• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rekordowy, mrożony ładunek z Gdyni do Konga

erka
28 marca 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Spółka Polska Meat planuje stworzenie własnej sieci sprzedaży detalicznej w krajach zachodniej i południowej Afryki.
Spółka Polska Meat planuje stworzenie własnej sieci sprzedaży detalicznej w krajach zachodniej i południowej Afryki.

Statek do przewozu mrożonek, o długości 150 metrów i ładowności 5124 ton ładowany był przez 24 godziny na dobę, przez niemalże pięć dni. Chodzi o największy w historii spółki Polska Meat transport mrożonego drobiu i wieprzowiny, który już 28 marca wyruszy z Gdyni do Konga w Afryce.



Polska Meat zajmuje się produkcją, przetwórstwem oraz przechowywaniem mięsa. Zdecydowana większość sprzedaży realizowana jest za granicą, przede wszystkim na rynek afrykański i azjatycki. Spółka planuje stworzenie w najbliższych latach własnej sieci sprzedaży detalicznej w krajach zachodniej i południowej Afryki.

- Na rynkach 14 krajów Afryki działamy już od 18 lat, doskonale znamy ich lokalną specyfikę, a prognozy ekonomiczne i demograficzne pozwalają postrzegać przyszłość tych krajów z dużym optymizmem. Nawiązaliśmy ścisłą współpracę z lokalnymi partnerami, do których dostarczamy drób, głównie kury, ale i inne rodzaje mięsa - mówi Inacio Fernandes Pedrosa, przewodniczący Rady Nadzorczej Polska Meat.- Polska Meat stała się największym europejskim eksporterem kur, których eksport sięga 6 tys. ton miesięcznie. Teraz, dzięki temu, że sytuacja społeczna, ekonomiczna i polityczna bardzo sprzyjają rozwojowi biznesu w tym regionie, postanowiliśmy wykorzystać nasze doświadczenia i rozpoczynamy rozszerzenie działalności o własną sieć sprzedaży detalicznej.
Sieć sprzedaży obejmie budowę dwóch supermarketów rocznie. Ekspansja zakłada rozwój sieci w dwóch lub trzech krajach co kolejne pięć lat. Markety będą wpasowywać się w lokalną specyfikę rynków afrykańskich i obejmą sprzedaż mrożonych owoców, lodów, warzyw i mięsa w ramach lokalnych centrów handlowych. Dzięki sieci sprzedaży dla końcowego klienta detalicznego Polska Meat będzie w stanie objąć swoją działalnością całą linię produkcyjną od pozyskania produktów w Polsce, poprzez ich przygotowanie, magazynowanie, logistykę i dystrybuuję, aż po sprzedaż hurtową i detaliczną na najbardziej dynamicznie rozwijających się afrykańskich rynkach.
erka

Miejsca

Opinie (44) 7 zablokowanych

  • Swego czasu port posiadał kilka dużych chłodni. (3)

    Miały one specjalne pomosty prowadzące do nadbrzeży , co umożliwiało dostarczanie w kontrolowanych warunkach towaru prawie do samej ładowni. A takich statków zawijało kilka na tydzień. Chłodnie obecnie służą jako hurtownie firmom zewnętrznym, nie mającym nic przeładunkami wspólnego, pomosty zlikwidowano.

    • 5 0

    • Ndbrzeże - co to takiego?

      • 0 0

    • To było jeszcze przed szczurkiem (1)

      • 2 1

      • A teraz jest kilka nowoczesnych chłodni w Trójmieście poza portem a nie jakiś energochłonny stary kolos.

        • 2 2

  • Sensacja (2)

    Jeden statek w porcie. Kiedyś stały po dwa obok siebie bo nie było miejsca przy nadbrzeżach a do tego czekały na redzie

    • 9 0

    • Tak , zwłaszcza przy NADBRZEŻACH _ to jakas nowomowa?

      • 0 0

    • Zalezy o jakich czasach mowisz byly takie jak mowisz a bylo i pusto a mimo to i tak kazdy na siebie zarobil w przeciwienstwie do tego jak jest teraz nawet jesli jest pare statkow w porcie

      • 0 3

  • Spedycja AGRO (1)

    • 0 0

    • Obsługa spedycyjna i celna AGRO

      • 0 0

  • papierosy załadowane?

    • 0 0

  • Matko end babko - jak mozna jesc wieprzowine !!! Szok ! To chyba samobujstfo !

    Nie ale serio wieporzowina =rak to normalne !

    • 0 0

  • Obsluga logistyczna (1)

    Wiadomo jaka spedycja to robila ??

    • 1 1

    • Ppo co tutaj posrednik? chłodnia ma swoje mroźnie i auta.

      • 0 0

  • Bardzo dobrze (4)

    Firma z Gdyni się rozwija. Dlaczego mielibyśmy czytać tylko o chińskich podbojach Afryki? Brawo!

    • 72 6

    • (1)

      Chińczycy już dawno Afrykę podbili po cichu. Nie wykluczone, że transport kurczaków jedzie do kontrolowanego przez Chińczyków odbiorcy :)
      Bardzo dobrze, należy skolonizować Afrykę na nowo na nowych zasadach, tak jak Zachód skolonizował nas.

      • 8 4

      • eeee....

        mimo polskawej nazwy to jest kapitał hiszpański....

        • 0 0

    • a ja tam widziałem kurczaki z niemal całej Europy

      • 3 0

    • Brawo PIS!

      • 1 5

  • smiech na sali

    Śmiech na sali takie to Polskie towar od Polaka a w ładowni sami ludzie spoza Polski oraz spoza Ot portu Gdynia już nie wspominając o śmiesznych zarobkach 2500 na ręke w Porcie

    • 6 1

  • przerób padliny

    nigdzie indziej nie udało by się tego sprzedać

    • 6 1

  • firma która handluje złym jakościowo miesem a płacą za to organizacje które pomagają w walce z głodem. (4)

    dobrze, że to "mięso" nie trafia na polski rynek.

    • 25 7

    • Chojraku (3)

      A skąd Ty takie rzeczy wiesz? Troluj sobie siebie bohaterze

      • 10 11

      • (1)

        Jak pisze to wie, ja tam też byłem i nikomu był nie dał do ust tych ,,świeżynek". Wszystkie starocie wywożone są w ten sposób i to już nie pierwszy raz.

        • 6 2

        • murzynowi nie zaszkodzi

          • 8 2

      • pojdziemy na statek i zeżresz tego kurczaka???

        • 7 2

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Katarzyna Dobrzyniecka

Ekonomista, Absolwent Wydziału Ekonomicznego Uniwersytetu Gdańskiego Od ponad 10 lat Dyrektor Loży Gdańskiej BCC. Założyciel i główny udziałowiec Firmy Doradczej Profit-Solo działającej w branży nieruchomości. Członek Pomorskiego Komitetu Monitorującego przy Wojewodzie Pomorskim. Członek Założyciel Lions Club Amber Gdańsk

Najczęściej czytane