- 1 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (66 opinii)
- 2 Zużywamy coraz więcej energii (116 opinii)
- 3 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (60 opinii)
- 4 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (118 opinii)
- 5 Gra Manor Lords światowym hitem (46 opinii)
- 6 Trzeci raz szukają prezesa Energi (87 opinii)
Statki Urzędu Morskiego w kawałkach. Trwa łączenie sekcji
Jednostki budowane w Gdańsku będą eksploatowane na torach podejściowych i na obszarze portów morskich w Gdańsku, Gdyni, Świnoujściu i Szczecinie.
Prawie 1,5 tys. ton stali zostanie użyte do zbudowania nowych statków wielozadaniowych, które powstają dla Urzędów Morskich w Szczecinie i w Gdyni, w gdańskiej stoczni Remontowa Shipbuilding. Trwa łączenie sekcji kadłuba pierwszej jednostki, której wodowanie planowane jest na czerwiec 2019 roku.
Kontrakt na budowę dwóch wielozadaniowych jednostek pływających dla Urzędów Morskich w Gdyni i Szczecinie podpisano w 2018 roku. Jednostki będą eksploatowane na torach podejściowych i na obszarze portów morskich w Gdańsku, Gdyni, Świnoujściu i Szczecinie. Inwestycja stanowi jeden z elementów budowy systemu poprawiającego dostępność portów od strony morza, wzrost bezpieczeństwa nawigacyjnego, a przez to wzrost konkurencyjności i prestiżu portów.
Obecnie trwają prace związane ze spawaniem i łączeniem ze sobą poszczególnych sekcji kadłuba pierwszej jednostki, a także kończy się cięcie blach na drugą jednostkę. W kwietniu 2019 roku nastąpi odbiór silników, natomiast wodowanie pierwszego kadłuba jest przewidziane na koniec czerwca lub początek lipca. Kolejnym etapem będzie montowanie nadbudówki oraz prace wykończeniowe i wyposażeniowe. Położenie stępki pod drugą jednostkę jest zaplanowane na początek marca.
Projekt "Nostri Maris - budowa dwóch wielozadaniowych jednostek pływających" jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności, w ramach Programu Operacyjnego "Infrastruktura i Środowisko" na lata 2014-2020. Każdy ze statków ma mieć długość całkowitą około 60 m i szerokość 12,8 m. Mają osiągać prędkość 15 węzłów i uciąg na palu na poziomie 40 ton. Jednostki będą pełnić funkcję lodołamaczy, służyć do wystawiania oznakowania nawigacyjnego, holowania statków, prowadzenia prac hydrograficznych i zwalczania rozlewów olejowych. Będą mogły również służyć jako jednostki o funkcjach ratowniczych i przeciwpożarowych, wspomagając w tych zadaniach inne służby. Wartość kontraktu na budowę jednostek wielozadaniowych to 213 mln 650 tys. zł. Ich odbiór jest planowany na czerwiec 2020 roku.
Miejsca
Opinie (62) 4 zablokowane
-
2019-02-25 09:02
A.P i P.D foreveer (1)
- 3 0
-
2019-02-25 20:31
ten drugi juz zwolniony?
a ten pierwszy dalej nogi na stole trzyma
- 1 0
-
2019-02-25 19:00
śmiech na sali spawać tam za 25 zł.
a dwie bramy dalej płacą na czas i dają 35 i ludzi brak ha.
ja tam wole rostock i co tydzień w domu za 70 zl...- 10 2
-
2019-02-25 10:24
dlaczego czekają ze stępką?
W Szczecinie kładzie się stępki jeszcze przed zrobieniem projektu....
- 45 3
-
2019-02-25 09:49
A ludzie na urlopach zagranica dorabiaja taka stocznia
- 22 4
-
2019-02-25 08:13
Kibic
Trzecia stocznia w Europie, 8 na świecie i pierwsza w galaktyce!!
- 31 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.