- 1 Port Service: trwa szukanie nowego miejsca (146 opinii)
- 2 Samochodowiec pracujący dla wojska w Gdyni (88 opinii)
- 3 Terminal instalacyjny. Budowa w tym roku (50 opinii)
- 4 Dzwonią i straszą wysokimi cenami energii (138 opinii)
- 5 Rozpoczęto budowę promu dla Norwegów (60 opinii)
- 6 Zmiany w Grupie Baltic. Jest nowy zarząd (51 opinii)
Statki linii G6 Alliance nie zawiną do DCT
Statki G6 Alliance nie przypłyną w tym roku do gdańskiego terminalu kontenerowego DCT. Terminal zdecydował się nie podpisywać umów z przedstawicielami sześciu największych linii kontenerowych na świecie. Powodu takiego działania DCT jak na razie nie podaje. Nieoficjalnie mówi się o konkurencyjnej ofercie linii Maersk, która jest obecnie na etapie negocjacji.
Sześć największych linii kontenerowych na świecie powołało do życia porozumienie G6 Alliance w grudniu 2011 roku. Natomiast 27 lutego 2012 roku odbyło się w Zarządzie Morskiego Portu Gdańsk SA spotkanie z przedstawicielami sześciu linii kontenerowych (APL, Hyundai Merchant Marine, Mitsui OSK Lines, Hapag-Lloyd AG, Nippon Yusen Kaisha i Orient Overseas Container Line). Na spotkaniu ustalono, że już w połowie kwietnia tego roku strony podpiszą umowę o rejestracji regularnej kontenerowej linii oceanicznej z Azji do Gdańska. Do podpisania umowy jednak nie doszło. Zaskoczynie nie ukrywa Janusz Kasprowicz, rzecznik prasowy ZMPG.
- Do dnia dzisiejszego nie dostaliśmy żadnego pisma dotyczącego zmiany zamiarów G6 Alliance - mówi Kasprowicz. - Nie chcę tez komentować ewentualnych negocjacji z Maersk Line. O to trzeba zapytać się DCT.
- Mogę potwierdzić, że statki G6 Alliance nie zawiną do Gdańska - informuje nieoficjalnie osoba zorientowana w negocjacjach. - O powodach nie chcemy jednak na razie mówić. Czekamy na oficjalne stanowisko G6 w tej sprawie.
W ramach G6 Alliance przewidywano cotygodniowe zawinięcia statków powyżej 8 tys. TEU. Linia ta miała połączyć Port Gdańsk z Szanghajem, Ningbo, portami południowych Chin, Singapurem, Dżuddą, Hong Kongiem i Tangerem oraz Rotterdamem, Bremerhaven i Goeteborgiem. Dotychczas cześć armatorów z G6 utrzymywała stałe połączenia feederowe z Gdynią.
- Nie ukrywam, że cieszymy się z tego, że część armatorów wchodzących w skład G6 pozostanie w Gdyni - mówi Janusz Jarosiński, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia. - Co nie zmienia naszych planów inwestycyjnych. Obecnie nie zanurzenie jest najważniejsze, ale długość statków. Dlatego w pierwszej kolejności chcemy zagospodarować Nabrzeże Gościnne . Drugim etapem jest oczywiście pogłębienie portu w Gdyni.
Miejsca
Opinie (99) 3 zablokowane
-
2012-03-06 14:41
Za ten wyzysk pracownikow
najwyzej co kuter powinien do DCT wplywac.KonDonek to tak szumnie otwierał.
- 14 10
-
2012-03-06 14:46
Gdańsk od sprowadzenia Sony i Reutersa zrobił największą przysługę Gdyni. (8)
- 6 3
-
2012-03-06 14:57
no, no. A może Maersk'a do Gdyni sprowadził? (7)
i jeszcze inne przysługi inestycyjne???/
- 5 2
-
2012-03-06 15:17
Sony i Reutersa sprowadził InvestGda, jeżeli nie wierzysz to sobie sprawdź (5)
- 2 3
-
2012-03-06 16:07
ale w Gdańsku nie było tak ok (3)
no i Sony oraz Reuters wybrali Gdynie. Bo liczy sie kasa, czyli dobra lokalizacja, dobra komunikacja, dobre otoczenie biznesu. czyli GDYNIA!
- 5 11
-
2012-03-06 17:21
Chodziło o wolne powierzchnie biurowe. Gdańsk mógł skierować ich do innego miasta, ale polecił Gdynię (2)
Jeżeli jest dobra komunikacja, dobre otoczenie w Gdyni to czemu budynek w Łużyckiej stoi pusty, a obecnie nie jest realizowana żadna inwestycja biurowa w Gdyni?
- 6 2
-
2012-03-06 18:02
Bo czeka na Ciebie przedsiębiorco roku :):)
- 1 2
-
2012-03-06 22:16
budynek jest do kupienia w Cannes
od dzisiaj;)
- 1 0
-
2012-03-06 18:20
To tylko wstyd dla Gdańska
że o Gdańsku nawet nie chcieli myśleć, pewnie jak nie Gdynię to wybraliby Elbląg albo Słupsk
- 3 1
-
2012-03-06 15:24
NO WŁAŚNIE, NIE WIERZYSZ TO SOBIE SPRAWDŹ :):) HIHIHIHI
- 1 0
-
2012-03-06 14:47
hahahahahah !!! no to DCT popalilo za soba wszystkie mosty, a przynajmniej sześć. (3)
A teraz Maersk bedzie mógł sobie ządac 5 $ za THC, grozac odejsciem, hahahahaha !!
- 19 7
-
2012-03-06 14:50
Co cię tak bawi? (1)
- 1 7
-
2012-03-06 17:47
frajerstwo DCT
- 1 4
-
2012-03-06 14:52
popieram hahahahahaha
- 6 3
-
2012-03-06 16:52
Zaskoczynie nie ukrywa Janusz Kasprowicz, rzecznik prasowy ZMPG.
Brak bezpieczeństwa = brak połączeń
- 1 2
-
2012-03-06 16:59
"Na spotkaniu ustalono, że już w połowie kwietnia tego roku strony podpiszą umowę o rejestracji regularnej kontenerowej linii oceanicznej z Azji do Gdańska. Do podpisania umowy jednak nie doszło."
To ja się pytam, jaki mamy teraz miesiąc?- 3 0
-
2012-03-06 17:30
no i dobrze, teraz nikt juz z DCT nigdy nie bedzie rozmawial... poza Maerskiem
DCT moze sie juz sprzedac Maerskowi. I tak DCT juz teraz wymieka, a serwis coraz gorszy wiec dobrze sie stalo. Po co sobie robic obciach na DCT.
- 9 6
-
2012-03-06 17:31
ha ha ha i bardzo dobrze się tak stało...
jeszcze trochę a z wielkiego DCT ucieknie Maersk i wtedy jędrek wyleci na zbity pysk tam gdzie jego miejsce :))))
- 4 8
-
2012-03-06 17:37
Zaskoczynie nie ukrywa
Z zaskoczenia?
- 0 0
-
2012-03-06 17:59
Wydział propagandy w Gdyni pierdzi (1)
- 4 3
-
2012-03-06 18:03
sra i drobi :):)
- 2 0
-
2012-03-06 18:06
Grajter Joanno, urodzona w Gdańsku
Nie idźcie tą drogą, nie idźcie ! Parafraza z idola AK.
- 2 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.