• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Statki linii G6 Alliance nie zawiną do DCT

Robert Kiewlicz
6 marca 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
W styczniu 2010 roku firmy Maersk i DCT ustanowiły regularne połączenie pomiędzy Dalekim Wschodem i Gdańskiem, obsługiwanym przez statki o pojemności 8 tys.TEU. Następnie w ramach pierwszego regularnego połączenia z Morzem Bałtyckim wprowadzono statki klasy E (do 15,5 tys.TEU). W styczniu 2010 roku firmy Maersk i DCT ustanowiły regularne połączenie pomiędzy Dalekim Wschodem i Gdańskiem, obsługiwanym przez statki o pojemności 8 tys.TEU. Następnie w ramach pierwszego regularnego połączenia z Morzem Bałtyckim wprowadzono statki klasy E (do 15,5 tys.TEU).

Statki G6 Alliance nie przypłyną w tym roku do gdańskiego terminalu kontenerowego DCT. Terminal zdecydował się nie podpisywać umów z przedstawicielami sześciu największych linii kontenerowych na świecie. Powodu takiego działania DCT jak na razie nie podaje. Nieoficjalnie mówi się o konkurencyjnej ofercie linii Maersk, która jest obecnie na etapie negocjacji.


Czy terminal DCT powinien „uzależniać” się od jednej linii żeglugowej?


Sześć największych linii kontenerowych na świecie powołało do życia porozumienie G6 Alliance w grudniu 2011 roku. Natomiast 27 lutego 2012 roku odbyło się w Zarządzie Morskiego Portu Gdańsk SA spotkanie z przedstawicielami sześciu linii kontenerowych (APL, Hyundai Merchant Marine, Mitsui OSK Lines, Hapag-Lloyd AG, Nippon Yusen Kaisha i Orient Overseas Container Line). Na spotkaniu ustalono, że już w połowie kwietnia tego roku strony podpiszą umowę o rejestracji regularnej kontenerowej linii oceanicznej z Azji do Gdańska. Do podpisania umowy jednak nie doszło. Zaskoczynie nie ukrywa Janusz Kasprowicz, rzecznik prasowy ZMPG.

- Do dnia dzisiejszego nie dostaliśmy żadnego pisma dotyczącego zmiany zamiarów G6 Alliance - mówi Kasprowicz. - Nie chcę tez komentować ewentualnych negocjacji z Maersk Line. O to trzeba zapytać się DCT.

- Mogę potwierdzić, że statki G6 Alliance nie zawiną do Gdańska - informuje nieoficjalnie osoba zorientowana w negocjacjach. - O powodach nie chcemy jednak na razie mówić. Czekamy na oficjalne stanowisko G6 w tej sprawie.

W ramach G6 Alliance przewidywano cotygodniowe zawinięcia statków powyżej 8 tys. TEU. Linia ta miała połączyć Port Gdańsk z Szanghajem, Ningbo, portami południowych Chin, Singapurem, Dżuddą, Hong Kongiem i Tangerem oraz Rotterdamem, Bremerhaven i Goeteborgiem. Dotychczas cześć armatorów z G6 utrzymywała stałe połączenia feederowe z Gdynią.

- Nie ukrywam, że cieszymy się z tego, że część armatorów wchodzących w skład G6 pozostanie w Gdyni - mówi Janusz Jarosiński, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia. - Co nie zmienia naszych planów inwestycyjnych. Obecnie nie zanurzenie jest najważniejsze, ale długość statków. Dlatego w pierwszej kolejności chcemy zagospodarować Nabrzeże Gościnne zobacz na mapie Gdyni. Drugim etapem jest oczywiście pogłębienie portu w Gdyni.

Miejsca

Opinie (99) 3 zablokowane

  • Za ten wyzysk pracownikow

    najwyzej co kuter powinien do DCT wplywac.KonDonek to tak szumnie otwierał.

    • 14 10

  • Gdańsk od sprowadzenia Sony i Reutersa zrobił największą przysługę Gdyni. (8)

    • 6 3

    • no, no. A może Maersk'a do Gdyni sprowadził? (7)

      i jeszcze inne przysługi inestycyjne???/

      • 5 2

      • Sony i Reutersa sprowadził InvestGda, jeżeli nie wierzysz to sobie sprawdź (5)

        • 2 3

        • ale w Gdańsku nie było tak ok (3)

          no i Sony oraz Reuters wybrali Gdynie. Bo liczy sie kasa, czyli dobra lokalizacja, dobra komunikacja, dobre otoczenie biznesu. czyli GDYNIA!

          • 5 11

          • Chodziło o wolne powierzchnie biurowe. Gdańsk mógł skierować ich do innego miasta, ale polecił Gdynię (2)

            Jeżeli jest dobra komunikacja, dobre otoczenie w Gdyni to czemu budynek w Łużyckiej stoi pusty, a obecnie nie jest realizowana żadna inwestycja biurowa w Gdyni?

            • 6 2

            • Bo czeka na Ciebie przedsiębiorco roku :):)

              • 1 2

            • budynek jest do kupienia w Cannes

              od dzisiaj;)

              • 1 0

        • To tylko wstyd dla Gdańska

          że o Gdańsku nawet nie chcieli myśleć, pewnie jak nie Gdynię to wybraliby Elbląg albo Słupsk

          • 3 1

      • NO WŁAŚNIE, NIE WIERZYSZ TO SOBIE SPRAWDŹ :):) HIHIHIHI

        • 1 0

  • hahahahahah !!! no to DCT popalilo za soba wszystkie mosty, a przynajmniej sześć. (3)

    A teraz Maersk bedzie mógł sobie ządac 5 $ za THC, grozac odejsciem, hahahahaha !!

    • 19 7

    • Co cię tak bawi? (1)

      • 1 7

      • frajerstwo DCT

        • 1 4

    • popieram hahahahahaha

      • 6 3

  • Zaskoczynie nie ukrywa Janusz Kasprowicz, rzecznik prasowy ZMPG.

    Brak bezpieczeństwa = brak połączeń

    • 1 2

  • "Na spotkaniu ustalono, że już w połowie kwietnia tego roku strony podpiszą umowę o rejestracji regularnej kontenerowej linii oceanicznej z Azji do Gdańska. Do podpisania umowy jednak nie doszło."
    To ja się pytam, jaki mamy teraz miesiąc?

    • 3 0

  • no i dobrze, teraz nikt juz z DCT nigdy nie bedzie rozmawial... poza Maerskiem

    DCT moze sie juz sprzedac Maerskowi. I tak DCT juz teraz wymieka, a serwis coraz gorszy wiec dobrze sie stalo. Po co sobie robic obciach na DCT.

    • 9 6

  • ha ha ha i bardzo dobrze się tak stało...

    jeszcze trochę a z wielkiego DCT ucieknie Maersk i wtedy jędrek wyleci na zbity pysk tam gdzie jego miejsce :))))

    • 4 8

  • Zaskoczynie nie ukrywa

    Z zaskoczenia?

    • 0 0

  • Wydział propagandy w Gdyni pierdzi (1)

    • 4 3

    • sra i drobi :):)

      • 2 0

  • Grajter Joanno, urodzona w Gdańsku

    Nie idźcie tą drogą, nie idźcie ! Parafraza z idola AK.

    • 2 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Ciechowicz

Wiceprezes Agencji Rozwoju Pomorza. Nadzoruje prace Regionalnej Instytucji Finansującej, Działu Promocji oraz Centrum Obsługi Inwestora. Wcześniej pełnił funkcję wicedyrektora Departamentu Programów Regionalnych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego. Współtwórca struktur wdrażania i zarządzania Funduszami Europejskimi na poziomie regionu. Współnadzorował realizację Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego w województwie pomorskim w latach 2004 - 2006, w ramach...

Najczęściej czytane