• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Statki linii G6 Alliance nie zawiną do DCT

Robert Kiewlicz
6 marca 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
W styczniu 2010 roku firmy Maersk i DCT ustanowiły regularne połączenie pomiędzy Dalekim Wschodem i Gdańskiem, obsługiwanym przez statki o pojemności 8 tys.TEU. Następnie w ramach pierwszego regularnego połączenia z Morzem Bałtyckim wprowadzono statki klasy E (do 15,5 tys.TEU). W styczniu 2010 roku firmy Maersk i DCT ustanowiły regularne połączenie pomiędzy Dalekim Wschodem i Gdańskiem, obsługiwanym przez statki o pojemności 8 tys.TEU. Następnie w ramach pierwszego regularnego połączenia z Morzem Bałtyckim wprowadzono statki klasy E (do 15,5 tys.TEU).

Statki G6 Alliance nie przypłyną w tym roku do gdańskiego terminalu kontenerowego DCT. Terminal zdecydował się nie podpisywać umów z przedstawicielami sześciu największych linii kontenerowych na świecie. Powodu takiego działania DCT jak na razie nie podaje. Nieoficjalnie mówi się o konkurencyjnej ofercie linii Maersk, która jest obecnie na etapie negocjacji.


Czy terminal DCT powinien „uzależniać” się od jednej linii żeglugowej?


Sześć największych linii kontenerowych na świecie powołało do życia porozumienie G6 Alliance w grudniu 2011 roku. Natomiast 27 lutego 2012 roku odbyło się w Zarządzie Morskiego Portu Gdańsk SA spotkanie z przedstawicielami sześciu linii kontenerowych (APL, Hyundai Merchant Marine, Mitsui OSK Lines, Hapag-Lloyd AG, Nippon Yusen Kaisha i Orient Overseas Container Line). Na spotkaniu ustalono, że już w połowie kwietnia tego roku strony podpiszą umowę o rejestracji regularnej kontenerowej linii oceanicznej z Azji do Gdańska. Do podpisania umowy jednak nie doszło. Zaskoczynie nie ukrywa Janusz Kasprowicz, rzecznik prasowy ZMPG.

- Do dnia dzisiejszego nie dostaliśmy żadnego pisma dotyczącego zmiany zamiarów G6 Alliance - mówi Kasprowicz. - Nie chcę tez komentować ewentualnych negocjacji z Maersk Line. O to trzeba zapytać się DCT.

- Mogę potwierdzić, że statki G6 Alliance nie zawiną do Gdańska - informuje nieoficjalnie osoba zorientowana w negocjacjach. - O powodach nie chcemy jednak na razie mówić. Czekamy na oficjalne stanowisko G6 w tej sprawie.

W ramach G6 Alliance przewidywano cotygodniowe zawinięcia statków powyżej 8 tys. TEU. Linia ta miała połączyć Port Gdańsk z Szanghajem, Ningbo, portami południowych Chin, Singapurem, Dżuddą, Hong Kongiem i Tangerem oraz Rotterdamem, Bremerhaven i Goeteborgiem. Dotychczas cześć armatorów z G6 utrzymywała stałe połączenia feederowe z Gdynią.

- Nie ukrywam, że cieszymy się z tego, że część armatorów wchodzących w skład G6 pozostanie w Gdyni - mówi Janusz Jarosiński, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia. - Co nie zmienia naszych planów inwestycyjnych. Obecnie nie zanurzenie jest najważniejsze, ale długość statków. Dlatego w pierwszej kolejności chcemy zagospodarować Nabrzeże Gościnne zobacz na mapie Gdyni. Drugim etapem jest oczywiście pogłębienie portu w Gdyni.

Miejsca

Opinie (99) 3 zablokowane

  • Gdańsk od sprowadzenia Sony i Reutersa zrobił największą przysługę Gdyni. (8)

    • 6 3

    • no, no. A może Maersk'a do Gdyni sprowadził? (7)

      i jeszcze inne przysługi inestycyjne???/

      • 5 2

      • Sony i Reutersa sprowadził InvestGda, jeżeli nie wierzysz to sobie sprawdź (5)

        • 2 3

        • ale w Gdańsku nie było tak ok (3)

          no i Sony oraz Reuters wybrali Gdynie. Bo liczy sie kasa, czyli dobra lokalizacja, dobra komunikacja, dobre otoczenie biznesu. czyli GDYNIA!

          • 5 11

          • Chodziło o wolne powierzchnie biurowe. Gdańsk mógł skierować ich do innego miasta, ale polecił Gdynię (2)

            Jeżeli jest dobra komunikacja, dobre otoczenie w Gdyni to czemu budynek w Łużyckiej stoi pusty, a obecnie nie jest realizowana żadna inwestycja biurowa w Gdyni?

            • 6 2

            • budynek jest do kupienia w Cannes

              od dzisiaj;)

              • 1 0

            • Bo czeka na Ciebie przedsiębiorco roku :):)

              • 1 2

        • To tylko wstyd dla Gdańska

          że o Gdańsku nawet nie chcieli myśleć, pewnie jak nie Gdynię to wybraliby Elbląg albo Słupsk

          • 3 1

      • NO WŁAŚNIE, NIE WIERZYSZ TO SOBIE SPRAWDŹ :):) HIHIHIHI

        • 1 0

  • GCT, BCT spadl pewnie kamien z serca (4)

    • 12 2

    • A spadł ale teraz będą dyktować warunki uciekinierom :):) (1)

      • 0 2

      • nie bądź śmieszny - szampanem i kawiorem...

        ...ich przywitają :)

        • 0 0

    • do czasu... (1)

      • 4 1

      • Wszystko jest do czasu !!!!!

        • 4 1

  • Może mi ktoś znający temat podać ile zarabiają ludzie prowadzący te największe suwnice w DCT ? (11)

    Oczywiście na rękę. I za ile godzin miesięcznie.

    Nie wiem czy warto zmieniać pracę, ale morze kusi.

    • 1 13

    • xc

      wcześniej gdzi pracowałeś nasza cela pl ?

      • 0 0

    • co do kasy w DCT to ... (1)

      ludzie jeżdżący na suwnicach STS nie zarabiaja zbyt dobrze bo za 210 godzin ledwo ledwo 3900 zł . A plecy bolą bo wygientym przez pare godzin jak paragraf trzeba siedziec i zero wdziecznosci ze strony kierownictwa DCT za ciężką prace :(((

      • 2 1

      • ... brutto

        • 1 0

    • suwnicowy

      kolego to co się zarabia są stawki najniższej krajowej jak mają 2800 zł !!!!!!!!!!!!!!!!

      • 0 0

    • No ok, dzięki za info, bez rewelacji jak widzę.

      3 tysiące to mam u siebie bez nadgodzin. Ale widok jednak gorszy.

      • 4 2

    • (1)

      Żeby, załapać się na robotę na tej dużej suwnicy ludzie czekają tam przynajmniej 2 lata, a i tak nie ma gwarancji, że kiedykolwiek przejdziesz na to stanowisko.

      • 5 0

      • WOW to chyba tylko dla tego widoku :):)

        A przypomnij ile lat ma DCT? bo jak przynajmniej 2 lata czekają to jak na razie chyba żdnej zmiany nie było :):)

        • 1 3

    • siedz na południu na tej swojej małej suwnicy !!!!!

      • 4 1

    • witam

      oj słabo płacą , na ręke masz jakieś 2 500 :/ nie polecam dct, słaby klimat sie zrobił

      • 4 4

    • Zależy jaka masz pracę!!!! 3 tys na rekę !!!! ale nawet tam potrzebne są znajomości :):)

      • 6 1

    • Z tego co słyszałem warto

      • 2 3

  • Po co (1)

    Po co Zarząd Portu Gdańsk już 29.02 oficjalnie informuje o nowym projekcie, który to .... podpisze DCT? Tak się kończy szukanie sukcesów na sile! Jest to po prostu mało profesjonalne działanie.

    • 5 0

    • I DOBRZE

      Wcale nie ma co żałować ZARZĄDU PORTU GDAŃSK jak z takimi pajacami współpracować skoro zwolnili tylu ludzi po cichaczu TRÓJCA ŚWIĘTA Z DYREKCJI

      • 2 0

  • poczytali opinie na 3miasto o kolesiostwie i dość kiepskiej administracji i wymiękli

    • 3 2

  • Problem będzie się powtarzał bo dzisiaj nie ma kompetentnych menedżerów, którzy wyprowadzą Gdynię w morze? (9)

    a to co czytam to w jakimś sensie pomoc chorej Gdyni. Dzisiaj w jakimś sensie Gdańsk z balastował na korzyść Gdyni, a co będzie jutro?

    Fakt, że władze miasta, przedstawiając swoją wspaniałą wizję rozwoju Gdyni, czynią to w formie ograniczonej, zapominając o porcie i stoczniach - choć mają na te firmy niewielki wpływ. Może to się powoli zmieni bo nawet w ofercie inwestycyjnej do Cannes widać już (Port, Stocznie"NAUTA",d.Dalmor i innych), Fakt, że Gdynię dotknęła największa tragedia ostatnich lat Likwidacja ogromnej ilości gospodarki morskiej. No wiadomo tu nie zawinił Samorząd Gdyni, go robił co mógł, a że w "partjnackim kraju" niewiele może pozostało pokazywanie tylko piękna miasta, bez większego otwierania go na morze, bo znowu w Partyjnym Kraju to się nie spodoba. Wydaje mi się, że ta sytuacja spowodowała fakt odwrócenia się od morza. Gdzie przecież cały świat potrafi z niego korzystać a my niestety nie. Przez taką politykę rządu i podpisanymi z Unią ograniczeniami zwija się flota, rybołówstwo czy stocznie, wszystko staje się nieopłacalne, podczas gdy inni na tym naprawdę zarabiają? Tylko inni widać mają w rządach kompetentne osoby, które widzą co podpisują. Więc w tej sytuacji, czy jest szansa na rozwój portu w Gdyni?
    Moim zdaniem jest!
    Tylko zaraz stawiam następne, czy jest na to chęć i przyzwolenie wiodącej partii?
    Bo kto ma ten rozwój koordynować i kreować? Sam Eugeniusz Kwiatkowski, opracowując koncepcję rozwoju handlu morskiego i budowy portu w Gdyni, był ministrem przemysłu i handlu dziś mamy Ministra Transportu, który w jakim sensie temat zna, ponieważ jest absolwentem Akademii Morskiej, tylko czy posłuszeństwo polityczne nie weżnie góry nad gospodarką?

    Moim zdaniem ten węzeł gordyjski trzeba przeciąć w ramach dobra Gdyni i Gdańska, abyśmy się stali liderem nie tylko na Bałtyku więc nie likwidacja pirsów SMW a śmiały projekt budowy PIRSU WYSPY jako portu zewnętrznego i połączenie go do Nabrzeża. Bowiem dziś się rozgrywa wojenkę a jeśli tego nie wykonamy jak podaje wyżej będziemy mieli wojnę, ponieważ znamy zamiary sąsiednich krajów.

    • 14 20

    • oj za dużo czytania...tu musza byc komentarze petardy a nie prace mgr (4)

      • 16 0

      • "Gdynia Portem Głębokowodnym"

        tam jest więcej bezstronnego

        • 7 0

      • To pewnie sama Joanna pisala z UM

        • 6 4

      • no faktycznie (1)

        kiedyś do Yogina ze świtą zawitał wielki król, a że asceta żył w pieczarze mniej niż skromnie. Król pytał o powodzenie jego misji, Yogin spuścił wzrok , a CISZA - była drogą mądrości prowadzącą do siebie.

        Idąc dalej tym Twoim tokiem myśli, najlepiej komentują Ci co nic tu nie piszą. Znak dla mnie jest oczywisty, abym się wyłączył . Może i prawda, bo już Kopernik ......

        • 3 9

        • ehhh, popisalbym wiecej ale lece na autobus!:)

          • 3 0

    • Za długie,pisz krócej i zwięzlej (2)

      • 8 0

      • słowotok to jego znak firmowy (1)

        do tego zwykle bezsensowny

        • 8 0

        • dokładnie tradycyjnie bredzi, szkoda czasu na czytanie tych bzdur, pare razy się skusiłem i żałuję

          • 5 2

    • jest bezstronny - jest minusik

      oczywiście bez czytania

      • 5 4

  • Grajter Joanno, urodzona w Gdańsku

    Nie idźcie tą drogą, nie idźcie ! Parafraza z idola AK.

    • 2 3

  • Wydział propagandy w Gdyni pierdzi (1)

    • 4 3

    • sra i drobi :):)

      • 2 0

  • hahahahahah !!! no to DCT popalilo za soba wszystkie mosty, a przynajmniej sześć. (3)

    A teraz Maersk bedzie mógł sobie ządac 5 $ za THC, grozac odejsciem, hahahahaha !!

    • 19 7

    • Co cię tak bawi? (1)

      • 1 7

      • frajerstwo DCT

        • 1 4

    • popieram hahahahahaha

      • 6 3

  • Zaskoczynie nie ukrywa

    Z zaskoczenia?

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Ciechowicz

Wiceprezes Agencji Rozwoju Pomorza. Nadzoruje prace Regionalnej Instytucji Finansującej, Działu Promocji oraz Centrum Obsługi Inwestora. Wcześniej pełnił funkcję wicedyrektora Departamentu Programów Regionalnych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego. Współtwórca struktur wdrażania i zarządzania Funduszami Europejskimi na poziomie regionu. Współnadzorował realizację Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego w województwie pomorskim w latach 2004 - 2006, w ramach...

Najczęściej czytane