- 1 Port Service: trwa szukanie nowego miejsca (140 opinii)
- 2 Samochodowiec pracujący dla wojska w Gdyni (88 opinii)
- 3 Terminal instalacyjny. Budowa w tym roku (48 opinii)
- 4 Dzwonią i straszą wysokimi cenami energii (136 opinii)
- 5 Rozpoczęto budowę promu dla Norwegów (60 opinii)
- 6 Zmiany w Grupie Baltic. Jest nowy zarząd (51 opinii)
Stena Line wprowadza trzeci prom
Flota Stena Line na linii Gdynia-Karlskrona powiększy się o kolejną jednostkę. Trzeci statek ma zaspokoić rosnący popyt na przewozy frachtowe na tej trasie, ale znajdzie się też miejsce dla pasażerów. Pierwsze wyjście promu z Gdyni w ramach nowego połączenia planowane jest na 8 lipca.
Na tej "nowej" linii pływać będzie prom wyczarterowany od siostrzanej firmy Stena RoRo. Będzie operować pod nazwą "Stena Alegra". Jego dotychczasowa nazwa to "Norman Trader". Jest on statkiem typu RoPax (frachtowo-pasażerski) zbudowanym w 1998 roku. Kolejny prom ma zwiększyć pojemność frachtową linii Gdynia-Karlskrona o 20 proc. w pierwszej fazie. "Stena Alegr"a będzie wypływać z Gdyni i Karlskrony trzy razy w tygodniu. W przyszłości istnieje możliwość rozbudowania rozkładu rejsów tego statku i tym samym uzyskania dodatkowej pojemności frachtowej tej linii. "Stena Vision" i "Stena Spirit" będą kursować zgodnie z dotychczasowym rozkładem rejsów.
- Cieszę się, że możemy zaoferować rozkład rejsów uwzględniający trzeci statek. Ruch na naszej linii rósł wyraźnie w ostatnich latach. Potrzeba większej pojemności ładunkowej była oczywista, ponieważ już od dłuższego czasu pływaliśmy z pełnym pokładem samochodowym. Teraz możemy poprawić obsługę zarówno naszych klientów towarowych i turystów, oferując im więcej wypłynięć - mówi Tony Michaelsen, dyrektor linii Gdynia-Karlskrona.
W roku 2012 liczba jednostek frachtowych (ciężarówki, naczepy itp.) przewiezionych na linii Gdynia-Karlskrona wzrosła o 7 proc., a liczba samochodów osobowych o 9 proc. w porównaniu do roku poprzedniego. Tendencja rosnąca utrzymuje się nadal. W pierwszym kwartale 2013 liczba przewiezionych jednostek frachtowych wzrosła o 11 proc., a liczba samochodów osobowych o 8 proc. w porównaniu do pierwszego kwartału roku 2012.
- Rozwój gospodarczy w Polsce i Europie Wschodniej jest bardzo dobry, a my wierzymy, że zarówno liczba przewiezionych ładunków jak i podróży prywatnych między Polską a Szwecją będzie wzrastać. Rozwiązanie z trzecim statkiem, który będzie kursował wraz ze "Stena Vision" i "Stena Spirit" na linii Gdynia-Karlskrona jest optymalne, a "Stena Alegra" idealnie uzupełnia ofertę tych dwóch statków - powiedział Michael McGrath, dyrektor ds. operacyjnych w Stena Line.
Stena Line współpracuje z gdyńskim portem już od 1995 roku, kiedy to w maju w swój pierwszy rejs z Karlskrony do Gdyni wyruszył prom "Lion Queen". Dziś promy na trasie Gdynia-Karlskrona kursują codziennie. Baza promowa zlokalizowana jest przy Nabrzeżu Helskim II , przy Basenie VIII. Jednak za kilka lat w gdyńskim porcie ma już działać nowy terminal promowy przy Nabrzeżu Polskim . Ma być gotowy w 2016 roku, a jego budowa pochłonie 120 mln zł.
Miejsca
Opinie (38) 7 zablokowanych
-
2013-06-01 21:10
Ceny w tzw. duty free rzeczywiście z kosmosu (2)
- 4 1
-
2013-06-01 21:13
chyba Ci sie pomyliło z rejsami do Rosji.
Od kiedy niby wewnątrz UE miały by być zwolnienia z podatku ?!- 2 1
-
2013-06-03 14:24
Weszło UE, naklejki na sklepie zostały.
Ciekawe, kto się jeszcze na to łapie.- 1 0
-
2013-06-01 23:38
Pele:
- Chcę jechać do Szwecji na wakacje
Adi:
- Co? Chcesz być fajny?
P:
- A jak. Kieras mówi, że jest zarąbiście. Już na promie drinki, żarcie za darmo i non stop bzykanie, do rana, a na miejscu to samo, wszystko za friko i non stop bzykanie
Chemik:
- A co, Kieras był tam?
P:
- Nie on... jego siostra była...- 15 0
-
2013-06-02 04:53
pralnia
i ludzie z konsorcjum padną na ryj.....
- 1 1
-
2013-06-02 10:34
Czas????
Kiedy statki będą pływały szybciej, 11 godzin to naprawdę wielka atrakcja. Zaspana załoga oferuje wielką nudę.
- 3 1
-
2013-06-02 20:46
Pytanie do pracowników Stena Line (3)
Czy w związku z wprowadzeniem nowego promu planowana jest rekrutacja nowych pracowników?
- 2 0
-
2013-06-03 11:15
(2)
nie, podziela stare zalogi na dwa i obsadza
- 1 0
-
2013-06-03 21:04
Jeszcze jedno pytanko (1)
A czy jest szansa na jakiekolwiek zatrudnienie w firmie w najbliższym czasie, np. w call center?
- 0 1
-
2013-06-03 22:03
robota
No szansa jest, najlepiej jakbyś był ze Słupska.
- 2 0
-
2013-06-03 04:33
Czy to nie ten sam przewoźnik jeszcze rok czy dwa lata temu zredukował wielkość promów (1)
tłumacząc, że "w Polsce kryzys", a te największe przerzucił na połączenia atlantyckie?
Znaczy się gdy PKB rósł nam w okolicach +4% to był kryzys, a wzrost +0,5% (i wciąż malejący) to już nie kryzys?
Pseudoekonomiczny bełkot Steny.- 4 2
-
2013-06-04 14:05
Redukcja była, ale w 2008 kiedy zaczynał się tzw. kryzys.
Potem przyplyneły 2 większe promy a teraz dodatkowy trzeci. To się nazywa dostosowywanie produktu do wymogów rynkowych. W ten sposób się zarabia...
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.