• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rusza warta 280 mln zł przebudowa gdańskiego portu wewnętrznego

Robert Kiewlicz
7 września 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Remont falochronu wschodniego to początek gruntownej przebudowy portu wewnętrznego w Gdańsku, który ma się zakończyć w 2014 roku. Remont falochronu wschodniego to początek gruntownej przebudowy portu wewnętrznego w Gdańsku, który ma się zakończyć w 2014 roku.

Modernizacja wejścia do gdańskiego portu, nowy falochron i remont szlaku wodnego na Martwej Wiśle i Motławie to główne inwestycje w ramach projektu modernizacji portu wewnętrznego, jaki właśnie rozpoczął Urząd Morski w Gdyni. Wyda na to prawie 280 mln zł.



Mapa nabrzeży portu wewnętrznego w Gdańsku, jakie mają być odbudowane lub wyremontowane. Wyremontowane zostaną nabrzeża zaznaczone na żółto. Mapa nabrzeży portu wewnętrznego w Gdańsku, jakie mają być odbudowane lub wyremontowane. Wyremontowane zostaną nabrzeża zaznaczone na żółto.
W pierwszej kolejności przebudowany zostanie falochron wschodni zobacz na mapie Gdańska, znajdującego się na wejściu do portu wewnętrznego w Gdańsku.

- Już czas, bo ostatni raz był remontowany w 1946 r. - przyznaje Anna Stelmaszyk-Świerczyńska, zastępca dyrektora ds. technicznych Urzędu Morskiego w Gdyni. - W ramach przebudowy wzmocniona zostanie konstrukcja głowicy falochronu oraz wykonana zostanie długa na 754 metrów konstrukcja pochłaniająca i rozpraszającej fale. Falochron zostanie też podniesiony do wysokości 4,2 m.

Koszt przebudowy falochronu wyniesie 91 mln zł, z czego ponad 77, 5 mln zł będzie pochodziło z funduszy unijnych. Zakończenie inwestycji nastąpi w 2012 roku.

Później pogłębiony do 12,2 m zostanie tor wodny na Martwej Wiśle, w granicach portu morskiego.

Drugim etapem projektu modernizacji portu wewnętrznego będzie przebudowa szlaku wodnego na Martwej Wiśle i Motławie. - Pozwoli to odtworzyć i przystosować dla potrzeb lokalnej żeglugi i miłośników turystyki wodnej fragmenty nabrzeży Martwej Wisły i Motławy na odcinku od Polskiego Haka zobacz na mapie Gdańska aż do Mostu Zielonego zobacz na mapie Gdańska - twierdzi Stelmaszyk-Świerczyńska.

Wyremontowane zostaną Nabrzeże Flisaków zobacz na mapie Gdańska, Nabrzeże Szyprów zobacz na mapie Gdańska, wybudowany brzeg Kanału Płonie zobacz na mapie Gdańska (lewy i prawy), nabrzeża Motławy na odcinku od mostów w ciągu ul. Stągiewnej zobacz na mapie Gdańska do Polskiego Haka zobacz na mapie Gdańska. To jeden z najciekawszych wodnych szlaków turystycznych w Gdańsku, do którego nadal jest ograniczony dostęp. Nowe nabrzeża umożliwią cumowanie statków, których zanurzenie pozwala dopłynąć w rejon Mostu Zielonego zobacz na mapie Gdańska, co stwarza szansę na szybszy rozwój turystycznej żeglugi przybrzeżnej. Inwestycja ma zakończyć się w 2014 roku. Urząd Morski w Gdyni ma wydać na nie 185 mln zł.

Gospodarka morska Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Zobacz na bieżąco aktualizowany ruch statków na wodach Zatoki Gdańskiej. Mapa opracowana i prowadzona przez Department of Product & System Design Engineering - University of The Aegean.

Miejsca

Opinie (70)

  • UM Gdynia

    Ale tu miasto Gdańsk nie ma nic do gadania, ten projekt dotyczy własności Urzędu Morskiego Gdynia i jego zadań. Niestety tak już jest że nabrzeża w Gdańsku (oprócz portu i stoczni) oraz cała Martwa Wisła od Wisły Śmiałej jest pod nadzorem i w własności Urzędu Morskiego w Gdyni i on robi z tym porządek. A Kanał Płonie to duży projekt który umożliwi rozwój Stoczni Wisła, Stoczni Conrad i LOTOS-owi bo w końcu do jego nabrzeża będą mogły podchodzić chemikaliowce morskie a nie tylko barki. :)

    • 0 0

  • Czemuuuu?

    Ktoś wytłumaczy czemu Gdynia się tym zajmuje? Czy przez to, że tam jest jedyny Urząd Morski.

    • 0 1

  • wyremontują a potem sprzedzadzą jak wszystko.stoczne zaprzepaścili a wejście do portu remontują pacany.

    • 0 0

  • A co z ideą powrotu do mostów zwodzonych? (2)

    Chyba zaniechano :(

    Czy remontowana infrastruktura przypadkiem uniemożliwi w pobliżu mostów ma przebudowę ich na zwodzone

    • 15 2

    • Mosty zwodzone

      Remonty nabrzeży nietylko nie kolidują z budową mostów zwodzonych, ale zachęcą do ich realizacji

      • 0 0

    • No,

      i co "czarcią zapadką"?

      • 1 0

  • :) (2)

    lubię komentarze na trójmieście

    • 22 2

    • bla

      jak tu sami idioci pisza!!!

      • 1 1

    • pod warunkiem

      że ich nie usuwają :p

      • 2 0

  • Kiedy remont nabrzezy wokol calej wyspy spichrzow a nie tylko polnocnego cypla????

    • 0 0

  • ciekawe jakie wałki będą skoro to inwestycja za 280 milionów (5)

    • 18 4

    • Nic nie będzie (4)

      żadnych wałków

      • 1 5

      • (3)

        a o ile chcesz sie zalozyc ze beda walki??

        • 1 1

        • Zakład (2)

          Mogę się założyć, że nie będzie wałków.
          Jak już to będą kanty;-p

          • 1 1

          • (1)

            haha dobre:D ale jak zwal tak zwal odpowiedni ludzie wezma cos ekstra dla siebie:P

            • 0 2

            • już wliczone w koszta inwestycji

              10% nasze szkoda że wykonawcom trzeba coś zapłacić, bo byłaby biba na 2 tygodnie

              • 1 1

  • proponuję (7)

    za te 280 mln kupic kilku osobom bilet w jedną stronę na marsa ;) powinno starczyć.

    WZIUUUUM !

    (*_*)

    • 22 24

    • To biegnij po skafander! (6)

      • 12 1

      • ok, (5)

        wezmę i dla Ciebie ;) w jakimś sex-shopie powinien być na Ciebie rozmiar

        • 6 4

        • I ja i ja! (4)

          • 3 1

          • i (3)

            Ty :)

            • 4 0

            • ii (2)

              a czy ja tez moge??:D

              • 3 0

              • możesz (1)

                :)

                • 2 0

              • ja też, ja też, weźcie mnie ze sobą

                biba za 280 mln pln nie może przejść koło nosa - a za 2 tygodnie i tak tu wrócimy. Opaleni, rozbrykani, pełni nowych budyniowych pomysłów

                • 1 0

  • A kiedy remont nabrzeża Martwej Wisły na Przeróbce? Linia brzegowa zniszczona, nie ma jak przejść, woda wlewa się ludziom do ogródków przy wyższym stanie wody.

    • 0 0

  • pieniadze wydadza i co z tego bedzie dla portu gdanskiego

    pieniadze wydadza i co z tego bedzie dla morskiego portu handlowego w gdansku skoro port po remoncie bedzie wygladal tak samo jak przed remontem - tak wygladaja polske remonty polskie roboty czyli tzw polska normalnosc

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Adam Roman

Członek zarządów Sopockiego Towarzystwa Ubezpieczeń Ergo Hestia SA i Sopockiego Towarzystwa Ubezpieczeń na Życie Ergo Hestia SA. Adam Roman z Ergo Hestią związany jest od 1993 roku. Od 2007 roku pełni funkcję członka zarządu odpowiedzialnego za ubezpieczenia korporacyjne. Przez wiele lat był odpowiedzialny za reasekurację, uczestnicząc pośrednio w underwritingu przemysłowym. Przez lata współpracował z największymi reasekuratorami na świecie m.in. Munich Re, Swiss Re, GE Francona, SCOR i...

Najczęściej czytane