- 1 Wycofanie się z fuzji Orlenu z Lotosem jest niemożliwe (88 opinii)
- 2 Zobacz, jak wygląda świat z suwnicy bramowej (15 opinii)
- 3 Czy w najbliższą niedzielę sklepy będą czynne? (26 opinii)
- 4 Artur Dziambor typowany na rządową posadę (187 opinii)
- 5 Wstydliwy ranking. Pomorze drugie od końca (78 opinii)
- 6 Lotos Kolej szuka oszczędności i zwalnia (250 opinii)
Stocznia Crist zbudowała statek do transportu żywych ryb
Transport ryb i owoców morza z farm morskich prosto do przetwórni - to zadanie nowej jednostki typu life fish carrier wyprodukowanej w stoczni Crist. W pełni wyposażona, druga w serii jednostka tego typu, została przekazana norweskiemu armatorowi - Arctic Group AS.
NB SC 75/2 - statek typu life fish carrier, to druga z serii, a trzecia w historii jednostka budowana na zamówienie Arctic Group AS, czyli norweskiej firmy specjalizującej się w eksploatacji statków z sektora hodowli ryb. Przedsiębiorstwo dostarcza swoje produkty zarówno do klientów biznesowych, jak i prywatnych na całym świecie. Statek służący do transportu ryb i owoców morza z farm morskich do przetwórni na lądzie będzie operował m.in. na Oceanie Spokojnym i Atlantyckim, gdzie odbywają się połowy.
Coraz mniej dorszy w Bałtyku. Czy można temu zaradzić?
Głównym przeznaczeniem jednostki jest transport żywych ryb z farm rybnych do fabryk (dalszy przerób ryby). Statek został zaprojektowany do transportu żywych łososi, pstrągów, dorszy i innych gatunków hodowlanych ryb morskich. Żywe ryby będą przechowywane w zbiornikach wyposażonych w obieg wody morskiej, system uzdatniania wody tlenem oraz automatyczny system odkażania zbiorników ozonem. Załadunek i wyładunek ryb odbywać się będzie tzw. metodą próżniową.
Stocznia Crist powraca do Gdańska
- Cieszymy się, że druga jednostka typu life fish carrier dla Arctic Group powstała w naszej stoczni. To kolejna, po hybrydowym promie NB 70 "Herjólfur", w pełni wyposażona jednostka, która została zbudowana przez Crist w tym roku - mówi Tomasz Wrzask, PR manager Crist.
Dzięki odpowiednim wymiarom - długości 75 m, szerokości 15 m, NB SC 75/2 jest w stanie pomieścić nawet do 3 tys. m sześc. specjalnie uzdatnianej wody do przewozu żywych ryb. Masa kadłuba szacowana jest na powyżej 1 000 ton. Jednostka będzie obsługiwana przez dziesięcioosobową załogę.
Miejsca
Opinie (43) 1 zablokowana
-
2019-07-15 16:32
(2)
"Statek służący do transportu ryb i owoców morza z farm morskich do przetwórni na lądzie będzie operował m.in. na Oceanie Spokojnym i Atlantyckim, gdzie odbywają się połowy."
To w końcu połowy czy akwakultura?- 12 2
-
2019-07-15 19:16
Sam jesteś akwakultura (1)
Ta kalka językowa świadczy o twoim upośledzeniu umysłowym.
- 1 9
-
2019-08-05 15:05
raczej o twojej kompletnej niewiedzy
Oczywiście akwakultura. Norwegia, Szkocja, Faroe, Szetlandy, Chile.
- 0 0
-
2019-07-15 15:25
Szacunek (2)
W pełni wyposażona jednostka, a nie goły kadłub, jak to się niestety przyjeło.
- 64 2
-
2019-07-16 22:31
Nie masz pojęcia. (1)
To jakieś zacofanie z tymi jednostkami w pełni wyposażonymi. W Polsce dawno już nie ma kadry która byłaby w stanie wykończyć statek na czas i w zgodzie z dzisiejszymi standardami. Zawsze się to kończy brakiem zysku. Tak naprawdę tylko na kadłubie jesteśmy w stanie zarobić.
- 2 2
-
2019-08-05 15:03
a guzik prawda
Oczywiście że w Polsce jest taka kadra, przecież z roku na rok wszyscy nie wymarli. Problemem (z punktu widzenia pracodawcy) jest jednak to, że praca w stoczni jest specyficzna, wymaga poświęcenia, odporności na stres, no i o 40 godzianch w tygodniu można pomarzyć. Ludzie, którzy coś sobą reprezentują, z łatwością znajdują inne, spokojniejsze zajęcia. Dodając to tego niekoniecznie powalające wypłaty w stoczniach, i jeszcze styl zarządzania typu GSR czy RSB, nikomu się po prostu nie chce w tym babrać. Zresztą, jak widać po Criscie, jednak tacy ludzie są skoro ktoś te statki buduje i oddaje. A tak na marginesie ... zarobić, to można wyłącznie na gotowym statku, na kadłubkach można przeżyć.
- 0 1
-
2019-07-17 22:44
doc
Artic a nie Arctic
- 1 0
-
2019-07-17 20:50
prawda to nie do końca
poniewaz albowiem stocznia na przerobce takich statkow nie wyposażonych zbudowala już chyba ze sześć i robi to nadal
- 0 0
-
2019-07-16 13:08
moze jestem ignorantem ale wydaje mi sie (3)
ze ryby wola plywac wolno w oceanie niz podrozowac statkiem do restauracji
- 5 2
-
2019-07-16 15:34
Tak jesteś ignorantem. (2)
Jak tak Ci to przeszkadza to od jutra głodówka aż do śmierci
- 3 2
-
2019-07-16 15:47
na szczęście (1)
są jeszcze inne pokarmy, a nie tylko martwe zwierzęta. Wcale nie trzeba głodować :>
- 3 2
-
2019-07-17 15:15
Poczytaj o szkodach jakie przynosi rolnictwo. Hasła: erozja, Roundup, Monsanto. Ile ludzi i zwierząt ginie przez twoją soję w Ameryce Południowej i nie tylko.
- 1 1
-
2019-07-15 18:52
no i co? da się? (2)
kolejny raz czytam o tym, ze Crist coś zwodował. No i generalnie trójmiejskie stocznie sobie radzą. To co umarło? - bo chyba nie przemysł stoczniowy.
Nie powiem głośno...- 27 5
-
2019-07-15 21:01
Stocznie w 3miescie nigdy nie padły. (1)
Praca w tych stoczniach jest bez przerwy tyle, że w mniejszej skali i głównie budowa kadłubów i remonty. W większości stocznie zostały sprywatyzowane co przyczyniło się do powstania wielu mniejszych stoczni/podmiotów. Pracy jest mniej jak w latach 80 i 90 ale 95% stoczniowców wyjechało do stoczni w Niemczech, Norwegii i Szkocji. 80% pracowników w zagranicznych stoczniach jako elektrycy, kadłubowcy i izolacje to Polacy.
- 5 0
-
2019-07-17 07:20
Nie radza sobie
"Radzą" sobie jak polskie kopalnie i sieją propagande "sukcesu". Podwykonawcy długimi miesiącami czekają na kasę. Mają po killaset milionów długu.
- 2 1
-
2019-07-16 09:36
Ale sensacja na Conradzie juz 5 takich zbudowali (1)
- 1 1
-
2019-07-16 15:58
Częściowo wyposażonych a nie pod klucz ;-)
- 0 0
-
2019-07-16 15:24
Z farm rybnych... to smacznego smakosze łososi hahaha
- 3 2
-
2019-07-16 10:23
biedne ryby...
przed śmiercią się jeszcze pomęczą, bo korona stworzenia ma ochotę zjeść ich martwe ciała i wnętrzności. Ludzie, to jest okropne!
- 6 6
-
2019-07-15 20:14
(2)
Ile zarabia teraz srednio szlifierz (hauer) na reke w criscie ?
- 5 0
-
2019-07-15 22:12
(1)
Ze 22-25 zł na własnej działalności. Odlicz zus i podatek to niewiele zostanie.
- 3 2
-
2019-07-16 07:24
zarobek na godzinę
po odliczeniach zostaje 12 - 13 zł na godz. netto czyli ok.2500 zł ( za 200 godzin)
- 7 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.