• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sprawdź, kto chce budować Kolej Metropolitalną

ms
11 września 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Od kilkunastu miesięcy jesteśmy świadkami modernizacji linii kolejowej E65 biegnącej przez Trójmiasto do Warszawy. Oby budowa Pomorskiej Kolei Metropolitalnej przebiegała sprawniej. Od kilkunastu miesięcy jesteśmy świadkami modernizacji linii kolejowej E65 biegnącej przez Trójmiasto do Warszawy. Oby budowa Pomorskiej Kolei Metropolitalnej przebiegała sprawniej.

Wiemy już jakie konsorcja ubiegają się o prawo do budowy Pomorskiej Kolei Metropolitalnej z Wrzeszcza do Rębiechowa i Osowy. Są wśród nich firmy związane z Trójmiastem, oraz takie, które realizowały już prace w Trójmieście. Z różnym skutkiem.



Przebieg Pomorskiej Kolei Metropolitalnej z Wrzeszcza do Osowy. Przebieg Pomorskiej Kolei Metropolitalnej z Wrzeszcza do Osowy.
1) Konsorcjum
1. Bilfinger Berger Budownictwa S.A. (Lider konsorcjum)
2. Kolejowe Zakłady Automatyki Katowice S.A.
3. KZA Przedsiębiorstwo Automatyki i Telekomunikacji S.A.
4. Zbigniew Kargul Przedsiębiorstwo Tor-Kar-SSon
5. TOR-KAR-SSON Sp. z o.o. Sp. komandytowa

Bilfinger Berger zbudował m.in. Południową Obwodnicę Gdańska, z kolei spółki z grupy Tor-Kar-Sson pracowały przy modernizacjach gdańskich torów tramwajowych oraz linii kolejowej do stadionu w Letnicy.

2) PORR POLSKA S.A.

Czy będziesz korzystał z Kolei Metropolitalnej?

3) KONSORCJUM
1. SALINI POLSKA Sp. z o.o. (Lider)
2. SALINI S. p. A., Włochy
3. SALCEF CONSTRUZIONI EDILI E FERROVIARIE, Włoch
4. SALCEF POLSKA Sp. z o.o.
5. MIRBUD S.A.

4) Konsorcjum
1.NDI SA, Sopot
2.RUBAU POLSKA Sp. z o.o.
3.COSTRUCCIONES RUBAU SA, Hiszpania
4.ROVER ALICISA S.A., Hiszpania

Sopocka firma NDI była członkiem konsorcjum budującego pomorski odcinek autostrady A1, dokończy też modernizację budynków Hipodromu w Sopocie.

5) Konsorcjum
1.Trakcja-Tiltra, Warszawa
2.MTM, Gdynia

To konsorcjum było wykonawcą układu drogowego i linii tramwajowej z Chełmu na Łostowice. Gdyński MTM realizuje bardzo wiele inwestycji drogowych w Trójmieście.

6) ASTALDI S. p. A., Włochy
7) SANDO Budownictwo Polska Sp. z o.o.


8) Konsorcjum
1. Korporacja Budowlana DORACO, Gdańsk (Lider)
2. FEROCO S.A.
3. Firma "Gotowski" Budownictwo Komunikacyjne i Przemysłowe
4. POL-DRÓG Gdańsk

Doraco budowało w konsorcjum terminal lotniczy w Rębiechowie i siedzibę Amber Expo w Gdańsku, ale firma zeszła tez z placu budowy sopockiego Hipodromu. Z kolei Feroco jest liderem konsorcjum modernizującego linię kolejową E65 z Gdyni do Warszawy, na terenie Trójmiasta. Pol-Dróg wykonuje wiele prac drogowych na terenie Trójmiasta.

9) Konsorcjum
1. Budimex S.A.
2. FERROVIAL AGROMAN S.A., Hiszpania

Budimex był głównym wykonawcą terminalu lotniczego w Rębiechowie, buduje też Drogę Zieloną w Gdańsku, odcinek Trasy Sucharskiego na Rudnikach i Olszynce oraz biurowiec Neptun we Wrzeszczu.

10) Aldesa Construcciones S.A., Hiszpania


11) Konsorcjum
1.VIANINI LAVORI S.p.A. Włochy
2.ANSALDO STS S.p.A.

12) Konsorcjum
1. IDS-BUD Sp. z o.o. (Lider)
2. VAHOSTAV SK, a.s, Słowacja
3. VAHOSTAV PL Sp. z o.o.

13)Konsorcjum
1."POL-AQUA" S.A. (Lider)
2.DRAGADOS S.A, Hiszpania
3.VIAS Y CONSTRUCCIONES S.A., Hiszpania
4.ELECTREN S.A., Hiszpania

Pol-Aqua kilka dni temu opuściła budowę Teatru Szekspirowskiego w Gdańsku.

14) MOSTOSTAL Warszawa S.A.

Firma buduje Drogę Zieloną na Żabiance.

15) Metrostav a.s., Czechy


16) FCC Construccion S.A., Hiszpania


Firma długo walczyła o prawo budowy tunelu pod Martwą Wisłą w ciągu Trasy Słowackiego.

17) Konsorcjum
1. Strabag Sp. z o.o. (Lider)
2. Strabag Rail Polska Sp. z o.o.
3) Strabag Rail GmbH

Strabag zmodernizował wiele ulic na terenie całego Trójmiasta, w tym Trakt św. Wojciecha, Myśliwską, Gospody, Jana z Kolna.

18) Konsorcjum
1. Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR Sp. z o.o.
2. TORPOL S.A.

Torpol modernizuje linię kolejową E65 z Gdyni do Warszawy na terenie Trójmiasta, a także modernizował tory tramwajowe we Wrzeszczu.

19) EUROVIA Polska S.A.

Budowa Pomorskiej Kolei Metropolitalnej kosztować ma ok. 760 mln zł (netto), z czego ponad 500 mln zł pochodzić będzie z unijnego dofinansowania. Nowa linia połączy Gdańsk-Wrzeszcz z Portem Lotniczym im. Lecha Wałęsy i dalej połączy się z istniejącą linią kolejową Gdynia-Kościerzyna. Dzięki PKM zarówno z Gdańska, jak i z Gdyni można będzie dojechać pociągiem do Portu Lotniczego w niecałe 25 minut. Pierwsze prace przy budowie kolei metropolitalnej - związane z wycinką drzew i wyburzeniami nieruchomości oraz realizowaną przez PKP PLK przebudową stacji Gdańsk-Wrzeszcz - rozpoczną się jesienią 2012 r. Oddanie do użytku całej nowej linii PKM planowane jest w połowie 2015 roku.
ms

Opinie (116) 4 zablokowane

  • ! (5)

    Człowiek gęsiej skórki dostaje...

    • 46 10

    • a gęś ludzkiej

      • 19 3

    • dostaje jak widzi firmy strtujące do przetargu (3)

      Kryterium najniższej ceny i jeszcze wygra takie doraco co prostej ściany nie potrafi postawić.

      • 4 0

      • A kto tam budowal obwodnice poludniowa???? (2)

        i co wygra przetarg i linia kolei tez sie bedzie zapadac? i ja zamkna po 3 m-cach?

        • 1 1

        • (1)

          A co z PNI? Polska firma, co z nią?

          • 0 2

          • PNI

            PNI nalezy do Budimexu

            • 0 0

  • Tyle lat gadają już o tej koleji i nawet nie wbito lopaty ,typowo polskie-dużo gadania ,malo dzialania (8)

    z drugiej strony ta kolejka jest niepotrzebna bo mieszka tam za malo ludzi a gęstość zaludnienia jest niska niczym na Syberii,co innego taki RER gdzie w obrębie aglomeracji Paryża mieszka ponad 12 mln ludzi nie licząc turystów

    • 33 146

    • SKM też niepotrzebna (1)

      Jak budowano SKM, to myślisz, że jaka była gęstość zaludnienia na Zaspie czy Przymorzu albo Żabiance?

      • 50 3

      • Wystarczy przypomnieć, że wtedy

        przystanku Gdańsk Żabianka nie było,
        Gdańsk Przymorze to był Gdańsk Polanki, a Zaspa nazywała się Lotnisko.

        • 12 0

    • w Gdańsku gęstość jak na syberii??? (1)

      skąd się biorą takie takie komentarze? czy to jakaś prowokacja?
      ciekawe, że jak Niemcy około 100 lat temu tę kolej budowali to gęstość zaludnienia wystarczała a dziś przy tylu osiedlach to już mało, pomijam aspekt ekologiczny (w stosunku do aut) ale argumenty merytoryczne chyba u tego kogoś nie mają znaczenia....

      • 23 1

      • o to skad sie takie informacje biora najlepiej pytac proktologa

        • 5 0

    • Powiedział co wiedział.

      • 2 1

    • Myślisz jak typowy "Polak" po co budować nowe jak stare dzis dziala

      popatrz na Niemców i ich myślenie z wyprzedzeniem kilku dziesięciu lat a nie jak Polaki "dziś postawimy most z papieru a runie najwyżej jutro

      • 2 0

    • Niech nie będzie niczego

      Nic nie jest potrzebne i po co to wszystko ?

      • 0 0

    • Chyba jeśli liczyć, że aglomeracja Paryża ma 150km średnicy, bo w zwykłej aglomeracji to i 6mln będzie trudno uzbierać

      • 0 0

  • Ale co robią tu firmy teczki, bez własnego zaplecza ... ? (2)

    ... oj będzie się działo!

    • 48 5

    • jak to, co robią ?kasę robią, za pośrednictwo

      • 12 1

    • Przecież Warbud nie startuje.

      Ta teczka już upadła po PPN-T

      • 2 1

  • Wygra numer 18 na 100% (2)

    • 7 14

    • NIE

      aby nie torpol poznanaki i tak juz sie nachapaly pracowalem tam wiem jak to tam wyglada delegacja a jak sie traktoje ludzi z Trojmiasta...ja bym stawial na mtm ale i tak jakis zagraniczniakow wezma u ktorych polak bedzie zapier... za grosze a oni tylko chajs beda liczyc

      • 3 2

    • "Oni to wiedzą Kocie"

      • 1 0

  • BARDZO POLSKIE FIRMY A SZCZEGOLNIE 3-miejskie :)))) !!!! i wiargodne :))) (4)

    Bardzo trojmiejska firma z Katowic :) i fajna ta '' MIRBUD '' bo pewnie szef to jakis Mirek i cos buduje :)) a jak by byl Tomasz to by bylo '' TOMBUD '' :))i TOR - KAR - SOON :), nastepna '' Trakcja Tiltra :)) TORPOL :)i POL- DROG :)) Chyba sami te nazwy sobie wymyslali bo widac ze sa to nazwy z fantazją :)))

    • 29 37

    • lepsza nazwa (1)

      psychobud albu frustr-bud

      • 6 2

      • najlepiej to petro-bio-gaz potem upaść, zmienić nazwę na PBG następnie upaść, zmienić nazwę na..

        • 3 2

    • Mirbud (1)

      Mirbud to spora firma ...zajrzyj sobie! A nie bzdury piszesz...

      • 2 1

      • chodzi o budowanie pokoju na wschodzie.

        • 2 0

  • ciekawe ile wśród nich przyszłych bankrutów

    • 28 5

  • Zyjemy niestety w porabanym kraju ! Gadania , plany , gadania , debaty latami , przetargi latami ! (2)

    Urzedowe debaty latami , swistki , papiery , pieczatki , wizje lokalne , medialne fiki miki , premie za mapki i plany , sztandary , wywiady , szum i srutututu , bleblanie i bleblanie itd itd a koleji jak nie bylo tak nie ma ! Amerykanie juz pare lotow na ksiezyc i Marsa wykonali , superrakiety skonstruowali a my jak tkwilismy w martwym punkcie tak tkwimy i dlatego Ameryka jest mocarstwem a my biedakami ale z pieczatkami i normami.

    • 25 25

    • chyba jednak tabletki odstawiłeś

      hejterom nasze stanowcze nie!

      • 9 2

    • ma racje chłop wódki dać mu!

      • 1 4

  • a kto z tej listy ma zamiar (2)

    upaść?

    • 33 7

    • przecież upadek to całkiem dobry biznes dla managementu

      oni swoje premie odbiorą, pieniędzy nie zobaczą co najwyżej robotnicy albo podwykonawcy.

      • 7 2

    • długa lista to i kandydatów wielu

      pol-aqua zwija się z pomorza, warbud ponoć cienko stoi, doraco to generalna zawiecha... można tak wymieniać

      • 1 0

  • A gdzie elektryczna kolej? (5)

    A gdzie wizja zelektryfikowanej, ekologicznej i szybkiej lini kolejowej? Kłamstwo na kłamstwie. Te spalinowe zacofaństwo to sobie realizujcie w Koreii Pólnocnej

    • 43 22

    • z tym, że (1)

      u nas energię elektryczną uzyskuje się z węgla brunatnego w bardzo mało ekologiczny sposób ...

      • 12 6

      • ale prad z wegla i tak jest bardziej eko

        Po pierwsze sprawnosc silnikow elektrycznych jest ponad 2x wieksza, a po drugie nowoczesne el. weglowe maja mase filtrow i jedynie CO2 duzo emituja. Jesli chodzi o pyly i jakies bardziej toksyczne produkty spalania to jest tego mniej niz z przecietnego diesla. O tym, ze spaliny pojawiaja sie na poziomie 200m, a nie 1m juz nawet nie wspomne. Ups. ... jednak wspomnialem.

        • 7 3

    • Z linii spalinowej nie ma czego ukraść. (2)

      W tym rzecz. u nas panoszą się ludkowie, którzy obrabiają wszystko, co ma ślad metalu w składzie.

      • 14 1

      • To ukradną węgiel.

        • 1 1

      • a tory?

        albo mosty?

        • 0 0

  • Kargul - jakoś swojsko brzmi... (1)

    • 34 1

    • Będzie "kąsorcjum" Kargul-Pawlak

      • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Artur Jadeszko

Od 2006 roku prezes zarządu ATC Cargo SA, spółki notowanej na NewConnect, alternatywnym systemie obrotu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Studiował na Wydziale Prawa Uniwersytetu Gdańskiego oraz Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Od początku kariery zawodowej związany z branżą TSL. Jako przewodniczący Komisji Celnej w Polskiej Izbie Spedycji i Logistyki był uczestnikiem wielu projektów realizowanych przy współudziale Izby Celnej w Gdyni oraz Ministerstwa Finansów. Jest...

Najczęściej czytane