• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Słynny falowiec na T-shirtach Reserved

Wioletta Kakowska-Mehring
22 grudnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat LPP z miliardowym zyskiem
  • Trójmiejskie firmy coraz częściej wypuszczają na rynek produkty podkreślające ich lokalność.
  • T-shirt ze słynnym falowcem na Przymorzu.
  • Trójmiejskie firmy coraz częściej wypuszczają na rynek produkty podkreślające ich lokalność.
  • Kolekcja RE ART - zdjęcie Michała Szlagi.

Gdańska firma odzieżowa LPP przygotowała kolejną odsłonę limitowanej kolekcji RE ART Reserved, tworzonej we współpracy z grafikami i fotografami. Tym razem motywem przewodnim jest stary Gdańsk i bardzo klimatyczne zdjęcia Zbigniewa Kosycarza.


Czy umieszczanie prac uznanych fotografów i plastyków na ubraniach to dobry pomysł?


W ubiegłym roku w ramach RE ART Reserved przygotował kolekcję, której motywem przewodnim była Stocznia Gdańska. Na bluzach i koszulkach umieszczono wówczas prace m.in. Michała Szlagi, autora fotografii w oryginalny sposób obrazujących Stocznię Gdańską, oraz Agnieszki Nagórskiej, której obrazy i grafiki przedstawiają stoczniowe żurawie.

Tym razem gdańska firma odzieżowa sięgnęła po zdjęcia Zbigniewa Kosycarza (1925-1995), legendarnego i najbardziej rozpoznawalnego fotoreportera z Gdańska, który przez kilkadziesiąt lat zrobił około miliona zdjęć na negatywach. Jego dorobek przez wiele lat w formie cenionych przez czytelników albumów wydawał jego syn Maciej Kosycarz (1964-2020). Teraz prace trafiły do... popkultury. Co można kupić? Na przykład bluzę bawełnianą z kadrem z Targu Węglowego czy T-shirt ze słynnym falowcem na Przymorzu.

Koszulki są już w sklepach w Gdańsku. Koszulki są już w sklepach w Gdańsku.

Tramwaj Zbigniewa i Macieja Kosycarzy już wozi gdańszczan



Skąd pomysł na kolekcję?

- RE ART to przykład łączenia ubrań ze sztuką grafiki, malarstwa i fotografii. W ten sposób LPP postanowiło promować polskich artystów, a jednocześnie podkreślić, że historia firmy i poczucie estetyki są nierozerwalnie związane z miejscem, gdzie powstają projekty - informuje LPP.
  • Kolekcja #GDNCollection właściciela marki Diverse.
  • Kolekcja RE ART - praca Agnieszki Nagórskiej.
  • Marka Sopot Never Sleeps ma odzwierciedlać ducha miasta, czyli miejsca tętniącego życiem przez cały rok.


Trójmiejskie firmy coraz częściej wypuszczają na rynek produkty podkreślające ich lokalność. Dla firmy to czysty zysk, zwłaszcza gdy dane miasto jest marką samą w sobie. Do stoczniowych dźwigów odwołała się też inna gdańska firma odzieżowa, czyli Etos, do której należy marka Diverse. Kolekcja #GDNCollection powstała przy współpracy z Miastem Gdańsk, a część dochodu ze sprzedaży firma przeznaczyła właśnie na ratowanie stoczniowych dźwigów. Wcześniej ta sama firma wypuściła sopocką linię odzieży.



Była to limitowana kolekcja zaadresowana wyłącznie do kobiet, przygotowana we współpracy z Miastem Sopot. Źródłem inspiracji był niezobowiązujący styl i symbole najpopularniejszego letniego kurortu, czyli np. molo. Kilka lat temu pojawiła się też na rynku kolekcja odzieżowa Sopot Never Sleeps stworzona przez sopociankę - Julię Michalczewską. Marka ma odzwierciedlać ducha miasta, czyli miejsca tętniącego życiem przez cały rok.

Miejsca

Opinie (159) ponad 10 zablokowanych

  • Jaki kicz!!!

    • 9 5

  • (2)

    Ale wiocha, Jeszcze tylko skiety i klapki jak tm spiewał miejscowy disco polowiec co nie miał a teraz ma :D

    • 6 19

    • Slums mmhh fajne czasy się przeżyło dużo się nauczyło

      • 4 3

    • sam jesteś slamsem

      • 3 3

  • Mieszkańcy falowca powinni (1)

    dostać za darmo, bo tego nikt inny nie kupi!

    • 13 9

    • Nie wiem czy ktoś inny to kupi, ale jestem z falowca więc jestem za!

      • 7 1

  • Opinia wyróżniona

    (1)

    Podoba mi się. Pierwsze skojarzenie z Andym Warholem i pop art, ale nie chcę się wymądrzać, bo jestem laikiem. Tak na prawdę/naprawdę, no cóż nie będę Wam mydlił oczu - piszę ten komentarz tylko dlatego, żeby polecić Waszej uwadze na YouTube: "Nadzieja mimo wszystko: spotkanie z udziałem Anny Dymnej". Potrzebny był mi ten wywiad, może Was też zainspiruje. Wracając do tematu: kto by pomyślał, że falowiec będzie kultowy, że będzie źródłem natchnienia i inspiracją, że będzie - obok Neptuna, żurawia, Westerplatte czy stoczni - jednym z symboli Gdańska. Swoją drogą: Gdańsk miastem wolności (bo z solidarnością to różnie bywa) - jak uważacie? Czy Gdańsk ma piosenkę na miarę "Warszawy" T. Love? Ok, jest "24.11.94" Golden Life, czy znacie jeszcze jakieś? Idę się wykąpać, to nara.

    • 15 17

    • sven to makumba to deska zbożowa

      • 2 2

  • Falowiec (1)

    Słynny to jest ten na obrońców wybrzeża A nie na piastowskiej

    • 15 1

    • Zdjęcie przedstawia falowiec na Obrońców a to drugie to jest blok ,,Leningradzki ,,

      • 0 2

  • i bardzo dobrze, super promo Trójmiasta

    • 6 8

  • Super pomysł!!

    W końcu coś fajnego i sensownego!!!! Brawo LPP!!!!

    • 6 8

  • (1)

    fajne

    • 47 11

    • Hipstery za koszulke z bawełny wartą 19 zł dadzą 99 zł

      To i za mieszkanie w kultowym falowcu zaplaca 900 000 zł

      • 3 2

  • Super;)

    Piastowska 100 pozdrawia xd

    • 9 2

  • Reserved? (2)

    Po 2 praniach nikt nie pozna że to falowiec.

    • 22 5

    • (1)

      Po 2 praniach, to będą favele

      • 13 0

      • Oryginalnie już są

        • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sławomir Kalicki

Absolwent Wyższej Szkoły Morskiej w Gdyni oraz Strathclyde University (MBA). Od początku pracy zawodowej ściśle związany z gospodarką morską i regionem pomorskim. Założyciel i prezes zarządu Inter Marine Sp. z o. o. - jednej z pierwszych w Polsce prywatnych agencji żeglugowych (rok zał. 1990), która po 22 latach działalności jest wiodącą w Polsce firmą branży usług sektora morskiego, usług stoczniowych oraz pośrednictwa pracy za granicą będąc jednocześnie ”firmą matką”...

Najczęściej czytane