• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Stępka pod prom hybrydowy P310 położona

VIK
7 lipca 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
  • Moment położenia stępki pod jednostkę P310. Na zdjęciu (od lewej) Kaj Jansson, project manager FinFeries i Mats Rosin, dyrektor generalny FinFerries.

Położono stępkę pod prom P310 z napędem hybrydowym. Statek przeznaczony dla fińskiego armatora buduje stocznia Crist. Prom o rozmiarach 96 m długości i ponad 15 m szerokości będzie obsługiwany przez zaledwie trzyosobową załogę.



Prom obsługiwać będzie drogową przeprawę promową pomiędzy Parainen a Nauvo w Finlandii. Zaprojektowany jest do transportu 90 samochodów osobowych i 372 pasażerów. Będzie miał napęd hybrydowy (diesel-elektryczny). Projekt P310 jest drugim elektrycznym promem w Europie, który jest realizowany i pewnie nie ostatnim. Wobec dużej liczby drogowych przepraw promowych i dużej wagi przykładanej przez rządy i samorządy lokalne do spraw ochrony środowiska, można się spodziewać rosnącego zainteresowania budową podobnych konstrukcji oraz następnych zleceń na statki typu double-ended ferry.

Kontrakt z FinFerries stocznia Crist podpisała w listopadzie ub. roku. Pierwsze cięcie stali odbyło się w kwietnia tego roku.

- Za nami ósmy z osiemnastu miesięcy prac zgodnych z harmonogramem. Cieszą nas kolejne, specjalistyczne realizacje, szczególnie na wymagającym, fińskim rynku - powiedział Zdzisław Bahyrycz, pełnomocnik zarządu Crist.
Innowacyjność jednostki FinFerries to nie tylko jej ekologiczne zasilanie bazujące na komponentach Siemensa. Prom o rozmiarach 96 m długości i ponad 15 m szerokości będzie obsługiwany przez zaledwie trzyosobową załogę. Podczas trudnych warunków pogodowych, jednostka może być opcjonalnie napędzana trzema wysokoprężnymi i ekologicznymi silnikami dieslowo-hybrydowymi.

Dzięki swojej konstrukcji P310 pozwala na szybki załadunek i wyładunek. Baterie jednostki będą ładowane podczas każdego przypłynięcia promu do portu poprzez zamontowane na lądzie urządzenie ładujące. Czas do tego potrzebny to zaledwie ok. 5 minut. Dodatkowe, godzinne ładowanie będzie odbywać się w porze lunchu oraz w nocy.
VIK

Miejsca

Opinie (42) 2 zablokowane

  • Przydał by się do przeprawy do Helu

    • 2 0

  • Brawo dla Cristu, aby mieli jak najwięcej takich projektów! Oby tylko nadal budowali statki najlepszymi materiałami, a nie robili jak inni i patrzyli tylko na złotówki!!! Jakość od razu spada!!

    • 1 0

  • A karakan z Żoliborza mówił że nie polskiego przemysłu stoczniowego, czy aby na pewno to jest w Polsce?

    • 1 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Jan Zarębski

Działalność gospodarczą rozpoczął już na początku lat 80. Stworzył firmy takie jak Lonzę i Natę, które od lat 90. należą do głównych producentów napojów bezalkoholowych w Polsce. Związane z nim przedsiębiorstwa zajmują się również m.in. wytwarzaniem maszyn i oprzyrządowanie do produkcji opakowań. Kieruje Gdańskim Związkiem Pracodawców, działa też w Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych Lewiatan.

Najczęściej czytane