• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ryanair grozi zamykaniem połączeń w Polsce

Arnold Szymczewski
14 września 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
30 proc. połączeń z gdańskiego portu lotniczego wykonuje firma Ryanair. 30 proc. połączeń z gdańskiego portu lotniczego wykonuje firma Ryanair.

Prezes linii lotniczych Ryanair Michael O'Leary napisał list do premiera Mateusza Morawieckiego. Pisze w nim m.in., że propozycja Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej w sprawie podniesienia stawek dla linii lotniczych wskazuje na "oderwanie od rzeczywistości branży przewozów lotniczych". Prezes Ryanaira nie wyklucza zamykania połączeń do i z Polski. Dla Portu Lotniczego Gdańsk może to oznaczać spadek połączeń aż o 30 proc.



Gdyby Ryanair ograniczył swoję działalność w Polsce:

Jeszcze tydzień temu informowaliśmy w artykule pt. "Lotnisko: najlepszy miesiąc w roku, ale ruch to 65 proc. w stosunku do 2019" o coraz lepszych wynikach gdańskiego portu lotniczego.

Dziś możemy mówić o czarnych chmurach, które pojawiły się nad połączeniami przewoźnika Ryanair m.in. do Barcelony, Goteborga, Wiednia, Mediolanu czy Paryża.

O tym, że lotniska boją się konsekwencji podniesienia opłat dla Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej o 70 proc. pisaliśmy pod koniec sierpnia w artykule Bilety lotnicze będą droższe.

"Polska Agencja Żeglugi Powietrznej jest oderwana od rzeczywistości"



Tymi słowami prezes Ryanaira Michael O'Leary komentuje w liście do premiera proponowane podwyżki usług PAŻP. Niektóre z nich mają wynosić nawet 70 proc.

Poniżej treść listu:

- Polskie opłaty za korzystanie ze służb żeglugi powietrznej były niekonkurencyjne w porównaniu do innych krajów europejskich jeszcze przed wybuchem epidemii Covid-19. W 2019 roku średnia opłata za korzystanie ze służb w terminalach europejskich wynosiła 166 euro, podczas gdy analogiczna opłata na polskich lotniskach regionalnych to aż 181 euro.

Dlatego propozycja PAŻP, aby podnieść opłaty za korzystanie ze służb żeglugi powietrznej w polskich regionalnych portach lotniczych o nawet 70 proc., przy jednoczesnym zwiększeniu opłat trasowych o 26 proc., wskazuje na oderwanie PAŻP od rzeczywistości branży przewozów lotniczych, która została zdziesiątkowana przez pandemię.

Takie proponowane podwyżki będą podwójnie szkodliwe dla polskiej sieci regionalnych połączeń powietrznych, nakładając najwyższy w Europie handicap kosztowy na regionalne porty lotnicze w stosunku do głównych lotnisk stołecznych.

Zobacz pełną treść listu O'Leary'ego do premiera Morawieckiego

Prezes Ryanaira wzywa polski rząd do zbadania podwyżek cen i podjęcia interwencji



Michael O'Leary jest oburzony zaproponowanymi stawkami przez Polską Agencję Żeglugi Powietrznej i wzywa polski rząd do zbadania proponowanych podwyżek cen i podjęcia interwencji w celu ochrony polskiej sieci połączeń lotniczych.

Prezes Ryanaira Michael O'Leary: - Proponowane podwyżki będą podwójnie szkodliwe dla polskiej sieci regionalnych połączeń powietrznych, nakładając najwyższy w Europie handicap kosztowy na regionalne porty lotnicze w stosunku do głównych lotnisk stołecznych. Prezes Ryanaira Michael O'Leary: - Proponowane podwyżki będą podwójnie szkodliwe dla polskiej sieci regionalnych połączeń powietrznych, nakładając najwyższy w Europie handicap kosztowy na regionalne porty lotnicze w stosunku do głównych lotnisk stołecznych.
- W zakresie, w jakim PAŻP potrzebuje dodatkowych środków na skutek epidemii Covid, takie finansowanie powinno zostać zapewnione przez właściciela, jak ma to miejsce w Niemczech, Grecji i innych krajach. Finansowanie przez właścicieli zapobiega nadmiernemu obciążeniu linii lotniczych, które już ponoszą ogromne koszty inwestycji w przywracanie ruchu lotniczego poprzez oferowanie biletów po obniżonych cenach - pisze O'Leary.
Michael O'Leary z jednej strony słynie z ekspresyjnych i nie zawsze wyważonych wypowiedzi. Z drugiej strony wielokrotnie udowadniał, że jest w stanie posunąć się daleko, by obniżyć koszty funkcjonowania kierowanej przez siebie linii.

Port Lotniczy w Gdańsku boi się spadku połączeń o nawet 30 proc.



Połączenia irlandzkiego przewoźnika oferowane z lotniska w Gdańsku stanowią 30 proc. wszystkich lotów.

Mowa tutaj o siatce połączeń z Gdańska do: Aarhus, Alicante, Barcelona-Reus, Belfast, Billund, Birmingham, Bristol, Burgas, Chania/Kreta, Cork, Dublin, Edynburg, Goteborg, Hamburg, Kopenhaga, Korfu, Kijów-Boryspol, Kraków, Leeds-Bradford, Londyn-Stansted, Malta, Manchester, Mediolan-Bergamo, Newcastle, Odessa, Oslo-Torp, Pafos, Paryż-Beauvais, Piza, Santorini, Sztokholm-Skavsta, Vaxjo, Walencja, Wiedeń, Wrocław, Zadar.

- Część z tych połączeń została uruchomiona niedawno i to nad nimi wisi największa groźba likwidacji - mówi Agnieszka Michajłow, rzecznik prasowy lotniska w Gdańsku.
Michael O'Leary do premiera Mateusza Morawieckiego.

Miejsca

Opinie (549) ponad 20 zablokowanych

  • Michael O'Leary

    Groził już nie jednemu lotnisku w Europie. W wielu przypadkach chciał po prostu ugrać więcej pieniędzy dla siebie. Jeżeli przegina ze swoimi żądaniami to należy mu grzecznie powiedzieć Do Widzenia i z uśmiechem życzyć powodzenia.

    • 4 1

  • (5)

    Fanem PiS-u zdecydowanie nie jestem (delikatnie rzecz ujmując), ale po śmiechu wartym Rajanerze płakać nie będę. Kto w ogóle z tego chłamu korzysta? Ludzie stłoczeni jak bydło, warunki fatalne, samoloty takie sobie. Nic specjalnego. Nie ma tu żadnego argumentu za tym, by się smucić po ich zniknięciu.

    • 13 6

    • (3)

      Stawiasz retoryczne pytanie w dodatku hamsko porównując ludzi do bydła. Chłopie, tak latają tym ludzie mniej zamożni, ktorzy stanowià prawie 50% ruchu Rebiechowa. Serio nie potrzebujemy tu takich buców jak ty.

      • 4 3

      • Stłoczeni jak bydło nie jest porównaniem ludzi do bydła (1)

        "Jak" dotyczy stłoczenia. Podobnie pracować jak mrówka. Nie chodzi o to, że porównujesz człowieka do mrówki tylko pracowitość.

        • 2 0

        • brawo, wyjasnij tego peowca bo standardowo oni bredza i nie wiedza o czym...

          • 1 1

      • Pięknie powiedziane. Mnie nie straczyłoby kultury,

        • 0 2

    • i kto wtedy bedzie napedzal gdanskie lotnisko? cofniemy sie do czasow jak lot latal do warszawy?

      • 0 3

  • mial byc CPK bedziemy jezdzic do Berlina, po wyjsciu z UE z kontrola paszportowa (6)

    chcieliscie pis to macie

    • 80 48

    • Roi się od

      Volksdeutsch-ów i troli

      • 1 0

    • przed 2004 rokiem tak się wobiło i żyjemy

      nikt z tego powodu nie umarł

      • 0 2

    • Unia komunistyczno-ludowa z porozumienia gospodarczego stała się ideologiczną lewicową dyktatuą. Będzie tak dalej to się całkowicie rozpadnie.

      • 2 5

    • Po wyjściu z Unii

      to ja już w tym Berlinie sobie zostanę przy którymś kolejnym locie.

      • 10 3

    • Trzaskowski Ci o doradził

      To jego pomysły z tym Berlinem przecież

      • 10 12

    • Za dużo TVN kochany)

      • 22 24

  • on po prostu nie wie

    cytując gaplińskiego, że Polaków stać na wszystko w wyższych cenach bo po prostu dużo zarabiamy

    • 2 0

  • A niech sie wycofuję ten pseudo przewoźnik...

    90 % kosztów ponosi miasto. Za durną reklamę Ryan air w której Było że warto latać do Gdańska to miasto dopłacało większość kosztów. Tak samo jest z opłatami za postój samolotu czy to na rotacji czy na nocowanie to miasto dopłaca. Szanowny pan dyrektor żydzi na zakup durnych długopisów dla załóg. Wiele razy było tak że kapitan samolotu prosiłpasażerów aby się dorzucili na paliwo bo nie mieli z czego zapłacić. Wizzair chętnie przejmie te wszystkie połączenia rayana. Także nic straconego.

    • 6 1

  • I znowu pis

    Cała Polska śpiewa z nami wy..... Z pisowcami

    • 3 4

  • Spadaj na drzewo ze swoimi liniami panie.

    Nikt po was nie będzie płakać. Przyjdą inni.

    • 7 1

  • (2)

    Grozić to sobie mogą.

    • 7 0

    • (1)

      Ale to pinokio im grozi to muszą jakoś odpowiedzieć. Nie martw się pinokio już szykuje podwyżkę za prąd o kilkadziesiąt procent to wtedy Ty mu pogrozisz...

      • 0 4

      • Pìąty rok to słyszę, nuuuuuuda

        • 1 0

  • ten o'Leary to jest koleś (1)

    czytałem jego wypowiedzi w wielu innych sprawach. trzeba mu oddać, że gra ostro, jedzie po bandzie i ma w d*pie konwenanse. bym powiedział że to prawdziwy wymiatacz

    • 1 3

    • no to niech

      wymiata z tąd

      • 4 0

  • Won!

    Byle szybko!

    • 7 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Adam Kabat

Dyrektor operacyjny SESCOM (nadzoruje realizację kontraktów). Magister Inżynier Elektrotechniki na Wydziale Elektrycznym Politechniki Gdańskiej. Od lat 90. kontynuuje doświadczenia w zarządzaniu z licznymi sukcesami z zakresu zwiększania poziomu sprzedaży w branży B2B, nawiązywaniu międzynarodowych relacji handlowych, pozyskiwania finansowania i współpracy typu venture capital oraz rozwiązywaniu problemów szybko rozwijających się organizacji.Ekspert w budowaniu zespołów managerskich i w...

Najczęściej czytane