- 1 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (58 opinii)
- 2 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (116 opinii)
- 3 Zużywamy coraz więcej energii (112 opinii)
- 4 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (60 opinii)
- 5 Gra Manor Lords światowym hitem (46 opinii)
- 6 Trzeci raz szukają prezesa Energi (87 opinii)
Remontowa Holding. Gwarancje na prom i wizytacja z NATO
Wcześniej KUKE udzieliło gwarancji, teraz konsorcjum banków podpisało z Gdańską Stocznią Remontowa umowę na gwarancje i akredytywy. Czy polski prom dla państwowych armatorów ma szanse powstać do 2025 r.? Wiele na to wskazuje. Jednak projekty cywilne w stoczniach Remontowa Holding to nie wszystko. W środę, 18 maja, przedstawiciele zespołu NATO ds. projektowania okrętów w stoczni Remontowa Shipbuilding zapoznali się z projektowanymi i budowanymi tu jednostkami dla polskich sił morskich.
Kontrakt na budowę promów podpisano w listopadzie ub. roku. Statki zamówiła spółka Polskie Promy, której udziałowcami są Skarb Państwa i Polska Żegluga Morska. W ramach umowy Gdańska Stocznia Remontowa wybuduje trzy promy, z których dwa będą pływać w barwach Unity Line, spółki zależnej PŻM, a jeden PŻB. Częścią umowy jest list intencyjny, zawierający opcję budowy czwartego promu.
Kontrakt realizowany przez Gdańską Stocznię Remontowa to nowa odsłona projektu budowy promów dla polskich armatorów. Wcześniej w budowę zaangażowana była stocznia ze Szczecina. Zaczęło się i skończyło na położeniu stępki. Projekt porzucono.
Czytaj też:
Słynny "prom widmo" ze Szczecina powstanie w Gdańsku?
Udzielona przez konsorcjum linia opiewa na kwotę 81 mln euro. W projekt zaangażowały się Santander Bank Polska, mBank, Bank Gospodarstwa Krajowego oraz KUKE. Rolę agenta finansowania pełni Santander Bank Polska, agentem zabezpieczeń jest mBank. Każdy z banków będzie udzielał gwarancji bankowych, akredytyw dokumentowych oraz zabezpieczających związanych z dostawami realizowanymi na potrzeby stoczni. Banki będą dodatkowo korzystały z regwarancji udzielonych przez KUKE.
- Zapewnienie przez konsorcjum banków tego niezbędnego do obsługi kontraktów z dostawcami i podwykonawcami limitu na gwarancje i akredytywy jest dla nas kolejnym kluczowym krokiem w realizacji kontraktu na budowę promów Ro-Pax. Projekt jest prowadzony zgodnie z założonym harmonogramem, co oznacza, że pierwsza jednostka ma być przekazana armatorowi w 2025 r. Bardzo cieszymy się, że banki podjęły inicjatywę współpracy i wraz z KUKE wypracowały tak zaawansowaną strukturę finansowania, która wpisuje się w nasze oczekiwania - mówi Michał Makowski, dyrektor ds. finansowych z Gdańskiej Stoczni Remontowa.
Ro-Pax to prom, który będzie mógł przewozić 400 osób. Promy będą niskoemisyjne, mają mierzyć po 195,6 m długości i 32,2 m szerokości. Długość linii ładunkowej to 4,1 tys. m, a prędkość maksymalna wyniesie 19 węzłów.
Gwarancje na projekt niskoemisyjny
- Do tej pory jako samodzielny bank często współpracowaliśmy z KUKE, ale jednostkowe projekty eksporterów były mniejszej skali. W tym przypadku, z uwagi na wielkość przedsięwzięcia, wraz z mBankiem i BGK zbudowaliśmy konsorcjum, które najlepiej zaadresuje potrzeby i oczekiwania Stoczni. To, co wyróżnia tę transakcję, to inwestycja w zastosowaną na promach technologię ograniczającą emisje - komentuje Grzegorz Pojnar, dyrektor finansowania eksportu ECA w Santander Bank Polska.
- Cieszymy się z naszego udziału w finansowaniu niskoemisyjnych jednostek, oszczędniejszych dla armatora i jednocześnie bardziej przyjaznych środowisku. Prowadzenie tego typu projektów wpisuje się w naszą strategię, w której agenda ESG, w tym odpowiedzialność za środowisko, stanowi ważny element - dodał z kolei Tomasz Niewola, dyrektor Departamentu Finansowania Strukturalnego i Mezzanine z mBanku.
Delegacja z NATO w stoczniach Remontowa Holding
W stoczniach Remontowa Holding powstają nie tylko projekty cywile. Remontowa Shipbuilding buduje niszczyciele min typu Kormoran, a teraz jest zaangażowana w projekt budowy fregat Miecznik. Ostatnio przedstawiciele zespołu NATO do Spraw Projektowania Okrętów na zaproszenie Marynarki Wojennej RP złożyli wizytę w stoczniach grupy Remontowa Holding w Gdańsku.
Członkowie delegacji, wśród których byli inżynierowie i projektanci okrętów, oficerowie i cywilni przedstawiciele marynarek wojennych, resortów obrony i innych służb NATO z kilkunastu krajów Europy, a także USA, Kanady i Japonii, zapoznali się z potencjałem produkcyjnym i projektowym firm grupy Remontowa Holding w zakresie budowy i modernizacji jednostek pływających, zarówno militarnych, jak i cywilnych.
- W stoczni Remontowa Shipbuilding zwiedzili niszczyciel min ORP Albatros (602) będący w trakcie prób zdawczo-odbiorczych oraz holownik Mieszko - jedną z serii sześciu jednostek pomocniczych, przekazanych przez tę stocznię Marynarce Wojennej w latach 2020-2021. Następnie na pokładzie ORP Albatros popłynęli do Gdańskiej Stoczni Remontowa, obejrzeli od strony wody jej infrastrukturę, statki w dokach i przy nabrzeżach oraz wysłuchali informacji o realizowanych tam projektach - mówi Aleksandra Tesmer, manager ds. promocji i reklamy Remontowa Shipbuilding.
Miejsca
Opinie (137) 3 zablokowane
-
2022-05-21 10:19
Nato haha (2)
W przypadku wojny wiadomo kiedy NATO wkroczy - oczywiście po przekroczeniu Odry.
Tak nami sobie gęby wycierają od wielu wielu lat- 4 17
-
2022-05-21 11:12
Dzięki PiS NATO wie gdzie Odra.
- 5 2
-
2022-05-21 21:50
nie wiem czy zauważyłeś, ale NATO i USA zmieniły strategię
Dostarcza wiedzę i technikę, ale zainteresowany musi sam jej użyć.
I tu mam duży problem. Bo najchętniej chowalibyśmy się za cudzymi plecami...- 2 0
-
2022-05-21 13:21
Remontowa (2)
Remontowa to dramat. Pracowałem jako elektryk podwykonawca. Po miesiącu się zawinąłem. Wydział elektryczny to starzy kolesie. Mistrz ma wszystko w głębokiej du.... Kable rzucane na pałe. Większość to spare czyli zdublowane. Nikt za nic nie odpowiada. Mistrz po mojej interwencji o marnotrastwie stwierdził. A co ty się przejmujesz przecież stocznia płaci... Szkoda gadać.
- 3 2
-
2022-05-21 17:21
Jeszcze jak była Stocznia Polnocna to remontowa sie lapała
na podwykonawstwo.
- 0 0
-
2022-05-23 08:29
podwykonawca
Zwinąłeś się bo nie masz pojęcia o pracy w stoczni, elektryka na statku to nie budowa, jakoś nikt nie odczuwa że ciebie nie ma ,szkoda tylko że zalewasz żółcią swoje kompleksy !!
- 0 1
-
2022-05-21 13:50
Remontowa to skansen
Nie ma nic wspólnego z nowoczesną stocznią
- 3 5
-
2022-05-21 16:09
A te 15mln ze Szczecina poszło na premie dla wizażystek premiera .
- 3 3
-
2022-05-21 23:25
Dno
Jakie promy?! Tenprojekt juz jest pod wodą z kasą i terminami
- 2 0
-
2022-05-22 10:26
(1)
Za rok wybory to i prom zaczynają budować :D Ogłoszą kolejny sukces ...
- 4 0
-
2022-05-22 13:44
Tylko kiedy pierwsze aresztowania za zamach?
He he he
- 1 0
-
2022-05-22 11:39
Nie wierzę (1)
że nawet NATO daje się nabrać na tego kolosa na
glinianych nogach który żyje dzięki pożeraniu innych firm jak RUMIA i innych- 6 7
-
2022-05-31 23:20
d**il !!
Jaka Rumia ? Stocznia doi miasto ..owszemy słyszałem o firmie Remontowa lng system ..ale ci nie narzekają na warunki :) jesteś wieśniak z Rumi co chciał zabłysnąć parobku ..zamknij ryj
- 0 0
-
2022-05-24 04:24
Nie o kasę chodzi
Taka "powazna" delegacja NATO a żadnego w mundurze. Przyjechali, pochlali, pochuchali. Na 100 koła myślę. Grosza nie zapłacili. Za wszystko zapłaci polski podatnik. Co oni im mogli pokazać ? Kormorana za 1,2 mld z poszyciem jak wyciągniętym psu z gardła, czy Gawrona za 1,3 mld budowanego 20 lat. Dobrze wiedzieli, gdzie jadą stąd ubiór symbolizuje podejście do sprawy jako sponsorowanej wycieczki. Wiadomo, Słowianki mimo inflacji wciąż tanie do ..bania, a żona daleko. Euro prawie po 5 Pln, baks 4,5 Pln. Zarobiły Rosi Cocomo . Te dwie firmy powinny zostać przyjęte do Holdingu. W końcu jakieś firmy muszą tam zarabiać, a nie zawsze pod krechą. Stracili podatnicy. No jak się rozdaje państwowy majatek za darmo dziwnym Ryskom Ochodzkim szkolonym w wyłudzaniu kasy, najpierw z własnej firmy, a potem jak się ją przejeło z własnego Państwa poprzez produkcję lukrowanych medialne bubli w/g metod pokazanych w filmie MIŚ, to takie są poźniej efekty, ,że księgowo patrząc, picie piwka przez pracowników przez 8 godzin za całą wypłatę byłoby o niebo bardziej zyskowne niż budowanie statków. Tutaj tylko tacy klienci przyjdą. Reszta zapłaci 4 razy tyle ale dostanie okręt zdolny zatopić inny okręt ratując załogę i inny państwo. Coś niesamowitego, jak koszerne media polsko języczne wychowały pokolenie niewolników do najgorszych prac. Orła nie potrafią naprawić przez 10 lat, wybudowanego w 14 mcy we wczesnych latach 70-tych w ZSRR. Ten Holding to tak naprawdę typowa "druga armia świata" w koszernych mediach, a tak na naprawdę to instytucja PRowowo-finansowo-bankowa do legalnego wyprowadzania naszego GOLD za granicę.
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.