- 1 Unimot rozbuduje bazę paliwową w Porcie Gdańsk (19 opinii)
- 2 Zużywamy coraz więcej energii (135 opinii)
- 3 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (70 opinii)
- 4 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (118 opinii)
- 5 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (45 opinii)
- 6 Gra Manor Lords światowym hitem (47 opinii)
Przekop przez mierzeję ma się opłacić
Przekop przez Mierzeję Wiślaną ma sens i się opłaci - stwierdzili specjaliści, którzy przygotowali studium wykonalności inwestycji.
Jak twierdzą autorzy dokumentu z konsorcjum firm Polbud Pomorze, Geosyntex i Fundacji Naukowo-Technicznej z Gdańska, przekop sprawi, że w większym stopniu niż dotychczas wykorzystywane będą porty morskie w Elblągu, Trójmieście, w obrębie Zalewu Wiślanego i Obwodu Kalingradzkiego. To z kolei przełoży się na znaczne korzyści ekonomiczne dla całego regionu.
Specjaliści stwierdzili również, że spośród czterech lokalizacji branych pod uwagę: Przebrna, Piaski w gminie Krynica Morska oraz Nowy Świat i Skowronki w gminie Sztutowo, do lokalizacji inwestycji najbardziej nadaje się ta ostatnia.
- Jest tam najmniej ziemi do wybrania. Poza tym ta lokalizacja najbardziej skraca drogę na Bałtyk. To z kolei przekłada się na oszczędność w kosztach transportu - wymienia najważniejsze przesłanki Anna Stelmaszyk-Świerczyńska, zastępca dyrektora Urzędu Morskiego w Gdyni. To właśnie Urząd całą inwestycję nadzoruje.
Według studium, budowa kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną nie przyniesie negatywnych skutków dla środowiska, zarówno w trakcie prowadzenia prac, jak i po ich zakończeniu. Z tym akurat nie zgadzają się władze Krynicy Morskiej i ekolodzy, którzy zwracają uwagę, że budowa kanału ma przebiegać przez tereny chronione europejskim programem Natura 2000. Aby rozwiać wszelkie wątpliwości do końca tego roku firma Ekokonsult przygotuje raport o oddziaływaniu inwestycji na środowisko naturalne.
W listopadzie ubiegłego roku rząd przyjął wieloletni program budowy drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską na lata 2008-2013. Budżet państwa przeznaczy na ten cel 417 mln zł.
Opinie (74) 7 zablokowanych
-
2008-05-15 19:30
Za Piaskami.
Kanał można wybudować na granicy w Piaskach i zostawić sowietom wyspę.
- 0 0
-
2008-05-15 21:49
tak, bardzo opłacalny
trzeba być skończonym bałwanem, żeby kupić tekst, że zamienianie drogi lądowej na tak krótkim odcinku jak Trójmiasto - Elbląg, na drogę morską będzie miało jakikolwiek wpływ na rozwój Pomorza. tym bardziej, że do 2013 będzie już funkcjonowała A1
- 0 0
-
2008-05-15 22:06
A Elbląg nie lezy nawet w naszym województwie
może mi ktoś napisać na jakiej KONKRETNIE zasadzie przekop ma niby korzystnie wpływać na gospodarkę Pomorza? Co niby ma obsługiwać port o tak śmiesznej głębokości? Kajaki?
- 0 0
-
2008-05-15 23:26
czas w końcu wykorzystać elblaski port
tak jak to bywało przez wieki !
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.