• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Stena Line wprowadza trzeci prom

VIK
1 czerwca 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Sztuczna inteligencja na statkach Stena Line
Kolejny prom będzie pływał pod nazwą „Stena Alegra”. Jego dotychczasowa nazwa to „Norman Trader”. Kolejny prom będzie pływał pod nazwą „Stena Alegra”. Jego dotychczasowa nazwa to „Norman Trader”.

Flota Stena Line na linii Gdynia-Karlskrona powiększy się o kolejną jednostkę. Trzeci statek ma zaspokoić rosnący popyt na przewozy frachtowe na tej trasie, ale znajdzie się też miejsce dla pasażerów. Pierwsze wyjście promu z Gdyni w ramach nowego połączenia planowane jest na 8 lipca.


Czy płynąłeś/płynęłaś kiedyś promem przez Bałtyk?


Na tej "nowej" linii pływać będzie prom wyczarterowany od siostrzanej firmy Stena RoRo. Będzie operować pod nazwą "Stena Alegra". Jego dotychczasowa nazwa to "Norman Trader". Jest on statkiem typu RoPax (frachtowo-pasażerski) zbudowanym w 1998 roku. Kolejny prom ma zwiększyć pojemność frachtową linii Gdynia-Karlskrona o 20 proc. w pierwszej fazie. "Stena Alegr"a będzie wypływać z Gdyni i Karlskrony trzy razy w tygodniu. W przyszłości istnieje możliwość rozbudowania rozkładu rejsów tego statku i tym samym uzyskania dodatkowej pojemności frachtowej tej linii. "Stena Vision" i "Stena Spirit" będą kursować zgodnie z dotychczasowym rozkładem rejsów.

- Cieszę się, że możemy zaoferować rozkład rejsów uwzględniający trzeci statek. Ruch na naszej linii rósł wyraźnie w ostatnich latach. Potrzeba większej pojemności ładunkowej była oczywista, ponieważ już od dłuższego czasu pływaliśmy z pełnym pokładem samochodowym. Teraz możemy poprawić obsługę zarówno naszych klientów towarowych i turystów, oferując im więcej wypłynięć - mówi Tony Michaelsen, dyrektor linii Gdynia-Karlskrona.

W roku 2012 liczba jednostek frachtowych (ciężarówki, naczepy itp.) przewiezionych na linii Gdynia-Karlskrona wzrosła o 7 proc., a liczba samochodów osobowych o 9 proc. w porównaniu do roku poprzedniego. Tendencja rosnąca utrzymuje się nadal. W pierwszym kwartale 2013 liczba przewiezionych jednostek frachtowych wzrosła o 11 proc., a liczba samochodów osobowych o 8 proc. w porównaniu do pierwszego kwartału roku 2012.

- Rozwój gospodarczy w Polsce i Europie Wschodniej jest bardzo dobry, a my wierzymy, że zarówno liczba przewiezionych ładunków jak i podróży prywatnych między Polską a Szwecją będzie wzrastać. Rozwiązanie z trzecim statkiem, który będzie kursował wraz ze "Stena Vision" i "Stena Spirit" na linii Gdynia-Karlskrona jest optymalne, a "Stena Alegra" idealnie uzupełnia ofertę tych dwóch statków - powiedział Michael McGrath, dyrektor ds. operacyjnych w Stena Line.

Stena Line współpracuje z gdyńskim portem już od 1995 roku, kiedy to w maju w swój pierwszy rejs z Karlskrony do Gdyni wyruszył prom "Lion Queen". Dziś promy na trasie Gdynia-Karlskrona kursują codziennie. Baza promowa zlokalizowana jest przy Nabrzeżu Helskim II zobacz na mapie Gdyni, przy Basenie VIII. Jednak za kilka lat w gdyńskim porcie ma już działać nowy terminal promowy przy Nabrzeżu Polskim zobacz na mapie Gdyni. Ma być gotowy w 2016 roku, a jego budowa pochłonie 120 mln zł.
VIK

Miejsca

Opinie (38) 7 zablokowanych

  • Ceny w tzw. duty free rzeczywiście z kosmosu (2)

    • 4 1

    • chyba Ci sie pomyliło z rejsami do Rosji.

      Od kiedy niby wewnątrz UE miały by być zwolnienia z podatku ?!

      • 2 1

    • Weszło UE, naklejki na sklepie zostały.
      Ciekawe, kto się jeszcze na to łapie.

      • 1 0

  • Pele:
    - Chcę jechać do Szwecji na wakacje
    Adi:
    - Co? Chcesz być fajny?
    P:
    - A jak. Kieras mówi, że jest zarąbiście. Już na promie drinki, żarcie za darmo i non stop bzykanie, do rana, a na miejscu to samo, wszystko za friko i non stop bzykanie
    Chemik:
    - A co, Kieras był tam?
    P:
    - Nie on... jego siostra była...

    • 15 0

  • pralnia

    i ludzie z konsorcjum padną na ryj.....

    • 1 1

  • Czas????

    Kiedy statki będą pływały szybciej, 11 godzin to naprawdę wielka atrakcja. Zaspana załoga oferuje wielką nudę.

    • 3 1

  • Pytanie do pracowników Stena Line (3)

    Czy w związku z wprowadzeniem nowego promu planowana jest rekrutacja nowych pracowników?

    • 2 0

    • (2)

      nie, podziela stare zalogi na dwa i obsadza

      • 1 0

      • Jeszcze jedno pytanko (1)

        A czy jest szansa na jakiekolwiek zatrudnienie w firmie w najbliższym czasie, np. w call center?

        • 0 1

        • robota

          No szansa jest, najlepiej jakbyś był ze Słupska.

          • 2 0

  • Czy to nie ten sam przewoźnik jeszcze rok czy dwa lata temu zredukował wielkość promów (1)

    tłumacząc, że "w Polsce kryzys", a te największe przerzucił na połączenia atlantyckie?
    Znaczy się gdy PKB rósł nam w okolicach +4% to był kryzys, a wzrost +0,5% (i wciąż malejący) to już nie kryzys?
    Pseudoekonomiczny bełkot Steny.

    • 4 2

    • Redukcja była, ale w 2008 kiedy zaczynał się tzw. kryzys.

      Potem przyplyneły 2 większe promy a teraz dodatkowy trzeci. To się nazywa dostosowywanie produktu do wymogów rynkowych. W ten sposób się zarabia...

      • 1 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Bogdan Szpilman

Prezes zarządu i właściciel firmy Rubo. Firma działa od roku 1991. Początkowo jako spółka cywilna, a od roku 1999 jako spółka z o.o. Obecnie Rubo jest głównym filarem Grupy RUBO skupiającej 5 podmiotów gospodarczych. Zarówno Rubo Sp. z o.o. jak cała grupa wspiera się wyłącznie o kapitał polski. Rubo Sp. z o.o. jest producentem własnych systemów rusztowań oraz hal namiotowych.

Najczęściej czytane