• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remontowa Shipbuilding zbuduje arktyczne kontenerowce

Wioletta Kakowska-Mehring
8 października 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Stępka pod budowę statku pożarniczego
Największy z zamówionych w Remontowa Shipbuildig statków będzie podobny do "Mary Arctica", czyli jednostki zbudowanej w 2005 roku przez GSR dla tego samego armatora. Największy z zamówionych w Remontowa Shipbuildig statków będzie podobny do "Mary Arctica", czyli jednostki zbudowanej w 2005 roku przez GSR dla tego samego armatora.

Remontowa Shipbuilding zbuduje statki dla Grenlandii. O podpisanym właśnie kontrakcie poinformował autonomiczny grenlandzki rząd. Chodzi o pięć statków do przewozu kontenerów.



Stocznia zawarła umowę z Królewską Linią Arktyczną-RAL - podała Informacyjna Agencja Radiowa. Jest to firma mająca monopol na żeglugę handlową na wodach Grenlandii. W sumie zamówiono pięć statków.

- To bardzo ciekawy kontrakt. Chodzi o statki, które nazywamy zaopatrzeniowcami arktycznymi łączącymi cechy samowyładowczych kontenerowców i lodołamaczy - wyjaśnia Andrzej Wojtkiewicz, prezes zarządu Remontowa Shipbuilding. - To są statki, które muszą sobie radzić w bardzo trudnych warunkach, nawet przy temperaturze -40 stopni Celsjusza. Statki, które potrafią przebić się przez grubą krę.

Największy z nich będzie zabierał 600 kontenerów i będzie przystosowany do żeglugi atlantyckiej. Kolejne to dwa średnie, bliźniacze statki zabierające po 100 kontenerów, przeznaczone do obsługi rejonów północnej Grenlandii oraz dwie mniejsze jednostki przewożące po 30 kontenerów i też przystosowane do całorocznej żeglugi na wodach grenlandzkich.

- Dla Remontowa Shipbuilding jest to nowy klient, ale nie dla Grupy Remontowa. W 2005 roku GSR zbudowała dla tego armatora podobny kontenerowiec - dodaje prezes Wojtkiewicz.

Jednostki mają być gotowe do połowy 2015 roku. Wartości kontraktu nie podano. Władze Grenlandii wcześniej negocjowały ten kontrakt ze stocznią niemiecką, zakład ten jednak ogłosił upadłość.

Remontowa Shipbuilding jest jedną z najbardziej cenionych stoczni budujących w pełni wyposażone statki przede wszystkim dla morskiego przemysłu wydobywczego (AHTS, PSV) oraz promów pasażersko-samochodowych. Ostatnio Remontowa Shipbuilding w konsorcjum m.in. ze Stocznią Marynarki Wojennej podpisała kontrakt z polskim rządem na zaprojektowanie i budowę nowoczesnego niszczyciela min "Kormoran II".

Miejsca

Opinie (66) 4 zablokowane

  • stocznia Połnocna

    a ja 42

    • 0 0

  • Stocznia północna (7)

    Dlaczego wymyślono taką durną nazwę ....Nie może nazywać się po polsku ..Jakiś tuman wymyślił sip jak nie mogło by być ....Stocznia północna ,w której przepracowałem 38lat....

    • 24 20

    • stocznia Polnocna

      • 0 0

    • Jesteś prostym chłopem i nie zrozumiesz dlaczego. (2)

      • 5 6

      • STOCZNIA PÓŁNOCNA (1)

        bierz się za szlifiere i zapieprzaj

        • 1 0

        • Tedik~jemu tylko kilof potrzebny

          • 0 0

    • Bo wymyślił nazwę o północy na nocniku

      • 3 0

    • wiekszosc zamowien jest z zagranicy

      idz i im wytlumacz ze to nie angielski a polski jest jezykiem miedzynarodowym, albo ze bedziemy sie nazywac po polsku i dla polski budowac. i skonczymy jak gdanska

      • 10 0

    • Właściciel wymyślił nazwę idz go ochrzań ..... emerycie

      • 4 6

  • Mam pytanie do Pani Redaktor Wioletty. (12)

    Władze Grenlandii wcześniej negocjowały ten kontrakt ze stocznią niemiecką, zakład ten jednak ogłosił upadłość. Tak Pani napisala. To prosze powiedziec jaka to niemiecka stocznia byla. Bo pierwszy raz od powstania Unii Europejskiej slysze ze niemiecka stocznia upadla na rzecz korzysci jakie wyniosla stocznia polska. Dotychczas to nasze zaklady raczej oddawaly paleczke Niemcom a tu na odwrot. Zycze powodzenia Stoczni naszej chociaz tego dziwacznie brzmiacej nazwy Remontowa Shipbuilding nie moge jakos strawic.

    • 9 25

    • Lepiej tak niz Stocznia Remontowa (7)

      Jak przedstawiciele stoczni jada za granice to wiadomo , z kim ich partnerzy maja doczynienia. NIe ma nic gorszego niz polska nazwa podmiotu w kontraktach zagranicznych a przeciez 99% aktywnosci stoczni to partnerzy zagraniczni wiec tak trzymac :)

      • 9 5

      • (1)

        Robię w tym biznesie i powiem Ci ze nawet Norwegowie wymawiają ta nazwę poprawnie bo tak znana i uznana jest to marka w Europie! Bez kompleksów!!!

        • 4 0

        • racja

          Miesiac temu pewien norweg magazynier przegladal jakis katalog na jego okladce bylo zdjecie doku nr6 z remontowki zrobione od przodu z wody sam musialem sie przyjzec aby byc pewnym. Mowie do niego 'it is shi..' a on z usmiechem i fajnym akcentem mowi 'l now remontowa w gdancku'

          • 1 0

      • P+S Werften, Stralsund & Wolgast (dawniej Volkswerft).... i beda kolejne.

        • 1 2

      • To nie jest odpowiedz na moje pytanie. (3)

        Chce znac nazwe tej niemieckiej stoczni.

        • 3 2

        • (1)

          JJ SIETAS

          • 5 0

          • P + S Shipyards in Mecklenburg-Western Pomerania

            • 7 1

        • podam dwie

          stoczna w Stralsundzie i Wolgaście.

          wystarczy?

          • 9 1

    • (2)

      Stocznia P+S.

      • 1 7

      • (1)

        Stocznia w Wolgaście ma nowego właściciela Leurssen i będzie budować nowe fregaty dla marynarki niemieckiej

        • 2 2

        • Peenewerft

          Ta bedzie budowac kadluby dla LW, nic wiecej 500 osob poszlo na bruk. Polnocna kiedys zbudowala serie okretow na kadlubach od nich (Orkan itd).

          • 0 0

    • sietas upadl

      j.w.

      • 1 0

  • Będzie ciekawie

    Oj tak będzie się działo . Coś wisi w powietrzu .

    • 4 0

  • bedzie robota (1)

    • 15 0

    • będzie się działo

      • 6 0

  • Morena

    A to jaja , przypuszczałem , że to on pisze o.sobie

    • 0 0

  • Psychol

    Co się stało z autorem wpisów z Moreny ma facet jaja

    • 9 0

  • Remontowa Marine Design & Consulting (4)

    Szkoda, że w artykule zabrakło informacji, że projekt techniczny tych statków, jak i obliczenia ich klasy polarnej są autorstwa gdańskiego biura projektowego - Remontowa Marine Design & Consulting. Warto podkreślić, że polska myśl techniczna nie ogranicza się do odtwarzania zagranicznej dokumentacji.

    • 13 0

    • a dalej godziny ucinają?

      a dalej godziny ucinają?

      • 0 0

    • Projekty wszystkich jednostek zbudowanych w

      polskich stoczniach powstaly w naszych biurach konstrukcyjnych. Nie jestem pewien kilkunastu statkow ktorych kadluby zbudowane byly za granica ale calkowite wyposazenie zostalo wykonane w polskich stoczniach. Pisze o polskim przemysle okretowym od 1945 roku.

      • 1 0

    • Dodajmy jeszcze że Impel będzie pilnował wszystkiego. I tego tez nie ma w artykule...

      A to jest polskie know-how w pilnowaniu.

      • 8 0

    • Zgadza sie ale...

      Dajcie tą dokumentacje na czas i bez błędów to będziemy chwalić polska myśl techniczna z RMDC.

      • 0 0

  • Tylko sie cieszyc!!!! oby tak dalej (1)

    Moze jeszcze wrocimy z flota na Oceany???? kiedys????wszyscy maja......

    • 1 7

    • Chciało by sie ale raczej tak juz nie bedzie.

      Wiele flot zniknelo. Na potrzeby transportu produktów wiekszosc krajów decyduje sie wynajac przewoznika z obcego kraju. Dlatego takie popularne są Maersk Line, ZIM Container, HAPAG. Słynny przed laty NedLloyd połączyl sie z angielską P&O a potem zostali wciagnieci pod skrzydła Maerska. Nawet Stany Zjednoczone mają malenką flote handlową. Dawny Sealand został przejety takze przez Maersk. American President Lines pod nową nazwą Asia Pacific Marine Container Lines obsługuje tylko sektor Pacyfiku z Oakland w Californii. Takze Matson, Inc. operuje tylko w rejonie Pacyfiku. American Steamship Lines pod flagą których pływał niegdys słynny statek pasazerski S/S United States juz dawno nie istnieją. To z tych bardziej znanych. Tu dodam ze od momentu zaingurowania w lotnictwie wielkich samolotów jak Boeing 747 Jumbo Jet w 1970 roku znaczenie morskiej floty transportowej systematycznie spadało i bedzie spadac. Samoloty budowane jako transportowe odebrały przewazającą czesc ładunku flotom morskim. Tak juz jest i marzenia o własnej polskiej flocie z czasow kiedy Polskie Linie Oceaniczne miały chyba około 150 statkow trzeba odłozyc na półke historii.

      • 5 0

  • Remontowa ma remontować, (3)

    a np. Gdańska miała budować, coś się porąbało.
    Niedługo do bajkopisarza będą ludzie chodzić do leczenia wrzodów żołądka, bo ładnie opowiada przy .............

    • 13 72

    • Remontowa Shipbuilding

      to dawna Stocznia Północna (czyli budująca statki) która zmieniła nazwę po wykupieniu przez "REMONTOWA" Holding. Proste jak świński ogon...

      • 3 0

    • Remonty a budowy nowych statków

      Remontowa Shipbuilding to nie Remontowa S.A. Domeną RS jest budowa nowych jednostek, chociaż zajmuje się też remontami. Tak to wygląda. W Remontowej Shipbuilding (lub też dla niej) pracują ludzie z głową na karku, którzy potrafią zadbać o nowe kontrakty i ich prawidłową realizację. Tego zabrakło, niestety, w Stoczni Gdańskiej. A szkoda...

      • 19 4

    • to się nazywa dostosowanie do realii rynku

      na co SG jak widać zabrakło pomysłu.

      Zresztą Remontowa zatrudnia naprawdę dobrych Managerów z zewnątrz a w SG tylko sama nomenklatura w stylu Guzikiewicza.
      Więc chyba nie ma czemu się dziwić ,że padło,nie?

      • 27 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Mikołaj Lipiński

Ekspert w obszarze fuzji i przejęć, funduszy PE/VC oraz zarządzania finansami firm. Doświadczenie zdobywał w znanych i cenionych przedsiębiorstwach doradczych, produkcyjnych i handlowych (m.in. Mars Inc., JP Morgan Chase, Azimutus SA, Business Group Polska). Posiada doświadczenie zawodowe w doradztwie przy dużych międzynarodowych transakcjach zakupu i sprzedaży przedsiębiorstw, jak również w mniejszych krajowych projektach. Piastując stanowiska w zarządach i radach nadzorczych szeregu spółek...

Najczęściej czytane