• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Spór o opakowania. Dr. Oetker Polska znów spotka się w sądzie z FoodCare

Wioletta Kakowska-Mehring
28 maja 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 

Sąd w Katowicach zakazał wprowadzania do obrotu gospodarczego ośmiu produktów marki Gellwe. W ten sposób zabezpieczono roszczenia gdańskiej firmy Dr. Oetker Polska, która uznała, że spółka FoodCare wprowadza do obrotu produkty w zbyt podobnych opakowaniach. Firma pozwana może się odwołać. To już kolejny spór między tymi firmami, w ub. roku poszło o pierniczki.

 

Czy zwracasz uwagę na wygląd opakowania?

Na mocy decyzji Sądu Okręgowego w Katowicach ze sprzedaży muszą zniknąć obecne opakowania następujących produktów Gellwe: proszek do pieczenia, cukier wanilinowy, żelatyna, soda oczyszczona, babeczki z kawałkami czekolady, babeczki czekoladowe, babka o smaku cytrynowym i ciasto czekoladowe XXL. Jeśli FoodCare, właściciel marki Gellwe, nie zastosuje się do tej decyzji, to za każdy przypadek naruszenia zakazu grozi mu 10 tys. zł kary. Postanowienie sądu nie jest prawomocne, FoodCare może złożyć zażalenie, przy czym - jak podkreśla Dr. Oetker Polska - ma obowiązek już teraz się do niego zastosować.

Sprawa trafiła do sądu, ponieważ spółka Dr. Oetker Polska uznała, że na opakowaniach produktów Gellwe wykorzystano "utrwalony wizerunek dobrze znanych i wprowadzonych wcześniej na rynek  opakowań produktów marki Dr. Oetker". Gdańska spółka uważa, że FoodCare w ten sposób popełnił czyn nieuczciwej konkurencji. Zaznaczono, że przed skierowaniem wniosku do sądu prowadzono rozmowy w sprawie polubownego rozwiązania sporu, jednak nie przyniosły one oczekiwanych rezultatów.

To już kolejny konflikt między firmą Dr.Oetker a FoodCare. W grudniu ub. roku Sąd w Katowicach zakazał wprowadzania do obrotu gospodarczego pierniczków marki Gellwe w opakowaniu świątecznym. Firma Dr. Oetker Polska uważa, że produkt ten jest zbyt podobny do pierniczków, które gdańska firma od lat sprzedaje w opakowaniu z foremką w środku.
Firma Dr. Oetker Polska uważa, że produkt marki Gellwe jest zbyt podobny. Gdańska firma od lat sprzedaje pierniczki w tym opakowaniu z foremką w środku. Firma Dr. Oetker Polska uważa, że produkt marki Gellwe jest zbyt podobny. Gdańska firma od lat sprzedaje pierniczki w tym opakowaniu z foremką w środku.

Spory o podobieństwo opakowania, produktu czy nazwy co jakiś czas się zdarzają, także na naszym lokalnym rynku. Jedną z najgłośniejszych spraw dotyczących nazwy i marki był konflikt między znanym bokserem Dariuszem Michalczewskim a firmą FoodCare o napój Tiger Energy Drink. Dopiero w marcu tego roku, czyli po prawie 11 latach batalii, Sąd Najwyższy potwierdził prawo Dariusza Michalczewskiego do wyłącznego korzystania z oznaczenia "Tiger" dla napojów energetycznych.

Czytaj też:

Michalczewski wygrał w Sądzie Najwyższym



Kilka lat temu gdańska spółka Atlanta Poland walczyła ze spółką Helio o  nazwę "Bakal". Obie firmy operują na tym samym rynku, handlują bakaliami. Spółka Helio sprzedawała bakalie pod nazwą Bakal Planet, a to nie spodobało się gdańskiej firmie, która używała nazwy "Bakal".

Spór o nazwę "Filety śledziowe kaszubskie" trafił aż do Sądu Najwyższego. Wyrok był pomyślnym dla nieistniejącej już firmy Proryb z Rumi. Firma przez siedem lat dochodziła praw w sądach gospodarczych o nazwę zastrzeżoną w Urzędzie Patentowym. Podobne kłopoty miała nieistniejąca już Spółdzielnia Mleczarska Maćkowy. Pozwała ona do sądu konkurencję. Chodziło o serek "Makulki". Problem z konkurencją miały także Zakłady Porcelany Stołowej Lubiana z Łubiany, które oskarżyły Fabrykę Porcelany w Wałbrzychu o podrabianie popularnej kwadratowej zastawy.

Problemy miał też Browar Amber z Bielkówka na Kaszubach, który zarzucił konkurencji, spółce Barlan Beverages Group z Warszawy, plagiat. Chodziło o jeden z czołowych produktów pomorskiego producenta - piwo Koźlak. Produkt BBG to także Koźlak, na dodatek sprzedawany był w podobnej butelce z malowaną etykietą z wizerunkiem koziołka.

Miejsca

Opinie (90) ponad 10 zablokowanych

  • Jakość ma znaczenie, a nie opakowanie.

    Jakby któryś produkt był wybitny, to sam by się obronił. Raz kupię oba produkty, porównam i drugi raz kupię zawsze ten właściwy. Ale świat lubi się amerykanizować/d**ilizować. Ogryzki są już opatentowane na rzecz Apfel? ;) A pamiętacie aferę ze sklepem a . pl ? Gdzie Apfel boksował się, że nazwa podobna, chociaz sklep jest z warzywami i owocami ;)))

    • 16 7

  • Ale drama

    Dawać ich do fame mma

    • 6 6

  • Jakość nie pudełko. (1)

    Ja kupując kieruję się krajem pochodzenia i jaka firma ten produkt wyprodukowała przy zbliżonej cenie więc opakowanie nie odgrywa większej roli.

    • 5 10

    • Dr.Oetker to niemiecka firma a nie polska

      • 2 7

  • Podobieństwo nie jest przypadkowe. Nawet zrzynanie kolorów jest zbyt dokładne...

    A chodzi o to żeby klient pomylił się i wziął nie to co wcześniej.

    • 36 4

  • Dr Oetker to szwaby, niestety Foodcare to polska firma (2)

    • 10 24

    • wybitnie polską nazwę sobie wybrali xD

      • 12 0

    • Około tak, bardzo polska

      Taka januszowska, bo kartotekę z procesami i naruszeniami mają na bogatą

      • 9 0

  • Słusznie (1)

    Pytanie tylko czemu gelwe tak natarczywie to kopiuje. Nie wierzą w swój produkt? Wysilcie się na coś swojego, zainspirujcie, uwierzcie w swój produkt.

    • 35 4

    • Racja
      Niech będzie wojna to się dorobia na jakiś nazistach.

      • 2 5

  • W ogóle nie podobne opakowania. Ten sam tylko kolor tła (1)

    także doktora wysłałbym na drzewo

    • 11 38

    • A Ciebie wysłać do Kocborowa

      • 7 1

  • Przecież one są całkowicie różne. Kto mógłby to pomylić? Chyba tylko faceci bo olewaja takie sprawy.

    • 8 26

  • Zimą o pierniki też się szarpali.

    • 7 1

  • Jawny plagiat- powinni zapłacić milionową karę, jak na zachodzie!

    • 22 8

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Ryszard Gretkowski

Jest absolwentem Wydziału Mechanicznego Uniwersytetu Technologiczno- Przyrodniczego im.J.J. Śniadeckich w Bydgoszczy. W latach 1993-1999 zajmował kierownicze stanowiska w firmie KAMIS lidera na polskim rynku przypraw, bezpośrednio uczestniczył w kreowaniu marki Kamis od początku jej istnienia na Pomorzu. Następnie w latach 1999-2009 kierował sprzedażą w firmie FORCAN S.A. Fabryka Opakowań Różnych w Tczewie oraz zajmował stanowisko Dyrektora Handlowego, a także Członka Zarządu FORCAN S.A. Jako...

Najczęściej czytane