• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

"Sopot" nowym statkiem we flocie Polskiej Żeglugi Morskiej

erka
28 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Masowiec "Sopot" o nośności 39 tys. ton to nowy statek we flocie Polskiej Żeglugi Morskiej.
  • Masowiec "Sopot" o nośności 39 tys. ton to nowy statek we flocie Polskiej Żeglugi Morskiej.

Masowiec "Sopot" o nośności 39 tys. ton to nowy nabytek we flocie Polskiej Żeglugi Morskiej. Jednostka została zbudowana przez chińską stocznię Yangfan. Statek ma 180 m długości, 30 m szerokości i 10,50 m zanurzenia.



"Sopot" jest klasycznym masowcem wyposażonym w specjalny dźwig. Jest 62. statkiem Polskiej Żeglugi Morskiej i już siódmym odebranym z chińskiej stoczni Yangfan w w ciągu ostatnich dwóch lat. W 2018 r. flota PŻM wzbogaciła się o pięć statków. Są to dwa 39-tysięczniki - "Drawno" i "Solidarność" oraz trzy tzw. jeziorowce pływające między portami znajdującymi się na brzegach Wielkich Jezior w USA i Kanady: "Gardno", "Jamno", "Narie".


Masowiec "Sopot" we flocie PŻM



W dziewiczym rejsie masowcem "Sopot" dowodzi kapitan Krzysztof Wasik. Armator kompletuje obecnie załogę statku.



"Trójmiejskie" nazwy statków



"Sopot" to nie pierwszy z "trójmiejskich" statków towarowych. W 2011 r. Pol-Euro Linie Żeglugowe wyczarterowała nowy statek, który otrzyma imię MS "Port Gdynia". Kontenerowiec był jednym z serii 25 podobnych statków uniwersalnych typu B 178, zbudowanych jeszcze w Stoczni Szczecińskiej Nowa. MS "Port Gdynia" ma długość 220 m i szerokość 32,2 m. Jego pojemność wynosi ok. 3,1 tys. TEU.

Wcześniej do floty Polskiej Żeglugi Morskiej wszedł masowiec o nazwie "Gdynia". Jest to jeden z serii 18 masowców, mających nośność po 38 tys. ton, dostarczonych w latach 2005-2012 szczecińskiemu armatorowi przez chińską stocznię Xingang Shipyard w Tianjin.
erka

Opinie (106) 6 zablokowanych

  • A PO zwijał flote, czemu hmm? (9)

    • 50 54

    • Dlaczego tak propaństwowy pis buduje w Chinach ???

      • 0 1

    • Te statki zostaly zamowione w stoczni za czasow PO

      Cala seria. Wiec raczej PO niczego nie zwijalo . Nie opowiadaj bzdur

      • 7 0

    • Żeby PiS mógł teraz odbudowywać polskie stocznie zleceniami dla Chińczyków.

      • 4 2

    • bo za po nie potrzba było masowców (2)

      do importu węgla z Mozambiku a poza tym czemu pisole pozwalaja państwowej spółce budować statki w chinach

      • 13 8

      • Za czasów PO import węgla statkami również szedł pełną parą. (1)

        Nieubłagane prawa rynku.

        • 8 8

        • teraz jednak importują 3 razy więcej

          podobno na barbórkę górnicy z Mozambiku dostaną trzynastkę z Polski

          • 9 4

    • (2)

      Bo niemiecką trzeba było rozwijać., ale do końca nie wyszło hehe.

      • 14 14

      • Tusk zamowil okret w polsce Kaxzynski woli chinczykow (1)

        • 12 7

        • Jak Tusk

          Zamówił jedwn okręt to do dzisiaj to nie skonczyli

          • 12 9

  • wszystko ok... ale ta Chinska tandeta... (5)

    Bywalem na 6- 8 letnich statkach zakupionych przez PZM w Chinach i sa tak zgnite ze szkoda gadac.... Chinska stal moze i jest tania ale jakosc fatalna.Kilku letnie statki a sa zjadane przez korozje ze asz milo.... Potem przechodza kosztowne remony wiec niewiem czy taniej by nie bylo zbudowac je w Europie i z Europejskiej stali...

    • 58 10

    • Potwierdzam

      Obecnie jestem zamustrowany na chińskim statku, co prawda zupełnie inny typ i rodzaj (położenie stepki w 2016) i jeśli chodzi o jakość to jest dramat. Marynarze powinni teraz kurze scierac, a nie jechać dzień w dzień na mlotku

      • 0 1

    • Asz, asz... (2)

      Bzdury pleciesz.
      Zresztą w Europie też buduje się ze stali chińskiej i od Hindusów (Tata Steel).
      Ojciec pływał na statkach zbudowanych w Chinach jako Master - i nie narzekał. Statki funkcjonowały dobrze, a najwięcej awarii dotykało niemieckich dźwigów (Liebherr) i amerykańskich/angielskich urządzeń nawigacyjnych (Sperry). A to, że statki bywają zajeżdżone, wynika z oszczędności w nakładach eksploatacyjnych i niskiej kultury technicznej załóg, w tym ruskich mechaników.

      • 16 2

      • wow .. master .. ależ to brzmi... (1)

        • 3 9

        • Bo tak sie nazywa dyplom

          Master mariner

          • 1 0

    • Typowe, nie wiem ale się wypowiem. Sami eksperci za dychę. I to "asz, analfabeta udający eksperta hahaha

      • 7 13

  • A czemu statku nie zbudował nasz powstały z kolan przemysł okrętowy!? (2)

    Jak to!? Statek dla polskiego armatora buduje chińska stocznia!? Gdzie tu ABW i CBA!? To dla kogo chcą te stocznie budować? Pewnie dla Chińczyków...

    • 5 4

    • pewnie tak...

      Sądząc po modzie, niemieckie stocznie przeszły z rosyjskich do chińskich rąk. Chińczycy wolą swoje statki pracujące dla Europy remontować w Europie. Pewnie u nas też tak będzie...

      • 0 0

    • Zabrakło taśmy klejącej, bo cała poszła na lodołamacz ze Szczecina...

      • 1 0

  • Dlaczego w Polsce nie buduje się statków morskich dla Polski ? (3)

    Elektryk został prezydentem a Lewandowski co mógł to sprzedał lub zniszczył.

    • 7 13

    • Gdańską akurat ornitolog Jaworski zamykał / sprzedawał (1)

      • 1 1

      • to juz był garage sale

        resztek i pozostałości...

        • 1 0

    • PŻM ogłosiło przetarg do którego nie zgłosiła się żadna polska stocznia. Więc o co chodzi?

      Poza tym zadna polska stocznia nie ma możliwości technicznych ani kompetencji. Pozostało tylko offshore, statki specjalistyczne i wieże wiatrowe.

      • 4 2

  • (4)

    Statek dla nas, a wybudowany u Chińczyków, a u nas stocznie nie rentowne... No tak to my dobrobytu w tym kraju nie zbudujemy.

    • 75 12

    • napewno nie zbuduje (1)

      zaczynamy nie z tej strony. Najpierw kraj i ludzie muszą sie wzbogacić, a potem socjal rozdawać. A u nas na odwrót.

      • 13 1

      • kto ma się

        wzbogacić?

        • 1 0

    • Dla nas, a jaka banderą??

      • 0 0

    • zeby chociaż projekt był polski

      ale gdzie tam. nawet tego nie zlecili. lipa.

      • 2 1

  • Jak będzie ??? (3)

    No to pod jaką flagą będzie pływał - Panamy bo tam tańszy podatek czy Nigerii ???

    • 4 1

    • Masz odpowiedź na zdjęciu: Monrovia (1)

      • 1 0

      • Liberia

        • 0 0

    • a co to ma do rzeczy?

      Skoro idioci z Warszawy nie umieją skonstruować prawa, by opłacało się rejestrować statki pod polską banderą to co złego w tym, że będzie zarejestrowany na Cyprze, w Panamie czy innych bananowych wyspach? Ma charytatywnie zarabiać na kraj?

      • 1 1

  • a stocznia w Radomiu nie mogła go zbudować?

    • 4 0

  • A stocznia w Szczecinie czeka na kolejne uroczyste położenie stępki pod masowcem, tym razem .

    Po poprzednich wyborach uroczyście położono i poświęcono zespawane kawałki blachy pod prom, który teraz już powinien pływać po morzach i oceanach sławiąc imię Mateuszka Kłamczuszka.

    • 6 0

  • tania bandera

    Może i nazwa polska, ale bandera z Liberii...

    • 4 1

  • Był sobie m/s Sopot (1)

    W latach pięćdziesiątych ubiegłego wieku w konwoju kilkunastu polskich statków miał przepłynąć północną drogą przez Cieśninę Beringa do Chin. Niestety, warunki lodowe nie pozwoliły. Droga północna zaczęla zamarzać i wszystkie statki musiały zawrócić, bodajże koło wysp Nowa Ziemia. Pomagał im rosyjski lodołamacz Jermak. Mój Ojciec tam na Sopocie właśnie był więc duży Sopot jest młodym bratem tego pierwszego

    • 5 0

    • PLOwski Sopot byl zwodowany bodajze w 1968.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Zbigniew Canowiecki

Prezes Zarządu „Pracodawców Pomorza”. Jest absolwentem Politechniki Gdańskiej....

Najczęściej czytane