za słaby to wystąpimy z wnioskiem o zamknięcie procesu prywatyzacji bez wyboru inwestora - przedstawia formalną stronę dalszych losów tej prywatyzacji prezes Jarosiński i dodaje, że dziś za wcześnie mówić o tym kiedy sprawa się zakończy.

- Gwarancja okresu zatrudnienia to nie jedyny punkt rozbieżny - mówi Kazimierz Waldowski, przewodniczący komisji międzyzakładowej NSZZ Solidarność Portu Gdynia. - Chodziło też o minimalne podwyżki w trakcie obowiązywania pakietu, zachowanie zakładowego układu pracy i odszkodowania za zerwanie przez pracodawcę umowy o pracę w czasie obowiązywania pakietu.

W środowisku pojawiają się jednak głosy, że negocjacje były od początku skazane na niepowodzenie. Czy warunki pracowników nie były z założenia zaporowe? - Przyznaję, że załoga nie jest i nie była nastawiona przychylnie do inwestora. Jednak początkowo domagała się 15 lat gwarancji zatrudnienia. W trakcie negocjacji zgodziła się na 7 i pół roku. Była więc otwarta na propozycje - dodaje Waldowski.

Problem jednak w tym, że tylu lat gwarancji zatrudnienia dla całej załogi wśród portowych spółek jeszcze nie było. Najdłuższa to 5 i pół roku. - Zależy kto jak na to patrzy. Tu przecież chodzi o miejsca pracy - dodaje Waldowski. - Przedstawiliśmy załodze ofertę pakietu proponowaną przez inwestora. Na 151 osób, które wzięły udział w referendum, tylko jedna była za jego przyjęciem.

Konflikt w sprawie prywatyzacji WUŻ nie jest nowy. Już kilka lat temu związkowcy protestowali przeciw, postulując wykupienie WUŻ przez pracowników. Nie posiadali jednak wystarczających środków.

Holenderska spółka Fairplay BV należy do międzynarodowej grupy Fairplay Towage. To jeden z większych operatorów floty holowników. Operuje w Rotterdamie, Hamburgu, w rejonie Kanału Kilońskiego, we wszystkich portach wschodnich Niemiec. W Polsce jest właścicielem dwóch spółek holowniczych: Project Żeglugi w Szczecinie i Port-Holu w Świnoujściu.

WUŻ świadczy głównie usługi holownicze i cumownicze oraz usługi związane z utrzymaniem bezpieczeństwa żeglugi w Porcie Gdynia. Uczestniczy też w holowaniach pełnomorskich. Zatrudnia ok. 200 osób. Spółka posiada dziewięć holowników, dwa pontony transportowe, dwie motorówki cumownicze i kuter pilotowy.

Miejsca

Opinie (109) 2 zablokowane

  • Haha (6)

    No tak, gwarancję zatrudnienia dać na 3 pokolenia od przodu. I można obrastać w piórka.

    • 36 9

    • Artykuł pod dyktando . (5)

      Niestety artykuł jest stronniczy i napisany pod dyktando Zarządu Portu. Czemu pani redaktor przedstawia tylko zdanie ludzi , którzy za wszelką cenę i jak najszybciej chcą sprzedać majątek państwowy (nasz wszystkich polaków) na opdstawie ustawy , która przestała obowiązywać ? Port Gdynia jest największym sponsorem więc nie można pisać żle? Bo żrudełko wyschnie? .Ekipa rządząca się obrazi ? .Czemu nie podano co proponuje pracownikom firma Fairplay BV ? Jakie są faktyczne rozbieżności ? "Załoga się domagała ..." ? Chyba tylko prawdy o najgorzej przeprowadzanej prywatyzacji w porcie.

      • 6 9

      • do ciula (4)

        A od kiedy to ustawa przestała obowiązywać? Sam ją odwołałeś?Coś kiepskie jest to twoje "źrudełko" informacji. : )))

        • 6 3

        • Do ciula. (3)

          Ja zadałem wiele pytań , odpowiedz na resztę skoro jesteś obryty w temacie.

          • 0 8

          • (2)

            g*wno warte są twoje pytania. Wystarczy przeczytać ustawę o portach i wszystko jasne.

            • 6 0

            • (1)

              Jak ktoś nie ma nic do przekazania POtrafi tylko obrażać.

              • 0 7

              • A ty masz do przekazania tylko destrukcyjną propagandę?

                • 5 1

  • (5)

    skoro funkcjonują to po co ich prywatyzować ? a jak upadną to na ich miejsce pojawi się nowa firma ... i wtedy kuroniówka.... życie nie lubi pustki tym bardziej że firma o tym profilu będzie musiała działać w tym rejonie

    • 11 13

    • Odpowiedź: (4)

      Przeczytaj sobie ustawę o przystaniach i portach morskich. Tam jest odpowiedź na twoje pytanie.

      • 12 0

      • a dla tego!

        Chcielibyście żeby WUŻ przynosił zawsze zyski… a tu będzie jak zwykle!Związkowi herszci zablokują prywatyzację Fairplay kupi inną dużo mniejszą firmę w zatoce gdańskiej bez związków zawodowych i innych oszołomów sprowadzi nowoczesne holowniki i wprowadzi ceny dumpingowe, bo ją na to stać i w ciągu 6-12 wszystkie te zakute łyb ze związków od 15 letnich gwarancji zatrudnienia, pójdą walić belty pod spożywczaka z zasiłku! A Fairplay kupi już nie WUŻ a jego masę upadłościową za bezcen…Oto Polska właśnie ze swoimi homosowietkus – te lata PRL zrobiły ludziom z głowy sieczkę a najbardziej tym wszystkim solidaruchom…

        • 20 1

      • Tam jest ustawowo "sprzedać wszystko" (2)

        Nie będzie niczego, bynajmiej polskiego.

        • 3 8

        • no własnie po to zeby polskie porty były konkurencyjne a nie ze jakis taki WUZ bedzie działał na zasadach komunalnych. Jak poczta gdyby była konkurencja to zadna przesyłka nie przeszłaby przez ten komunistyczny moloch

          • 8 0

        • juz nie ma

          • 2 1

  • No związki w Gdyni poszły na całość. (3)

    Najlepiej gwarancje dla prawnuków, prawnuczek i pociotków. I może skończy się jak w Stoczni Gdynia ???

    • 32 12

    • prawnuków i prawiczków

      • 0 0

    • WUŻ To nie stocznia (1)

      Do stoczni dodawano co roku kupe kasy a ta firma ma co roku zyski i to spore jest w stanie działać na rynku a co najważniejsze daje tylu osobom prace na normalnych ludzki warunkach a ten bv fairplay to jedna z kolejnych pijawek mądrych przejąć rynek i czerpać zyski czy my Polacy nie możemy sami zarabiać kasy i to we własnym kraju?Sprzedajemy to co przynosi zyski to nie do pojęcia nikt tak na świecie nie robi.Wszyscy młodzi ludzie którzy piszecie komentarze najpierw sie zorientujcie o co chodzi i gdzie wasi rodzice doczekali emerytury a potem piszcie komentarze.Popadliśmy z jednej skrajność w drugom za komuny wszystko musiało być państwowe a teraz musi być prywatne totalna głupota a Polsce zostawimy tylko szpitale do utrzymania i szkoły tylko kto za to zapłaci z jakiej kasy to ma iść bo WUŻ jest uczciwym płatnikem wszystkiego

      • 1 1

      • CO NALEŻY DO PAŃSTWA

        Płatnikiem są też firmy prywatne, a rolą państwa nie jest być właścicielem firm, tylko dbanie o bezpieczeństwo i o przestrzeganie wspólnych reguł przez wszystkich.

        • 0 0

  • brakuje istotnej informacji (8)

    czy firma WuZ przynosi zyski czy straty ??? po drugie poco prywatyzowac ?? cel prywatyzacji to ?? bo jak narazie wynika z tego ze ziazkowcy zablokowali prywatyzacje i ktos ma oto pretensje i zale

    • 10 10

    • dokładnie

      bardzo istotne pytania.firma od wielu lat przynosi tylko zyski,a więc jest łakomym kąskiem dla firmy Fairplay,która za nieduże pieniądze przejmuje dobrą firme(która ma na dodatek spory fundusz zapasowy) a jednoczesnie wstawiając swoje holowniki do Gdyni będzie mogła "wykosić" inne firmy w całej zatoce Gdańskiej a więc powtórzyć numer ze Swinoujscia i Szczecina.

      • 6 10

    • Gdzie jest odpowiedź?

      Przeczytaj sobie ustawę o przystaniach i portach morskich. Tam są odpowiedzi na twoje pytania.

      • 10 0

    • (2)

      Sek w tym ze firma WUZ przynosi ogromne zyski. Panowie wedlug statystyk wychodza co roku na duzy plus. Stac ich nawet na nowe holowniki ( jeden jest wart ok. 25 mln. zlotych). Komus zalezy na tym zeby wziac kase do lapy, to przykre ze wladze sa tak slepe. Wedlug prawa - statek np. gazowiec nie ma prawa wejsc do portu bez holownika ze wzgledu na bezpieczenstwo- tak wiec wuz nie upadnie do poki port nie upadnie. Upadek portu to upadek panstwa... niestety takie sa struktury rynku. Wiec jezeli ktos mi mowi ze dobrze jest sprzedac przedsiebiorstwo za takie grosze i narazic panstwo na widzimisie i dyktature zagranicznego inwestora to nic tylko czekac az niemcy przejma resztke naszego przemyslu... jak w 1939r. tylko ze ten proces jest ukryty i dluzej trwa...

      • 5 11

      • 25 mln? (1)

        aby na pewno jeden holownik (OK-nowy) wart jest 25 mln zł? Raczej 2,5 mln...

        • 0 1

        • za 2,5 mln to kupisz 10 letni holownik a nie nówke pokroju Vitrusa lub Taurusa

          • 1 0

    • a po co prywatyzować np Lotos?

      • 1 0

    • Cel prywatyzacji: zwolnienie Państwa Polskiego z funkcji, do których nie zostało stworzone.

      Od zarządzania są prywatni właściciele, a nie politycy.

      • 7 2

    • przynosi

      3-4 miliony / rocznie

      • 0 1

  • Kiedyś związkowi bossowie zablokowali prywatyzacje stoczni... (2)

    Historia lubi się powtarzać:(

    • 22 4

    • Na szczęście w porę znalazł się katarski inwestor. (1)

      • 2 13

      • na padakę trudno znaleźć inwestora, za PIS był ostatni moment.

        Tak jak z samochodem, nie znajdziesz kupca na zardzewiały złom.

        • 9 1

  • stroną umowy jest stary i nowy właściciel a w naszym nieszczęsnym kraju

    jeszcze pseudowłaściciele związki zawodowe

    • 19 4

  • Znowu polska firma w obce ręce. Holendrom moze sie opłacać, a my uwielbiamy byc cieciami we własnym domu.

    Obecna PO-lska to kraj postkolonialny, który zamieszkują potomkowie niewolników, czyli chłopów panszczyznianych. Dawne elity dumne z tego ze sa Polakami i gospodarzami tej ziemi zostały wyrżnięte przez najezdzcow.Polsko obudz sie.

    • 17 14

  • Sprzedawanie skarbca zpełnego złota to tylko w polsce jest mozliwe. (5)

    WUŻ zawsze będzie przynośił zyski. Port dostanie grosze dzis a jutro będzie płacic miliony dla monopolisty który będzie podnosił ceny na własne usługi bez końca. Jak zwykle będzie my płakac po fakcie. Ktos ma w tym interes i głęboko w d.pie interes polski.

    • 14 15

    • (2)

      tak, ponad dwukrotny przerost zatrudnienia... Holownik kupił port a nie WUZ. A firma WUZ jak przynosi takie dochody to dlaczego sama nie chce się sprywatyzować? Nie chce, bo chodzi o to ze im jest cieplutko na garnuszku portowym, gwarancje nieskończonego zatrudnienia.. WUZ chciałby żeby każdy statek miał obowiązek holowania, tylko po co jak np wycieczkowce radzą sobie same. Ludzie weźcie się do roboty, czasy się zmieniły i z tym trzeba się pogodzić. Przerost zatrudnienia i gwarancje wieloletniego zatrudnienia oraz kosmicznych pensji to działanie na szkodę własnej firmy.

      • 10 5

      • Przerost. (1)

        Przerost to ty masz tylko nie wiem czego. WUŻ ledwie orze tymi pracownikami ,co ma. Moim zdaniem nie będzie kim wykonywać usług w tym systemie i za niedługi czas. Nie dość ,że prawie sami emeryci to ich brak. Średnia wieku to 57 lat.

        • 2 9

        • I przy średniej wieku 57 lat chcieli gwarancji 7,5 roku zatrudnienia ???

          Obecnie w Polsce średni wiek przechodzenia na emeryturę to 56-58 lat, czyli WUŻ to przechowalnia emerytów. Niech się pozwalniają w ramach protestu. Zatrudni się tuzin Chińczyków lub Filipińczyków i też będzie git. Holowanym statkom wszystko jedno.

          • 10 4

    • Czyli SP powinien prywatyzować wyłącznie spółki-bankrutów, najlepiej z długami? (1)

      Ile wówczas SP uzyskałby środków z takich "prywatyzacji" i kto w ogóle chciałby takie spółki kupować?KAŻDA spółka należąca do SP to garb na plecach Państwa Polskiego. Państwo powinno zarządzać wyłącznie urzędami i mundurówką. Cała reszta (z przemysłem wojskowym i wydobywczym/energetycznym/paliwowym włącznie) powinna zostać sprywatyzowana.Kto to wymyślił, aby w sprawach prywatyzacji przedsiębiorstwa, które do jego pracowników należy tak samo jak do mnie, pytać pracowników o zgodę? Pracuję od niemal 20 lat w firmie, która chyba z 5 razy zmieniała właściciela i nazwę i jakoś nikomu nie przyszło do głowy pytać mnie o pozwolenie. Nie mam też w umowie żadnych klauzul o tym ,że mam ileś tam lat GWARANCJI zatrudnienia. To byłoby chore, a w przypadku przedsiębiorstw należących do CAŁEGO społeczeństwa jest to dodatkowo nieetyczne.

      • 8 2

      • A ile lat będzie SP sprzedawał? I co zrobi kiedy wszystko sie skończy?

        Ale to nie jest problem tego rzadu bo on przeje pieniądze a nastepny "COŚ" zrobi i wtedy kolego pieniądze spadna z nieba. Zazdrośc to miernota. Jak ktos ma dobrze to ty mu chcesz pogorszyc bo ty tego dobrego nie masz? Firma która zmienia własciciela 5 razy chyba mu zysków nie przynoisiła dlatego ja sprzedał.

        • 1 6

  • (17)

    Chcielibyście żeby WUŻ przynosił zawsze zyski… a tu będzie jak zwykle!Związkowi herszci zablokują prywatyzację Fairplay kupi inną dużo mniejszą firmę w zatoce gdańskiej bez związków zawodowych i innych oszołomów sprowadzi nowoczesne holowniki i wprowadzi ceny dumpingowe, bo ją na to stać i w ciągu 6-12 wszystkie te zakute łyb ze związków od 15 letnich gwarancji zatrudnienia, pójdą walić belty pod spożywczaka z zasiłku! A Fairplay kupi już nie WUŻ a jego masę upadłościową za bezcen…Oto Polska właśnie ze swoimi homosowietkus – te lata PRL zrobiły ludziom z głowy sieczkę a najbardziej tym wszystkim solidaruchom…

    • 23 9

    • fioletowego pojęci nie masz w temacie a elaborat piszesz klaunie.. (2)

      • 2 15

      • (1)

        zobaczymy zobaczymy :) minie rok minie dwa, nie wydaje mi się żeby związkowcy WUŻ-u byli wstanie zatrzymać ekspansję Fairplay wzdłuż polskiego wybrzeża i skończy się tym że WUŻ będzie kolejną upadającą spółką skarbu państwa... :)i w zasadzie dobrze jak wszyscy zapluci związkowcy będą na zielonej trawce w spokoju będzie można prowadzić nowoczesne przedsiębiorstwo z dobrym zarządem i korzyścią dla pracowników...

        • 11 2

        • jesteś agentem fairplay'a,czy co,że piszesz takie bzdury..?

          • 3 11

    • (4)

      kolega chyba nie ma pojecia jak dziala rynek. W handlu morskim obowiazuja inne zasady. Bylo juz pare firm ktore chcialy wprowadzic nowe uslugi... ale sie nie da , polskie rodzime sa zbyt konkurencyjne. Nie oplaca sie sprowadzac holownikow np. z holandii. Zarowno Gdynia jak i Gdansk sa ze soba w scislej wspolpracy. Tutaj nie ma odbierania sobie klientow, kazdy robi wlasna robote i to dziala.

      • 4 7

      • Jeśli chodzi o usługi portowe, to akurat między Gdańskiem i gdynią jest silna konkurencja.

        Wystarczy wspomnieć o tym, jak biją się między sobą poszczególne terminale kontenerowe (np. "odpłynięcie" grubego klienta z jednego terminala do drugiego spowodował spadek przeładunków u tego pierwszego o ok. 30%), w dodatku nie jest to konkurencja międzymiejska, a międzyterminalowa (czyli po prostu firmy prywatne walczą o tych samych klientów). Są tacy, którzy załamują nad tym ręce (bo uważają, że powinna być trójmiejska zmowa w łojeniu klientów z kasy), ale dzięki tej konkurencji w ciągu paru latl podwoiły się w Trójmieście przeładunki.

        • 8 1

      • Gutek jak coś piszesz to pisz o tej swojej Wawie bo "gutno" (1)

        wiesz o " ścisłej współpracy" między Gdańskiem a Gdynią. Gdynia jest zostawiona sama sobie, ładuje się kasę głównie w Gdańsk bo to niemieckie miasto. Podobnie jak Wrocław.

        • 2 3

        • zostawiona sama sobie to mało powiedziane, widać tendencje zeby zamienic port gdynia w tereny mieszkalne - wierzowiec, teraz to muzeum czegostam. Miasto wchodzi w port. To nie jest dobry pomysł.

          • 9 0

      • ale za to opłaca się budować polskie statki na tajwanie tam odległość nie gra roli.

        • 1 1

    • dokładnie tak będzie i 3/4 załogi pójdzie na bruk. I będą sami sobie winni.

      • 6 1

    • dla debili (2)

      pieprzysz (7) jak i inni Fairplay hahahaha wielka spółka wejdz poczytaj na necie co robia oni i ich prezesi ze społkami co kupili chodiz o rozwalenie calego tabaru pływającego w Polsce odbywa sie piaty rozbior Polski za przyzwoleniem rzaduWUŻ ma zyski i caly czas je przynosi ludzie tu pracuja i nikt nie ma pretensji o prywatyzacje tylko chodzi o wybranie tego inwestora ktory co kupi to likwiduje jak nie wiecie dokladnie o co chodzi i nie sprawdzacie inforamacji to lepiej zamknijcie sie bo niedobrze sie robi jak sie czyta takie brednie byliscie w WUŻ-u rozmawialiscie z ludzmi tutaj pracujacymi nie to poc tak bredzicie

      • 3 7

      • z rozbiorem to mogłes się wczesniej obudzic. podaj mi jakąś większą polską firmę. Orange, Tmobile, wedel, gg, nk tpsa to są firmy zagraniczne. no moze plus jest na chwile "nasz"

        • 1 1

      • Podziel się wiec wiedzą jezeli masz takie informacje:ilość załogi, średnia pensja (+pakiety socjalne), ilość holowników. A czy to nie jest tak ze czesc załogi jest w gotowosci jak straż i siedzi i nic nie robi? a moze pracują 3 dni a potem mają tydzien wolnego? Nie wiem nie znam się. Jak ktos wie to niech napisze.

        • 1 0

    • w imię własnych korzyści przewodniczący nabiera ludzi.. Przypominam ze mamy gospodarkę wolnorynkową a to oznacza ze firma nierentowna odpada z rynku. Więc żądanie gwarancji zatrudnienia przez 15 lat jest działaniem na szkodę własnej firmy. Ale jemu chodzi zęby utrzymać się do emerytury. Taka firma nie będzie konkurencyjna. Wystarczy ze replay wynajmie nabrzeżne i postawi 2 holowniki z chińska załogą to cały wuz pójdzie w kanał. Boją się prywatyzacji bo musieliby zacząć pracować.

      • 7 1

    • (2)

      idiota z ciebie... i wlasnie przez takich ludzi jak ty, Polska gospodarka i to co z niej jeszcze zostalo niedlugo zostanie doszczetnie sprzedane i zagrabione przez takie holenderskie firmy i jej podobne. moze jak bedziesz pracowal w Polsce, na umowe zlecenie dla holenderskiej firmy, a bedzie obowiazywalo cie prawo pracownicze malezji czy inne ktorego nie znasz, nie bediesz mial zadnego prawa jako czlowiek i pracownik to przypomnisz sobie jakie glupoty pie**oliles na tym forum debilu!!!

      • 1 9

      • Ewo kto broni pracownikom wykupic WUZ i samemu sprzwatyzowac? nie chce sie nie? Bo robic by trzeba bylo. A to wlasnie chodzi zeby nie robic a miec kase. kazdy by tak chcial..

        • 6 1

      • zabrakło argumentów to poleciały bluzgi. Polski standard.

        • 8 0

    • czytam komentarze pod moim postem i pękam ze śmiechu :)Polska to kraj nie w likwidacji a w restrukturyzacji - i każde stare państwowe przedsiębiorstwo to czeka prędzej czy później...Pisanie jakikolwiek komentarzy w zasadzie jest zbędne - poczekamy zobaczymy :) jak związkowcy lądują na zasiłku z gwarancją 6m kuroniówki bo dobrzy i robotni pracownicy natychmiast znajdą prace - tak samo jak stoczniowcy A co do zagranicznego kapitału w polskich spółkach - nie chcesz? wyjedź do Korei Północnej - tam masz gospodarkę bez udziału obcych przedsiębiorstw!

      • 3 0

  • PO-lska kraj w likwidacji.. (6)

    czekam na prywatyzacje rudego z całym rządem

    • 9 12

    • oni tak łatwo nie dadzą się odłączyć z matrixa

      • 3 6

    • !0% do kieszeni? (4)

      Podobno od każdej prywatyzacji zarząd portu kasuje 10% do własnej kieszeni ? Za taką kasę walczą jak lwy aby wszystko sprzedać .Tak rosną majątki naszych VIPów. Chyba cała prywatyzacja na tym polega. Brać kasę zasprzedany majątek wypracowany przez pokolenia polaków.

      • 0 6

      • Do pierdla

        "Podobno..." - Ale za to na pewno takie fałszywe pomówienia objęte są odpowiednimi przepisami prawa karnego!

        • 4 1

      • (2)

        tyle ze port nie jest prywatny tylko panstwowy a panstwo skrupulatnie pilnuje zeby całą kase inwestować w infrastukture portu a nie roztrwaniać. Zarząd portu moze w kazdej chwili sprzedać WUZ bez pytania się związkowców zresztą taki jest obowiązek portu nałożony ustawą. Wiec Zarząd nie walczy jak lew bo WUZ sprzedany zostałby lata temu.

        • 5 2

        • a kto napisał i uchwalił... (1)

          taką kretyńska ustawe która nakuazuje sprzdac wszystko najlepiej za bezcen-czytaj za odpowiednią gratyfikacje do kieszeni?

          • 1 3

          • Pewnie ludzie których sami wybralismy. Kogokolwiek wybierzemy to i tak bedzie rządził ten sam. Czy PO czy PIS ciągle bedzie to samo. Remontowanie dróg zamiast ich budowy, debilne ustawy i rozporządzenia, niejednoznaczność prawa, ZUS w stanie smierci klinicznej, archaizm na poczcie i Państwowa darmowa służba zdrowia z ktorej nikt nie korzysta - potrzebujesz lekarza? Idziesz prywatnie albo płącisz Państwowemu.

            • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Magdalena Budnik

Odpowiedzialna za kształtowanie i realizację strategii finansowej i budżetu firmy, a także...

Najczęściej czytane