• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rekordowy rozładunek statku z saudyjskim olejem napędowym

VIK
28 kwietnia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Port Gdynia specjalizuje się w przeładunku gotowego oleju napędowego, który rurociągiem trafia do bazy paliw PERN w Dębogórzu. Nz. tankowiec Seamarlin, który dostarczył olej z Arabii Saudyjskiej. Port Gdynia specjalizuje się w przeładunku gotowego oleju napędowego, który rurociągiem trafia do bazy paliw PERN w Dębogórzu. Nz. tankowiec Seamarlin, który dostarczył olej z Arabii Saudyjskiej.

W Porcie Gdynia przeprowadzono rekordowy rozładunek zbiornikowca, który dostarczył 46 tys. metrów sześc. oleju napędowego pochodzącego z Arabii Saudyjskiej. Odbiorcą jest baza paliw PERN w Dębogórzu.



Paliwo, czyli 46 tys. m sześc. oleju napędowego, dostarczył dostarczył zbiornikowiec Seamarlin. To jak do tej pory największa partia produktu rozładowana jednorazowo w tej bazie.

Port Gdynia specjalizuje się w przeładunku gotowego oleju napędowego, który rurociągiem trafia do bazy paliw PERN w DębogórzuMapka. Jest ona kluczowym ogniwem zdywersyfikowanego systemu zaopatrywania Polski w paliwa płynne. Terminal umożliwia na znaczną skalę import paliwa drogą morską z dowolnego regionu świata.

Baza w Dębogórzu niedawno powiększyła się o dwa nowe zbiorniki na olej napędowy o pojemności 32 tys. sześc. każdy. W tym roku do eksploatacji trafi kolejny - podobnej wielkości zbiornik. Całkowita pojemność bazy to dziś 260 tys. sześc.

Inwestycje PERN w Dębogórzu do 2024 roku wyniosą 150 mln zł. Poza parkiem zbiornikowym, PERN intensywnie rozwija tu i modernizuje także front załadunkowy cystern kolejowych oraz powiększa bocznicę kolejową. W efekcie liczba załadowanych cystern kolejowych zwiększy się o połowę. Wzmocni to stabilność krajowego i międzynarodowego rynku logistyki produktów naftowych. Rozbudowa infrastruktury pozwoli również podnieść jakość świadczonych obecnie usług.

Baza w Dębogórzu niedawno powiększyła się o dwa nowe zbiorniki na olej napędowy o pojemności 32 tys. sześc. każdy. Baza w Dębogórzu niedawno powiększyła się o dwa nowe zbiorniki na olej napędowy o pojemności 32 tys. sześc. każdy.

O potrzebie inwestycji w tym obszarze świadczy fakt, że już teraz jednostka notuje rekordowe załadunki na kolej z tej bazy. W 2021 roku wzrost w porównaniu z rekordowym 2019 rokiem wyniósł aż jedną piątą.

Realizowane są też modernizacje stanowiska przeładunku zlokalizowanego w porcie gdyńskim. W tym roku zostanie rozpoczęte pogłębienie podejścia do stanowiska, dzięki czemu możliwa będzie obsługa tankowców o zanurzeniu do 15 m.  To istotnie zwiększy bezpieczeństwo ciągłości pracy instalacji przeładunkowej oraz umożliwi obsługę znacznie większych jednostek.
VIK

Miejsca

Opinie (71) 4 zablokowane

  • szok!, ,,platwusy" w modernizacje wpompowaly 1,4miliarda ,,ojro",PZPPiS 2,3 miliwrda zeta, sprzedaja ?,za miliard zeta!!!.koszty przerobu paliwa skoczyly z centow na dolary.ciekawa kalkulacja,no i wisienka!!,gotowy produkt sprowadzamy??,od arabow, a moze z rasiji przez arabow i placimy rublami trnswerowymi!!

    • 0 0

  • Taką jasne (1)

    Statek przypłynął z Niemiec. Wcześniej był w rosyjskim Primorsku. Jak znam życie to olej jest z Rosji tak jak do tej pory, tylko wożony jest do Niemiec co by zadymy w mediach nie było. Jakoś mi się nie chce wierzyć że nagle wozimy olej z Arabii Saudyjskiej jak mamy kontraktu z Rosjanami.

    • 6 7

    • Zwłaszcza że np. Lotos kupował w przeszłości ropę w Primorsku.

      • 2 2

  • Pismaki maja takie parcie na news, ze myslenie juz dawno wylaczyli

    Podajcie dokładną lokalizacje GPS i gdzie jest najsłabsze ogniwo systemu, ruskie nie będą musieli nic robic... wystarczy ustawic w komputerze :-( W czasie wojny podawanie danych o bazach paliw, dostawach czołgów dla krajów walczących i innych strategicznych powinno być karalne. No ale Polska to glupi kraj, najważniejsze aby 500 bylo:-(

    • 0 0

  • W Gdyni jest tylko 1 ramię przeladowcze?

    • 0 0

  • HHEHE

    okno owertona poczytajcie troche
    postraszą postraszą a pozniej paczcie jak tanio 15zeta ale miało byc 25 wiec zaoszczedziliscie
    tepota łyknie. a i tak ruskie paliw bedzie tylko etykietke przekleją made in UE.

    • 0 0

  • To mówicie że to arabski olej napędowy ?

    Dlaczego ładowano go w Primorsku ? Może łaskawy redaktor podpowie ?

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Francis Lapp

Prezes firmy HTEP Polska Sp. z o.o. i stoczni Sunreef Yachts. Pochodzi z Francji Od 1992 roku mieszka w Polsce. W roku 2002 powstała stocznia Sunreef Yachts, która zajmuje się projektowaniem, budową oraz czarterowaniem dużych katamaranów na miarę: motorowych i żaglowych. Jest też założycielem organizacji charytatywnej Handicap Sport Adventures, przygotowującej rajdy po Afryce dla niepełnosprawnych dzieci.

Najczęściej czytane