- 1 Praca na wakacje 2024: oferty i zarobki (66 opinii)
- 2 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (66 opinii)
- 3 Mieszkańcy ruszyli z pomocą małej lodziarni (246 opinii)
- 4 Elektrociepłownia gdyńska coraz bardziej ekologiczna (109 opinii)
- 5 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (72 opinie)
- 6 Odwołano przetarg na terminal agro w Porcie Gdańsk (95 opinii)
Rekordowy rozładunek statku z saudyjskim olejem napędowym
W Porcie Gdynia przeprowadzono rekordowy rozładunek zbiornikowca, który dostarczył 46 tys. metrów sześc. oleju napędowego pochodzącego z Arabii Saudyjskiej. Odbiorcą jest baza paliw PERN w Dębogórzu.
Paliwo, czyli 46 tys. m sześc. oleju napędowego, dostarczył dostarczył zbiornikowiec Seamarlin. To jak do tej pory największa partia produktu rozładowana jednorazowo w tej bazie.
Port Gdynia specjalizuje się w przeładunku gotowego oleju napędowego, który rurociągiem trafia do bazy paliw PERN w Dębogórzu. Jest ona kluczowym ogniwem zdywersyfikowanego systemu zaopatrywania Polski w paliwa płynne. Terminal umożliwia na znaczną skalę import paliwa drogą morską z dowolnego regionu świata.
Baza w Dębogórzu niedawno powiększyła się o dwa nowe zbiorniki na olej napędowy o pojemności 32 tys. sześc. każdy. W tym roku do eksploatacji trafi kolejny - podobnej wielkości zbiornik. Całkowita pojemność bazy to dziś 260 tys. sześc.
Inwestycje PERN w Dębogórzu do 2024 roku wyniosą 150 mln zł. Poza parkiem zbiornikowym, PERN intensywnie rozwija tu i modernizuje także front załadunkowy cystern kolejowych oraz powiększa bocznicę kolejową. W efekcie liczba załadowanych cystern kolejowych zwiększy się o połowę. Wzmocni to stabilność krajowego i międzynarodowego rynku logistyki produktów naftowych. Rozbudowa infrastruktury pozwoli również podnieść jakość świadczonych obecnie usług.
O potrzebie inwestycji w tym obszarze świadczy fakt, że już teraz jednostka notuje rekordowe załadunki na kolej z tej bazy. W 2021 roku wzrost w porównaniu z rekordowym 2019 rokiem wyniósł aż jedną piątą.
Realizowane są też modernizacje stanowiska przeładunku zlokalizowanego w porcie gdyńskim. W tym roku zostanie rozpoczęte pogłębienie podejścia do stanowiska, dzięki czemu możliwa będzie obsługa tankowców o zanurzeniu do 15 m. To istotnie zwiększy bezpieczeństwo ciągłości pracy instalacji przeładunkowej oraz umożliwi obsługę znacznie większych jednostek.
Miejsca
Opinie (71) 4 zablokowane
-
2022-04-29 07:05
szok!, ,,platwusy" w modernizacje wpompowaly 1,4miliarda ,,ojro",PZPPiS 2,3 miliwrda zeta, sprzedaja ?,za miliard zeta!!!.koszty przerobu paliwa skoczyly z centow na dolary.ciekawa kalkulacja,no i wisienka!!,gotowy produkt sprowadzamy??,od arabow, a moze z rasiji przez arabow i placimy rublami trnswerowymi!!
- 0 0
-
2022-04-29 08:04
Taką jasne (1)
Statek przypłynął z Niemiec. Wcześniej był w rosyjskim Primorsku. Jak znam życie to olej jest z Rosji tak jak do tej pory, tylko wożony jest do Niemiec co by zadymy w mediach nie było. Jakoś mi się nie chce wierzyć że nagle wozimy olej z Arabii Saudyjskiej jak mamy kontraktu z Rosjanami.
- 6 7
-
2022-04-29 08:37
Zwłaszcza że np. Lotos kupował w przeszłości ropę w Primorsku.
- 2 2
-
2022-04-29 10:56
Pismaki maja takie parcie na news, ze myslenie juz dawno wylaczyli
Podajcie dokładną lokalizacje GPS i gdzie jest najsłabsze ogniwo systemu, ruskie nie będą musieli nic robic... wystarczy ustawic w komputerze :-( W czasie wojny podawanie danych o bazach paliw, dostawach czołgów dla krajów walczących i innych strategicznych powinno być karalne. No ale Polska to glupi kraj, najważniejsze aby 500 bylo:-(
- 0 0
-
2022-04-29 11:11
W Gdyni jest tylko 1 ramię przeladowcze?
- 0 0
-
2022-04-30 10:40
HHEHE
okno owertona poczytajcie troche
postraszą postraszą a pozniej paczcie jak tanio 15zeta ale miało byc 25 wiec zaoszczedziliscie
tepota łyknie. a i tak ruskie paliw bedzie tylko etykietke przekleją made in UE.- 0 0
-
2022-04-30 20:57
To mówicie że to arabski olej napędowy ?
Dlaczego ładowano go w Primorsku ? Może łaskawy redaktor podpowie ?
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.