- 1 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (49 opinii)
- 2 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (104 opinie)
- 3 Gra Manor Lords światowym hitem (45 opinii)
- 4 Trzeci raz szukają prezesa Energi (88 opinii)
- 5 Inflacja w kwietniu ma wynieść 2,4 proc. (44 opinie)
- 6 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (189 opinii)
"Sopot" nowym statkiem we flocie Polskiej Żeglugi Morskiej
Masowiec "Sopot" o nośności 39 tys. ton to nowy nabytek we flocie Polskiej Żeglugi Morskiej. Jednostka została zbudowana przez chińską stocznię Yangfan. Statek ma 180 m długości, 30 m szerokości i 10,50 m zanurzenia.
"Sopot" jest klasycznym masowcem wyposażonym w specjalny dźwig. Jest 62. statkiem Polskiej Żeglugi Morskiej i już siódmym odebranym z chińskiej stoczni Yangfan w w ciągu ostatnich dwóch lat. W 2018 r. flota PŻM wzbogaciła się o pięć statków. Są to dwa 39-tysięczniki - "Drawno" i "Solidarność" oraz trzy tzw. jeziorowce pływające między portami znajdującymi się na brzegach Wielkich Jezior w USA i Kanady: "Gardno", "Jamno", "Narie".
Masowiec "Sopot" we flocie PŻM
W dziewiczym rejsie masowcem "Sopot" dowodzi kapitan Krzysztof Wasik. Armator kompletuje obecnie załogę statku.
"Trójmiejskie" nazwy statków
"Sopot" to nie pierwszy z "trójmiejskich" statków towarowych. W 2011 r. Pol-Euro Linie Żeglugowe wyczarterowała nowy statek, który otrzyma imię MS "Port Gdynia". Kontenerowiec był jednym z serii 25 podobnych statków uniwersalnych typu B 178, zbudowanych jeszcze w Stoczni Szczecińskiej Nowa. MS "Port Gdynia" ma długość 220 m i szerokość 32,2 m. Jego pojemność wynosi ok. 3,1 tys. TEU.
Wcześniej do floty Polskiej Żeglugi Morskiej wszedł masowiec o nazwie "Gdynia". Jest to jeden z serii 18 masowców, mających nośność po 38 tys. ton, dostarczonych w latach 2005-2012 szczecińskiemu armatorowi przez chińską stocznię Xingang Shipyard w Tianjin.
Opinie (106) 6 zablokowanych
-
2019-10-28 13:47
A PO zwijał flote, czemu hmm? (9)
- 50 54
-
2019-10-29 16:41
Dlaczego tak propaństwowy pis buduje w Chinach ???
- 0 1
-
2019-10-29 07:35
Te statki zostaly zamowione w stoczni za czasow PO
Cala seria. Wiec raczej PO niczego nie zwijalo . Nie opowiadaj bzdur
- 7 0
-
2019-10-28 22:01
Żeby PiS mógł teraz odbudowywać polskie stocznie zleceniami dla Chińczyków.
- 4 2
-
2019-10-28 15:17
bo za po nie potrzba było masowców (2)
do importu węgla z Mozambiku a poza tym czemu pisole pozwalaja państwowej spółce budować statki w chinach
- 13 8
-
2019-10-28 17:25
Za czasów PO import węgla statkami również szedł pełną parą. (1)
Nieubłagane prawa rynku.
- 8 8
-
2019-10-28 18:42
teraz jednak importują 3 razy więcej
podobno na barbórkę górnicy z Mozambiku dostaną trzynastkę z Polski
- 9 4
-
2019-10-28 15:15
(2)
Bo niemiecką trzeba było rozwijać., ale do końca nie wyszło hehe.
- 14 14
-
2019-10-28 15:44
Tusk zamowil okret w polsce Kaxzynski woli chinczykow (1)
- 12 7
-
2019-10-28 17:34
Jak Tusk
Zamówił jedwn okręt to do dzisiaj to nie skonczyli
- 12 9
-
2019-10-28 14:05
wszystko ok... ale ta Chinska tandeta... (5)
Bywalem na 6- 8 letnich statkach zakupionych przez PZM w Chinach i sa tak zgnite ze szkoda gadac.... Chinska stal moze i jest tania ale jakosc fatalna.Kilku letnie statki a sa zjadane przez korozje ze asz milo.... Potem przechodza kosztowne remony wiec niewiem czy taniej by nie bylo zbudowac je w Europie i z Europejskiej stali...
- 58 10
-
2019-10-29 14:45
Potwierdzam
Obecnie jestem zamustrowany na chińskim statku, co prawda zupełnie inny typ i rodzaj (położenie stepki w 2016) i jeśli chodzi o jakość to jest dramat. Marynarze powinni teraz kurze scierac, a nie jechać dzień w dzień na mlotku
- 0 1
-
2019-10-28 15:04
Asz, asz... (2)
Bzdury pleciesz.
Zresztą w Europie też buduje się ze stali chińskiej i od Hindusów (Tata Steel).
Ojciec pływał na statkach zbudowanych w Chinach jako Master - i nie narzekał. Statki funkcjonowały dobrze, a najwięcej awarii dotykało niemieckich dźwigów (Liebherr) i amerykańskich/angielskich urządzeń nawigacyjnych (Sperry). A to, że statki bywają zajeżdżone, wynika z oszczędności w nakładach eksploatacyjnych i niskiej kultury technicznej załóg, w tym ruskich mechaników.- 16 2
-
2019-10-28 16:05
wow .. master .. ależ to brzmi... (1)
- 3 9
-
2019-10-29 14:43
Bo tak sie nazywa dyplom
Master mariner
- 1 0
-
2019-10-28 14:12
Typowe, nie wiem ale się wypowiem. Sami eksperci za dychę. I to "asz, analfabeta udający eksperta hahaha
- 7 13
-
2019-10-28 21:59
A czemu statku nie zbudował nasz powstały z kolan przemysł okrętowy!? (2)
Jak to!? Statek dla polskiego armatora buduje chińska stocznia!? Gdzie tu ABW i CBA!? To dla kogo chcą te stocznie budować? Pewnie dla Chińczyków...
- 5 4
-
2019-10-29 13:10
pewnie tak...
Sądząc po modzie, niemieckie stocznie przeszły z rosyjskich do chińskich rąk. Chińczycy wolą swoje statki pracujące dla Europy remontować w Europie. Pewnie u nas też tak będzie...
- 0 0
-
2019-10-29 09:14
Zabrakło taśmy klejącej, bo cała poszła na lodołamacz ze Szczecina...
- 1 0
-
2019-10-28 16:30
Dlaczego w Polsce nie buduje się statków morskich dla Polski ? (3)
Elektryk został prezydentem a Lewandowski co mógł to sprzedał lub zniszczył.
- 7 13
-
2019-10-29 11:16
Gdańską akurat ornitolog Jaworski zamykał / sprzedawał (1)
- 1 1
-
2019-10-29 13:07
to juz był garage sale
resztek i pozostałości...
- 1 0
-
2019-10-29 00:11
PŻM ogłosiło przetarg do którego nie zgłosiła się żadna polska stocznia. Więc o co chodzi?
Poza tym zadna polska stocznia nie ma możliwości technicznych ani kompetencji. Pozostało tylko offshore, statki specjalistyczne i wieże wiatrowe.
- 4 2
-
2019-10-28 13:44
(4)
Statek dla nas, a wybudowany u Chińczyków, a u nas stocznie nie rentowne... No tak to my dobrobytu w tym kraju nie zbudujemy.
- 75 12
-
2019-10-28 15:18
napewno nie zbuduje (1)
zaczynamy nie z tej strony. Najpierw kraj i ludzie muszą sie wzbogacić, a potem socjal rozdawać. A u nas na odwrót.
- 13 1
-
2019-10-29 13:06
kto ma się
wzbogacić?
- 1 0
-
2019-10-29 12:40
Dla nas, a jaka banderą??
- 0 0
-
2019-10-28 15:22
zeby chociaż projekt był polski
ale gdzie tam. nawet tego nie zlecili. lipa.
- 2 1
-
2019-10-28 19:20
Jak będzie ??? (3)
No to pod jaką flagą będzie pływał - Panamy bo tam tańszy podatek czy Nigerii ???
- 4 1
-
2019-10-28 22:05
Masz odpowiedź na zdjęciu: Monrovia (1)
- 1 0
-
2019-10-29 12:59
Liberia
- 0 0
-
2019-10-28 19:44
a co to ma do rzeczy?
Skoro idioci z Warszawy nie umieją skonstruować prawa, by opłacało się rejestrować statki pod polską banderą to co złego w tym, że będzie zarejestrowany na Cyprze, w Panamie czy innych bananowych wyspach? Ma charytatywnie zarabiać na kraj?
- 1 1
-
2019-10-29 11:07
a stocznia w Radomiu nie mogła go zbudować?
- 4 0
-
2019-10-29 10:14
A stocznia w Szczecinie czeka na kolejne uroczyste położenie stępki pod masowcem, tym razem .
Po poprzednich wyborach uroczyście położono i poświęcono zespawane kawałki blachy pod prom, który teraz już powinien pływać po morzach i oceanach sławiąc imię Mateuszka Kłamczuszka.
- 6 0
-
2019-10-29 08:30
tania bandera
Może i nazwa polska, ale bandera z Liberii...
- 4 1
-
2019-10-28 16:17
Był sobie m/s Sopot (1)
W latach pięćdziesiątych ubiegłego wieku w konwoju kilkunastu polskich statków miał przepłynąć północną drogą przez Cieśninę Beringa do Chin. Niestety, warunki lodowe nie pozwoliły. Droga północna zaczęla zamarzać i wszystkie statki musiały zawrócić, bodajże koło wysp Nowa Ziemia. Pomagał im rosyjski lodołamacz Jermak. Mój Ojciec tam na Sopocie właśnie był więc duży Sopot jest młodym bratem tego pierwszego
- 5 0
-
2019-10-29 01:50
PLOwski Sopot byl zwodowany bodajze w 1968.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.