• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sprzedaż Lotosu, pracownicy w nowych spółkach. Będzie kontrola NIK?

Robert Kiewlicz
8 czerwca 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
aktualizacja: godz. 13:55 (8 czerwca 2021)
W październiku 2021 roku rozpocznie się realizacja warunków zaradczych dotyczących przejęcia Grupy Lotos przez PKN Orlen. Część spółek zostanie sprzedana, a pracownicy trafią do nowych podmiotów. W październiku 2021 roku rozpocznie się realizacja warunków zaradczych dotyczących przejęcia Grupy Lotos przez PKN Orlen. Część spółek zostanie sprzedana, a pracownicy trafią do nowych podmiotów.

Połączenie Lotosu z Orlenem oraz sprzedaż części aktywów zbliża się wielkimi krokami. Już po wakacjach rozpocząć się ma wydzielenie aktywów rafineryjnych Lotosu, a tysiąc pracowników gdańskiej rafinerii trafi do spółki Lotos Asfalt. Następnym krokiem będzie sprzedaż 30 proc. udziałów w spółce podmiotowi zewnętrznemu - zgodnie ze środkami zaradczymi, jakie w lipcu 2020 r. zaakceptowała Komisja Europejska. Całość transakcji, finalizująca połączenie Grupy Lotos z PKN Orlen, ma zakończyć się na przełomie I i II kwartału 2022 roku.



AKTUALIZACJA, godz. 13:53: Grupa Lotos zorganizowała swoją konferencję prasową w odpowiedzi na zarzuty stawiane przez polityków PO.

Przedstawiciele Grupy Lotos oceniają, że wszelkie zarzuty o braku transparentności procesów związanych z wypełnieniem warunków Komisji Europejskiej są całkowicie bezzasadne. Przedstawiciele Grupy Lotos oceniają, że wszelkie zarzuty o braku transparentności procesów związanych z wypełnieniem warunków Komisji Europejskiej są całkowicie bezzasadne.

- Nad procesem i jego transparentnością czuwa Komisja Europejska, która musi jeszcze finalnie zatwierdzić jego kształt po przedstawieniu przez PKN Orlen rezultatów rozmów z wybranymi partnerami biznesowymi. Harmonogram połączenia PKN Orlenu z Lotosem nie odbiega od tego typu transakcji na rynku europejskim i jest prowadzony z poszanowaniem przepisów prawa, zarówno europejskiego, jak i polskiego. Jest to proces skomplikowany i bezprecedensowy z punktu widzenia rynku polskiego. Każdy istotny etap transakcji jest komunikowany opinii publicznej. Dlatego wszelkie zarzuty o braku transparentności są całkowicie bezzasadne - komentował Adam Kasprzyk, rzecznik prasowy Grupy Lotos.



AKTUALIZACJA, godz. 13:09: Jako wyjątkowo nieprzejrzyste oceniają działania PKN Orlen względem Lotosu pomorscy parlamentarzyści - Janusz LewandowskiTadeusz Aziewicz. Podczas konferencji prasowej, jaka odbyła się przed jedną ze stacji paliw Lotosu w Gdańsku, politycy zapowiedzieli, że planowaną fuzją powinna zająć się Najwyższa Izba Kontroli.

Posłowie PO chcą kontroli NIK w sprawie fuzji



- Minął rok, odkąd Orlen uzyskał warunkową zgodę Komisji Europejskiej na przejęcie Lotosu. Warunki postawione przez KE były zaporowe i na te warunki strona polska nigdy nie powinna się zgodzić. Jednak się zgodziła, bo nie prowadzi żadnej fuzji - to zwykły rozbiór i ogołocenie firmy fundamentalnej dla Pomorza. Na jej składnikach majątkowych zostanie wyhodowany zagraniczny konkurent dla Orlenu. Obejmie on udziały w najnowocześniejszej rafinerii i w prezencie otrzyma terminal w Szczecinie - mówił Janusz Lewandowski.
Parlamentarzyści PO,od lewej: Tadeusz Aziewicz i Janusz Lewandowski chcą nadzoru Najwyższej Izby Kontroli nad procesem przejęcia Lotosu przez PKN Orlen. Parlamentarzyści PO,od lewej: Tadeusz Aziewicz i Janusz Lewandowski chcą nadzoru Najwyższej Izby Kontroli nad procesem przejęcia Lotosu przez PKN Orlen.

Według Lewandowskiego Lotos traci to, co jest dochodowe: fabrykę mas bitumicznych, biopaliwa i 80 proc. stacji paliw.

- Po roku nie wiemy, jak te warunki zostaną spełnione, i w takiej samej niewiedzy jest załoga. Co jeszcze wiemy po roku? Zamiast w miarę przejrzystej operacji wykupu akcji Lotosu przez Orlen mamy dużo mniej przejrzystą operację podniesienia kapitału Orlenu. W ten sposób powstaje jeszcze bardziej wydajne narzędzie polityczne rządu. Taki swoisty, kieszonkowy Gazprom - dodał Lewandowski.

Potrzeba pełnej transparentności przejęcia Lotosu



- Prezes Najwyższej Izby Kontroli zapowiedział pod koniec marca 2021 roku doraźną kontrolę Izby, która ma dotyczyć procesu wykonania decyzji Komisji Europejskiej. Chciałbym uzyskać potwierdzenie od prezesa NIK Mariana Banasia, że taka kontrola jest realizowana, a jeśli nie jest, to zwrócimy się oficjalnie o jej przeprowadzenie. W interesie społecznym jest pełna transparentność tak poważnego procesu - dodał Tadeusz Aziewicz.



Co sądzisz o przejęciu Lotosu przez Orlen?

Realizacja środków zaradczych, jakie muszą zostać spełnione, aby doszło do przejęcia Lotosu przez Orlen, wymaga m.in.:

  • wydzielenia aktywów rafineryjnych ze struktury Grupy Lotos i wniesienia ich do spółki celowej - podmiotu prawnego dla aktywów rafineryjnych - zależnego w 100 proc. od spółki;
  • zawarcia umowy sprzedaży 30 proc. udziałów w spółce celowej wraz z umową joint venture oraz kluczowymi umowami towarzyszącymi.

PKN Orlen połączy Grupę Lotos z PGNiG. Konsolidacja branży paliwowej



Dlatego też w październiku aktywa rafineryjne wraz z ok. tysiącem osób zostaną przeniesione do Lotos Asfalt. W momencie zmiany pracodawcy, jak i co najmniej 12 miesięcy potem, ich warunki pracy i płacy nie mają ulec zmianie. Po zaakceptowaniu całej transakcji przez Komisję Europejską 30 proc. akcji spółki zostanie sprzedane wybranemu inwestorowi. Pozostali pracownicy pozostaną w Grupie Lotos, a w I kwartale 2022 roku ma nastąpić przejęcie Grupy Lotos przez Orlen. W całej Grupie Kapitałowej Lotos zatrudnionych jest ponad 5 tys. osób.

Stacje paliw Lotosu na sprzedaż



Na tym nie koniec. Wcześniej, bo jeszcze w 2021 roku, ma też nastąpić podział spółki Lotos Paliwa na dwa podmioty. 389 stacji paliw Lotosu, wraz z wszystkimi pracownikami spółki, zostanie w obecnym podmiocie. Docelowo 100 proc. udziałów w Lotos Paliwa zostanie sprzedane inwestorowi zewnętrznemu. Pozostały majątek, w którego skład wchodzi ponad 100 stacji, zostanie wydzielony do nowej spółki. Nie wiadomo jednak, czy będą one działały pod marką Lotos, czy też zmienią barwy na Orlen.

Spółki z Grupy Lotos pod młotek



Również pod koniec 2021 roku wydzielone ze struktur spółki Lotos Asfalt zostaną jej południowe oddziały. Wraz z infrastrukturą do nowego podmiotu przejdzie ok. 100 pracowników.

Lotos Terminale, Lotos Biopaliwa przejmie nowy inwestor



Nastąpi też sprzedaż wynoszącego 50 proc. udziału Lotosu w spółce joint venture zajmującej się obrotem paliwem do silników odrzutowych, którą posiada on razem z BP, dalsze prowadzenie dostaw dla tej spółki oraz udzielenie tej spółce dostępu do magazynów w dwóch portach lotniczych w Polsce.

W I kwartale 2022 roku ma nastąpić przejęcie kontroli przez inwestorów zewnętrznych nad spółką Lotos Biopaliwa oraz spółką Lotos Terminale, do której trafi pięć obiektów Lotosu, cztery należące do PKN Orlen oraz nowo zbudowany terminal importowy paliwa lotniczego. W tym czasie sprzedane mają być też udziały w spółce Lotos Paliwa oraz wydzielonym segmencie asfaltowym.

Miejsca

Opinie (350) ponad 20 zablokowanych

  • PIS taki sam jak PO (1)

    Niestety ale to jest rozbiór lotosu, likwidacja spółki która przynosiła zyski !!! Kroją po kawałku . grupa lotos zniknie z KRS :(

    • 4 2

    • Nikt tak jawnie nie kradł jak PZPRPiS. przy oklaskach suwerena

      • 0 0

  • (5)

    Martwi mnie tylko że stworzą 100 spółek i będzie taki sam cyrk jak w Energi 100 prezesów i ich pensje zjedzą dewidendy . A ceny poszybują ! Ale cieszy mnie że będzie strategiczny udział państwa Polskiego !!!

    • 86 33

    • bzdura (3)

      W Enerdze ilość spółek spadła o połowę w latach 2017-2020, a obecnie trwa łączenie kompetencji jeszcze kilku, aby nie dublować struktur. Ludzie zostają, po prostu mniejszy burdel będzie.

      • 7 13

      • (2)

        Nie pisz bzdur, coś łącza coś innego tworzą. Zatrudniają na potęgę ludzi z tzw
        plecami, zero kompetencji a kasa super. Ilość stołków taka sama jak nie większa.

        • 13 5

        • A skąd wiesz? (1)

          Wyrzucili przy kolejnej fali zmian z ciepłej posadki i teraz żal.pl? Fakty są takie, że ilość etatów nieznacznie spadł co widać w raportach.

          • 0 3

          • Fakty są takie, że fachowcy odchodzą a na ich miejsce przychodzą ludzie, którzy nie potrafią prawa Ohma podać...

            A podwyżki dla tych co jeżdżą i pracują są od 3 lat zamrożone bo "fuzja"!

            • 2 0

    • w stoczni polnocnej bylo to samo... w pkp na zadanie ue tez

      • 6 2

  • Januszu Lewandowski

    Jesteś ostatnią osobą do zabierania głosu w jakiejkolwiek sprawie.

    • 5 1

  • Pytanie z innej paki (10)

    czemu oszołomy z UE nie protestowały i nie narzucały żadnych warunków przy fuzji
    Royal Dutch Shell z BG Group i kilku niemieckich koncernów farmaceutycznych i motoryzacyjnych ? Czyżby bali się konkurencji ? Czytaj, my was możemy **** ale wy nas nie ?

    Z punktu widzenia obu firm i interesu Skarbu Państwa to dobra decyzja, wiele dublujących się stanowisk najzwyczajniej zniknie i wielu przydu*asów ze służbowymi nowiutkimi furami, kartami paliwowymi i innymi benefitami będzie musiało poszukać nowej pracy i tu jest ten ból **** wszelkich krzykaczy. Protesty Diulczas szkoda nawet komentować, bo ona ma tyle do Lotosu co prezydent Płocka do Orlenu - czyli nic, bała się tylko, że wpływy do koryta wylecą jej z budżetu i nagle okaże się że przy wydatkach z 4 liter i niegospodarności budżet w żaden sposób się nie spina (jeśli oni wiedzą co to w ogóle budżet miasta i jakiekolwiek planowanie). Poza tym wszystkim malkontentom, którzy spuszczają się nad tym, że Orlen przejmuje zmodernizowany Lotos...Orlen w najbliższym czasie będzie (i już przechodzi) modernizację o wartości 13,5 mld zł, czyli kilkanaście razy więcej wartą niż to co wpakował Lotos i to widać jak się tam chodzi nawet z zewnątrz. Trzeba tylko pilnować aby żaden sprzedajny polityk nie wyciągał po to łap, a gdyby tylko chciał to zrobić i opchnąć komu innemu pod pretekstem restrukturyzacji (jakich w tym kraju mieliśmy od lat 90. wiele) powinien te łapy stracić

    • 37 36

    • (7)

      10+ to zrealizowany program inwestycyjny w rafinerii Lotosu za 10 mld pln, po cenach sprzed 10 lat, Lotos to najnowocześniejsza rafineria w Europie, Orlen to postkomunistyczny, przestarzały twór do przerobu zasiarczonej, brudnej rosyjskiej ropy i dlatego wyciąga łapy po Lotos, ale poczekamy, przyjdzie jeszcze zmiana, nie takie rzeczy Gdańsk przetrwał i wychodził z tego silniejszy i potężniejszy

      • 7 4

      • (1)

        Lotos pod względem ilości przerobionego paliwa wypada blado. Orlen produkuje dużo więcej, a co dopiero wielcy gracze światowi. Plusem jest wysoki poziom technologiczny i produkcja wysokomarżowych produktów. Brudna ruska ropa też jest obrabiana w Gdańsku, ale uzyskuje sie wyżej marzowe produkty. Po sprzedaniu 30% Lotosu cała produkcja paliw pójdzie w obce ręce wraz z terenami instalacji. Orlen sobie zostawi oleje i wodór, do którego jest potrzebna masa inwestycji. Więc Orlen nie będzie produkował paliw w Gdańsku i innych wysokomarżowych produktów. To pójdzie w ręce zagraniczne.

        • 1 0

        • no i co z tego wynika, nikt instalacji nie przeniesie na zachód ani na wschód, ludzie muszą pracować, żeby obsługiwać

          do czegoś zmierzałeś?

          • 0 0

      • ale w lotosie macie jakieś 500 stacji a orlen ma już ponad 2500 więc jesteście mały gracz (3)

        łyknąć was już dawno powinien Orlen, żeby móc kupować jeszcze więcej i negocjować ceny zakupu,

        • 2 2

        • Macie? 80% Lotosu nalezy do Polski. To czyim jestes wojowniczym trollem? Ruskich? Szkopow? (1)

          Okaze sie, czyim jestes pieskiem, gdy dowiemy sie, kto kupi te 400 polskich stacji benzynowych.

          • 2 2

          • niektórzy to mają tutaj narobione w berecie, jakim pieskiem, o czym piszesz oszołomie

            Wy "macie w lotosie" 500 stacji, a my w orlenie ponad 2500 :D, chodzi o skale, ale u Ciebie jednak wygrywają emocje a nie argumenty

            • 0 0

        • GL

          Napisał wiochmen z pod warszawy!

          • 0 2

      • program modernizacji był warty w ciągu kilkunastu lat ok 5 mld zł nie 10 - więc trochę popłynołeś

        Orlen też od kilku lat jest modernizowany o czym widać nie wiele wiesz, w tej chwili mają być modernizowane kolejne linie w tym nowa instalacja Hydroodsiarczania Oleju Napędowego, wytwarzania wodoru, visbreakingu i inne o których nawet nie słyszałeś. Nie masz nawet pojęcia o skali produkcji jednej i drugiej rafinerii....

        A Gdańsk ma g.... do tego, bo Lotos nie zawdzięcza mu nic, tylko buli podatki tym darmozjadom i nieudacznikom, którzy od lat zarządzają miastem. To że Lotos wygląda jak wygląda i to że stoi gdzie stoi to nie wynika w żaden sposób z jakichkolwiek działań Gdańska, to tylko bonus ze względu na lokalizację.

        • 1 3

    • Lotos w samą EFRĘ wpakował ponad 2mld. Ale w ojro. Dolicz 10+, B8, norweskie złoża gazu i wtedy pogadamy o 13.5 PLN

      Zreszta plocka rafineria jest stara i wymaga znacznych nakładów ot tak. 13.5mld to pryszcz. Gdańska z kolei jest jedną z najnowocześniejszych w Europie. Ochłoń, lub zmodyfikuj przekaz dnia.

      • 3 1

    • Gz

      Ty to się TVP naoglądałeś

      • 0 1

  • UE takimi przejeciami stoi. (2)

    wiec juz przestancie marudzic. Macie nowoczesny kraj, ale cos za cos.
    za utrate wolnosci i decydowania o swoim lokalnym srodowisku, patrz nakaz zamkniecia kopalni przez tsue.

    • 10 15

    • Nie lzyj, TSUE kazala zamknac kopalnie, bo ta niszczyla srodowisko w Czechach.

      Susza w Polsce spowodowana w duzej mierze odkrywka w Koninie jakos TSUE nie obchodzi.

      • 0 0

    • Nowoczesny kraj? Kpisz chyba.

      Ja widze dookola wracajacy PRL.

      • 4 2

  • Kolejne mącenie w GOSpoDARCE!!! Już k o l e j tak rozłożyły przez ryzielca i kolesi spółeczki! (4)

    Kolej sieć, kolej szyny, kolej wagony...A było tak pięknie: PKP - jeden bilet, dobre połączenia dla ludzi, a nie pod kolesi z innej spółki poprzez podzielenie trasy na 2 lub nawet 3 części, co skutkuje uciążliwymi przesiadkami i wydłużaniem czasu przejazdu!
    Do niedawna do Zebrzydowic docieraliśmy w 6,5 h - popatrzcie teraz!!! Skandal!!!!!!!!!!!!

    • 5 4

    • Podziękuj przekrętom obywatelskim. AWS i innym Mariankom i "piniędzy nie ma i nie będzie' (3)

      To lata pracy.

      • 2 2

      • 90% AWS jest w PiSie (2)

        I cała Solidarność

        • 3 3

        • (1)

          50% bo reszta to PO

          • 1 0

          • A Polactwo nadal na tych szkodnikow glosuje, jednych i drugich.

            • 0 0

  • Bardzo korzystna transakcja, nie ma co! (15)

    Szczególnie sprzedaż prawie 400 stacji nabywcy zewnętrznemu. Kto wie, może nawet będą to Ruscy? Żałosne, to ma być dbanie o interes państwa?

    • 165 26

    • a skąd te stacje paliwa będą brały hurtowo ? (6)

      Wydaje ci się, że Shell je wozi z UK tirami albo koleją ? Oni wszyscy w kraju w 95% kupują albo od Orlenu albo od Lotosu hurtowo...

      • 21 7

      • Jest 400 polskich stacji, bedzie 400 ruskich. Jest polska rafineria, z ktorej kupuje paliwo te 400 polskich stacji. (2)

        A ruskie stacje kupia juz ze swojej, ruskiej - gdanskiej rafinerii.

        • 3 1

        • Przecież Twój guru, Tusk (1)

          Swego czasu sugerował, że Lotos można sprzedać nawet ruskim, to co tam 400 stacji?...

          • 1 6

          • Kreatury pokroju Tuska czy Kaczynskiego nie sa darzone przeze mnie szacunkiem.

            Za to nie jestem i**ota, ktoremu sie wydaje, ze te postaci sie jakos zasadniczo roznia (pisze o czasach przed demencja starcza Kaczynskiego, poglebiona trauma przez przyczynienie sie do smierci brata).

            • 0 1

      • Ale marża na sprzedaży detalicznej pójdzie do Shella. (2)

        Kumasz subtelną różnicę?

        • 17 5

        • Tak martwisz się o tę marżę?

          Rozumiem, że zakupy spożywcze realizujesz tylko w polskiej sieci handlowej...

          • 0 0

        • Tak jak w innych marketach.

          I co w związku z tym ? Pewien poseł totalnej opozycji namawiał do bojkotu stacji Orlenu. Tu jest problem.

          • 4 3

    • (7)

      "Ruscy", Chińczycy czy nawet Mongołowie- co to za różnica?? Jak Orlen kupuje czeskie stacje to jest ok. Litewską rafinerie-ok. Jak kupią ruskie te stacje od Lotosu to koniec świata będzie- mentalność Kalego. Chcę ci tylko powiedzieć że już w Polsce są staje ruskiego Lukoil tylko pod nazwą Amic.

      • 13 35

      • Nie rozumiesz że to żaden pożytek dla państwa? (5)

        Po jakiego grzyba sprzedawać dochodowe stacje komukolwiek?

        • 45 7

        • Nie rozumiesz, że nie wszystkie stacje są dochodowe? Po to można je sprzedać. (3)

          A poza tym dywersyfikacja jest wymuszona przez prawo unijne, więc zanim zapłaczesz ponownie, poczytaj

          • 6 35

          • Skoro te stacje są niedochodowe, to już widzę las rąk chętnych na ich kupno o_O (1)

            • 13 2

            • stacje benzynowe niedochodowe....

              bu, ha, ha

              • 13 2

          • No pewnie, Lotos utrzymywał je charytatywnie.

            Nie rozśmieszaj mnie człowieku.

            • 25 3

        • Tak działają w PL już od 30 lat rodzimi polityczni "biznesmeni".

          • 19 2

      • Aha, pisio rku.... Już ruskie nie przeszkadzają ?

        • 22 4

  • (6)

    Lewandowski Ty się o prywatyzacjach lepiej nie wypowiadaj bo powinieneś w kryminale gnić!

    • 22 6

    • Sam? A kto wowczas rzadzil? (2)

      Wlasnie wyzej o tym pisalem, ze najwieksze prywatyzacje przeprowadzil rzad AWSUW, czyli pierwszy POPiS. Chwile pozniej musieli zmieniac nazwy, bo Polacy m.in. za te skandaliczne prywatyzacje chcieli ich zlinczowac. Niestety blyskotliwosc narodu ma granice blizej niz dalej, wiec ta zmiana nazwy wystarczyla i juz po kilku latach niemal calutkie AWSUW objelo wladze jako (wielce tekturowa) koalicja POPiS.

      • 1 0

      • (1)

        awsuw to bardziej PO, PC to był PiS, żeby nie być gołosłownym to z rządu Buzka z 97 roku tylko 4 osoby obecnie są kojarzone z Pisem, Maksymowicz, który tam już chyba od Pisu odszedł, Walendziak, Richard Czarnecki (on to kojarzony jest ze wszystkimi :) ) oraz..... sławny pan Szyszko od drzewek, tak tak, pod skrzydłami Buzka też był ministrem lasów , taka to k,,,, koalicja

        • 1 1

        • Przeciez oni sie tak po katastrofie AWSUW pomieszali, ze to pisanie o bardziej tym czy tamtym jest jawna, pisowska manipulacja.

          Po prostu wowczas PC nie tak wiele znaczylo, bo i Kaczynscy nigdy w XX wieku wiele nie znaczyli. Roszady, jakich dokonali, sprowadzily na nich duza pogarde sporej czesci Polakow, bo nagle okazalo sie, ze gloszone przez ta bande poglady to tylko puste slowa i dla przykladu taki swietoszek jak Niesiolowski, tak ten od fasolki, z wielce swietego ZChN przeszedl gladko do PO, a jego partyjny kolega, rownie swiety Rysiu Czarnecki, tak ten zlodziej, przeskoczyl do PiS, rozsadzajac jeszcze po drodze Samoobrone i Andrzeja Leppera.

          • 0 0

    • (1)

      Tak jak cała hołota spod znaku pistolców.

      • 0 4

      • sprecyzujmy, spod znaku Solidarności

        • 2 0

    • Wypowiada sie

      Bo sprzedają coś bez niego.zawsze ktoś mu coś odpalił za prywatyzację a teraz dzielić się nie chcą.

      • 3 1

  • niemiec każe sprzedać część ruskiemu (2)

    w ramach nowego porządku zwanego europejskim (de facto niemieckim) ładem

    • 7 3

    • Niemiec liczyl na to, ze Polak nie bedzie tak glupi, by te warunki zaakceptowac.

      Przeliczyl sie. Albo z glupota, albo z polskoscia polskich decydentow.

      • 1 0

    • Wy jesteście ograniczeni, myślicie, że tylko Rosjanie i Niemcy na tym swiecie żyją. Arabowie kupią a może nawet Chińczycy

      • 0 0

  • Polak to Ja i trzymam kciuki za Orlen (8)

    Ale jesteście śmieszni wierząc że prezes Marian będzie blokował budowę giganta multienergetycznego. Każdy patriota, a Prezes NIKu nim jest, będzie za tym procesem, który jest wielką szansą dla Polski i Polaków.

    • 11 17

    • Polska jest wlascicielem tylko 30% Orlenu. I 80% Lotosu. Umiesz te dane przetrawic? (3)

      • 2 1

      • jesteś w błędzie (1)

        Lotos jest Spółką Akcyjną

        LpAkcjonariuszUdział w kapitale

        1Skarb Państwa53.19%
        2OFE Nationale-Nederlanden5.01%
        3OFE Aviva Santander3.24%
        4ofe pzu złota Jesień2.17%
        5Norges Bank (Government of Norway)1.92%
        6OFE Aegon1.46%
        7OFE MetLife1.33%
        8TFI Aviva Investors Poland SA1.13%
        9ofe uniqa1.09%
        10ofe pko bp bankowy0.66%
        12tfi nn investment Partners SA0.56%
        13OFE Allianz Polska0.53%
        14tfi pko sa0.45%
        15TFI Santander (d. BZ WBK) SA0.35%
        16OFE Pocztylion Arka0.25%
        17TFI Allianz Polska SA0.15%
        18TFI Pekao SA0.12%
        19tfi pzu sa0.11%
        20tfi axa sa0.10%
        21TFI MetLife SA0.05%
        22TFI Rockbridge

        Widzisz gdzieś 80% ?

        • 1 0

        • 50%, masz racje, pomylilem z Energa, w ktorej Polska miala 80%, zanim kupil ja Orlen, majacy 30%.

          Nie zmienia to faktu, ze to z wielu perspektyw oczywista strata dla interesu Polski.

          • 0 0

      • a będzie właścicielem 50% koncernu, no i?

        • 0 1

    • farmazony piszesz (3)

      budowa giganta poprzez unicestwienie firmy z TOP 10 gospodarki w PL.....

      • 4 2

      • (2)

        Lotosu za pare lat i tak by nie było. W pandemi covid się nie utrzyma. W ciągu najbliższych lat będzie jeszcze wiele lockdownow. Spadnie drastycznie sprzedaż paliwa. Firmę czekałby upadek.

        • 2 8

        • konsumpcje za I kwartał każdego roku: rok 2021 ON 4,95 mln m3, benzyna 1,3 mln m3, w poprzednim 2020 roku było odpowiednio 4,92 mln i 1,4 mln a w 2018 przed pandemią 4,6 mln i 1,3 mln- Jak widać ON zużywamy coraz więcej a rynek benzyny nie załamał nawet wirus. Rynek rośnie od 2 do 7% rocznie (średnio około 5%)

          • 2 0

        • Rafinerie czekalby upadek?! Malpy pisza o ekonomii :) Dobrze, ze Lem nie dozyl, bo by umarl drugi raz :)

          • 4 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Kinga Stawicka

Dyrektor Sprzedaży Krajowej w firmie Marcopol Sp. z o.o. Producent Śrub - wiodącego producenta i...

Najczęściej czytane