• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

"Pilecki" z chińskiej stoczni wyruszy do Casablanki

VIK
5 maja 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
  • Ceremonia chrztu, ze względu na ograniczenia  wprowadzone w związku z pandemią COVID-19, odbyła się w Konsulacie Generalnym RP w Szanghaju.
  • Chińskiego właściciela C-P reprezentowali pracownicy biura w Szanghaju, w tym Zhu Denzhang, dyrektor generalny C-P w Szanghaju.
  • W stoczni podczas uroczystości chrztu statku byli przedstawiciele zarządu stoczni, a na mostku załoga z kapitanem Maciejem Mielko.

W chińskiej stoczni Chengxi Shipyard Co. Ltd. odbył się chrzest kolejnego statku zamówionego przez Chipolbrok. Statek otrzymał imię polskiego bohatera z czasów II wojny światowej - rotmistrza kawalerii Wojska Polskiego Witolda Pileckiego.



Statek Pilecki to jedna z jednostek heavy-lift multi-purpose przeznaczonych do przewozu różnego rodzaju ładunków, w tym o nietypowych gabarytach, budowanych w chińskiej stoczni dla Chipolbroku. Łącznie zamówiono cztery statki wielozadaniowe spełniające funkcję kontenerowca. Pierwszy z nich o nazwie Tai Xing został przekazany w grudniu ub. roku. Druga jednostka nazwana została na cześć polskiego poety, eseisty i dramaturga Zbigniewa Herberta i została przekazana w lutym tego roku.

M/V Pilecki po załadunku "project cargo" w Szanghaju wypłynie w swój dziewiczy rejs do Casablanki.

Ceremonia chrztu, ze względu na ograniczenia  wprowadzone w Szanghaju w związku z pandemią COVID-19, odbyła się zdalnie. Przedstawiciele armatora, stoczni, Polskiego Rejestru Statków - klasyfikatora jednostki, polskiej ambasady oraz załoga jednostki spotkali się więc online. W Konsulacie Generalnym RP w Szanghaju obecni byli: Konsul RP Marek Ciesielczuk, żona konsula, Beata Ciesielczuk, która została matką chrzestną statku oraz przedstawiciele polskiej strony Chipolbrok z Maciejem Łępickim, dyrektorem generalnym C-P w Szanghaju na czele. Chińskiego właściciela C-P reprezentowali pracownicy biura w Szanghaju, w tym Zhu Denzhang, dyrektor generalny C-P w Szanghaju. W stoczni Chengxi byli przedstawiciele zarządu stoczni, a na mostku statku załoga z kapitanem Maciejem Mielko.

M/V Pilecki, po załadunku "project cargo" w Szanghaju, wypłynie w swój dziewiczy rejs do Casablanki. M/V Pilecki, po załadunku "project cargo" w Szanghaju, wypłynie w swój dziewiczy rejs do Casablanki.

Wszystkie cztery to statki wielozadaniowe spełniające funkcję kontenerowca o nośności 62 000 DWT, mające prawie 200 m długości i 32,26 m szerokości. Koszt jednego szacowany jest przez nieoficjalne źródła i obserwatorów rynku na ok. 30 mln dolarów. Jednostki budowane są pod nadzorem dwóch towarzystw klasyfikacyjnych - Polskiego Rejestru Statków i DNV.

Po realizacji dalszych planów rozbudowy floty armator ma dysponować flotą 23 statków, w tym czterech statków wielozadaniowych o nośności po 64 tys. ton.

Chińsko-Polskie Towarzystwo Okrętowe Chipolbrok powstało w 1951 r. w celu ustanowienia połączenia drogą morską między portami chińskimi i polskimi. Spółka jest w 100 proc. własnością Polski i Chin, reprezentowanych przez ministerstwa odpowiedzialne za transport. Obydwaj udziałowcy spółki posiadają po 50 proc. udziałów. Chipolbrok jest najstarszym chińskim armatorem dalekomorskim i pierwszym przedsiębiorstwem z udziałem kapitału zagranicznego w Chińskiej Republice Ludowej. Przedsiębiorstwo ma siedzibę główną w Szanghaju i biuro w Gdyni.
VIK

Miejsca

Opinie (114) ponad 10 zablokowanych

  • cytuję "Statek Pilecki to jedna z jednostek heavy-lift" to nie prawda (1)

    heavy-lift to się mogą nazywać dźwigi pływające a nie statki jak potem napisali słusznie wielozadaniowe kontenerowce z dźwigami

    • 4 5

    • Ha,ha

      Pojęcia człowieku nie masz o czym piszesz.Kazdy statek o dźwigach powyżej 100-150 to właściwie już h/lift,te mają dźwigi 150 więc w tandemie mogą ładować sztuki do 300ton,jak najbardziej to heavy lifty

      • 0 0

  • I tak polski przemysł stoczniowy wstaje z kolan - tyłkiem do Polski a z rękoma w Chinach (8)

    • 16 7

    • (6)

      Wspolne interesy z krajem ktory ma najwiekszą gospodarke na swiecie? Jestem za, lepsze to niż z niemcami ktorzy utrzymują tu swoją partie - po, ktora niszczy konkurencyjne spólki dla niemiec jak stocznia Gdynia i Szczecin, a co korzystniejsze to im sprzedaje jak GPEC......piąta kolumna przez ktorą na te kolana upadliśmy...

      • 5 1

      • Kolana to wy wycieracie regularnie na pokaz. (2)

        I jak sobie pomyślę to wolę jednak wartości Europejskie, Niemieckie, aniżeli te czerwone partii przy korycie. Gdyby nie UE mały mściwy by raz dwa z Polski Kaczystan zrobił, republikę Rosyjską .
        Przecież oni i Orban od 7 lat realizują plan Moskwy

        • 4 5

        • (1)

          Gdyby nie PiS to przez te KOmunistyczne nieudolne rządy europejskiej partii ludowej mielibysmy tu federacje rosyjsko-niemiecką. Na szczescie PiS juz 5 lat temu załątwił realną obecność sił NATO w Polsce. Za tyfuska amerykanie nawet nie wiedzieli gdzie lezy Polska a teraz jestesmy głownym partnerem polnocno-atlantyckiego sojuszu i odwiedzają nas najważniejsci prezydenci i inne ważne osoby. "wartosci uni europejskie" wez mnie nie rozmieszaj one juz dawno umarly przez totalnych KOmuchow ktorzy tam zasiadają, kiedy ruscy zaatakowali ukraine w 2014 roku to oni z donaldem budowali sobie nord stream 2....Tylko PiS protestował! I skoncz z tym orbanem bo wszyscy widzieli kto całował sie bezposrednio z putinkiem....takie spotkania ma tylko z najlepszymi towarzyszami. Ciekawe w jakim języku tam gadali po niemiecku czy rosyjsku tfuuuu.......europejskie wartosci widac tez kiedy "niezalezna komisja donalda" daje Polsce specjalne wymagania zebysmy otrzymali nasze nalezne nam wsparcie ....ale obowiązuje ich wartosciowa polityka - - "Polske trzeba zagłodzić"

          • 3 4

          • Na szczęście byliśmy już w Nato i UE

            Kaczystanu by nie przyjeli

            • 2 2

      • To żadna tajemnica że pis mingi wolą komunistów. (2)

        • 3 4

        • (1)

          Ta i odebral wam KOmunistyczne emeryturki :)

          • 3 1

          • Przecież prezes ma emeryturę.

            Swoim nie zabrali. Dekomunizować to my ale nie nas.

            Towarzysz Piotrowicz

            • 1 4

    • Nie czepiaj się, bo statki mają patriotyczne nazwy ;)

      Nasi Stoczniowcy dziękują.

      • 0 0

  • (1)

    ,,towrzystwo okretowe" , cus"ci sie marynarki pomylily!!,ale na donalda tuska wiesz jak jadem pluc!!!

    • 7 8

    • O

      cieciu osobistym wspomnij i OFE. O pardon, jeszcze sędzia na telefon i TK. Sami swoi.

      • 1 3

  • smiech, zabilismy polskie stocznie, budujemy w chinach, z ktorymi mamy walczyc, bo usa tak nam kaze

    • 7 11

  • jakiś PISowski troll coś tu napisał o Tusku (nich zgadnę pewnie kowalski poseł...) (2)

    to dla przypomnienia kto sprzedał stocznię Gdańsk jak nie PIS?

    O promach z litości nie wspomnę...

    • 16 12

    • (1)

      I kogo teraz jest stocznia gdanska? Z litosci nie wspomne o tym jak tusk zniszczył stocznie Gdynia i uciekl do brukseli...

      • 3 1

      • wtórny analfabeta się odezwał

        • 0 2

  • PLO - kiedyś wiadomo potęga, teraz... kto tam wie, grunt że PISówka od puchu kieruje geszeftem

    Czy można dowiedzieć się ile statków zbudowało obecne PLO i w jakich stoczniach?

    Bo akurat Chipolbrok jak napisano jest tylko w 50% polskie, ale PLO raczej w100%

    • 16 5

  • Następny będzie Andrzej Sebastian

    • 2 1

  • A czy wiadomo pod jaką banderą będzie pływał ? (1)

    • 4 2

    • Liberyjską

      • 0 0

  • Nazwa bohatera polskiego " Pilecki" bardzo nie podoba się ani Niemcom ani Ruskim.

    Gdyby rządził Tusk , nie byłoby statku a tym bardziej z nazwą bohaterskiego Pileckiego .

    • 10 5

  • Trudno zrozumieć , że były stoczniowiec TW Bolek doprowadził do upadku stoczni (1)

    A Tusk , Lewandowski ............ doprowadzili do upadku PLO
    Gdyby rządzili Polska by upadła.

    • 12 10

    • Nie ma obawy, jedyne co mogą to trolować na necie jak kazali zresztą na ostatnim spędzie trzaskowskiego w Warszawie i pisać totalne brednie rodem ze ścieku GW. W tym momencie PiS ma poparcie niemal 40% i ogromną przewagę - Polsat Wydarzenia. Polacy nie są głupi i naiwni jak kiedyś ale na wybory trzeba oczywiście iść.

      • 3 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Andrzej Biernacki

Prezes zarządu Ekolan SA. W 1997 roku Andrzej Biernacki i firma EKOL powołali do życia EKOLAN. Ponad dziesięcioletnie doświadczenie założyciela Ekolanu w budownictwie mieszkaniowym (m. in.: zespół rezydencji Gdynia Hill, osiedle domów jednorodzinnych Wzgórze Bernadowo, pierwszy budynek apartamentowy w Trójmieście Villa Vert), a także rola pioniera na trójmiejskim rynku deweloperskim sprawiły, że Ekolan wyspecjalizował się w budownictwie mieszkaniowym.

Najczęściej czytane