• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Statki linii G6 Alliance nie zawiną do DCT

Robert Kiewlicz
6 marca 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
W styczniu 2010 roku firmy Maersk i DCT ustanowiły regularne połączenie pomiędzy Dalekim Wschodem i Gdańskiem, obsługiwanym przez statki o pojemności 8 tys.TEU. Następnie w ramach pierwszego regularnego połączenia z Morzem Bałtyckim wprowadzono statki klasy E (do 15,5 tys.TEU). W styczniu 2010 roku firmy Maersk i DCT ustanowiły regularne połączenie pomiędzy Dalekim Wschodem i Gdańskiem, obsługiwanym przez statki o pojemności 8 tys.TEU. Następnie w ramach pierwszego regularnego połączenia z Morzem Bałtyckim wprowadzono statki klasy E (do 15,5 tys.TEU).

Statki G6 Alliance nie przypłyną w tym roku do gdańskiego terminalu kontenerowego DCT. Terminal zdecydował się nie podpisywać umów z przedstawicielami sześciu największych linii kontenerowych na świecie. Powodu takiego działania DCT jak na razie nie podaje. Nieoficjalnie mówi się o konkurencyjnej ofercie linii Maersk, która jest obecnie na etapie negocjacji.


Czy terminal DCT powinien „uzależniać” się od jednej linii żeglugowej?


Sześć największych linii kontenerowych na świecie powołało do życia porozumienie G6 Alliance w grudniu 2011 roku. Natomiast 27 lutego 2012 roku odbyło się w Zarządzie Morskiego Portu Gdańsk SA spotkanie z przedstawicielami sześciu linii kontenerowych (APL, Hyundai Merchant Marine, Mitsui OSK Lines, Hapag-Lloyd AG, Nippon Yusen Kaisha i Orient Overseas Container Line). Na spotkaniu ustalono, że już w połowie kwietnia tego roku strony podpiszą umowę o rejestracji regularnej kontenerowej linii oceanicznej z Azji do Gdańska. Do podpisania umowy jednak nie doszło. Zaskoczynie nie ukrywa Janusz Kasprowicz, rzecznik prasowy ZMPG.

- Do dnia dzisiejszego nie dostaliśmy żadnego pisma dotyczącego zmiany zamiarów G6 Alliance - mówi Kasprowicz. - Nie chcę tez komentować ewentualnych negocjacji z Maersk Line. O to trzeba zapytać się DCT.

- Mogę potwierdzić, że statki G6 Alliance nie zawiną do Gdańska - informuje nieoficjalnie osoba zorientowana w negocjacjach. - O powodach nie chcemy jednak na razie mówić. Czekamy na oficjalne stanowisko G6 w tej sprawie.

W ramach G6 Alliance przewidywano cotygodniowe zawinięcia statków powyżej 8 tys. TEU. Linia ta miała połączyć Port Gdańsk z Szanghajem, Ningbo, portami południowych Chin, Singapurem, Dżuddą, Hong Kongiem i Tangerem oraz Rotterdamem, Bremerhaven i Goeteborgiem. Dotychczas cześć armatorów z G6 utrzymywała stałe połączenia feederowe z Gdynią.

- Nie ukrywam, że cieszymy się z tego, że część armatorów wchodzących w skład G6 pozostanie w Gdyni - mówi Janusz Jarosiński, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia. - Co nie zmienia naszych planów inwestycyjnych. Obecnie nie zanurzenie jest najważniejsze, ale długość statków. Dlatego w pierwszej kolejności chcemy zagospodarować Nabrzeże Gościnne zobacz na mapie Gdyni. Drugim etapem jest oczywiście pogłębienie portu w Gdyni.

Miejsca

Opinie (99) 3 zablokowane

  • poczytali opinie na 3miasto o kolesiostwie i dość kiepskiej administracji i wymiękli

    • 3 2

  • Po co (1)

    Po co Zarząd Portu Gdańsk już 29.02 oficjalnie informuje o nowym projekcie, który to .... podpisze DCT? Tak się kończy szukanie sukcesów na sile! Jest to po prostu mało profesjonalne działanie.

    • 5 0

    • I DOBRZE

      Wcale nie ma co żałować ZARZĄDU PORTU GDAŃSK jak z takimi pajacami współpracować skoro zwolnili tylu ludzi po cichaczu TRÓJCA ŚWIĘTA Z DYREKCJI

      • 2 0

  • Niech się Jarosiński tak na zapas nie jara, bo wróble ćwierkają, że APL (1)

    chce zawijać do DCT niezależnie od G6, którego do DCT nie dopuścił Maersk.
    Jeśli APL dogada się z DCT (i Maerskiem?), to w Gdyni z tej szóstki pozostanie tylko Hapag-Lloyd.

    Niech Szczurek podwija rękawy i zasuwa z Jarosińskim szukać inwestora do budowy pirsu zewnętrznego bez oglądania się na zasiedziałe w Porcie towarzystwo wzajemnej adoracji, kopiące się po kostkach.

    • 11 5

    • 6 - 1 = 1 ???

      Skoro nawet APL będzie chciał (pomimo podpisanych już zobowiązań serwisowych w ramach G6) sam świadczyć serwis do Gdańska, to jeżeli prowodyrem obecnej blokady był MAERSK to już widzę jak się zgodzi na statek oceaniczny APL'a... Ale nawet gdyby tak się stało to 6-1 = 5, czyli poza HAPAGIEM, zarówno OOCL, NYK, MOL, HYUNDAI zostaną w Gdyni, no bo z tego co kojarzę, a kojarzę dobrze pływają obecnie wszyscy właśnie do Gdyni.

      Co do budowy kolejnego terminalu dla statków oceanicznych w Trójmieście... W Gdyni mleko się rozlało, szansa stracona, trzeba przestać płakać, zmodernizować to co jest i próbować się jak najlepiej wpasować w istniejącą sytuację, jak widać dynamicznie zmieniającą się, ale budować kolejny terminal? Chyba tylko po to, żeby było się czym chwalić i wiatr miał gdzie hulać, bo zarobić na siebie to nie zarobi i nawet Panowie Szczurek z Jarosińskim takiego jelenia nie upolują...

      • 0 0

  • Transport Week 6-8 marca 2012 (3)

    Pan Boris i Dominik zamilkli. No comments. G6 suspended. Stawki portowe to tylko zasłona dymna. Tak się dzieje jak marketing i bicie piany zderza się z operacyjnymi wymogami i realiami obsługi. Jakie window time frame wobec dyktatu MAE , który traktuje DCT jak swój defaultowy terminal - do przejęcia?Slot? Jaka obsługa ? Czym ? Slajdy DCT to kompilacja antycypacji - 6 suwnic STS(?), wirtualny obszar niczym lotnisko przy skromnym zakresie działania i dodatkowej dalbie dla oceanika? EUROPORT i Goodman to mrzonki. To miraż wizjonera i nic więcej. No ale to świetnie współgra z polityką rządzących i chciejstwem. Żenua. Wizjonerzy.

    • 12 4

    • powiało fachowcem (1)

      a po polsku, tak dla mniej kumatych ?

      • 3 2

      • Fachowiec? Wątpię.....jakiś stary teoretyk ....

        • 1 0

    • ???

      nic z tego nie rozumiem...... napisał to jakiś teoretyk - wykładowca

      • 0 0

  • heheh (1)

    Powiedzmy sobie szczerze DCT dało d**py i zapach pozostanie na lata.
    Z tym partnerem nikt już nie będzie chciał rozmawiać, niech sobie budują dodatkowe nabrzeża. Rosjanie w Kaliningradzie tylko na to czekali, teraz wybudują spokojnie terminal u siebie i wielki hub w Gdańsku ch... strzelił. Cały ładunek pójdzie tam gdzie taniej, a dla DCT-u liczy się tylko kasa.

    • 8 0

    • Kaliningrad mój mistrzu nie jest w Schengen.

      Nie rób jaj.

      • 1 0

  • Amator robi co chce z dct

    Nikt nie będzie mersk podskakiwal, i tak będzie

    • 4 0

  • Teraz mersk może kupic dat

    • 3 0

  • Ale

    o co chodzi!

    • 0 0

  • W dniu wczorajszym widziałem niebieski kontenerowiec Maersk w BCT... (1)

    • 5 4

    • bo MSC czarteruje ten statek od Maerska na tej linii

      • 0 0

  • Armatorzy dalej twierdzą że serwis G6 ma rotacje via Gdańsk DCT

    • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Marek Kamiński

Polski polarnik, podróżnik, żeglarz, autor książek, fotograf, przedsiębiorca. Właściciel firmy firmy Invena. Zajmuje się ona dystrybucją armatury i urządzeń przeznaczonych do wewnętrznych instalacji grzewczych i sanitarnych. Kamiński jest też założycielem Instytutu Marka Kamińskiego, Fundacji Marka Kamińskiego. Włada ośmioma językami obcymi: angielskim, niemieckim, włoskim, francuskim, hiszpańskim, norweskim, rosyjskim i japońskim.

Najczęściej czytane