• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

"Pilecki" z chińskiej stoczni wyruszy do Casablanki

VIK
5 maja 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
  • Ceremonia chrztu, ze względu na ograniczenia  wprowadzone w związku z pandemią COVID-19, odbyła się w Konsulacie Generalnym RP w Szanghaju.
  • Chińskiego właściciela C-P reprezentowali pracownicy biura w Szanghaju, w tym Zhu Denzhang, dyrektor generalny C-P w Szanghaju.
  • W stoczni podczas uroczystości chrztu statku byli przedstawiciele zarządu stoczni, a na mostku załoga z kapitanem Maciejem Mielko.

W chińskiej stoczni Chengxi Shipyard Co. Ltd. odbył się chrzest kolejnego statku zamówionego przez Chipolbrok. Statek otrzymał imię polskiego bohatera z czasów II wojny światowej - rotmistrza kawalerii Wojska Polskiego Witolda Pileckiego.



Statek Pilecki to jedna z jednostek heavy-lift multi-purpose przeznaczonych do przewozu różnego rodzaju ładunków, w tym o nietypowych gabarytach, budowanych w chińskiej stoczni dla Chipolbroku. Łącznie zamówiono cztery statki wielozadaniowe spełniające funkcję kontenerowca. Pierwszy z nich o nazwie Tai Xing został przekazany w grudniu ub. roku. Druga jednostka nazwana została na cześć polskiego poety, eseisty i dramaturga Zbigniewa Herberta i została przekazana w lutym tego roku.

M/V Pilecki po załadunku "project cargo" w Szanghaju wypłynie w swój dziewiczy rejs do Casablanki.

Ceremonia chrztu, ze względu na ograniczenia  wprowadzone w Szanghaju w związku z pandemią COVID-19, odbyła się zdalnie. Przedstawiciele armatora, stoczni, Polskiego Rejestru Statków - klasyfikatora jednostki, polskiej ambasady oraz załoga jednostki spotkali się więc online. W Konsulacie Generalnym RP w Szanghaju obecni byli: Konsul RP Marek Ciesielczuk, żona konsula, Beata Ciesielczuk, która została matką chrzestną statku oraz przedstawiciele polskiej strony Chipolbrok z Maciejem Łępickim, dyrektorem generalnym C-P w Szanghaju na czele. Chińskiego właściciela C-P reprezentowali pracownicy biura w Szanghaju, w tym Zhu Denzhang, dyrektor generalny C-P w Szanghaju. W stoczni Chengxi byli przedstawiciele zarządu stoczni, a na mostku statku załoga z kapitanem Maciejem Mielko.

M/V Pilecki, po załadunku "project cargo" w Szanghaju, wypłynie w swój dziewiczy rejs do Casablanki. M/V Pilecki, po załadunku "project cargo" w Szanghaju, wypłynie w swój dziewiczy rejs do Casablanki.

Wszystkie cztery to statki wielozadaniowe spełniające funkcję kontenerowca o nośności 62 000 DWT, mające prawie 200 m długości i 32,26 m szerokości. Koszt jednego szacowany jest przez nieoficjalne źródła i obserwatorów rynku na ok. 30 mln dolarów. Jednostki budowane są pod nadzorem dwóch towarzystw klasyfikacyjnych - Polskiego Rejestru Statków i DNV.

Po realizacji dalszych planów rozbudowy floty armator ma dysponować flotą 23 statków, w tym czterech statków wielozadaniowych o nośności po 64 tys. ton.

Chińsko-Polskie Towarzystwo Okrętowe Chipolbrok powstało w 1951 r. w celu ustanowienia połączenia drogą morską między portami chińskimi i polskimi. Spółka jest w 100 proc. własnością Polski i Chin, reprezentowanych przez ministerstwa odpowiedzialne za transport. Obydwaj udziałowcy spółki posiadają po 50 proc. udziałów. Chipolbrok jest najstarszym chińskim armatorem dalekomorskim i pierwszym przedsiębiorstwem z udziałem kapitału zagranicznego w Chińskiej Republice Ludowej. Przedsiębiorstwo ma siedzibę główną w Szanghaju i biuro w Gdyni.
VIK

Miejsca

Opinie (114) ponad 10 zablokowanych

  • Opinia wyróżniona

    Gdańsk (4)

    A powinien być zbudowany w stocznii gdańskiej ale nas odsunieto i nie mamy nic

    • 42 13

    • Taaa (2)

      Bajka , nie mamy technologii do takiej budowy , no chyba że cofniesz się w czasie , odsuniesz od okrągłego stołu wszystkich , albo do czasów gdy rządziła ,,po,, schowasz się w dildo i jak taki jeden rudy będzie na nim siadał jak co wieczór zwykł to wyskoczysz i zrobisz mu zdjęcie

      • 4 15

      • No przecież poprzedni PiS

        przekazał Stocznie Gdańską, Ukraińcom - tz. "biznesowi tego państwa" , mogli budować i co ??
        Mamy obecnie nie Stocznie Gdańską a "Cesarską" :))
        Natomiast najnowocześniejszą w Europie gdyńską stocznie wg. m.in. Izraelczyków zniszczył gdański polityk PO. A stoczniowców wysłał na kursy dla psich fryzjerów.

        • 15 8

      • Znawca

        Jak nie mamy technologi? Doki, dźwigi, huty? Taki statek to prosta konstrukcja, nie wymaga dużo.

        • 2 0

    • podziękuj PIS

      • 8 9

  • A Lewandowska co tam robi?

    • 7 0

  • Statk (2)

    Przewoźnika promowego Polferiess PO chciało sprzedać za 38 mln. zł., mimo że niedługo wcześniej armator kupił prom za 130 mln. zł. a w remont władował 30 mln. zł. A przecież miał kilka promów i był i jest rentowny.

    • 22 25

    • Ja słyszałem że za 3,8 ale różnie w mediach reżimowych podają (1)

      • 6 2

      • Warto by było przeanalizować...

        ...bilans spółki i wkład własny vs. kredyt na nowy prom.

        Nie mniej PIS-owców to przerasta. Oni jak kupują Passata na kredyt 8 lat, to już jest ich...

        • 6 2

  • (3)

    Sam pływałem w CP jako młody szczawik i trochę później ale czy jest się czym naprawdę chełpić że wybudowano nowy statek w reżimowej dyktaturze w świetle obecnej sytuacji politycznej

    • 5 4

    • No szczycą się że wybudowano w duchu parti i tych samych wartości. (2)

      Czerwoni czerwonym.

      1 sekretarz jarozbaw popiera

      • 0 4

      • (1)

        Pierwszy sekretarz byl 10 lat temu nazywał sie donald, teraz jego uczen rafal pokazał cenzure w Warszawie na finale PP, taka mala teleportacja do czasow KOmunistycznej platformy dla mlodszych co nie pamietają :) Cieszcie sie wolnościa kiedy mozna robic protest, marsz, z kazdej politycznej strony, bo wczesniej takie zgromadzenie wbrew lewackiej partii donalda byly rozganiane i strzelano z amunicji twardej, a prowokacje milicyjne byly na porządku dziennym. Teraz nawet takie blyskawice z lempard mogą sobie stac 10 godzin i obrażać Policje i nie widzą konsekwencji...Zapraszamy nieswiadomych do lektury licznych nagran z tamtych czasow:) W tym samym czasie obściskiwał sie z putinem na molo w Sopocie...

        • 5 0

        • Piłeś nie PiSz

          • 0 1

  • Najpierw (4)

    Smoleńsk i pretensje że samolot remontowali ruscy mordercy a teraz Pilecki powstaje w Chinach. Za chwilę bezie alfa bravo..

    • 2 5

    • I wina Tuska

      TVP

      • 1 2

    • (2)

      Marynarke wojenną donalda przeniesioną do Warszawy nic nie przebije. tusk juz swoje wie o katastrofie Smolenskiej,amietnie o tym rozmawial z putinem na molo w Sopocie.....

      • 3 1

      • PiS przeniósł do Radomia

        A krótki kazał bratu lądować. Miał w tym interes.
        Teraz ma dług wdzięczności i realizuje plan moskwy

        • 2 0

      • Pewnie koło międzynarodowego lotniska

        MON znalazł siedzibę dla Stoczni Marynarki Wojennej. Będzie nią Radom

        • 1 0

  • Pani w "białym" powinna inaczej pozować do zdjęcia. (7)

    To wygląda jakby musiał czym predzej do toalety. Taka serdeczna uwaga na przyszłość.

    • 20 7

    • ale ubrała mini i prezesowi się podoba :)

      • 10 0

    • Ale za to wyglada bardziej sexy. I to sie liczy.

      • 8 0

    • (2)

      Ludzie skąd w was tyle jadu... Pani jest najładniejsza na zdjęciu, jeśli Pani to czyta proszę się nie przejmować!

      • 5 0

      • Tak, bardzo proszę nie brać tego osobiście. (1)

        Jadu we mnie nie ma ani trochę ale musi Pani przyznać, że wygląda to niestosownie do okazji.

        • 1 0

        • Myślę że takie uwagi nic nie wnoszą, ja jako mężczyzna absolutnie nie zwróciłem uwagi żeby Pani źle stała, natomiast uważam że takie komentarze piszą albo zakompleksione i nieuprzejme kobiety albo ktoś kto Panią ze zdjęcia zna i jej nie lubi.

          • 0 0

    • A może musi pójść do toalety? Pewnych rzeczy nie da się przewidzieć

      • 5 0

    • Pani jest piękna i młoda to i znajdą się tacy co się muszą przyczepić

      • 1 4

  • Szkoda. Gdyby tusk nie (2)

    zlikwidował Polskich stoczni na POlecenie makreli w celu zniszczenia konkurencji dla niemieckich, mogli byśmy budować w Polsce. A tak, tereny wyprzedane deweloperce, zakłady roz....p...lone , fachowcy wyemigrowali, bo w tuskistanie nie szło żyć i pracować. 30% bezrobocia. Jedyne co oferowali doswiadczonym wieloletnim stoczniowcom, to kurs strzyżenia i manicure dla psów, albo emigracja. Odbudowa potencjału PO takim Armagedonie będzie trwała wiele lat.

    • 4 9

    • PiS zlikwidowało te w Gdańsku i Szczecinie

      Ostatnio w Świnoujściu też

      A prom 7 lat budują

      • 2 1

    • 7 lat przy korycie. Ile stoczni reaktywowali, ile zamknęli, ile rozkradli?

      PiS, PRL bis

      • 1 1

  • Nie

    W PL nie ma stoczniowców tylko banda roszczeniowych związkowców. Sam nie wiem gorsi z północy czy górnicy?

    • 1 1

  • My mamy patriotyczne nazwe statków, a stocznie chińskie je budują. (1)

    Cały PIS w skrócie.

    • 3 2

    • Mamy prawicowy ale czerwony bolszewicki rząd

      Czego nie rozumiesz?

      :)

      • 1 1

  • Opinia wyróżniona

    PIS-owcy wytłumaczcie mi proszę wreszcie swoją logikę. (2)

    Chipolbrok (C-P) jest spółką 50/50 polsko-chińską.

    C-P buduje i kupuje nową flotę w stoczniach chińskich, ale statki mają nasze patriotyczne nazwy.

    1/ Dla Was to jest OK i tak powinno to wyglądać ?
    2/ Co na to nasi Stoczniowcy ?
    3/ 50% udziału w C-P ma Skarb Państwa,, która jest już dawno obsadzona ludźmi z nadania obecnego Rządu. Tuska dawno nie ma przy władzy, a jego protegowani zostali wiele lat temu wyparci ze spółek Skarbu Państwa.

    To jak to się dzieje, że te statki nie są jeszcze budowane u nas ? Jakieś czary ?

    Proszę wytłumaczcie mi to "na chłopski rozum", bo nie rozumiem, chociaż chciałbym zagłosować na PIS, ale nie umiem tego logicznie sobie poukładać :(

    • 7 2

    • No wina Tuska

      Kowalski

      • 1 0

    • PiS i logika

      Dobre :D

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Artur Jadeszko

Od 2006 roku prezes zarządu ATC Cargo SA, spółki notowanej na NewConnect, alternatywnym systemie obrotu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Studiował na Wydziale Prawa Uniwersytetu Gdańskiego oraz Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Od początku kariery zawodowej związany z branżą TSL. Jako przewodniczący Komisji Celnej w Polskiej Izbie Spedycji i Logistyki był uczestnikiem wielu projektów realizowanych przy współudziale Izby Celnej w Gdyni oraz Ministerstwa Finansów. Jest...

Najczęściej czytane