• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Spółki z Grupy MARS przebudują platformę Petrobalticu

Robert Kiewlicz
21 października 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Już w najbliższych tygodniach ma rozpocząć się przebudowa platformy wiertniczej "Petrobaltic" na platformę eksploatacyjną.

Już w najbliższych tygodniach ma rozpocząć się przebudowa platformy wiertniczej "Petrobaltic" na platformę eksploatacyjną.

Do Gdyni wpłynęła we wtorek platforma wiertnicza "Petrobaltic". Zostanie ona przebudowana przez spółki z Grupy MARS na platformę eksploatacyjną. Koszt inwestycji to minimum 28 mln euro.



We wtorek platforma "Petrobaltic" wpłynęła do gdyńskiego portu. We wtorek platforma "Petrobaltic" wpłynęła do gdyńskiego portu.
Przebudowa platformy wiertniczej należącej do spółki Lotos Petrobaltic, o nazwie "Petrobaltic", na platformę eksploatacyjną, ma rozpocząć się już w najbliższych tygodniach. Wcześniej informowano, że inwestycja rozpocznie się we wrześniu. Po zakończeniu inwestycji platforma stanie się centrum produkcyjnym na bałtyckim złożu B8, a prace wiertnicze przejmie nowa platforma "Lotos Petrobaltic".

Uruchomienie komercyjnej produkcji ze złoża B8 planowane jest na koniec 2015 r. W związku z przesunięciem się terminów dotyczących przebudowy platformy rozpoczęcie produkcji na bałtyckim złożu rozpocznie się zapewne z opóźnieniem.

Jak się nieoficjalnie dowiedzieliśmy inwestycją zajmą się spółki: Energomontaż Północ Gdynia, Stocznia Remontowa Nauta i Crist. Konsorcjum firm z Grupy MARS Shipyards & Offshore wygrało walkę o kontrakt i pokonało m.in. Gdańską Stocznię Remontowa.

Przetarg ogłoszony przez Grupę Lotos, w skład której wchodzi Lotos Petrobaltic, postawił potencjalnym wykonawcom duże wymagania. Poszukiwane były podmioty, które na swoim koncie mają przynajmniej dwa remonty lub przebudowy platform i jeden projekt dotyczący budowy platformy lub statku typu "jack-up vessel". W grę wchodziło także wykonanie modułów lub instalacji systemów procesowych o ciężarze minimum 400 ton w branży oil & gas.

Jedna ze spółek, która częściowo należy do funduszu MARS - stocznia Crist - ma doświadczenie w budowie jednostek "jack-up vessel". W grudniu 2013 roku przekazała armatorowi specjalistyczny statek hydrotechniczny "Vidar". Natomiast rok wcześniej zakończono budowę jednostki "Innovation".

Dodatkowo w grudniu 2013 roku MARS podpisał porozumienie z Drydocks World oraz Maritime World - międzynarodowymi dostawcami usług offshore dla sektora stoczniowego oraz energetyki. Porozumienie obejmuje partnerstwo w świadczeniu usług dla sektora morskiego i offshore, w tym napraw, remontów oraz budowy nowych platform wiertniczych, czy konstrukcji stalowych do morskich elektrowni wiatrowych.

Wykonawca remontu platformy "Petrobaltic" musiał też posiadać odpowiedni potencjał techniczny oraz zatrudniać osoby zdolne wykonać to zamówienie i wykazać, że uzyskał przychody ze sprzedaży na poziomie nie niższym niż 400 mln zł rocznie w każdym z dwóch ostatnich, pełnych lat obrotowych, posiadać zaudytowane sprawozdania i kapitał własny na poziomie nie mniejszym niż 200 mln zł. Taka sama zasada obowiązywała jeśli podmioty działają w ramach konsorcjum.

Platforma wiertnicza Lotos Petrobaltic od środka.

Miejsca

Opinie (70) 10 zablokowanych

  • platforma (4)

    przecież w tych firmach nikt nie ma pojęcia jak zorganizować prace przy przebudowie a przy okazji remoncie platformy, nie znają standardów jakie obowiązują podczas wykonywania prac . Tu raczej chodzi by uratować Crist od upadłości ( przegrany proces sądowy) , w Naucie też brakuje ludzi doświadczonych przy takich pracach a Energomontaż raczkuje w wykonywaniu tego typu prac. Skarb Państwa jest głównym akcjonariuszem spółki Lotos Petrobaltic i tu chodzi o zasilenie kasą upadających firm a pieniądze są duże i prawidłowo bo sa to bardzo odpowiedzialne prace tyle, że te państwowe marsjanskie firmy maja niewielkie szanse by wykonać
    te zlecenie.

    • 54 8

    • Nie dadzą rady, bo brak Konrem Nauta.. (3)

      tego mi zabrakło w treści. I jeszcze o bucu i Stachu F

      • 8 10

      • niezależnie od tego czy byłby jakiś buc jakiś Stach czy jakaś Konrem to i tak nie ma szans powodzenia ten projekt jedyne co to po raz kolejny marsjanie utopia państwowe pieniądze, tak dalej byc nie może

        • 8 1

      • (1)

        o co tu kurka chodzi? jaki buc? jaki Stach? Konrem?

        • 8 0

        • Nie wywołuj wilka z lasu!

          • 3 3

  • wykończą teraz remontową Mars wykończył Stocznię Gdańsk, a teraz wykonczy remontową

    to kolejna rządowa firma w celu likwidacji polskich stoczni w tym teraz remontowej, bo ma się dobrze to trzeba ja zniszczyć a potem kontrakty przejmą niemcy TUSK w Akcki CD

    • 11 2

  • To nie jest platforma tylko jack-up.

    • 0 6

  • trzymam kciuki za MARS (1)

    Żebyście za dużo nie wtopili na tym projekcie - będzie mniej do oddania wam z naszych podatków.

    Poza tym porównanie FPF1 do platformy Petrobalticu (poza montażem sekcji nóg platformy - o ile w końcu nasz dzielny Lotos się na coś zdecydował) jest nieuprawnione, zupełnie nie ta skala zakresu prac i związanych z tym problemów

    • 17 5

    • FPF1 to wtopa

      Postoi jeszcze z rok poltora. Porazka

      • 4 8

  • Maciej Sz.

    Dobrze że Maciej Sz, nie macza w tym Palców bo byłoby tak jak z jego spółkami handlowymi Lotosu. Kolesie Prezesi i działkowanie nikt do CBA nie zgłosił ale do czasu....

    • 6 0

  • I źle, i dobrze.

    Źle - znowu jak za komuny, decyduje polityka a nie ekonomia. Dlatego dostał MARS, a nie REMONTOWA z Gdańska.

    Dobrze - nie dadzą rady, bo nie potrafią tego robić i bedzie to gwóźdź do trumny tego pokracznego bytu ekonomicznego za pieniądze podatnika.

    A Macierewicz z Ziobrą nadchodzą, i bedą sadzać złodziei. Niech sie boją ci co maja powody.

    • 14 7

  • Jaka to wolna konkurencja jak warunki przetargu pisza ludzie pod Marsa? (1)

    Szkoda mi Crista...bo to chyba nie z ich winy zawalili w Niemczech...Moze i jest szansa i sens im pomoc..bo Remontowa i tak sobie swietnie poradzi.Zawsze to na pomorzu zostanie uratowana jeszcze jedna firma....Tylko interesuje mnie jedna sprawa..Rozumiem ,ze Crist zostawial podatki w Gdansku..a taki mars Ktory jest z Warszawy a ktory wykupil (dofinansowal Crista)...gdzie on odprowadza czy centrali tez do Gdanska?Czy moze do Warszawy?Chora za to jest taka ingerencja takiego Marsa...tu ci niby pomoga a druga reka zagarna to co twoje.Taka jest pomoc tego tworu.

    • 16 1

    • jakie podatki chłopie?

      Żeby płacić podatek dochodowy to trzeba mieć najpierw jakieś zyski !!! A crist za ostatni rok pod rządami Marsjan to 40 mln zł strat!!! I do tego procesy w Niemczech na dużo więcej!!!

      • 9 3

  • przetargi LOTOS PETROBALTIC na przebudowę (1)

    LOTOS PETROBALTIC dwa razy ogłaszał przetarg na przebudowę platformy. Na chorych warunkach nie złożono żadnych ofert, Energomontaż dostał ten kontrakt bez przetargu, w drodze negocjacji. Uruchomienie eksploatacji złoża B8 w 2015 roku jest nierealne, gdyż przebudowa platformy zajmie co najmniej rok. Posadowić ją na dnie można tylko od maja do września (jesień i zima to sztormy). Czyli eksploatacja złoża B8 rozpocznie się najwcześniej pod koniec 2016 roku lub dopiero w 2017 roku. Sądzę, że akcjonariusze Grupy LOTOS SA są robieni w balona, propagandowymi wizjami.

    • 39 2

    • Przebudowa tej platformy w jeden rok jest niemożliwy.
      I wszyscy o tym wiedzą :)

      • 24 1

  • zly kaszub

    Mars czytany od konca to..... I wszystko jasne. Remontowa gorą leśne dziadki z marsa nie macie szans.

    • 40 11

  • Remontowa rulez !

    • 34 10

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Magdalena Budnik

Odpowiedzialna za kształtowanie i realizację strategii finansowej i budżetu firmy, a także...

Najczęściej czytane