• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remontowa Shipbuilding buduje dla Urzędów Morskich

VIK
5 marca 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Każdy ze statków ma mieć długość całkowitą około 60 m i szerokość 12,8 m. Każdy ze statków ma mieć długość całkowitą około 60 m i szerokość 12,8 m.

Remontowa Shipbuilding podpisała kontrakt na budowę dwóch statków wielozadaniowych dla Urzędów Morskich. Nowoczesne, uniwersalne jednostki budowane z finansowym wsparciem Unii Europejskiej mają zastąpić wysłużone, 35-letnie statki obecnie eksploatowane. Jednostki mają być przekazane do czerwca 2020 roku.



W Szczecinie podpisano kontrakt na budowę dwóch wielozadaniowych jednostek pływających dla Urzędów Morskich w Gdyni i Szczecinie. Zbuduje je stocznia Remontowa Shipbuilding z grupy kapitałowej Remontowa Holding, według projektu opracowanego przez Remontowa Marine Design & Consulting. Kontrakt podpisali Piotr Dowżenko, prezes zarządu oraz Dariusz Jaguszewski, członek zarządu ze strony stoczni Remontowa Shipbuilding SA, a w imieniu Urzędu Morskiego w Szczecinie Wojciech Zdanowicz, jego dyrektor.

Od nawigacji po lodołamanie



Jednostki będą eksploatowane na torach podejściowych i na obszarze portów morskich w Gdańsku, Gdyni, Świnoujściu i Szczecinie. Inwestycja stanowi jeden z elementów budowy systemu poprawiającego dostępność portów od strony morza, wzrost bezpieczeństwa nawigacyjnego, a przez to wzrost konkurencyjności i prestiżu portów.

Każdy ze statków ma mieć długość całkowitą około 60 m i szerokość 12,8 m. Mają osiągać prędkość 15 węzłów i uciąg na palu na poziomie 40 ton. Statki posłużą do utrzymania i aktualizacji oznakowania nawigacyjnego szlaków morskich i śródlądowych dróg wodnych, a więc głównie do transportu, obsługi, wymiany oraz kontroli pław (boi), również w warunkach zalodzenia akwenów. Ich konstrukcja umożliwi, należące do ich głównych zadań w okresie zimowym, lodołamanie. Będą również wyposażone w urządzenia niezbędne do realizacji zadań hydrograficznych. Jednostki wielozadaniowe, w przypadku wystąpienia katastrofy morskiej, będą mogły wspomagać i prowadzić ważne dla bezpieczeństwa na morzu działania ratownictwa morskiego (SAR), przeciwpożarowe i ratownictwa technicznego, takie, jak holowanie jednostek pływających, zwalczanie rozlewów olejowych, gaszenie pożarów, podejmowanie rozbitków i inne funkcje ratownicze.

Doświadczenie pomogło w zdobyciu kontraktu



Biuro projektowo-konsultingowe Remontowa Marine Design & Consulting ma duże doświadczenie w projektowaniu jednostek typu OSV dla globalnych liderów w tej dziedzinie - projektując m.in. serię 23 bardzo udanych jednostek AHTS, a także jednostek z klasą lodową i arktyczną (Polar Class) które były projektowane dla duńskiego armatora. Z kolei Remontowa Shipbuilding SA (jeszcze pod poprzednią nazwą - Stocznia Północna) budowała już zaawansowane statki wielozadaniowe z główną funkcją obsługi oznakowania nawigacyjnego dróg wodnych i hydrograficzną, i to dla wymagających armatorów z Wielkiej Brytanii. Były to większe jednostki Pharos i Galatea (o długości ok. 84 m), przekazane do eksploatacji w 2007 roku oraz znacznie mniejszy, ale szybszy statek interwencyjny (także do obsługi oznakowania nawigacyjnego) - Alert z 2006 roku (39 m długości). Dwie większe z tych trzech jednostek, co do zakresu funkcjonalności, były podobne do oczekiwanych przez Urzędy Morskie. Poza tym liczne statki innego rodzaju zbudowane na przestrzeni ostatnich kilkunastu lat w gdańskiej stoczni miały pojedyncze funkcje pokrywające się z niektórych zadań, jakie mają realizować statki dla Urzędów Morskich lub były podobnie wyposażone.

Statki dla Urzędów Morskich w Gdyni i Szczecinie zostaną zbudowane w ramach realizowanego przez Urząd Morski w Szczecinie projektu nr POIS.03.02.00-00-0008/17, pn. "Budowa dwóch wielozadaniowych jednostek pływających". Inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności, w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Instytucją pośredniczącą jest Centrum Unijnych Projektów Transportowych (CUPT).
VIK

Miejsca

Opinie (88) 2 zablokowane

  • (1)

    Omijajcie ta stocznie szerokim łukiem zwolniłem sie pare miesiecy temu za te grosze pracowac to jest kpina. Teraz elegancko po 8h niecałe 4tys u konkurencji.

    • 2 3

    • A ta konkurencja to pewnie NAUTA, co?

      • 1 0

  • Zmiany

    Po obecnych zmianach kadrowych na RSB. Firmy kooperujące wytrzymają góra pół roku. Płatności za wykonaną pracę rozłożona na raty. A nowi kierownicy działów to osoby przeniesione z innych wydziałów nie mające pojęcia o pracy. Panie prezesie proszę dokładnie czytać co Pan podpisuje i na co wydaje zgodę bo skończy Pan jak poprzednicy za płotem. "Trzymaj swoich przyjaciół blisko, a wrogów jeszcze bliżej", dobrze Pan zrobił tylko trzeba jeszcze wiedzieć kto jest wrogiem a kto przyjacielem.

    • 6 0

  • Czytelnicy portal trojmiasto.pl to maja ubaw za darmo czytając zamieszczone artykuły o Remontowej lub Naucie - od razy wylew (1)

    pomyj i błota.
    Widać że komentarze pod spodem piszą osoby jakoś związane z tym firmami.
    Ludzie, puknijcie się w łeb. Tak naprawdę to robicie pod siebie i na własną szkodę rzucając faktami i nazwiskami. Robienie we własne gniazdo lub konkurencji to krótkowzroczna głupota. Wszyscy jedziecie na jednym wózku.

    • 6 2

    • Poprostu trzeba ludzi ostrzec zeby nie zatrudniali sie tam proste...

      • 2 1

  • (1)

    Pomoże to nie tylko przemysł stoczniowy.Więc nie wiem po co ta wylewność o małych zarobkach.No chyba że tych co nigdzie indziej się nie nadają.

    • 0 1

    • Kto pomoże, komu?

      Aaa pomorze...

      • 0 0

  • Haha polszczyzna,Pomorze Pomoże zapraszamy do stoczni.

    • 0 0

  • WKM

    Lekkie uzbrojenie było by wskazane. Tak jak ma Coast Guard.

    • 0 0

  • (1)

    Jakim to trzeba być umysłowym retardem, żeby kwiczeć w necie, chgw komu, że pracodawca za mało płaci. Zamiast powiedzieć to pracodawcy (ewentualnie "wyzyskiwaczowi" / "oszustowi" / "ch...i") albo się po prostu zwolnić, to smęty w necie. Łańcuchami was przykuli? Pod bronią trzymają? Czy po prostu jesteście zbyt leniwi żeby znaleźć coś innego? Ale PO****dolić wieczorem na necie, pijąc Perlenbachera kupionego w Lidlu po drodze z kołchozu, to już siła jest.

    • 10 2

    • Kierownik projektu

      A kierownik projektu niech sie wezmie za prace a nie przeglada portal
      Cwaniacy pensja 10000 mc na lape i 30% premi zarobkow rocznych za zdanie statku.
      Nie zapominaj czyimi rekami sa robione te statki napewno nie twoimi !

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Jacek Kajut

Z wykształcenia inżynier elektryk, zbudował i rozwija jedną z najsilniejszych marek branży...

Najczęściej czytane