• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rekordowy kolos w stoczni Nauta

VIK, Wioletta Kakowska-Mehring
14 listopada 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Takiego kolosa stocznia Nauta jeszcze nie remontowała. Takiego kolosa stocznia Nauta jeszcze nie remontowała.

Tak dużego statku stocznia Nauta jeszcze nie remontowała. Ma ponad 277 m długości i 46 szerokości. To największa jednostka, jaka trafiła do gdyńskiej stoczni w jej 87-letniej historii.


M/T Grena jest remontowany w suchym doku SD II. M/T Grena jest remontowany w suchym doku SD II.

Należący do norweskiego armatora zbiornikowiec wahadłowy o nazwie M/T Grena przybył do stoczni wczoraj (13 listopada). Zakres prac remontowych jest szeroki i obejmuje prace konserwacyjno - malarskie, stalowe, rurarskie, maszynowe oraz elektryczne. Statek remontowany będzie w suchym doku SD II.

To już kolejny zbiornikowiec, jaki trafił do Nauty w ostatnich dniach. Stocznia przyjęła do remontu statek M/T Propontis greckiego armatora i M/T Marlin Iris należący do armatora niemieckiego. Główny zakres prac na zbiornikowcu M/T Propontis - jednostce o długości całkowitej 249,9 m i szerokości 44,00 m - to wymiana kilkudziesięciu ton stali w części dziobowej oraz prace konserwacyjno - malarskie. M/T Marlin Iris to jednostka mniejsza, ma 183,2 m długości i 32,20 szerokości. Remont jest przeprowadzony w doku SD I.

W tym roku, przede wszystkim latem, Nauta remontowała już kilka zbiornikowców, m.in. M/T Brøvig Marin należący do norweskiego armatora Brøvigtank AS, M/T Venezia D dla holenderskiej firmy Maritime Performances BV, M/T Bergen Nordic dla norweskiego armatora Bergen Tankers AS, M/T Stenheim dla norweskiego Rederiet Stenersen AS czy M/T Sophie Schulte dla armatora z Chin.

Przyjmowanie przez gdyńską stocznię dużych jednostek, a takie są m.in. zbiornikowce, stało się możliwe dzięki przeprowadzce Nauty na tereny po Stoczni Gdynia. W październiku tego roku nowe możliwości, a przede wszystkim sposób ich wykorzystania, zostało zauważone i docenione przez branżę. Stocznia za znaczącą rozbudowę potencjału wykonawczego poprzez zagospodarowanie i wykorzystanie części terenu byłej Stoczni Gdynia, a w efekcie wejście na rynek remontu dużych statków powyżej 150 m długości otrzymała Bursztynowe Jajo, czyli nagrodę Krajowej Izby Gospodarki Morskiej.

Miejsca

Opinie (31) 2 zablokowane

  • byle nie skończyło się jakimś przekrętem

    ktoś komuś nie zapłaci, ktoś coś źle oszacuje i potem ucierpią pracownicy.
    trzymam kciuki.

    • 22 7

  • Hura, jestem pierwszy!!!

    Duża krypa, nie ma co, mogę pomóc w malowaniu. Gratis, mam doświadczenie, ostatnio malowałem błotnik w aucie krewnego. Chętnie pomogę.
    Pozdrawiam panią redaktor Kakowską-Mehring, niech żyje!!!!
    P.s.: Sorry tak w ogóle, jestem zdrowo walnięty, ale uwielbiam trojmiasto.pl :)
    P.p.s: Kurczę, spóźniłem się, jednak jestem drugi... Ale co tam, pierwszemu dam za to plusa, należy mu się :)

    • 25 12

  • I Bardzo dobrze (3)

    A mnie to bardzo cieszy że przypłynął kolejny statek do remontu jest bynajmniej praca dla stoczniowców i dla mnie również na suwnicy mam nadzieję że docenią armatorzy naszą stocznie i zaczną zamawiać u nas statki fajnie by było jak w końcu ta branża by się odrodziła u nas w kraju i tak co tydzień wodować nowy statek :)

    • 35 3

    • przynajmniej

      • 7 0

    • ...bynajmniej...?

      To jest ta praca? Czy przeciwnie, nie ma pracy?

      • 4 0

    • BYNAJMNIEJ wyraża wątpliwość/ przeciwstawność/ podkreśla negację!

      BYNAJMNIEJ to NIE przynajmniej!

      "Przegrał, bynajmniej nie w wyniku spisku"
      "Nie był on skromny. Bynajmniej, pycha go rozpierała. (Inny słownik języka polskiego PWN)"
      źródło: Strona www. PWN

      • 0 0

  • Nigdy wiecej Nauty !!! (2)

    Mialem te nieprzyjemnosc byc na remoncie statku w naucie miesiac temu. Jedyne co dobrego mozna powiedziec to cena za usluge. Cala reszta tragedia. Fachowcow to tam nie ma ani jednego. Organizacji pracy zero. Jakosc wykonania tragiczna. Troche ciezko mi to pisac bo jesem z gdyni ale nigdy wiecej nauty

    • 25 10

    • Ty Oficer, a szkołę skończyłeś?

      • 3 4

    • żałuj , że do SMW nie poszliście...

      tam jest weselej.

      • 3 0

  • ??? (4)

    A czy to nie przypadkiem suchy dok CRIST- U?

    • 28 0

    • tak (1)

      Tu takie statki powstawały, kiedyś.(Manifest....)

      • 4 0

      • Yorek Contender, Combiner i Marshal Budionny i Zukow.

        To byly najwieksze jednostki budowane w Gdynskiej Komunie Paryskiej. Manifest Lipcowy to mala jednostka w porownaniu z ta czworka. Polowa lat 70tych to byl najlepszy okres w Stoczniach polskich.

        • 2 0

    • (1)

      Właśnie to suchy dok crist-u a nie nauta

      • 5 0

      • Co ma piernik do wiatraka? O umowie dzierżawy Kolega Dziki nie słyszał? Nauta wykonuje remont, a nie Crist.

        • 4 1

  • Konrem Nauta (7)

    Pani redaktor może artykuł o Konremie?? Ciekawy temat z uwagi na to, że była to wiodąca spółka w SR Nauta.. Warto by napisać kilka słów prawdy.

    • 55 2

    • Konrem Nauta (1)

      nie bądz naiwny nigdy artykuł o firmie Konrem Nauta nie pojawi sie na tym portalu.
      bo musiałby byc prawdziwy a to nie byłoby w smak dla zarzadu stoczni Nauta dla ARP ani MARS bo kto chciałby sie przyznać do zniszczenia dobrej firmy i do tego że Skarb Państwa nie bedzie już miał nigdy dywidendy od zysków Konrem Nauta bo ich nie bedzie podobnie jaki i samej spółki. Konrem Nauta umarła rok temu.

      • 45 0

      • konrem

        poczytajcie sobie o TFI Silesia , warto

        • 6 0

    • gorgee

      a o czym ma pisać pani redaktor ? o tym , ze spółka Konrem Nauta nie ma kontraktów.że nie będzie wypłaty dla pracowników w grudniu ( chyba , że stocznia Nauta da kasę),że praktycznie spółki już nie ma tacy ludzie jak jajogłowy z rady nadzorczej Nauty, buc zwany nieukiem z Konremu , gąsiory, TW, związkowiec z rady nadzorczej spółki Konrem doprowadzili do ruiny spółkę. o tym , że spóka nie bedzie miała sprzedaż 30 mln zamiast 90 mln zł , że bedzie strata 5 mln zamiast zysku 4 mln zł., o tym ze przyjeli do pracy dyr. finansowego - po co?po 10 latach funkcjonowania spółki Konrem Nauta ta pongis dobrze zarządzana firma odchodzi na smietnik za sprawą ambicji domejki, jajogłowego, palacza ziół -żal tylko ludzi , którzy tam pracują jeszcze. buc zwany nieukiem sadzi , że wywinie sie od odpowiedzialności tak jak to było w przeszłości ale tak nie będzie.

      • 34 0

    • Konrem

      Upadłość coraz bliżej???

      • 6 0

    • Konrem upadł!!

      Słowo się ciałem stało :(

      • 5 0

    • KONREM NAUTA (1)

      Stasiu gratuluje rozwalenie Konremu.

      • 6 0

      • Konrem NAUTA

        Stach, Wojtek, Krzychu, Radek - to ono zniszczyli Konrem Nauta.

        • 7 0

  • tanker (2)

    warto by zapytać dlaczego cena za prace jest niższa o 30% niż w Gdańskiej Remontówce ? może Nauta ma sponsora ?

    • 34 3

    • Tez bym chcial

      Bursztynowe jajo otrzymac.Nagrode powinien otrzymac ten co ta nagrode wymyslil.W koncu mogl tez byc bursztynowy drag.

      • 16 0

    • Może...

      ...to efekt mniejszej ilość załogi i co za tym idzie mniejszych kosztów?

      • 4 0

  • Droga pani Wioletto (2)

    To nie wymiary, ale wypornosc jest kluczowa wielkoscia statkow. A ile DWT ma ten zbiornikowiec pani nie podaje. No jakzesz tak mozna...? ;-)

    • 24 0

    • Technika to nie domena kobiet. (1)

      • 1 1

      • technika

        no nie , a Joasia z Nauty wybitna specjalistka o d okrętów a wczesniej mleczarka, dywany lentex a teraz plastyki.,

        • 0 0

  • Nio, takiego dużego statku jeszcze nasi dzielni stoczniowcy

    nie zepsuli. No to co, że taki wielki? ... na pewno się uda! ... Zanim zrobią z naszych stoczni muzeum techniki

    • 13 0

  • prawdziwa informacja to taka, która nie wprowadza w błąd. Uczciwość wymaga by napisać, że remont odbywa się w doku SD II, który udostępnia na pdst. umowy Stocznia CRIST.\S.A. Tekst sugeruje, jakoby cały teren byłej St. Gdynia został przejęty przez Nautę a tak nie jest. Zdjęcia dobitnie pokazują gdzie została wydokowana jednostka ale tylko dla wtajemniczonych. Pani redaktor musi wrócić do wykładów traktujących o rzetelności przekazywanej informacji i wówczas wszystko będzie ok.
    Naucie należą się gratulacje

    • 26 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Kinga Stawicka

Dyrektor Sprzedaży Krajowej w firmie Marcopol Sp. z o.o. Producent Śrub - wiodącego producenta i...

Najczęściej czytane