• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Spółka DCT wydzierżawiła kolejną działkę od Portu Gdańsk

VIK
8 stycznia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • DCT Gdańsk to największy terminal głębinowy w regionie Morza Bałtyckiego i jedyny obiekt, do którego bezpośrednio zawijają statki z Dalekiego Wschodu.
  • Działka wydzierżawiona przez DCT.

Gdański terminal DCT znów się powiększył. Pod koniec grudnia podpisano z Zarządem Morskiego Portu Gdańsk umowę na 30-letnią dzierżawę 6,5 ha działkiMapka. Powstaną tam place, parking i budynek biurowy.



To kolejna działka inwestycyjna, jaką od Portu Gdańsk wynajął terminal DCT - w sumie jest to już ok. 95 ha.

- Cztery lata temu oddaliśmy do użytku drugie głębokowodne nabrzeże T2, o długości 650 m. Zostało wyposażone w 8 nowoczesnych, największych na Bałtyku suwnic nabrzeżowych STS, umożliwiających obsługę statków o pojemności ponad 24 tys. TEU. Nasz potencjał przeładunkowy podwoił się z 1,5 do 3 mln TEU rocznie, co potwierdziło naszą pozycję największego terminalu kontenerowego na Morzu Bałtyckim. Teren objęty najnowszą umową umożliwi nam odsunięcie od nabrzeży procesów, które nie muszą być wykonywane tak blisko burty, ale też pozwoli nam poszerzyć portfel usług. Dzięki temu nie tylko zwiększymy naszą przepustowość, ale również zwiększymy naszą atrakcyjność dla klientów - mówi Laurent Spiessens, zastępca dyrektora generalnego DCT Gdańsk.

Zobacz, jak pracuje operator suwnicy bramowej



Na terenie Portu Gdańsk wciąż dostępne są tereny pod inwestycje, o łącznej powierzchni ponad. 70 ha - w tym bardzo atrakcyjny teren z bezpośrednim dostępem do już istniejącego pirsu głębokowodnego. Przypomnijmy, że w ubiegłym roku Port Gdańsk odzyskał w Porcie Zewnętrznym działkę o pow. ok. 26 ha, na której spółka OT Logistics planowała zbudować terminal przeładunkowo-składowy wyspecjalizowany w ładunkach agro.

- Jesteśmy gospodarzem niemal 700-hektarowego obszaru. Prowadzimy intensywne prace mające na celu udostępnienie pozostałej jeszcze powierzchni pod inwestycje. Porządkujemy przestrzeń, utwardzamy place i budujemy coraz nowocześniejszą infrastrukturę, by maksymalnie przyśpieszyć rozwój nowego biznesu, ale także umożliwić obecnym operatorom osiąganie coraz lepszych wyników. W połowie tego roku zakończymy współfinansowane ze środków CEF przedsięwzięcia, czyli pogłębienie toru wodnego w Porcie Wewnętrznym, modernizację nabrzeży o łącznej długości ponad 5 km oraz rozbudowę i modernizację sieci drogowo-kolejowej w Porcie Zewnętrznym, której celem jest polepszenie dostępu do portu od strony lądu - mówi Bartosz Bloch, menedżer ds. rozwoju biznesu w Porcie Gdańsk.
Plan rozbudowy DCT. Plan rozbudowy DCT.

A to nie koniec inwestycji. Przypomnijmy, że DCT rozważa kolejną rozbudowę. Od kilku lat mówi się o planach powstania kolejnego nabrzeża. Ostatnio mówiło się o terminalu "na wodzie". W marcu ub.r. DCT wystosowało zapytanie ofertowe ws. ceny za wykonanie badań geotechnicznych i geologicznych w związku z planowaną rozbudową. Jak przyznano, firma rozpoczęła prace przygotowawcze do wykonania projektu budowlanego i budowy kolejnego pirsu głębokowodnego terminalu kontenerowego. W ramach umowy w pierwszej kolejności zostaną wykonane badania geotechniczne, a po wyborze projektanta i stworzeniu projektu robót geologicznych zostanie wykonany komplet badań geologiczno-inżynierskich. DCT przewiduje wykonanie min. 350 odwiertów. Planowana inwestycja będzie zlokalizowana na akwenie wodnym w bezpośrednim sąsiedztwie pirsu T1. Według wstępnych założeń terminal miał powstać do 2023 roku.

Gospodarka morska w Trójmieście



DCT Gdańsk to największy terminal głębinowy w regionie Morza Bałtyckiego i jedyny obiekt, do którego bezpośrednio zawijają statki z Dalekiego Wschodu. Terminal posiada głębokowodne nabrzeże o długości 1,3 km, obsługiwane przez 14 suwnic nabrzeżowych STS i obsługuje rocznie ponad 620 statków (w tym 100 największych kontenerowców świata). Rozpoczął działalność w 2007 roku, a w 2019 przekroczył 2 mln TEU przeładunków.
VIK

Miejsca

Opinie (147) 5 zablokowanych

  • Obwodnica dzielnicy Nowy Port

    A kiedy powstanie obwodnica dzielnicy Nowy Port,tzw.Nowa Wyzwolenia,która wyprowadzi ciężki transport portowy z dzielnicy.Kiedy wreszcie miasto GDAńsk dogada się w tej sprawie z Zarządem portu. Bramy portowe są przecież na ul. Oliwskiej,a nie na ul. Wyzwolenia,odległej od portu.Wyzwolenia to droga lokalna,osiedlowa. nie dla tirow na starej wyzwolenia>

    • 3 0

  • Polska Press kupiona przez Orlen (1)

    Brawo Daniel Obajtek! Nie może tak nadal wyglądać dziennikarstwo. Musi być w publicznym obiegu więcej polskiego punktu widzenia! Niemcy by nas nadal chętnie w szuwarach trzymali, płacąc dziennikarzom i pseudoekologom. Do przodu Polsko! Niech się Port nadal rozwija.

    • 3 5

    • Obajtek juz pokazal klase kiedy z Naimskim rozparcelowali Lotos.

      Sprzedane maja byc stacje benzynowe,rury do przesylu,moce przerobowe rafinerii,zbiorniki do magazynowania ropy,,Zakupili prase ale nie chca jej rozdzielic-ma sie stac ona znowu kolejna tuba propagandowa w rekach tej elyty....Wszystko dodajmy kupione nie z ich wlasnych pieniedzy a z naszych podatkow i otwartego przez Morawieckiego zadluzenia w zachodnich bankach...a dla gawiedzi Wieczor gwiazd i Sylwester marzen..dla nich biznesy ,przywileje i szmal...gruby szmal. O ich kompetencji swiadcza reklamy blagalne aby ludzie sluchali ich przejetej i zagrabionej radiowej trojki jak i Stadnina w Janowie.Taki jest ich poziom kompetencji i patriotyzm.Zdajcy sprzedawczyki i ludzie bez zupelnie zadnej wyobrazni -kierownicze miernoty z nadania partyjnego i zleceniodawcy obcych panstw.!

      • 3 1

  • artykuł jest sponsorowany przez Zmpg (1)

    Wszyscy wiemy ze zarząd Zmpg jest nad przepaścią i szykują się zmiany - to się bronią jak mogą - artykuły itp @

    • 10 8

    • Nad przepaścią zazdrosci

      Widać jak na dłoni przykład powiedzenia: ilość wrogów jest miarą sukcesu!
      Malutki trolu weź się do pracy i poczuj w swoim życiu jak smak sukcesu jest wprost proporcjonalny do włożonego wysiłku. Nie ujadaj i przestań marzyć!

      • 1 2

  • Jesli Pis realizuje wole zewnetrznych mocodawcow.

    Jesli w imie tego kontraktu i utrzymania sie przy korycie wykonuje ich wole,zamyka przedsiebiorstwa,biznesy oferujac jedynie sluszne wyjscie i waska brame...wyszczepienie.... To skad wiemy ,czy to wyszczepienie jest faktycznie tym czym nam mowia czyli skuteczna forma walki z zaraza czy tylko tym czym mowia a moze jest czyms tez innym ? Przed czym chroni ta szczepionka przed zakazeniem czy choroba?Ktos wie i jJak pozbyc sie legalnymi demokratycznymi metodami tego psudorzadu jesli przejeli oni narzedzia do zliczania glosow i oglaszania ich wynikow?Czy ktos z was naprawde wierzy w ta propagande i statystyki ich poparcia?Czy w imie benefitow ,socjalow i marchewki na kijku warto isc prosto tam gdzie nas prowadza?

    • 2 3

  • I z czego ta radość?? (3)

    Z jeszcze większych ilości chińskiego badziewia?

    • 25 69

    • To tez eksport (1)

      A co z eksportem?

      • 0 2

      • Export a jaki on jest w porownaniu do importu?

        Marginalny.

        • 2 1

    • Barziewie piszesz?

      Nie masz pojęcia co produkują i sprzedają Chińczycy. Zatrzymałeś się na tenisówkach z lat 60-tych XX wieku.

      • 5 2

  • W mediach tylko slyszymy:Celebryci zabrali szczepionke lekarza....

    Ale przeciez pisowski rzad zamowil juz nastepna partie tak czy nie?Ten temat griluja w mediach-juz tydzien? A ilu bylo tych wszystkich celebrytow i artystow zaszczepionych 10 osob -20 osob? a partia szczepionek ma 200tysiecy jednostek -wiec? I jak dlugo juz ten temat griluja w mediach -pseodonarodowych tvp? Czyzby szczepionki dla lekarzy byly zupelnie inna partia szczepionek niz te ktorymi chca zaszczepic normalnych Kowalskich z ulicy? Co innego dla elit co innego dla mas? A to ciekawe....Nie wierze pisowskiej bandzie.Wykreujemy zapotrzebowanie na szczepionki....

    • 2 6

  • Plan pisu i masonerii..

    Wplacic miliardy w unowoczesnienie terminalu-wprowadzic Lockdown,doprowadzic do zwolnienia pracownikow,zadluzenia i wystawienia na przetarg ktore wygraja obce zagraniczne podmioty.Tak za bardzo male pieniadze mozna przejmowac biznesy i przedsiebiorstwa.JCB Pis.

    • 3 7

  • Stogi

    No i niestety zniszcza najpiekniejsza plaze Gdanska

    • 6 3

  • Cieszę się z rozbudowy (1)

    Jako pracownik DCT chciałbym tylko żeby mimo automatyzacji procesów została praca dla ludzi bo ten port to przyszłość. Oby tak dalej rozwój jest potrzebny nie tylko dla właścicieli portu ale także dla ludzi bo dla nich znajdzie się praca. Wierzę że zmiany idą tylko na lepsze :)

    • 18 6

    • Taki z ciebie pracownik DCT jak z niedzielskiego minister zdrowia.

      Nie wierze klamca z rzadu.Morawiecki ma dwa wyroki za klamstwo.Dwa!!! Jak mozna komus takiemu wierzyc i przykladac wage do tego co mowi?

      • 0 2

  • Adamowicz jak żył to obronił plaże na Stogach (2)

    Przyszła sekretarka Dulska i skróci plażowanie.

    • 11 23

    • dobry kawał,

      Tak samo jak obronił wodociągi czy ogrzewanie mieszkań w mieście?

      • 4 2

    • Adamowicz jedynie uklepał protestujących przed wyborami

      A jako przewodniczący rady nadzorczej portu, terenami rozporzadził po swojej myśli.
      I Stogów o zdanie nie pytał.

      • 11 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Arkadiusz Aszyk

Menedżer z branży stoczniowej. Prezes Mostostalu Pomorze. Ukończył Wydział Zarządzania na...

Najczęściej czytane