• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Stena Line wprowadza trzeci prom

VIK
1 czerwca 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Sztuczna inteligencja na statkach Stena Line
Kolejny prom będzie pływał pod nazwą „Stena Alegra”. Jego dotychczasowa nazwa to „Norman Trader”. Kolejny prom będzie pływał pod nazwą „Stena Alegra”. Jego dotychczasowa nazwa to „Norman Trader”.

Flota Stena Line na linii Gdynia-Karlskrona powiększy się o kolejną jednostkę. Trzeci statek ma zaspokoić rosnący popyt na przewozy frachtowe na tej trasie, ale znajdzie się też miejsce dla pasażerów. Pierwsze wyjście promu z Gdyni w ramach nowego połączenia planowane jest na 8 lipca.


Czy płynąłeś/płynęłaś kiedyś promem przez Bałtyk?


Na tej "nowej" linii pływać będzie prom wyczarterowany od siostrzanej firmy Stena RoRo. Będzie operować pod nazwą "Stena Alegra". Jego dotychczasowa nazwa to "Norman Trader". Jest on statkiem typu RoPax (frachtowo-pasażerski) zbudowanym w 1998 roku. Kolejny prom ma zwiększyć pojemność frachtową linii Gdynia-Karlskrona o 20 proc. w pierwszej fazie. "Stena Alegr"a będzie wypływać z Gdyni i Karlskrony trzy razy w tygodniu. W przyszłości istnieje możliwość rozbudowania rozkładu rejsów tego statku i tym samym uzyskania dodatkowej pojemności frachtowej tej linii. "Stena Vision" i "Stena Spirit" będą kursować zgodnie z dotychczasowym rozkładem rejsów.

- Cieszę się, że możemy zaoferować rozkład rejsów uwzględniający trzeci statek. Ruch na naszej linii rósł wyraźnie w ostatnich latach. Potrzeba większej pojemności ładunkowej była oczywista, ponieważ już od dłuższego czasu pływaliśmy z pełnym pokładem samochodowym. Teraz możemy poprawić obsługę zarówno naszych klientów towarowych i turystów, oferując im więcej wypłynięć - mówi Tony Michaelsen, dyrektor linii Gdynia-Karlskrona.

W roku 2012 liczba jednostek frachtowych (ciężarówki, naczepy itp.) przewiezionych na linii Gdynia-Karlskrona wzrosła o 7 proc., a liczba samochodów osobowych o 9 proc. w porównaniu do roku poprzedniego. Tendencja rosnąca utrzymuje się nadal. W pierwszym kwartale 2013 liczba przewiezionych jednostek frachtowych wzrosła o 11 proc., a liczba samochodów osobowych o 8 proc. w porównaniu do pierwszego kwartału roku 2012.

- Rozwój gospodarczy w Polsce i Europie Wschodniej jest bardzo dobry, a my wierzymy, że zarówno liczba przewiezionych ładunków jak i podróży prywatnych między Polską a Szwecją będzie wzrastać. Rozwiązanie z trzecim statkiem, który będzie kursował wraz ze "Stena Vision" i "Stena Spirit" na linii Gdynia-Karlskrona jest optymalne, a "Stena Alegra" idealnie uzupełnia ofertę tych dwóch statków - powiedział Michael McGrath, dyrektor ds. operacyjnych w Stena Line.

Stena Line współpracuje z gdyńskim portem już od 1995 roku, kiedy to w maju w swój pierwszy rejs z Karlskrony do Gdyni wyruszył prom "Lion Queen". Dziś promy na trasie Gdynia-Karlskrona kursują codziennie. Baza promowa zlokalizowana jest przy Nabrzeżu Helskim II zobacz na mapie Gdyni, przy Basenie VIII. Jednak za kilka lat w gdyńskim porcie ma już działać nowy terminal promowy przy Nabrzeżu Polskim zobacz na mapie Gdyni. Ma być gotowy w 2016 roku, a jego budowa pochłonie 120 mln zł.
VIK

Miejsca

Opinie (38) 7 zablokowanych

  • Dawniej dawn merchant (1)

    Pracowałem na jego bliźniaku nawet przez kilka miesięcy był transportowcem armii brytyjskiej podczas wojny w iraku spędziłem na nim 6 miesięcy

    • 8 0

    • Przecież to jest stary Dawn Merchant .
      Tu link do histori statku. The ferry site . dk

      • 7 0

  • Jak najszybciej wybudować (1)

    nowy terminal pasażerski na Nabrzeżu Polskim bo w krzaki na Helskim będzie
    chodziła tylko Stena albo i nie, a tak powstaną szanse na nowe linie i przyzwoite
    miejsce na cumowanie wycieczkowców.

    • 10 4

    • Oj tam. Infobox był bardziej potrzebny.

      • 9 1

  • a kapitanow wyszkola? (2)

    Czy daej beda w suwnice i falochrony walic?

    • 34 5

    • Kapitanów nie wyszkolą i nadal będą walić ! (1)

      • 13 1

      • To raczej suwnicowego

        albo suwnicowa trzeba przeszkolic.

        • 0 9

  • stawki za obslugę nie chcieli opuścić to im suwnicę zdjęli,haha

    • 8 1

  • Baltivia

    to jest dopiero jednostka

    • 8 2

  • Stena Allegro ?

    Wystawiają złom na sprzedaż

    • 14 4

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Ciechowicz

Wiceprezes Agencji Rozwoju Pomorza. Nadzoruje prace Regionalnej Instytucji Finansującej, Działu Promocji oraz Centrum Obsługi Inwestora. Wcześniej pełnił funkcję wicedyrektora Departamentu Programów Regionalnych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego. Współtwórca struktur wdrażania i zarządzania Funduszami Europejskimi na poziomie regionu. Współnadzorował realizację Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego w województwie pomorskim w latach 2004 - 2006, w ramach...

Najczęściej czytane